In originele staat zijn ze nauwelijks meer te vinden, dus zou de Honda CRX best nog wel eens een gewilde klassieker kunnen worden. Edmunds ving wat geruchten op dat Honda zou overwegen weer een CRX te bouwen. Geen raar idee, gezien het succes van het kleine sportwagentje in de jaren negentig.
De nieuwe CRX zou niet worden gebouwd op het onderstel van Civic, maar op die van de kleinere Honda Jazz. Leuk ideetjes is dan wellicht om de CRX uit te rusten met de 200 pk sterke 2-liter VTEC motor uit de Civic Type-R.
Lees Interacties
Reacties
Trackbacks
-
Honda Remix: toekomst van de CRX?…
Terwijl ik hier stilletjes aan het wachten ben op de fotobom van Sacha uit Essen, is in Los Angeles het autogeweld al losgebarsten. Meest opvallend is de concept van Honda: de Remix. Het is een kleine coupé AKA shooting brake die verdacht veel doet de…
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Z-Rider zegt
Nee he krijgt dat doodskistje op wielen een vervolg???? Mag hopen dat het alleen geruchten blijven…..
Stan zegt
@Z-Rider: Idd, hoop echt niet die kampwagen nog terugkomt, was al blij dat er geen enkele fatsoenlijke meer rond reed.
Dink zegt
Perfecte kleine straatduivel . . . ik lees / hoor al maanden geruchten over een CRX. Zou een winner kunnen zijn.
JeffreyG zegt
de CRX is een geliefd wagentje
kan me er alleen niet veel bij voorstellen dat er een nieuwe komt
omdat de Civic Type-S al aardig veel weg heeft van een CRX :roll:
maarja we zullen zien :)
Mpower zegt
Kan zeker een succes worden met de juiste ingredienten.
ingredienten:
2.0 V-tec blok van 200pk
korte wielbasis
stug onderstel
korte versnellingsbak ratio
Laag ledig gewicht, niet meer dan 1100kg
Niet teveel luxe, beetje prijs drukken
En voila die oude CRX rappe stadsjongen herleeft weer.
Mr. R zegt
Jammer dat je je niet fatsoenlijk kan vertonen in een CRX. Het blijft de auto van jonge gasten met oorringetje, die hun auto mooier vinden naarmate ’t meer lawaai maakt en op zo’n manier ‘verfraaien’ dat ieder fatsoenlijk mens het lelijker vindt. ;-)
Turbopaultje zegt
jammer dat men zo negatief denkt over de CRX. Het is immers een echt leuk coupeetje met die sublieme V-Tec 16 klapper erin, mits nog in originele staat.
Heeft blijkbaar hetzelfde trieste lot als alle Manta´s…….en Capri´s :-/
dekster zegt
ik vond het een jhonny bak voot beginnende jhonny’s
Rick zegt
lol dekster, lol.. :D
MrSelected zegt
Een originele (!) oude VTEC is écht leuk, ik weet niet wie van jullie erin gereden hebben maar je zit ongelovelijk laag en het gevoel van autorijden is gewoon goed aanwezig. Dat toerenmakertje onder de kap is ook niet te versmaden.
Het zou zeker wel leuk zijn als een nieuwe CRX zijn debuut zou maken, mits hij heel licht is (1000 kg is wel het max) en die 200 pk is dan goed voor de Type R uitvoering, met 180 140 en 120 pk kleinere uitvoeringen. Geen diesels!
En hopelijk rijden er van het nieuwe model minder direct de boom in dan van vroeger.
snador zegt
Van mij mag de CRX komen, niet dat ik hem zal kopen maar het straatbeeld met snelle japanners is leuk…
DonDiedCorleone zegt
Ik heb zelf 2 crxen gehad, heerlijke knal auto’s. Snel licht en een gemiddeld verbruik van 1 op 13 je aan t gassen was op de snelweg reed ik met gemak 1 op 15. Met deze auto kon / kan je echt hard gaan goed verlagen, goede banden en dan zijn het echt mini monstertjes. Helaas hebben ze net als een golf / astra etc een slechte naam gekregen. Van mij mag ie direct komen
Mpower zegt
Mijn buurjongen heeft net zijn rijbewijs en rijdt in een crx met 2 enorm grote uitlaten, wat een herrie.. ik hoop dat de nieuwe (mocht het komen) niet zo zal eindigen
Raging Whabbit zegt
De ouwe crx v-tec met 150 pk met zijn 1000 kilo een erg leuke wagen. Als ik Honda zou zijn dan zou ik eerder gaan mikken onder die 1000 kilo met een zelfde aantal pk’s en met de huidige techniek zou het koppel van 140 wel iets omhoog kunnen. hij zou zeker een een aanvulling zijn op de markt zeker als hij dezelfde prijs krijgt als de oude crx een 19.000 euro.
Ik zou hem willen hebben!!!
