Dit is iets dat we dit F1-seizoen nog vaak gaan horen, dus laten we het gerucht nu maar vast behandelen.
De sportredactie van de Telegraaf meldt vandaag dat Infiniti Red Bull Racing en satellietteam Toro Rosso volgend jaar met racestoeltjes gaan schuiven. Red Bull-coureur Daniil Kyvat zou op de schopstoel zitten – vandaar zijn afwezigheid bij alle PR-activiteiten in Monaco – en staat Daniel Ricciardo in de belangstelling van Ferrari, waar het gerucht rondzoemt dat Kimi er aan zijn laatste seizoen bezig is.
Ergo: er is straks ruimte om zowel Max Verstappen als zijn (snellere) teamgenoot Carlos Sainz door te schuiven naar Red Bull. Althans, volgens een bron binnen Red Bull zou dit aan de orde zijn.
Deze roddel klinkt ons wat prematuur in de oren, maar tegelijkertijd is Max al in de smaak gevallen van Helmut Marko, de motorsportbaas van Red Bull. Over Max’ optreden in Monaco zegt hij tegen Motorsport.com: “Helaas was er een slechte pitstop. Maar hoe hij daarna in het spoor van de Ferrari wist te blijven en Valtteri Bottas wist in te halen, was geweldig. We kregen een glimps te zien van zijn ware potentie.”
Tel daarbij op dat Ricciardo een aflopend contract bij Red Bull heeft en we hebben hier een gerucht dat nog lang zal doorzoemen in de autosportwereld. Maar of het ook waar is…
autogijs zegt
Natuurlijk niet
RazorHead zegt
@autogijs:
Tuurlijk niet, Als Raikkonen weggaat zie ik eerder Bottas in de plaats komen dan Ricciardo. Ik denk niet dat Vettel dit leuk gaat vinden als Ric er plots terug is ;)
Dus Ricciardo blijft, dan Kvyat. Die gaat sowieso ook blijven. 1 minder seizoen gaat hem niet de das om doen, zeker niet na zo een seizoen als vorig jaar en de mindere auto dit jaar.
En dan nog, ALS hij zou gaan, zouden ze nooit hem terug bij TR steken, dat past niet in de RB filosofie. Niet goed genoeg =oprotten. Dan is er nog dit feit, Kvyat reed vorig jaar ook z’n eerste seizoen F1 en mocht toen ook naar RB. Dus ik denk niet dat RB 2x dezelfde fout gaat maken(als het al een fout is). Mooi dromen van de Telegraaf (weeral), maar er is niks van waar. Laat die jongen nog maar wat rijpen bij TR.
jaapiyo zegt
@RazorHead: ik zie dat ook eerder gebeuren hoewel ik zelf Bottas overrated vind. Toen ‘ie de teammaat was van Bianchi vroegah was ‘ie eigenlijk ook consequent net wat langzamer. Ik zie het hem ook gewoon net wat te vaak het afleggen tegen Massa, bijvoorbeeld in de kwalificatie afgelopen weekend (exit q1). En Massa is niet echt een monaco held. Ok over het hele jaar heeft hij Massa nipt in de tas waarschijnlijk maar toch.
Het lijkt een soort hype te zijn rondom finnen in de F1 dat men automatisch denkt dat is de nieuwe Hakkinen/Raikkonen/Rosberg sr. Zelfde verhaal met Kovalainen, die kreeg ook kans na kans maar maakte het nooit waar. Bottas is misschien wat beter dan Kova en als hij inderdaad de kans krijgt bij een topteam zie ik ‘m wel als een soort Jacques Villeneuve of Damon Hill races/een titel winnen maar Ferrari doet zich in mijn ogen tekort als ze voor Bottas gaan boven Ricciardo omdat ze Sebje blij willen houden.
RazorHead zegt
@jaapiyo:
Ik vind bottas nu ook niet dé persoon maar het is wel een solide puntenpakker. Ferrari staat bekend om 1 kopman te hebben en dan nog 1 solide puntenpakker. Dus Bottas zou hier weldegelijk goed zitten. Ricciardo gaat het Vettel veel te moeilijk maken wat voor interne problemen zou zorgen.
Trouwens, als er naar de stats gekeken word van vorig jaar zien we toch dat Bottas het beter deed dan Massa, zowel in quali als in de Race:
http://grandprixrankings.com/compare/2014-f1/massa-versus-bottas/
jaapiyo zegt
@RazorHead: Nou ja die stats bevestigen eigenlijk precies het beeld wat ik heb, hij heeft Massa in het algemeen nipt te grazen maar er zijn nog genoeg momenten dat het andersom is (het verbaasd me wel een beetje dat Massa wanneer beiden gefinished zijn vaker eerder over de finish kwam, maar goed daar staat tegenover dat massa ook regelmatig niet aan de finish is gekomen vorig jaar).
