We hebben jullie in het verleden al getrakteerd op een aantal photoshopjes van de Aygo kloon van het Chinese BYD. En vandaag heb ik eindelijk de officiële beelden voor jullie. Dus ga er maar eens lekker voor zitten en zoek de 10 verschillen.
In vergelijking met de eerdere beelden heeft de F1 in elk geval andere koplampen gekregen (Mercedes-stijl) en een ander logo. De prijs van deze auto in China is ongeveer 2100 euro maar inclusief onze belastingen zal dat ons land iets meer (als het model ooit deze kant op komt).
benjamin zegt
Waardeloos die k*tchinezen. Laat ze zelf wat bedenken om mee op de markt te komen
Enzo zegt
ziet er helemaal niet verkeerd uit, past zo in het rijtje van de aygo, 107, c1 alleen zal deze iets onveiliger wezen.
benjamin zegt
Hebben ze daar nog nooit gehoord van wereldwijde pattenten of zo?
babbaloerie zegt
Wie wil er nou in een kopie van een al-lelijke auto rijden?
BullShit zegt
Wat een supermooie auto!!!! Hier zou ik nog wel een paar euro voor over hebben!
Laat de CHINEZEN maar komen!
jopheij zegt
Hoe zit het trouwens met de uitstoot waarden van deze wagen.
Zelfde uitstoot als een Europese V8?
Knilles zegt
Wanneer mogen we hier de rijtest van aanschouwen? Past wel in het rijtje M6 cabrio en SLR…..
Mr Wolf zegt
Stel je geeft geen bal om imago of rijgedrag…heb je ’n stadsmus voor de prijs van een scooter…
Dotternetta zegt
Ben benieuwd wat ie gaat kosten en of Topgear ze naast elkaar gaat testen!
jamesBrown zegt
het zou geweldig zijn als ze bij top gear besluiten om nog eens rugby te spelen met allemaal van die chinese prulletjes!
Klaas zegt
@benjamin: vast niet. Ik ook niet trouwens. IP wetgeving verschilt per land, en de geldigheid van patenten ook. Auto’s vallen weer niet onder patentwetgeving. Ontwerpen kunnen wel bescherm worden door auteursrecht, modelrecht of merkenrecht.
Het is allemaal niet zo makkelijk.
Klaas zegt
LIFAN kan er ook wat van:
Jan C. zegt
De zin De prijs van deze auto in China is ongeveer 2100 euro maar inclusief onze belastingen zal dat ons land iets meer (als het model ooit deze kant op komt).
is niet af.
Jan C. zegt
Lifan bouwt de auto in licentie.
nietrijker zegt
2100 euro??? stel er komt 100% belasting bij, da’s nog steeds erg goedkoop…
Ik moest laatst nieuwe remschijven… dat was 400 euro meer!!!
B64 zegt
@nietrijker: zijn de remschijven van een Aygo zó duur????
wimpie zegt
@ B64
lol
AppieFlappie zegt
@B64
LOHOOOOOOOL
remco zegt
Dat houdt dus als de verkoopprijs ex ex 2100 eurie is dat je voor 3500 euro zo een auto rijd in nederland
a_buis zegt
Achterportieren met klapraampjes?!
ML zegt
Als hij minder dan 5.000 euro in Nederland zou kosten dan zou het een waanzinnig succes zijn.
Stefan Schuilenburg zegt
2100 euro is natuurlijk niets. Als ze een auto aan willen bieden met een ‘eigen’ design, gaat er veel meer geld in zitten, wat betekent dat men de auto niet voor 2100 aan kan bieden.
W!d zegt
WOW dat is nog eens een big deal! Een brommobiel kost al snel het driedubbele en ik denk dat je hier toch nog best een leuk autootje voor hebt! Een matiz van 5 jaar oud of een spiksplinternieuwe F1? ik weet het wel! En ach.. de C1 Aygo en 107.. maakt 1 of 2 meer ook niet zo heel veel meer uit!
banaan zegt
@jopheij: hoe kom je erbij van die uitstoot en die Europese V8? Wat weet je over de motor?
@a_buis: een echte Aygo 5-deurs heeft ook klapraampjes in de achterdeuren
En nu we het in plaats van BYD toch over Lifan hebben, kijk eens hier:
http://news.caradisiac.com/Le-jeu-du-design-Chinois-Lifan-gamme-371
Kopies van: vorige RAV4, huidige RAV4, Citroën C1 / Peugeot 107 / Toyota Aygo, Honda Accord, BMW3
Waarbij wel moet gezegd worden dat het allemaal tekeningen zijn, wie zegt dat ze dat echt zullen verkopen?
firefly zegt
Een netto catalogusprijs van 2100 euro zou betekenen dat er geen BPM hoeft te worden afgetikt, zolang het energie label niet boven de D uitkomt. Alleen 19% BTW en waarschijnlijk wat kosten voor logistiek en de dealer. Voor minder dan 3000 euro moet het kunnen.