Marten zegt
Zoals eerder aangehaald:
De auto ziet er best ok uit en als ik dit zo hoor is de techniek ook best wel ok, maar zijn imago is inderdaad voor altijd verneukt door kampers en boenders die erin reden, stukken kachelpijp eronder hingen en de auto een dusdanige plastische chirurgie toedienden dat je spontaan in lachen uitbarstte als je er weer iemand mee langs zag rijden. Jammer dat het imago van een auto zo bepaald kan worden door het volk wat er in rijdt.
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Zal wel leuk zijn een nieuw model. Met de juiste gewichtsverdeling en het juiste motorblok erin en je hebt een leuk autootje voor de 400m sprint. Jammer is zeker dat het reputatie van de auto is gedaald in de jaren.
Jeffrey zegt
nou ik snap niet waarom de CRX zo erg onderuit wordt gehaald door de meeste mensen , en een sjonny bak ? Waar dat nou weer op slaat snap ik ook niet , het is echt een hardstikke leuk auto’tje om mee te rijden , lekker open dak erin , wegligging is goed , stuurt echt heel super licht (bij mij dan iig) en als je hem standaard houd vind ik hem persoonlijk wel het mooiste, toen ik de mijne kocht zat er acherop een spoiler en ik heb die er meteen afgehaald want dat maakt hem echt lelijk en je zicht door je achter raam is ook stukken beter wanneer ik hem eraf heb gehaald.
Ik heb zelf dan ook een zwarte type 2 , alles standaard op de dubbele uitlaat na , zodra je constant toeren rijd maakt ie niet veel herrie dus dat is wel lekker rijden , net zoals de stoelen zitten heel goed.
Ik krijg in de nieuwe auto van me ouders ford mondeo station 2.0 TDI pijn in mijn rug na een half uurtje rijden maar in me crx rijd ik de hele dag zonder pijn in me rug te krijgen, dus ik vind hem nog lekker zitten en lekker rijden ook.
Ik ben wel benieuwd naar het nieuwe model , als die er ook zo ongeveer uit gaat zien wil ik zeker wel wat gaan sparen voor een nieuwer model omdat ik de crx gewoon heel erg lekker vind rijden.
Dus ik zou zeggen doe geen rare meuk en maffe body kits op je crx want je maakt hem gewoonweg lelijk en ik vind je dan niet origineel omdat iedereen zijn crx al tuned en ombouwd.
De Oerknal zegt
Als ‘ie komt (en die geruchten zijn er al jaren, zie ook Honda JVX concept) dan zal het kleine snelle bak worden om de concurrentie aan te gaan met cultwagens als de Mini, en de prijs zal minimaal ergens rond de 24.000 euro liggen. Maar bij deze geruchten geldt vooral de wens als vader van de gedachten, want de markt voor kleine coupé’s is minimaal en de laatste modellen die het geprobeerd hebben in deze klasse hebben jammerlijk gefaald. Ik zou mijn geld dan eerder zetten op een kleine CoupéCabriolet CRX, maar dan hopelijk wel met een überlichte dakcontructie (Mazda MX5), hoog specifiek vermogen (maar da’s Honda-eigen) en fun to drive. Daarmee kan Honda dan een gat slaan in de markt waar Opel en Peugeot aan het vissen zijn en mits goed geplaats ook van boven (grotere CC’s, zoals 307CC etc.) wat afvangen. Maar we zullen zien..
E-Tec zegt
De crx als ie komt moet ik er een hebben geruchten gaan dat er ook een 200 pk type R komt kan ik eindelijk al die mensen laten schrikken die met hun Suzuki alto op de weg rijden.
E-Tec
Dennis zegt
Heb zelf een CRX gehad, en was een genot om in te rijden. Sportief, kwam leuk geluid uit de uitlaat, niet overdreven hard en je liet menig golf en astraatje achter je. Mocht er een nieuwer model komen dan ben ik wel erg geneigd om ervoor te gaan sparen :)
Simon zegt
Om jullie uit je droom te helpen, De nieuwe civic 3 deurs is de zogenaamde crx!!!
verkoper zegt
Simon je hebt inderdaad gelijk ik ben honda verkoper en de nieuwe type-r is in feite de “de nieuwe CRX”!!!!!!!!!!!!!!!!!!
thierry zegt
de honda crx was een aaneenschakeling van de toen sportieve en opbouwende markt in de begin jaren negentig. daar de crx en ook model civic goed scoorden had men vooral te danken aan het sportieve design, in verhouding prestaties laag verbruik en de enorm degelijkheid van de hondamotor (ze blijven nu nog steeds rondrijden…
vergeet niet dat auto s van die tijd nog de echte sportkarakteristieken vertoonden
zo denk ik aan geen airco,geen servo,geen esp enz
de oordeling die men velt van de dagelijks merendeelse bestuurders van de crx is te danken aan het typisch sportieve design en de bataalbaarheid van de auto….
als ik mensen hoor zeggen van slecht naam… dan denk ik aan mensen die hun in eerste instantie teveel aantrekken van de opinie van mensen die helemaal niets van het technische gedeelte van de auto kennen… evenmin van de rijkarakteristieken..