Alleen ik beschouw Massa niet bepaald (en zeker niet meer) als de maat der dingen in F1. Wel een aardige coureur en snel op zijn dag maar geen ekte ekte topper. Vandaar zou ik zeggen dat Bottas ‘m toch nog wat harder zou moeten verslaan om aanspraak te maken op de betiteling ‘kampioen van de toekomst’ die hij nu krijgt. Ik vind Ricciardo sowieso beter en in die leeftijdscategorie denk ik dat hij bijvoorbeeld ook nog een behoorlijke kluif zou hebben aan mannen als Hulk en Perez in hetzelfde materiaal.
michael_steel zegt
@RazorHead: De Telegraaf bracht anders wel als eerste naar buiten dat Max een F1 contract ging krijgen bij STR. Toen werd er ook getwijfeld aan het waarheidsgehalte .
Later bleek hun inside informatie dus waar te zijn. Wat ik wil zeggen is, waar rook is,
is ook vuur. Het hoeft uiteindelijk niet waar te zijn, maar je weet nooit hoe er binnen
het RBR team wordt gedacht.
deamid zegt
Hou ons geupdate!
vr6audi zegt
@deamid: Ja lijkt me leuk.
gieltj zegt
Zou goed nieuws zijn zeg! Ik ben voor
viezefreddyw zegt
Nergens voor nodig zulke geruchten. Laat Max eerst maar ervaring opdoen in de Formule 1. Wat hij nu laat zien is knap en hij heeft zeker talent, maar laten we eerst het seizoen maar even afwachten.
vr6audi zegt
@viezefreddyw: Er zitten dus toch mensen met verstand op autoblog.
wif1 zegt
@vr6audi: En dat bepaal jij, wie er wel of geen verstand heeft… Het zit je niet lekker hè, dat Max zoveel lof krijgt toebedeeld. Als een Helmut Marko aangeeft dat Max te vergelijken is met Senna qua talent en pure race snelheid, dan is dat niet de eerste de beste kan ik je vertellen, hij heeft oog voor talent en loopt, in tegenstelling tot ons hier op autoblog, al jaren in de F1 paddock en die van de lagere klassen rondt. En als hij denk dat Max volgend jaar al toe is aan de volgende stap richting het top team, dan hecht ik daar toch wat meer waarde aan dan wat wij hier als autobloggers allemaal wel en niet vinden.
desjonnies zegt
@wif1:
Maar verder gaat alles goed met je, begrijp ik
thierryvth zegt
@desjonnies: hij heeft wat meer kennis van autosport/F1 dan jij (hij beargumenteerd ook “iets” ( ; beter dan jij)
Het gaat niet om wk punten, een crash, of een hoge start positie, het gaat er om dat je systematisch snel bent, geen wielen blokkeerd, je wijzigingen aan camber, diff, toe, ect ect de auto sneller maken en niet langzamer, wat deze jongen laat zien is buiten alle proporties naar jullie door Olaf mol opgevoede F1 kenners (lol) denken dat het een mening is en dag is het niet, heb nieuws voor je F1 is wetenschap. Dus kom maar weer met zo beargumenteerde reactie of zijk wat over spelling
viezefreddyw zegt
@thierryvth: U mad bro?
thierryvth zegt
@viezefreddyw: u 15 kiddo?
motoragent zegt
@thierryvth: Desjonnies geen verstand van autosport? Daar kan ik niet geheel in mee gaan ben ik bang ;)
desjonnies zegt
@thierryvth:
Man, man, man, ook voor jouw een klein geel pilletje, ik reageer alleen maar op al die opgehitste praat en ik weet niets van Formule 1.
In mijn wereld is Ligier een brom mobiel bouwer, Lotus een bepaald soort bloem en Tyrell een Spaans merk sportschoenen,
Verder is Cosworth Engels voor ‘kost wat’ en doe ik af en toe zaken met Berger Logistik uit Oostenrijk.
Lauda is volgens mij een bekende Oostenrijkse luchtvaart maatschappij en James Hunt was een zendeling die eind 20é eeuw donker Afrika introk
Ecclestone dat zijn van die leuke grijze typisch Engelse straatkeien en een monocoque is een bril met slechts één glas.
Ik hoop vurig dat bovenstaand je enigszins heeft weten te kalmeren, omdat je eruit kunt opmaken dat ik eigenlijk van niets iets begrijp
Ik doe maar wat.