Ik vraag me alleen af of deze voldoet aan de eisen voor een typegoedkeuring.
mashell zegt
Beter goed gejat dan slecht bedacht. Maar daar denkt de Toyota Aygo eigenaar vast anders over, die ziet z’n restwaarde kelderen.
Dana zegt
Misschien is het mij ontgaan, maar wat voor techniek gebruiken ze voor deze auto? Is dat een zelf ontwikkelde motor? Vier cilinder? Of tweetakt?
Ik vind het zelf behoorlijk schaamteloos maar vrees dat we dit niet tegenhouden. Ik ben erg benieuwd hoe dit hele verhaal van klonen zich gaat ontwikkelen!
banaan zegt
Als de kwaliteit van deze auto is zoals de gemiddelde autoblog.nl-bezoeker denkt over Chinese auto’s, dan heb ik voor 2100 Euro liever een tweedehandse échte Toyota dan dit.
Ik denk dan ook niet dat de restwaarde van de echte Aygo eronder zou lijden.
Trouwens, restwaarde is enkel van belang als je je auto wil verkopen. Niet iedereen doet dat.
YK zegt
Wedden dat (bijna) iedereen die nu zo kut loopt te praten over die Chineze auto’s over 20 jaar zelf erin rijdt. Was ook zo met die Koreanen, zelfde gezeur en geklaag, nu zie je dat die pipo’s met zo’n Koreaanse SUV’tje zichzelf ineens hoger plaatsen dan mensen met een lagere wagenhoogte. Ja, nu maakt het niet meer uit of je jezelf daarin vertoont of niet, Bavo met zijn aparte voorliefde voor Koreanen heeft daar wel voor gezorgd. Als er op t.v. maar genoeg reclame voor gemaakt word happen genoeg mensen er naar.
Heb je ook bij eten, ‘ziet’ het er lekker uit, dan denk je ook meteen dat het lekker is, ook al heb je er geen hap van genomen. Wat je niet weet is dat er bij de presentatie van het gerecht allemaal conserveringsmiddelen, geur, kleur en smaakstoffen zijn gebruikt om het er zo mooi mogelijk uit te laten zien en smaken. Je beseft het alleen niet dat je net bami met afgerochelde sambal bij de lokale take-away chinees hebt besteld…
Iemand nog zin om nu zo’n chinese auto te kopen? Wie ja zegt is een randebiel met geen ogen en een plaat voor zijn kop. Wacht maar tot er aan die auto’s de nodige ‘chemische middelen’ worden toegevoegd. Dan zie je die gore bamibal geeneens meer, je rijdt dan in een vier gangen dinee…
(Mensen ga nou niet ineens danken dat ik een voorstander ben van die chineze auto’s c.q. kopieerpraktijken. Maak alleen een voorspelling dat uit gaat komen. Probeer die Chineze economie maar tegen houden, lukt je toch niet :P )
YK zegt
Oh ja, ben ook geen Chinees of iets in die trand. NEEN, bij MIJ stroomt nog steeds den kleuren van blauw, wit en zwart door de aderen…
*zwaait met zijn BMW-vlaggetje* :) :D
Gideon zegt
Wa’s dat dan, 9 inch en dan je auto(tje) F1 durven noemen?
@YK:
You’re right, maar niet iedereen loopt met een plaat voor zijn kop en rijd een Koreaan…
Esprit_de_Flandre zegt
@ Jan C.
Lifan produceert die wagens niet in licentie. Aan de andere kant, al die modellen op de tekeningen zijn gepland voor 2009. Is dus niet zeker dat ze er komen. Lifan heeft slecht 1 model: de op de Citroen ZX (hier wel met licentie) gebaseerde 520, die ook door Holland Car DOCC in Ethiopië wordt in elkaar gestoken, met de naam Abay – waarover ook al geschreven werd op Autoblog.
Esprit_de_Flandre zegt
Oja, nog even on-topic
Ziet er niet slecht uit. Koplampen zijn meer smart dan Mercedes-stijl, maar dat stoort me niet. Wat ik niet begrijp is dat ze niet een beetje meer moeite doen. Met andere bumpers zou het al veel minder een Aygo zijn, en zou niemand (nou ja) klagen dat het een klakkeloze kopie is. En een andere bumper onwerpen kost toch geen stukken van mensen?
Miguel zegt
is dit eigenlijk wel toelaatbaar?
YK zegt
@ Gideon,
GELUKKIG niet nee, stel je eens voor…wat er dan met WERELD zou gebeuren???