vraag maar eens aan een ingenieur hoe deze qua technische specificaties denkt over deze auto… je gaat nog verschieten…
voor mij telt maar een ding en da s het rijplezier van de auto zelve… dan mag heel da apenland zeggen dat het een jhonnybakske is….
in het leven moet je gas geven in alles en nog wat en laat de betweters en zagers langs de kant achterwege…
maxim zegt
zelf geen Sjonnie of zelfs jhonnie maar groot liefhebber van comfort. snelheid en jongensdromen. Voor mijn zaken rij ik Honda CRV (2005) en Mercedes Vito
maar op zondag morgen in mijn crx (1995),(met elec. dak- ben 42 jaar-)naar het strand……………………….geweldig………….ben weer 18!
pim pimmers zegt
geweldige auto, mag meteen terug. En degenen die de crx een sjonniebak vinden zijn zelf de grootste paupers die in een BMW 325 uit 1992 oid rijden. stelletje sjaken, qua degelijkheid, snelheid en wendbaarheid zullen jullie het zeker afleggen tegen die ‘sjonniebak’
vincent de meulenaer zegt
ik ben uk zu ne sjonny da al drie jaar me zu ne sjonnybak rij en da is de leukste auto ever.
het is echt een plezier om mee te rijde en mijn oerrexke is 15 jaar en heeft nog nooit in garage gestaan buite onderhoud dan.
new crx your welcome laat mer komme da beest en laat golf, bmw, opel … nog mer eens janke van afgang.
het enige wa die merke zien verdwijne is da crxje zijn uitlaat met of zonder lawaai.
crxrijders houd je oerbeestje wat in eer ze worde zeldzaam
Danny Vogels zegt
Dat het een sjonny-bak is slaat natuurlijk helemaal nergens op. Elke snelle auto wordt naarmate die ouder en meer betaalbaar wordt gepimped.
Ik heb met m’n 25e een CRX type 2 gekocht, toen 2 jaar later met spijt ingeruild. Ben nu 7 jaar verder en rijd een 307.
Omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan heb ik weer een 12 jaar oude CRX type 2 er bij gekocht gewoon voor de fun. En ik kan je zeggen dat ik daar weer net zo blij mee was als met m’n splinternieuwe Peugeot 307!
Het is gewoon een kick als je met zo’n CRX rijdt! En de techniek voor die tijd…. De motoren zijn mits ze je warm rijdt niet stuk te krijgen. Als ze warm zijn lekker doorjagen naar 7000 toeren en binnen 8 sec. zit je op de 100. Kun je tegenwoordig nog heel goed mee voor de dag komen.
En dan de wegligging. Double wishbone, destijds rechtstreeks overgenomen uit de formule 1.
De mijne is dan ook nog flink verlaagd waarmee het helemaal top is!
Het model is daarbij ook nog tijdloos en ik weet zeker wanneer Honda de CRX terug laat komen als 2+2 coupe het in zal slaan als een bom!
casjuh zegt
hij moet gewoon terug komen!!!!! :(
van alle auto’s is die gewoon de strakste!!
jinx zegt
Hallo allemaal!
Gelukkig zie ik na het lezen dat er meer positieve reacties zijn als negatieve..:D
Hier mijn relaas; Al sinds ik een jaar of 16 was (inmiddels 25) ben ik stapelverliefd op de CRX type 2. Zelfs een brommertje heeft me nooit getrokken.
Ik kan het niet verklaren of ik kan er niet mee ophouden denk ik eerder.
Jaren gingen voorbij en de centen voor een rijbewijs kwamen pas begin vorig jaar bij elkaar. Vol entousiasme begonnen en zelfs het 4 keer zakken voor m’n theorie bracht me niet van de wijs!
In de nazomer van 2005 waaide er zowaar een financiele meevaller mee waarvan ik best een leuke(nieuwere,degelijkere,kakkerige,ronde,futuristische,alienachtige,geluidlozere
ik-voel-niet-dat-ik-rij-achtige,karakterloze)auto had kunnen kopen.
Nog steeds had ik geen rijbewijs, 3 december zou ik afrijden maar vol vertrouwen kocht ik een prachtige zwarte (moet zwart vinnik) CRX type 2.
Een spiolertje zat er wel op maar geen achterlijke en verder vrij standaard eigenlijk; MIJN AUTO!
Ik zakte voor mijn rijbewijs….
Sterker nog ik zakte 4 keer!!!!!!!!!!!!
10 oktober a.s ga ik voor het BNOR-examen en wie weet haal ik het maar goed iedereen in mijn buurt verklaarde me al voor gek bij aanschaf en ik heb inmiddels aardig mijn best gedaan om ze ervan te overtuigen dat ik niet kan rijden ook! (mensen voor de duidelijkheid ik ben een geval van examenvrees)
De CRX is er uiteraard nog steeds en hij blijft! Mocht ik het halen ga ik zolang ie meegaat rijden in deze en laat die nieuwe maar komen!