Vertel het alleen nooit verder.
thierryvth zegt
@desjonnies: vertel dan eens wat er leeft in de F1 wereld, je hoeft geen incrowd te zijn maar gewoon een klein beetje kenner, de kenners van Sky en BBC en RTL een beetje serieus nemen en we kunnen alle twijfel en discussie over max weg nemen. Als je wat met auto’s heb neem ik dat je ook het Duitse auto en motorsport leest, vertel is hoe zij over max denken, misschien kunnen we de Olaf mol kids dan wat bijspijkeren
desjonnies zegt
@thierryvth:
weet je wat het mooiste is?
Ik hoef me tegen jouw niet te bewijzen
En al helemaal geen verantwoording af te leggen
En die gele pilletjes helpen tegen agressie
Die blauwe, geen idee
Echt waar.
wif1 zegt
@desjonnies: Wederom sterk beargumenteerd… Dit heet dan weer cynisme.
desjonnies zegt
@wif1:
nope, heet er om vragen……..
en het dan krijgen
wif1 zegt
@desjonnies: Het heet toch echt cynisme, maar gezien je reacties zul je dat inderdaad niet begrijpen. Succes verder, ik ga maar weer eens ontopic.
desjonnies zegt
@wif1:
Dank je, bijzonder sympathiek van je !
henkhupelschoten zegt
@desjonnies: Je hebt ook pilletjes met een smiley erop, misschien iets voor hem?
thierryvth zegt
@desjonnies: bytheway, wat is een geel pilletje? Ik heb gehoord van blauw en vroeger Sammies en Mitsubishi’s maar geel zegt mij niets ?
wif1 zegt
@desjonnies: Kijk, dit soort bijdragen daar kunnen we wat mee. Voegt ook echt wat toe aan het topic, maar geeft iig aan hoe serieus men jouw moet nemen
desjonnies zegt
@wif1:
Ik word vrolijk van jouw, je bent heel goed in begrijpend lezen.
En je gevoel voor humor is bijzonder sympathiek.
Humor en sympathiek.
Fantastisch !
wif1 zegt
@desjonnies: Echte dijenkletsers die van jouw, serieus…
thierryvth zegt
@wif1: helaas zit bij veel Nederlanders het calvinisme diep geworteld
gillesvda zegt
@wif1:@thierryvth: Verstappen is, no doubt, een rijder met een groot potentieel. Echter, wat hij tot nu toe liet zien was niet slecht maar ook gewoon niet goed. Hoe je het draait of keert, hij moet het momenteel afleggen tegen Sainz. Dit lag soms aan pech en soms ook niet. Nu, dat jullie Nederlanders heel blij zijn met hem is logisch (ookal is hij half Belg) maar vergeet niet dat hij nog alles te bewijzen heeft. Al zijn prestaties in de opstapklasses tellen niet meer mee eens hij in een F1 kwam te zitten. Tot op de dag vandaag heeft hij ook nog veel werk om zich te bewijzen. Zelfs al denken sommigen dat hij het potentieel van Senna heeft, hij heeft nog steeds geen 3 wereldtitels dus overdrijf nog niet over hem en laat hem groeien. Misschien dat hij op een dag werkelijk Senna evenaart, maar dat is nu niet het geval.
thierryvth zegt
@gillesvda: hij legt het helemaal nie af tegen saintz, niet dat het er toe doet maar als die renault motor niet was ontploft danhad hij meer punten gehad.
Ik neem dat je ditniet leest want did had je al 30 keer kunnen lezen, Saintz heeft veel meer rodes nodigom op gang te komen, saintz heeft niet dezelfde feedback, saintz rijd niet zulke strakke rondetijden zonder verval als Max, Saintz heef niet de wagen controle die maxheeft wat we zagen in monco 9daa dot de crash nis aan af)
maar luister niet naar mij e schakel is aar de BBC, RTL enSKY en laat je informeren door brundle, mcnish, coulthard ect ect ect, carlos is oed maar maxis exceptioneel en dat zit niet in deWK punten, maar goeddit is al 1000 keer uitgeed dus je wil het net weten blijkbaar, of spaanse afkomst ?
thierryvth zegt
@thierryvth: excuus voor het ontbreken van spaties en t’s indien toch problemen mee kom het ff uitlegen op vrijdag in de koeg bij me
jaapiyo zegt
@thierryvth: Het is Sainz zonder t. En voorlopig staat Carlos 4-1 voor in de kwalificaties. Daar kijken de topteams ook zorgvuldig naar want als je de beste auto van het veld hebt is pole halen en vooraan wegrijden de manier om een kampioenschap te winnen. Als je verder naar achter staat wordt het toch een stuk lastiger ondanks goede race skills (die max overduidelijk wel heeft IMO, begrijp me niet verkeerd). Zie Kimi Raikkonen.