(jaja, er gebeurt dan bijna niks) :lol:
Bart zegt
Grappige vergelijking met Chinees eten YK, maar Chinees eten is niet voor niets populair: de smaak bevalt. Dan maakt het voor heel veel mensen, en mij incluis, niet meer zoveel uit hoe het in elkaar is gedraaid.
Euh… ik dacht dat ik een punt maakte, maar ik schaar me dus achter je. Ik verhef jouw merk alleen niet zomaar boven de Chinese auto’s. Want wie verzekert me dat biologisch voedsel daadwerkelijk biologisch is? Wie verzekert me dat een op de voorkant en zijkant Euro Ncap geteste auto aan de achterkant veilig is?
YK zegt
@Bart, als voedsel een boilogisch keurmerk krijgt is het eerst door verscheidene controles geweest. Het zelfde geld voor BMW, het is vaak genoeg aan de tand gevoeld waarna het als premium werd bestempeld. Marketing en prijs hielpen ook maar als die Chineze auto’s zich ook “premium” willen noemen, hebben ze nog een laaaaaaaaaange weg te gaan. Je kan nasi goreng niet ineens verhevelen naar gordon blue, als je begrijpt wat ik bedoel….
Bart zegt
als voedsel een biologisch keurmerk krijgt is het eerst door verscheidene controles geweest.
Kijk je wel eens Keuringdienst van Waren? :)
Golfke zegt
Wat een boer niet kent, dat rijdt ie niet. Hoewel een Nederlandse boer wel op de kleintjes let! Kortom, mijn punt….als die kar spotgoedkoop is dan zetten ze in dit land hun principes wel opzij en kopen ze wel een onveilige chinees.
citrofiel evil twin zegt
Toyota moet zich toch vereerd voelen als de chinezen hun kopiëren eerst de rav4 kloon dan de landcruiser dan de aygo wat is het volgende? De oude generatie corolla?
kenneth zegt
@YK
2de post..ROFL!! blijf vooral zwaaien!!
YK zegt
@kenneth, yay!! Blijkbaar toch iemand die mijn gezwaai waardeert :D
YK zegt
@Bart, naaa, ik teel mijn groenten en fruit in de achtertuin waar we ook de boerderij hebben staan met de 249 koeien en 13 schapen die we onderhouden. Daarnaast heb we 300 ton aan tarwe opgeslagen voor brood e.d. Dus neen, nog nooit ervan gehoord, bij ons is ALLES biologisch :lol:
Mel zegt
ziet super mooi en stoer uit, voor 2100 euro??
Anytime take one :)
Mel zegt
de nieuwe BYD logo ziet nu echt cool uit zeg, stuk beter dan de ouwe
go BYD, conquer the world ;)
citrofiel evil twin zegt
Geely is ook niet vies van een beetje toyota hoor zij presenteren onder de naam Geely Aoo een wagentje dat juist dezelfde techniek heeft als dat van een Aygo.
Lees maar (als je frans kunt dit is een stukje dat ik gekopiërd heb).
On peut trouver que Geely reprend quelques caractéristiques techniques (et de style) d’une Toyota Aygo.
Kijk maar.
lincoln zegt
@Evil Twin .. zie je nou wel dat de originele panda uit china komt.
Koen zegt
-edit: foto’s doen ’t niet-
Kijk voor nog meer foto’s op: http://car.autohome.com.cn/photo/13023.html
koen zegt
Hoe zal Toyota hierop reageren? En zijn er naast de Byd F1 En Gely Aoo, Lifan Yars (een C1) nog meer klonen van de Toyota Aygo/Citroën C1/Peugeot 107?
s weijenberg zegt
ach maakt mij niks uit hoor wat die gasten nou naapen maar die koplampen vind ik wel mooi gedaan dacht eerst aan een face lift van de aygo dus ziet er wel top uit.
ik rij zelf ook een aygo sport en bevalt ons prima
59-LK-TH (peugeot 307 sw) zegt
Is dit de chinese Toyota Aygo?
H.de Jong zegt
Auto’s duur of goedkoop. Koop maar zo goedkoop mogelijk want ze gaan allemaal stuk.
Sorry, hier spreekt een monteur;-))
DannyHoff zegt
Ik neem liever een 2de hans met wat opties dan een nieuwe chinees!
yung_lin zegt
All mijn originele Nike,Adidas sneakers,shirt accesooires zijn Made in China.Originele Levis’s zijn gemaakt in Hong Kong ( China ). Mijn Iphone is made in China.De accu van mijn Samsung Galaxy is Made in China. 80% van mijn Ikea spullen zijn Made in China. 90% van mijn Philips / Pricess eletronicas ( NL Topmerken ) zijn made in China….en de spullen zijn gewoon perfect. Wat is er mis mee met made in China eigenlijk???