Groeten een…Anita?
dekster zegt
vergeef me de schaamte die ik je misschien bezorg, maar is een rijbewijs in nederland halen veel moeilijker dan bv in belgie?
jinx zegt
Ik zou het niet durven zeggen.
Ik ken mensen die ik never nooit de weg op zou laten die in 1 keer geslaagd zijn en mensen die er 3 jaar(!) over gedaan hebben.
Van horen zeggen weet ik dat de regels en eisen onwijs streng zijn in vergelijking met andere landen in europa en dat je in nederland bij het CBR de minste kans hebt in eens te slagen…
n0izekick zegt
hahaha jeuzzzzzzz wa beter heb al 3 jaar vol omgebouwde en iets opgefokte crx van 235 pk laat maar komen de nieuwe crx als ie op de markt komt voilla ik heb hem
frederik zegt
altijd maar zagen dat een crx een jhonny bak is kijk maar eens goed rond wie en wat in een golfke zit nog maarte zwijgen over die seat’kes…
t’is niet omdat jhonny’kes er mee rijden dat het slechte wagens waren..
in zijn gengre was het een zeer goede wagen en uiters betrouwbaar.Wat
niet kon gezegd worden van de concurentie
als de crx er komt koop ik hem kan nie w8en hehe
-frederik-
Donic zegt
Het vergelijk tussen een CRX en een Golf GTI of Astra GSI is niet te maken.
De ECHTE crx-en, dus rond 1985 – 1990 (type 1 en 2) zijn door honda speciaal ontwikkelde Civic’s. Dus een ander onderstel, breder, lager, andere achterkant e.d. daarnaast lepelen ze er een stukje motor-techniek in waar menig autofabrikant vandaag de dag nog een puntje aan kan zuigen! 160 pk uit 1.6 liter? zoek die maar eens! en dan uit 1990, en niet kapot te krijgen.
Wat kan VW daar tegenover stellen? een “standaard” familiebak met een pep-motor erin. Nou vooruit we verlagen de boel een beetje en plakken een lekker fel stikkertje “GTI” erop. Met als meest droevig resultaat van de laatste tijd, de Subaru’s!
Tip aan Honda, laat die nieuwe Type-R snel zijn.. maar ontwikkel weer een nieuwe CRX met nog meer lol erin!
marc zegt
heey ik heb zelf een crx uit 88 die ik weer helemaal in orginele staat aan het maken ben en zou het wel tof vinden als er nu ook een nieuw type uitkwam
wieger zegt
De CRX mag mij wel terug komen maar dan wel met minstens over de 300 pk en dan helemaal vol met formule 1 techniek waar honda bekend om staat want honda heeft zijn naam hoog te houden en de nieuwe civic type-r valt me ook een beetje tegen met zijn 201 pk’s want ik wel gedacht dat ze tenminste over de 250 pk’s hadden ingeduwd en daarom hebben we gelukkig nog de S2000 en liefst met turbo maar ik als echte honda liefhebber hebt wel vertrouwen in honda als ooit de crx terug komt dan komen ze heus wel met iets snel terug en in ieder geval sneller dan de type-r want de crx heeft zijn naam hoog te houden want HONDA is nog de onverslagen merk in de auto sport
rick zegt
ik heb zelf zo’n machine en is werkelijk een genot
je voelt de weg perfect aan en is lekker zuinig
ik heb de mijne helemaal aan gepast zowel uiterlijk als motorisch
in de stad gaat ie nu 1 op 14 en op de snelweg 1 op 19 (met opa-rijgedrag)
ik heb het koppel van 140nm naar 156 weten te brengen en de tijd van 0/100 kan ik in 6,9 sec doen
wie dit ook kan met een auto van de zelfde prijsklasse en cilinder inhoud en zonder turbo die is uniek
let wel dat er vrij weinig is veranderd aan de motor kwa snelle onderdelen
hij is orgineel met een betere afstelling en een anders uitlaat spruitstuk en een gunstige inlaat
MISTER HONDA zegt
laat die crx maar komen het is nouw wel weer een keer tijd dat er een nieuwe versie komt het heeft al veel te lang geduurd maar hij moet natuurlijk wel een beetje te betalen zijn
jeroen zegt
ik heb zelf ook een honda crx type ed9 geen vtec.
ik heb deze auto al 2 jaar en rijd nog steeds top.
heb wel al wat beginnend roest bij de achterschermen (crx kwaaltje).
maar ik ben nu hard opzoek naar een crx vtec die eigenlijk moeilijk te vinden zijn in goede staat.maar als nou eens een nieuwe crx uitkwam hoef ik denk niet meer zo lang te zoeken.temintste als tie maar niet achterlijk duur is en te veel electronic er in zit.maar zou wel mooi zijn als ALS tie komt helemaal hetzelfde is en misschien met kleinne veranderingen is tie top!!!!dus zou zeggen laat maar komen!!!!!!!!1
jinx zegt
Ey mensen!