Ik kan me nog een jaar bij Arrows herinneren dat Pa het Jos het opnam tegen Pedro de la Rosa (wie kent ‘m niet). Beetje hetzelfde verhaal toen, Pedro vak iets sneller over een ronde, Jos de betere racer. Uiteindelijk heeft het ze beiden niet zoveel gebracht, de topteams willen namelijk door de hype heen een coureur die uktblinkt in beide, misschien met iets meer nadruk op ruwe kwalificatie snelheid dan op het racen. De coureurs die niet bliksemsnel zijn in de kwali maar wel lekker kunnen racen zijn eigenlijk alleen geschikt als ideale nummer twee bij een topteam.
Max moet Carlos dus gewoon vaker te grazen nemen in de kwali om echt door te breken en ik hoop dat het hem lukt.
wif1 zegt
@jaapiyo: En toch staat het echt 4-2, waarbij Sainz door een fout in Monaco dus eigenlijk achter Max moest starten. Maar het is ook niet zo dat Sainz een slechte coureur is, anders wordt je geen kampioen in de WSR. Hij is wel degelijk snel en heeft een stuk meer ervaring dan Max, wat hem in het eerste deel van het seizoen gewoon een voorsprong geeft. Dit is met name van invloed op het managen van de banden, ook in de lagere klassen leer je daar goed mee omgaan. Max mist die ervaring, maakt het maakt het des te bewonderenswaardig wat hij op dit moment laat zien. Niemand kan in de toekomst kijken maar, juist buiten Nederland, zijn er veel mensen die in de autosport meelopen en in hem een toekomstig wereldkampioen zien. Dit zal zich uiteraard alleen voordoen als hij daadwerkelijk een kans krijgt bij een topteam en met zijn optredens in de 6 races van dit seizoen wordt deze kans steeds groter.
jaapiyo zegt
@wif1: Ja klopt 4-2. Ik deed het even uit mijn hoofd en was China alweer vergeten qua kwalificatie…Max P13, Carlos P14. Maar, het verhaal wordt er eigenlijk niet anders door; Max doet het goed maar hij zal in de kwalificatie zich nog iets moeten verbeteren want als het tijd wordt om de topzitjes echt te verdelen acht ik de meeste teams toch wel scherp genoeg in om naar de harde resultaten te kijken en niet alleen af te gaan op hype en een aantal mooie acties die op het netvlies gebrand zijn als de basics (kwalificatieposities, puntjes) niet lekker afsteken tegen die van Sainz.
wif1 zegt
@jaapiyo: Deels kan ik je verhaal beamen, maar waarom is de kampioen uit de F3 van vorig jaar, die dus meer punten had dan Max, niet doorgestoten naar de formule 1 en had hij moeite om een nieuw zitje in een andere serie te vinden? Hij is nu opgenomen in de stal van Mercedes, maar Ocon heeft nog lang geen uitzicht op een F1 zitje.
jaapiyo zegt
@wif1: Tsjah, ze zaten niet in hetzelfde team he, dus ik denk dat de inschatting is geweest dat Ocon met Mercedes powah in een wat beter team zat dan Verstappen met VW. Bovendien heeft Max de meeste races gewonnen en het kampioenschap eigenlijk in het begin van het jaar verloren, naar het einde van het jaar toe was hij vaker de beste.
Overigens staat Ocon voorlopig 1ste in de GP3 series dus ik denk dat hij er misschien nog wel komt.
wif1 zegt
@jaapiyo: Dat klopt, maar al daarvoor was hij vastgelegd door Red Bull, natuurlijk ook omdat Mercedes aasde op de diensten van de Nederlander, en die zullen vast niet zomaar een F1 zitje aanbieden aan zomaar een talent, ze hebben er namelijk nog al wat. In Nederland mogen we het blijkbaar niet zeggen, want gelijk ben je fanboy, maar Max is gewoon een uitzonderlijk talent. Dat Sainz nu wat, het zij er maar 3, meer punten heeft zegt nog niet veel. Dat ook Sainz fouten maakt en net zo hard bij iemand achterin had kunnen rijden op Monaco bewijst onderstaand filmpje wel, hij heeft tot nu toe net even wat meer geluk gehad.
http://youtu.be/EVgXOxdA8v4
jrk68 zegt
@jaapiyo:
Yep, plus dat hij een aantal keren in leidende positie werd geconfronteerd met falende VW techniek.
De reden dat Max nu F1 rijdt ligt in Neurenberg, op dat gekke baantje was Max in de regen 2 sec per ronde sneller dan de rest.
Dat zijn dingen die alleen de hele grote kunnen.
Ook zijn inhaalacties in Monaco afgelopen weekend zijn bijzonder, van een kaliber zoals we in jaren niet gezien hebben.
Dat terwijl hier daags voor de race algemeen werd beweerd dat het niets zou worden omdat inhalen onmogelijk zou zijn.
