De Artega GT coupé (hier afgebeeld) is een knappe lichtgewicht auto uit de koker van ex-Maserati chef Karl-Heinz Kalbfell en Henrik Fisker. Het gerucht gaat dat we begin maart in Genève weleens een open uitvoering van de Artega GT kunnen verwachten.
De roadster zal dan net als de coupé zijn uitgerust met een 300 pk 3,6 liter V6 blok van Volkswagen. Dat vermogen wordt middels een DSG versnellingsbak overgebracht op de achterwielen. De roadster zal niet heel veel zwaarder zijn dan de coupé, wat de auto met een gewicht rond de 1.100 kilo een uitstekende driftkandidaat maakt. Om het succes van de auto te vergroten, liet Paragon (het bedrijf achter de Artega) eerder al weten ook 4-cilinders te zullen leveren. Dat sluit nu eenmaal beter aan bij de tijd waarin we nu leven. Laten we hopen dat de geruchten uitkomen. (via: autoblog.com)
is-Music zegt
Het mag gezegd worden, wat een beauty.
Ben benieuwd naar de prijzen voor dit ding, ik schat zo rond de €80k ?
Jochempie zegt
De onderdelen uit de B7 A4/Exeo staan het interieur van deze Artega ook erg goed!
Gnermo zegt
Jammer van de (ge/ver)draaide Porsche koplampen…
bozewolf zegt
Mooi ding. Is ’t een middenmotor of gewoon voorin? Lastig te zien.
Bram zegt
PRACHTIG!
Bert zegt
A4? Waar zie jij dat?
Heeft toch wel een aardige HEBBE factor…. 1100 kilo met 300 PK is niet echt verkeerd.
Had met wat aanpassingen zelfs een instap maserati kunnen zijn ofzo…
Interesse gewekt iig! Ben in 2010 in de markt voor een lekker snelle 2 zitter!
Pim zegt
Deze wil ik. Laat die strik maar zitten.
JanJansen zegt
Dit wordt een absolute Lotus Evora killer.
Ik ben benieuwd wanneer ze over een gehypete elektrische variant gaan pr-en. Dat trucje is Henrik Fisker niet vreemd.
Fred zegt
Ik zie dat Fiskerbekkie er wel in terug. Het lijkt mij voor zijn eigen bedrijf beter als Henrik die alleen op auto’s die het merk Fisker dragen aanbrengt.
freek zegt
Vet hoor!
hebbedingetje nummer 1!
gewoon een geile scheurbak zonder dat iedereen denkt dat je een sjonnie bent in een getunede golf of wannebe m3 uit 1990.
Kees zegt
Er zijn inderdaad wat stylingselementen toegepast die andere auto’s ook gebruiken. Erg? Nee! Het is juist mooi!
Van de voorkant ben ik echt helemaal fan. De achterkant vind ik wat uit proportie ogen ivm de afmetingen van de lampen tov de gril.
Maar dat interieur, heerlijk wat strak, zakelijk, maar toch erg fraai!
Jochempie zegt
@ Bert: luchtroosters (links, midden, boven, rechts), knop voor verlichting, stuur uit Golf GTI/R32
Audi:
http://img.netcarshow.com/Audi-A4_2.0T_2005_1600x1200_wallpaper_0f.jpg
Artega:
http://img.netcarshow.com/Artega-GT_2008_1600x1200_wallpaper_08.jpg
RobertJ zegt
Zal vast veel te duur worden voor de meesten, maar een leuk ding is het wel.
Harry zegt
@ bozewolf
Kijk eens waar de luchtinlaten zitten, en spiek eens door het gaas aan de achterkant…
Martijn zegt
ik vind het een mooie auto..MAAR…
Dit soort merken zijn gewoon 3 keer niks…ze kunnen niks zelf produceren enzo.
Kijk naar de lijnen en de voorkant enz. is allemaal gebasseerd op de Lotus Evora! Merken stop met na-apen en verzin zelf iets!
Danny zegt
Na-apen? Ik wil niet heel vervelend uit de hoek komen hoor, maar de Artega is zo’n anderhalf jaar ouder dan de Lotus. Ik weet niet hoe jij af wil kijken, maar nu een model kopiëren dat over een jaar pas onthuld wordt is wel heel errug knap!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Schitterende auto!
Volg heb al een tijdje dus hoop idd dat de Roadster er staat in Geneva…
Mijn ideale 2e auto!!
Arie zegt
Gave bak, met V6 middenmotor, mooi design…
Jammer dat het geen handbak is… en dat ze weer zo nodig een open versie moeten maken…
Tinus zegt
Hmmm..
Jorden zegt
@ Arie
Nou ik wil WEL een openversie, blijft toch een machtig lekker gevoel in de zomer! a.u.b wel een stoffen kap natuurlijk!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Jorden: helemaal mee eens!
Veel meer rijbeleving open…
Jelmer zegt
Het is een beetje wat de Porsche Cayman had moeten zijn…
Citrofiel zegt
Niet elektrisch? Zelfs niet hybride? Ouderwets zeg…
gogogomagazine.com zegt
Mooie auto, hopelijk doen ze ook die 4 cylinder als concurrent van de Lotus Elise of Europa, moeten ze hem wel lichter maken anders wordt ie nooit zo heerlijk agiel als een lotus of een Porsche cayman natuurlijk.
T-rocks! zegt
Mooi ding, maar de achterlichten hebben wat weg van Ford
EJS zegt
Blijft een mooie auto. Blij dat daarvan de cabrio onthuld wordt, dat geeft een veel leukere rij-ervaring dan een dichte coupé, lekker je motor goed horen, de wind door je haren(H)
Golfke zegt
GTA IV ???
Eric zegt
De 4 cylinder van de GTI en dan langs ABT voor een vermogentoename = de huidige 300PK. Gaan ze nog motoren krijgen nu Porsche big boss is bij VW?
Prachtige auto. Jammer dat er nog geen dealer is voor de BeNeLux!!!
De dichtst bijzijnde is in Aken.