Jah dit nieuws wil ik toch even delen…zoals ik al eerder heb gemeld ben ik een grote hondaliefhebber en al ruim een jaar in het bezit van een zwarte crx ed9 uit ’88.
Inmiddels heb ik het rijbewijs op zak!!
Daar de keuring op 10 augustus verliep besloot ik de wagen te schorsen, eerst maar eens afwachten of ik het examen zou halen.
Natuurlijk, inmiddels geschorst, niet meer verzekerd en niet gekeurd; haal ik t rijbewijs:S:D.
Het enige wat daadwerkelijk vervangen moet woden is m’n stadslicht (het glas is stuk) en beide zijspiegelglaasjes(ik ben duidelijk niet goed met glas).
Ook heeft ie de neiging om uit z’n twee te schieten als je vlot op wil trekken.
Heb er seriues over gedacht om m op marktplaats te zetten en aan te bieden voor een wel-gekeurde fiat panda want het halen van mijn rijbewijs is zo goed als mijn faillisement geweest.
Toch….ik kan het niet. Nu ben ik al een paar weken verder en nog steeds hardstikke blut. Heb ik t rijbewijs ken ik nog niet rijden!! How ironic!
jeroen zegt
ja ja mensen DIT KAN HEM WORDEN!!!de nieuwe HONDA CRX!!!!
komt misschien in 2007 uit.
jeroen zegt
ow sorry mensen,ik moet er wel even bij vertellen dat deze foto niet official is.maar heb ook wat info verder over de wagen:Autoweek announced they had information that Honda would be releasing the CRX in 2007. Autoweek also announced that they had information that the 2007 CRX would be equipped with the 2006 Si drivetrain. That’s right, 200hp and a factory LSD.klinkt leuk!!!
Joris zegt
Hallo.. IK zelf rijd een crx uit 89 met 270.000 kilometers op de teller. De auto trilt aan alle kanten en de comfort is niet top! (nee, niets kapot ofzo)
Toch rijdt de machine super. Mijn CRX is erg standaard..Alleen de uitlaat en de velgen zijn anders..Onder de kap ook het 1 en ander. Ik haal er de 100 mee binnen de 6,9 seconden..Afijn, menig auto is sneller. Ik ben dus niet de crx rijder zoals men denkt hiero! Ik heb keurig mijn hbo, een p van de universiteit etc.. Ik heb er een fijne stereo in met bass boom boom box waar geen house uit knalt maar Pink Floyd..
waar ik me aan stoor zijn de stationwagens (lees lease bakken) met gladde mannetjes en papa’tjes..
Is de crx een sjonne bak? Soms en soms niet…Fuck dat en kijk naar de auto an sich en oordeel opnieuw!
EvilJoker zegt
beste mensen alle foute dingen die over honda word geplaatst is fucked up ik heb een civic en geloof me als je er mee heb gereden wil je niks anders meer kamper wagen ook bulshit en laat mensen doen wat ze willen met die wagen jullie rijden er toch niet in al die kritiek als je zelf je auto maar mooi vindt ik hoop ook dat hij trug komt maar 200pk is te zoet gelijk moet er een s2000blok ik 240pk sterke motor voor een betaalbare prijs aangezien in nl de wagen toch niet te betalen zijn maar iedergeval bij honda nl is nog niks bekend en ze geven nog niks vrij dus hou het nog maar bij geruchten
slk55 amg zegt
@EvilJoker
ooit gehoord van komma’s en punten?
EvilJoker zegt
hey slk55amg praat niet over mij schrijf fouten dat doet iedereen wel of ben je mister perfect kijk dit is typishe nl alleen maar kritiek kijk naar je eigen fuckin fouten in je leven en ga dan pas oordelen
slk55 amg zegt
eens een keer een komma of een punt vergeten, dat overkomt iedereen inderdaad. maar jij slaat ze gewoon automatisch over. dit maakt jou stukje moeilijk(er) te lezen.
slk55 amg zegt
@ eviljoker
jij zegt in een ander topic:
“hey zrider ik dis jou pleure bak toch ook niet af ieder heb ze smaak ik zou jou pis wagen ook niet willen hebben ik rij honda tot de dood vriend maarjah je heb mensen die geen leven en geen smaak hebben en jah ik vindt het een kansloos tieten krijgen en een chille bak te verpatsen voor iets wat na 10 jaar kapot gaat net airbags”
kom op, na zo’n ordinair en slecht geschreven stuk, neem ik jou dus echt niet serieus.
august zegt
*geeft slk wat bijstand*
C8 Competizione zegt
wel gaaf model ook als ie civic voorkant heeft.