Maar de Nederlander ziet alleen de crash als gevolg van een zeer geraffineerde naaistreek van Grosjean.
michael_steel zegt
@gillesvda: Ik heb Max nog maar op één echte fout kunnen betrappen tijdens deze eerste 6 wedstrijddagen. Max had al makkelijk voor kunnen staan qua punten op Carlos, maar we weten allemaal dat de Renault motor hem op belangrijke moment in de steek heeft gelaten. Hadden die punten wel op zijn conto gestaan, dan had je waarschijnlijk er iets anders tegen aan gekeken. En dat Carlos tot nu toe in de kwalificaties beter uit de verf komt heeft puur te maken met ervaring. Max doet het voor rookie exceptioneel goed. En dat ziet het hele padock en de F1 wereld. Snap daarom de discussie niet zo goed. Max staat onder contract bij RBR, als zij je roepen om te rijden dan ga je gewoon.Zij zien meer dan wij allemaal. Dus als zij tot zo’n keuze zouden komen, dan is dat een wel overwogen keuze.
Dutchdriftking zegt
@wif1: ach, de wens is de vader van de gedachte toch?
bimmerfanatic97 zegt
@wif1: ik denk dat @vr6audi het leuk vindt dat er mensen zijn die even afwachten voor ze schreeuwen dat max de messias is en dat iedereen dat ontkent de nederlandse nationaliteit niet verdient. (Ja dit las ik bij tussen eerdere reacties…)
Ik ben voor max, maar laten we niet te hard van stapel lopen
jrk68 zegt
@vr6audi:
Op een paar trollen na zitten er genoeg mensen op Ab die er op zijn minst een beetje kijk op hebben.
Er zitten hier zelfs mensen uit het racewereldje die zo nu en dan een in kijkje in de keuken geven.
Je moet het alleen willen zien….
Dutchdriftking zegt
@viezefreddyw: Ach wen er maar aan dat we voorlopig elke week wel wat over Max horen..
ahs1979 zegt
@viezefreddyw: op basis van betrouwbaarheid van de motoren loopt RB dit jaar achter op TR, voor Canada gaat Riciardo wellicht al aan zijn vijfde blok beginnen met de daarbij behorende penalty. RB laat wel zien een betere basis snelheid te hebben in de race. Maar dat heb je niet zoveel aan als je de finish niet haalt.
Ik ga ervan uit dat Max en Jos verstandig genoeg zijn om eerst een goede F1 fundering te leggen en dan pas verder te bouwen.
berlinetta zegt
In een interview met Max zelf zegt hij dat hij liever eerst nog wat ervaring op doet bij TR en niet dezelfde fout wil maken als Kvyat. Iets wat ik een goede gedachte vind. Bovendien heeft Kvyat in Monaco juist wel (voor het eerst) laten zien dat hij het in zich heeft.
Edge zegt
@berlinetta: Daarbij moet wel gezegd worden dat Max vrij weinig te willen heeft. Hij staat onder contract bij Red Bull, niet bij Toro Rosso. Als die besluiten hem te promoveren naar Red Bull, zal ‘ie gewoon mee moeten werken
brommat zegt
Max hoeft nog niet naar Redbull toe, lees maar: http://www.formule1.nl/nieuws/detail/verstappen-denkt-nog-niet-aan-groter-team/
berlinetta zegt
@brommat: Juist, dat is het interview dat ik bedoel.
thierryvth zegt
@berlinetta: jij denkt dat hij nee zegt als Mercedes of Ferrari aan de deur klopt? Dat hij zo praat in interviews lijkt me niet anders dan normaal als je net bij STR aan de slag bent gegaan, dat is gewoon een onderdeel van media training
berlinetta zegt
@thierryvth: Als hij slim is zegt hij nee. Ik denk dat vader Jos hem daar ook wel voor zal waarschuwen.
thierryvth zegt
@berlinetta: ze konden bij Mercedes tekenen maar dan niet rijden en daarom werd het STR, als hij zeker is van een auto tekenen ze opzeker
Dutchdriftking zegt
@berlinetta: Ja, bij Mercedes of Ferrari gaan rijden is echt een heel domme keuze……
berlinetta zegt
@dutchdriftking: En dan eruit geknikkerd worden als hij de hoge verwachtingen nog niet waar maakt? Een jaartje langer rijpen is geen slecht idee.
michael_steel zegt
@brommat: Dat artikel zegt helemaal niets. Wat Max wil en wat RBR eventueel wil zijn twee totaal verschillende dingen. Max is in dienst van RBR. Als zij zeggen dat hij voor hun moet gaan rijden, dan stap hij gewoon over. Er is geen ruimte voor discussie.
lambo4all zegt
Niet eerlijk naar kvyat.. Hij heeft 1 jaar in een een torro rosso gezeten en dan 1 jaar in een red bull. Helemaal geen kans gehad om invloed te hebben op de wagen en om het team echt goed te leren kennen. Hij reedt in Maleisië en Monaco erg goed, deze jongen kan prima een aantal podia pakken als de red bull mee werkt.
motoragent zegt
@lambo4all: Als ik hoorde hoe Kvyat en zijn team tegen elkaar tekeer gingen over de boordradio in Monaco (Oké, misschien iets overdreven, maar erg vriendelijk was het niet), denk ik niet dat hij een lange en vrolijke toekomst bij RBR tegenmoed gaat. Het team zelf heeft ook al te kennen gegeven dat hij iets beter zijn best moet gaan doen.
Ik vind het trouwens wel frappant dat hij niet aanwezig was bij het Renault promotie-evenement voorafgaand aan de GP.
lambo4all zegt
@motoragent: en als raikonnen zijn team afzeikt vindt iedereen het grappig, ik heb het ook gehoord en hij klonk inderdaad niet heel happy. Maar weten wij veel waar het over ging, feit is dat hij zijn wagen op p5 parkeerde en 4e eindigde, vóór onze grote vriend Ricciardo. En niet de eerste keer dat hij hem te grazen neemt dit seizoen. Het is wel allemaal leuk dat iedereen roept dat Max zo goed is, maar voorlopig staan er pas zes pk punten achter zijn naam.
goodolddays zegt
Ik dacht dat Red Bull het zo zat was met F1?…
debunker zegt
@goodolddays: zo lang ze dat bij Renault ook geloven gaan ze misschien nog een keer hun best doen ;)
mashell zegt
Zolang je op deze manier meedoet in de geruchtenmolen is dat een goed teken.
henkhupelschoten zegt
Was Mercedes ook niet geïnteresseerd ofzo? Zag laatst zo iets voorbij komen
jrk68 zegt
@henkhupelschoten:
Mercedes was vorig jaar al in beeld maar Torro Rosso bood hem meer zekerheid, vandaar dat hij nu onder de vleugels van Redbull vliegt.
Bij Mercedes was hij naast o.a. Ocon nummer tig in het opleidingstraject geweest.
henkhupelschoten zegt
@jrk68: Ahaa zo dus, bedankt!
trustmeiamanengineer zegt
Nu al? Lijkt me ook niet echt wenselijk aangezien die Torro Rosso’s nu zelfs nog bijna sneller zijn dan de Rooie stieren.
Bovendien zit Ferrari niet op fitties te wachten tussen Vettel en Ricciardo lijkt me.
MB11 zegt
Als we toch al bezig zijn laat dan maar Max direct naar Ferrari gaan.
thierryvth zegt
@MB11: dan slaap ik niet meer
norge zegt
Als Max slim is komt tie met zijn eigen team volgend jaar …
…Deze reactie is geschreven onder voorbehoud met betrekking tot taalfouten…
desjonnies zegt
@norge:
Sonporsed door Hineaken an brnad beir hips !
vgtreet wiksey neit
en mbolrao sagriten
zo was foutloos !
norge zegt
@desjonnies: LOL….Hoop dat dit foutloos was..
e1000bmw zegt
@norge: Ah, nu snap ik ‘m. Onder Voorbehoud Van Spelfouten… ;)
norge zegt
@e1000bmw523i:
Moet wel, je wordt hier afgebrandt voor een dt fout…
Zijn meestal wel de mensen die zelf niets te zeggen hebben…
(OVVS)
thierryvth zegt
Als Audi (toch) gaat instappen kan STR wel eens het Audi fabrieks team worden.
Natuurlijk moeten we voorzichtig zijn maar de F1 insiders zijn dermate onder de indruk ( al een jaar lang op basis van telemetrie en zijn (technische) feedback van Max dat dat Audi wel eens over de streep kan trekken, max krijgen ze er dan “gratis” bij. Natuurlijk ben ik niet helemaal objectief maar hier word nog onderschat hoe groot en absurd het talent is van Max. Ik lees veel moet het nog maar eens zien maar er is in de F1 wereld null twijfel, de vraag is alleen wanneer en hoeveel kampioenschappen. En nogmaals mijn stokpaardje telemetrie en de volgende minuut vanaf 15:30 is de reden waarom alle teams hem willen, en wij kunnen er over discussiëren maar dat doet de F1 wereld niet en ik ook niet, kan het ook niet helpen dat de Messie van de F1 een Nederlander is ( ; Vanaf 15:30 – minuut http://youtu.be/e8pJK7t_-wk
motoragent zegt
@thierryvth: Audi heeft al duidelijk aangegeven dat het niet geïnteresseerd is in F1, en daar gaat Max alleen geen verandering in brengen.