Ilquadrifoglio zegt
Pauperbak…
rob zegt
hey mensen ik rijd met een civic uit 1990 en dat is echt de beste wagen die ik tot nu toe gereden heb ik wou eerst een crx kopen omdat die bakken echt super strak zijn maar ik kon geen nette vinden jammer genoeg maar van mij mag tie komen die nieuwe crx ben echt benieuwd ernaar want het is niet voor nix HONDA THE POWER OF DREAMS!!!dit is mijn 6 de auto ik heb eerst 2 kaddetjes versleten waarvan 1 gsi waar de levens duur 4maanden van was dus groote rotzooi en een opel astra ui 92 die liet ik even fijn keuren toen kreeg die wagen zijn doodsvonnis ik heb een ford escort gehad uit 1990 die leefde 4 dagen toen de koppakking ertussen uit ging met normaal rijgedrag toen kwam de peugot 309 waar de versnellingsbak na 5 dagen van in de soep lag en nu rij ik al 2en een half jaar civic HONDA de beste en dat in 5 jaar je rijbewijs hebben dat wou ik julllie even laten weten greetz rob
patrick zegt
ff wat reacties op fouten hierboven crx uit 85 had geen 150 pk dat heeft alleen de vtec vanaf 1990.
en crx heb geen luxe is ook niet waar ikzelf heb alles elektrisch,airco, armsteun.
elektrisch inklapbare buitenspiegels,verstelbare koplampen,zie je niet veel op crx want prijs was toendertijd al duur zonder de extras
Mookie zegt
Oorringetjes, Johnnies en Anita’s, pauperbakken…
Zooooo bekrompen Nederlands om te lopen zeiken over imago!!!
Stap nu eens over je vooroordelen heen en hou op met die hokjesgeest.
Waarom zou je jezelf zo ontzettend veel rijplezier ontzeggen?
Deze auto heeft een paardenkrachten-per-kiloverhouding die in dezelfde categorie valt als 6x duurdere sportauto’s. En dat merk je.
De sensatie van het autorijden in een CRX is heel erg apart en fantastisch (heel sterk kart-gevoel), dat krijg je echt niet terug in de o-zo-gecivilliseerde “sport hatches” die je vandaag de dag kunt krijgen.
Ik denk dat je met bijvoorbeeld een Porsche of Lotus Elise of iets soortgelijks moet aankomen, wil je dat gevoel kunnen overtreffen. En kijk… dan praat je inderdaad over een véél duurdere auto!
En als je zeurt om het ontbreken van een armsteun, elektrische ramen, verstelbare koplampen, airco of enig ander vorm van comfort, dan geef je blijk het concept “CRX” al anderhalf decennia niet te snappen.
De CRX is een fantastische auto, ik heb al bijna 8 jaar rij-ervaring met 2 CRX’en erop zitten (ik probeer ‘m trouwens wél origineel te houden) – en ze blijven rijden!!!
Enige minpunt: ze roesten ;-))))))))
Als Honda dat nu even oplost… gaat het helemaal goedkomen!!!
appy zegt
mensen die vinden dat de crx een lelijke auto is en dat er geen fatsoenlijk volk in rijd. ik snap dan niet van jullie dat je er een bericht bij plaatst. Honda ownt elke Auto. super auto’s
CRX rijder zegt
Reacties als deze: ‘hoop echt niet die kampwagen nog terugkomt, was al blij dat er geen enkele fatsoenlijke meer rond reed’ zullen wel afkomstig zijn van iemand die nog nooit achter het stuur van een crx heeft gezeten en wellicht alleen crxen gezien heeft die rot waren en derhalve maar 500 euro waard waren, maar er bestaan ook nog hele goede exemplaren, die nagenoeg roestvrij zijn en perfect lopen. Maar deze zijn nogal duur (en gelukkig ook waardevast) en wellicht is dat een mogelijke oorzaak van het geuitte ongenoegen… Maar naar mijn idee is er geen andere auto die rijeigenschappen heeft die te vergelijken zijn met die van een CRX.
Ik zou in ieder geval niet weten welke auto ik na deze zou moeten nemen, misschien een Prelude.
stefan zegt
Een nieuwe civic si coupe importeren is een goed idee.
alex zegt
laat die nieuwe maar komen heb nu een crx uit 90-91 uitgebouwd dus , en een nieuwe kunnen we dan weer gaan uitbouwen
romano zegt
kijk eens hier !!! op deze site! http://i12.photobucket.com/albums/a230/alcie_/New_CRX_2g.jpg
CRX!!! new!
arnold zegt
goed idee! het is toch een leuke sportbak!
ze moeten hem alleen standaard(zonder naden),
een strakke(zonder toeters en bellen)bodykit geven.
en die opmerking die hier ook tussen staat van iemand die
blijkbaar ze ogen dicht heeft zitten!(ENE STAN,DIE ER NIKS VAN KAN, HAAAAA, er rijden nog genoeg
knappe crx’en rond(orgineel),en dat kan ook met een bodykit,
die orgineel is!!
alex_crx zegt
De crx is echt een topwagen!
Heb van het type 2 achter elkaar 2 crx en gehad , welke echt perfect reden.