Ik hoop van ganse harte dat Max inderdaad een succesvolle carrière tegenmoet gaat in de F1, maar hij zou niet de eerste coureur zijn die met veel bombarie de F1 binnen komt als ‘de grote volgende kampioen’ en uiteindelijk moet afdruipen na een paar seizoenen. Formule 1 is een grote slangenkuil, en niemand is gegarandeerd van succes, hoe goed je ook bent.
thierryvth zegt
@motoragent: ja dat is zover ik weet noch niet helemaal duidelijk, het schijnt dat piech het niet ziet zitten maar er zijn ook geruchten dag Audi al een jaar een F1 motor heeft proef draaien. Lees redelijk wat Duitse bladen en die zijn er nog niet helemaal uit.
motoragent zegt
@thierryvth: Dan had zo’n Duits blad jou ook wel even kunnen vertellen dat Piëch niet zo gek veel meer te vertellen heeft bij Audi…
thierryvth zegt
@motoragent: Hij is voorzitter van de raad van commissarissen van de Vw group, bovendien is de invloed van dit soort mensen (oud Duits geld families) ongekend ook zonder functie
thierryvth zegt
@thierryvth: was begrijp ik, hou het ook niet iedere dag bij maar vernederd niets aan het fijt dat het nog geen uitgemaakte zaak is, sterker nog maar de kans eerder groter
thierryvth zegt
@thierryvth: veranderd niet vernederd /;
wif1 zegt
@motoragent: Vandaar ook de geruchten dat ze toch een F1 project willen aangaan nu hij minder invloed heeft. En gezien hun ervaring met hybride racemotoren zou dat een welkome aanvulling zijn. Mercedes, Ferrari, Honda en Audi zijn mooie namen voor de sport. Renault zal zich misschien wel terugtrekken gezien hun moeite om de achterstand op de andere motorleveranciers in te lopen
thierryvth zegt
@wif1: laten we het hopen want als ze het doen zullen ze het goed willen doen en budget hebben ze
motoragent zegt
@thierryvth: Rupert Stadler heeft onlangs nog gemeld dat er geen interesse is, ook niet na het vertrek van Piëch (die er inderdaad op tegen was).
wif1 zegt
@motoragent: Dat klopt, misschien dat het politieke spel nu is begonnen. Dietrich Mateschitz heeft onlangs aangegeven dat hij het team van Red Bull wil verkopen als er zich geen oplossing voor de zwakke motoren zich aanbiedt. Oud Ferrari baas Montezemolo weet zelf te melden dat wanneer Mateschitz Audi niet weet te overtuigen om in te stappen hij het team zowiezo van de hand wil doen
jrk68 zegt
@thierryvth:
Volgens mijn zeer goed ingelichte intimi uit het WEC team van Audi zal Audi zelf nooit gaan deelnemen aan de F1.
Niet omdat de concurrentie er moordend is en er geen garantie voor succes is, niet omdat diesel er verboden is maar simpelweg omdat het voor Audi marketingtechnisch niets te halen valt.
Daarmee zeg ik niet dat het uitgesloten is dat een van de andere merken uit die groep iets met F1 gaat doen.
Het is misschien gek, maar ik heb meer vertouwen in hun personeel dan in een Duits blaadje dat gewoon boekies moet verkopen….
wif1 zegt
@jrk68: Dan wordt het Skoda denk ik ;) Maar wat is er marketing technisch dan op tegen om Audi aan F1 te koppelen volgens de interne berichten?
jrk68 zegt
@wif1:
Zij doen het WEC om de mythe van betrouwbaarheid hoog te houden en eerlijk is eerlijk, daar slagen ze bijzonder goed in.
Daarnaast biedt het WEC een constructeur een veel grotere vrijheid om zich op technisch vlak te onderscheiden.
Tel daar bij op dat ze voor het eerst in jaren serieuze competitie hebben.
thierryvth zegt
@motoragent: maar zeker waar in F1 is niks zeker
michael_steel zegt
@motoragent: maar er zijn ook coureurs die het wel waar maken in de F1, of ben je die voor het gemak maar vergeten.
motoragent zegt
@michael.steel.52012: Dat zeg ik dan ook niet, of wel?
Edge zegt
Ricciardo gaat niet naar Ferrari. Dat hij het zo goed bij Red Bull deed was één van de redenen dat Vettel daar weg wilde. No way dat hij die gast in zijn team wilt hebben.
En wat Kvyat op de schopstoel betreft: hij heeft net P4 gepakt in Monaco. Als hij zo blijft racen, hoeft hij nergens voor te vrezen
tjvisserman zegt
Oke het volgende is mij niet helemaal duidelijk, ik dacht dat hij al bij redbull zat? Maar er is dus een verschil tussen Torro Rosso en redbull?
berlinetta zegt
@tjvisserman: Toro Rosso is het opleidingsteam van Red Bull. Red Bull is er dus wel eigenaar van, maar het is niet hetzelfde nee.
tjvisserman zegt
@berlinetta: ahaa
Dutchdriftking zegt
Max volgend jaar naar Ferrari, toch? :p
VeniVidiVici zegt
Nieuw gerucht: Er schijnen meerdere topteams een oogje op Max te hebben… :-)
jeppie zegt
Max heeft wel bewezen dat ie het kan in een Torro Rosso en de Red Bulls voor kan blijven. Dus waarom niet?
lambo4all zegt
@jeppie: Wanneer heeft Max wat bewezen? 3 inhaalacties in maleisië en 1 echte in Monaco (Maldonado had geen remmen meer, Sainz moest Max er langs laten) en jij denkt dat hij koning is?
wif1 zegt
@lambo4all: Hij niet, maar de eigenaar van de Red Bull teams, helaas voor jouw, wel. Dat je geen fan van Max bent is mij wel duidelijk, maar dat zijn een hoop internationale kenners ook niet. Toch kunnen zij Max op waarde schatten en zijn lovend over hem. Dus waarom is het dan zo raar dan de fans hier misschien nog wat enthousiaster zijn, dat ben je als supporter of van vaak toch al.
philipf zegt
Al zou dat het geval zijn, dan rijdt ie nogsteeds met renault motoren…
motoragent zegt
@philipf: Niet zo’n probleem lijkt me. In de afgelopen 10 jaar heeft Renault 6x een kampioenschapswinnende motor geleverd. Die krijgen de boel wel weer op de rit.
jrk68 zegt
@motoragent:
Laat gaan, op zoveel stupiditeit hoef je niet te reageren.
Dat soort reacties worden nooit geplaatst door mensen met enige kennis van de materie.
Dat zou jij als kenner toch moeten doorzien.
wif1 zegt
@jrk68: Ik had verwacht dat ze dit jaar al die sprong zouden maken, want vorig jaar was het bij Renault al niet best maar werd dit gemaskeerd door de zeer zwak presterende Ferrari motoren. Nu ligt Renault behoorlijk op achterstand en naar mijn idee hebben ze gewoon te weinig kennis en ervaring met hybride aandrijf systemen. Mercedes en Ferrari hebben deze kennis al een tijd lang in toepassing op de personen wagens en ook Honda lijkt een veel stijlere prestatie curve te laten zien.
lekbak zegt
@motoragent: tuurlijk, maar is dat volgend jaar? Of is dat pas als ze weer overgaan op een andere motor? In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst…
HZW zegt
Topteam kunnen wel een oogje op Max hebben, maar dat is ook alles wat ze kunnen hebben.
Max staat voorlopig onder contract bij Red Bull en die zullen een talent als Max niet zo maar laten gaan.
Verder zal Red Bull er alles aan gaan doen om Audi als motor partner binnen te halen om weer wereld titels te winnen.
clarkson zegt
Marketingtechnisch gezien is het een grote mogelijkheid dat Max volgend jaar in een Redbull stapt. Ferrari zou natuurlijk helemaal leuk zijn! Maar het zal me niks verbazen als Raikonnen volgend jaar gewoon weer bij Ferrari zit. Anders denk ik dat Nasr een goeie kandidaat is om naast Seb te zetten.
gwnbmw zegt
ehh, zouden ze niet uit de f1 gaan als audi niet komt? volgensmij een beetje zinloos dit gerucht maar oke…
MaartenD zegt
leuk gerucht maar gaat echt niet gebeuren
kempenaer zegt
Veul reacties zeg. Het gaat weer flink los tussen de fangirls en de realisten.
mrrallycross zegt
Zou wel nice zijn. Maar denk dat dat nog beetje vroeg is. Max heeft daar maar 1 kans. Presteren of niet.
Rob zegt
Heeft Jan Lammers al zijn mening gegeven?
Maar dat terzijde; ik hoop dat Verstappen junior net zo cool blijft als ie nu is. Al die Albert Verlindes van de autosport lullen maar een eind weg.
Als, als, als, als, as, as, as…, as is verbrande turf zeggen we thuis.
gregorius zegt
@Rob: als als…
als mijn oom tieten had, was t mn tante.
robgooi zegt
Denkt = Telegraaf = korreltje zout nemen
wif1 zegt
@robgooi: Dat dacht ik ook altijd, maar waren ze niet de eersten die met het nieuws kwamen dat Max F1 ging rijden in 2015?
t1mothys zegt
Wat een onzin, ik verwacht dat max slimmer is dan dit zomaar te doen. Anders zal zijn vader ook een duidelijke mening hebben hierover. Daarnaast is het jaar net begonnen. Oh, de Telegraaf zeg je? Laat me niet lachen…