Hierna nog een uiterst zeldzame originele Civic Vtec EE9 gehad , in originele staat , en een Crx del sol.
De laatste vond ik kwa crx gevoel wat tegenvallen.
De eerste crx is , mits in goede staat , een betaalbare en zuinige en goede coupe , om lekker in te toeren.
Harry zegt
Wisten jullie dat…..Japanners alles kopieren en ook auto,s dus. De eerste crx uitvoering is een kopy van de Alfa Romeo Junior Zagato. Dit is een sportcoupe van eind 70er jaren. Zelf heb ik een Zagato gereden en het heeft de eigenschappen van een crx dus, ja de Italianen zijn hun tijd altijd ver vooruit geweest en de Japanners hebben het wagentje een nieuw leven ingeblazen en met succes natuurlijk. Het idee kwam van de toenmalige Honda directeur die zelf een Zagato bezat. Kijk maar eens op http://www.classicargarage.com/nederlands/garages/peters/carpages/archief/1102-15-det.htm en vergelijk de lijnen met de eerste crx. Groetjes Harry
martijn zegt
voor alle mensen met negatieve opmerkingen over die fantastische honda civic CRX….
lastig he jaloezie!!
CRX rijder zegt
Ja inderdaad.
Deze mensen troosten zich ook vaak met de gedachte: Ik hoef er geen, omdat ze allemaal zijn afgetrapt….
Nou, je kunt ermee stampen, dat klopt, maar gelukkig zijn het oersterke motoren, daar kun je mee doen wat je wil.
crxsjonny zegt
crx klaart elke auto dus ga naar huis golf rijders en zoek een orginele auto
wilco faber zegt
Wat een dom geleuter over dat de CRX niet orgineel zou zijn. Alsof Alfa altijd orgineel is, ze hebben tenslotte nooit die wagen zo succesvol verkocht als Honda de CRX. En dan hebben we t ook niet over betrouwbaarheid…., geef mij 1000x liever een 1.6 Vtec dan een Alfa motor.
En over t sjonnie imago, dat heeft de Golf GTi ook, de Astra GSi en ook de Corrado enz ook. Ik denk dat een orginele CRX helemaal geen sjonnen bak is, maar juist n coole auto met hoogstaande techniek en prestaties.
Ikzelf heb n civic gereden van 1991, ding liep geweldig, nooit stuk te krijgen, en enorm fel, 1000x liever dan n alfa of n golf ofzo.
Een nieuwe CRX kan wel eens mijn toekomstige auto worden als ie echt uitkomt. Want ikzelf ben op zowel bmw als honda gek. BMW is alleen wel duur in onderhoud en vooral verbruik van benzine. Honda is daar goedkoper in.
nick zegt
De Honda CRX, Het maakt voor mij niets uit hoe men denkt over de gemiddelde rijder ervan. Wél kan ik zeggen dat deze mini sportauto over rij-eigenschappen beschikt waar een ieder die de auto bejegend jaloers op kan zijn. Pas als je erin gereden hebt kan je het aparte gevoel waarderen. En ja Het is een relatief goedkope sport auto, wat verklaard waarom jonge mensen er vaak in gezien worden.
Echter de honda crx is naar mijn mening een geweldig betaalbaar, sport autootje :)
LC zegt
De vraag nu is of het in 2008 uit komt, zoja dan staat het op nummer 1 op mijn verlanglijstje
Yabani zegt
ik heb ook geruchten gehoord zo als iedereen maar ik hoop dat de nieuwe geen kinder ziektes heb :) niet te veel in iedere geval anders is het niet leuk, moet toch zelf ook een beetje kunen sleutelen he? maar helaas net een uur geleden heb ik ongeluk gehad :( weg crx dag daag
lennard zegt
hopelijk lijkt de nieuwe dan op de acura rsx alleen nog ff wat lichter
een k20 voorin 200 pk hier, (japan 220 pk) dat zou echt gruwelijk wezen
peter zegt
binnen kort mijn crx op de site, een superkarretje uit ’84, waar ik nog een hoop lol mee kan hebben
peter zegt
Mijn CRX is van ’84. Helaas is ie niet echt strak meer uiteraard. Weer en wind (en pekel) hebben hun werk gedaan. Maar technisch; wat een geweldige kar. In die jaren o.a. meerkleppen techniek, PGMF1 en een warmte wisselaar in het smeersysteem. Uiterlijk best subtiel te noemen, bescheiden spoilertje (als Elise) gewoon enkele, welliswaar dikkere uitlaat. Het zit ‘m meer in bij de kop, een mooi DC spruitstuk, afgedraaid vliegwiel, iets vroegere ontsteking: op de testbank 112 pk, en met een gewichtje van rond de 740 kg gaat ie echt behoorlijk rap. Ook mede door het feit dat er een iets kleinere rolomtrek banden om zitten: 185/60-13 inch. (ooit had ik grotere 15 inch velgen, die waren loodzwaar, dus weg ermee) Veel leaseTDI tjes hebben zich al stukgebeten als de linkerbaan weer vrij was, met name in tussensprints is hij erg snel. Waar het schuifdak zat zit een laxan plaat, en ook de achterruit is van polycarbonaat, één Momo kuipje is voldoende, (zware) passagiers drukken de prestaties immers. Ik wil nog een carbon motorkap gaan bouwen, zodoende is de hele bovenkant een stuk lichter geworden. Liever een laag zwaartepunt natuurlijk.
Een paar Toyo ProxesR888 doet de rest, in bochten onverslaanbaar, vette bakken geven het meestal op bij rotondes. O.k. niet helemaal eerlijk; op semislicks, wel veel lol. Ik heb wel een vraag; waar vind ik een stel topveren voor achter ? Ik heb de sportveren al ingekort door er een paar gangen af te slijpen, gewoon als test. Staat wel cool, maar bonkt wel bij oneffenheden in het wegdek, en die zijn er (te) veel ! Voor staat de torsievering al op z’n laagste stand. Maar o.k. het ging om een nieuwe CRX, was het maar waar, een geheel uit carbon vervaardigde carroserie, met veel titanium en alu, dan gewoon een 200 pk. type R blok erin, een gaan met die 600 kg banaan. Is 3 kg/pk. DAN KUN JE LACHEN ! Groetjes en veel rijplezier, Peter
jeffrey zegt
Hee peter kijk anders eens op akr-performance.nl voor crx onderdelen als je iets zoekt , ik heb daar ook veel vandaan ;)
gertjeman zegt
de crx heb ik van af ik jong was alyijd al een mooi tijdloos carretje gevonden , ben nu al 45 j en net men éérste gekocht nu , en nog wel ééntje van 1985 ! zonder roest !! , er zit zo een 12kleppertje een mooi stukje techniek zou ik zeggen , en als je die laat draaien geen tikje geen trillingtje van die moter , chapeau voor honda , laat die nieuwe crx maar komen en trug zo een lichtgewicht !!!! zoals de oer crx , maar dat zal wel een droom blijven van velen ,
RONIN zegt
Ik moet w.s een 2e auto aanschaffen, en zit te denken aan een mooie orginele V-TEC van rond 1991. Het wordt dan mijn 3e want ik heb er eentje gehad Type 1 1500 cc uit 1984 en een Type 2 uit 1989. Alle twee geweldige auto’s die mij erg veel plezier hebben opgeleverd, en mij werkelijk nog nooit hebben laten staan. Helaas is het meeste spul “opgeleukt” met foeilelijke spoilers en andere ongein (ik kan me dr haast kwaad om maken), die de oorspronkelijk lijn van de auto totaal bederven, en waardoor je de CRX (totaal onterecht) niet meer serieus kunt nemen. Het zal nog een kluif worden een knappe CRX V-Tec te vinden vrees ik.
Ach en als ik dan nog even terug mag komen op “Z-Rider” (beter laat dan nooit). Van de CRX in oorspronkelijke staat zijn alleen de wielbouten al mannelijker dan die Z-3 en Z-4 ;), voor de Z-1 wil ik een uitzondering maken. Het enige voordeel van BMW = achterwielaandrijving. Maar als ik dan de Honda S-2000 weer mag vergelijken met wat voor BMW dan ook lig ik dubbel.
RONIN zegt
O en een nieuwe CRX? Doe maar niet, daar men tegenwoorig echte sportwagens amper nog waarderen kan. Bovendien zal de nieuwe m.i.z nooi zo lichtvoetig kunnen worden door alle veiligheidssystemen.
erik zegt
Ik vind het altijd nog jammer dat er mensen rondlopen die zich zelf zoveel beter vinden dan anderen. En die mensen beoordelen op de manier waarop ze eruit zien en over hoe ze iets in hun ogen mooi vinden om te doen, bijv het tunen van een sportief autootje. Negatief zijn over anderen is het makkelijkst om te doen, maar respect en proberen te zien hoe een ander iets ziet en er positief zijn, is moeilijker om te doen. Zegt volgens mij meer iets over de diegene die het typt.
Respect voor andermans waarden en normen, moeilijk he.
adje zegt
ik hoop dat er een nieuwe crx komt dan is het weer een goede set van honda en dan maar hopen dat het een snellere type is en goedkoper in benzine
marcel zegt
crx? tja ik heb alle typen gehad, en de funfactor was hoog, nu nsx; dat is geweldig:)
maar toen ik in 2000 in detroit was zag ik de eerste rsx rijden en vond dit toch wel een mooie opvolger van de crx, ik heb al enige rsx-en gezien via grijze import met nederlands kenteken, en helaas; wat al aangehaald is: dat lichte gewicht kan ie nooit krijgen met alle verplichte veiligheidsystemen van nu.. maar wie weet…
Ronin zegt
Marcel.
Ik heb de rsx gegoogeld en het is een aardig ding, maar in mijn ogen een veramerikaniseerde integra waarvan ik de europese versie toch mooier vind.