Sinds jaar en dag is de 7 Serie BMW’s vlaggenschip, maar met de opkomst van een nieuwe klasse superrijken is een model hierboven wellicht geen slechte zet. Al was het alleen maar om het recent gelanceerde Mercedes-Maybach niet de gehele markt te gunnen.
Over een 9 Serie wordt al enige tijd gefluisterd, en BMW legde vorig jaar met de Vision Future Luxury een blauwdruk voor dit eventuele model op tafel, maar zoals de zaken er nu voor staan is er nog niets goedgekeurd in München. Wel is het zo dat de onlangs gelekte nieuwe 7 Serie weinig weg heeft van het VFL Concept.
Daarnaast meent BMWblog te weten dat Harald Krueger een fan is van het concept, en laat de 49-jarige Krueger aanstaande mei het stokje van Norbert Reithofer als CEO overnemen. Als er een productieversie van het VFL komt – met een lengte van ca. 5,5 meter – dan zal dit op zijn vroegst in 2017 zijn. De leveringen van de Mercedes-Maybach S-Klasses beginnen al volgende maand.
Of een dergelijk model en de Rolls-Royce Ghost/Wraith niet teveel in elkaars vaarwater komen te zitten? Tsja, BMW kan er als geoefend gaatjesvuller vast een business case voor maken, al was het allen maar om de imagoboost die het met zich meebrengt, en de lekkere marge die je op een dergelijk model kunt draaien.
motiondrive zegt
Ja doen! Het blijft een schitterende concept om te zien!
gerjanm zegt
Die nier-grille ziin veeelst te groot! helemaal met die kleine koplampen.
bimmerfanatic97 zegt
@gerjanm: dat maakt hem wel erg agressief. Vind je hem niet enorm sportief en stijlvol?
mashell zegt
@bimmerfanatic97: agressief en stijlvol zijn zo ongeveer tegengestelden en sportief is een vijf en een halve meter lange comfort sedan natuurlijk nooit.
bimmerfanatic97 zegt
@mashell: ja daarom vind ik het zo bijzonder dat ik die twee associaties heb bij deze auto. En het is bmw, die wagen gaat ondanks de lengte als de brandweer. Als ze hierin gewichtsbesparingen toepassen uit de i3/i8 krijgen ze hem misschien onder de 2 ton
exgedetineerde zegt
Fijn om te weten dat ik dit nooit kan betalen. Een staatsschuld van jewelste.
sydney zegt
Ik hoop dat ze het concept zullen volgen, dat ziet er toch veel beter uit dan zo’n Maybach? Ik denk niet dat die 9 serie een Ghost/Wraith in de weg zal zitten,lijken mij twee verschillende type auto’s met nog meer verschillende klanten.
bmw-freak zegt
Super mooi,
jag00 zegt
Beetje Aston Martin Lagonda, zeker niet slecht!
mrrallycross zegt
Wat een slagschip.
bluesbrother zegt
bij deze, ik wil er 1.. in ruil voor een goede nier ofzo.. bijvoorbeeld.
ikbenmnzus zegt
@bluesbrother: Nieren heeft BMW genoeg.
jvr55s zegt
de stoel in de B-stijl laten doorlopen!
Ziet er supergoed uit, alleen de grille mag wel een tikje kleiner.
henkhupelschoten zegt
@jvr55s: totdat je op je dak ligt en je waarschijnlijk in 2 delen in je bmw’tje ligt……
jvr55s zegt
@henkhupelschoten: ik denk dat ze daar bij bmw wel rekening mee houden
henkhupelschoten zegt
@jvr55s: Zo te zien hun concept niet
jvr55s zegt
@henkhupelschoten: De B stijl is nog steeds van metaal hé, alleen hebben ze het ook mooi laten doorlopen in de stoel, de B stijl is niet weg of vervangen door een stoel nu, dus waarom zou het dan nu minder sterk zijn?
henkhupelschoten zegt
@jvr55s: Metaal buigt ook….. Benieuwd of jij een stuk ijzer graag in je nek Wilt hebben….
autofanaat11 zegt
Doen! Dat concept ziet er schitterend uit, nou weet ik ook wel dat de kans heel klein is dat ie zo wordt. Maar toch doen!
4244cc zegt
Heel mooi
Esprit_de_Flandre zegt
Tuurlijk is daar markt voor naast de Ghost. Pijlen richten op Lagonda, Panamera en Maserati…
Ram-G-maN zegt
Dan vraag ik mij af of de 8-serie dan een S-klasse Coupé (voorheen bekend onder CL) concurrent zal worden of juist een concurrent voor de Audi R8. Hmmm… Supercar of juist een luxe coupé? Ik denk toch dat laatste. De supercar zal hoogstwaarschijnlijk M1 heten. De i8 maakt mijn retoriek weer zwak. Ik snap het niet meer…
amski zegt
@AutomotiveDesigner: Zolang het 4 deuren heeft zal het nooit een R8 concurrent zijn.
uselessblogger zegt
@amski: hij had het over de 8-serie, niet de 9
uselessblogger zegt
@AutomotiveDesigner: volgens de huidige systeemaanduiding wordt de 8-serie dan inderdaad een coupe versie van de 7-serie en dus een luxe coupe. Ik las op bimmerpost onlangs een artikel dat vertelde dat de toekomstige sportauto(‘s) onder het z-label zouden vallen, dan krijg je dus de volgende z4, een nog niet bevestigde kleinere z-variant (z2, z3) en een grotere, een concurrent voor de r8, genaamd z9. echter spreken sommige bronnen dan weer over een i9… de toekomst zal het uitwijzen
kapiteinaudi zegt
Als BMW deze concept maakt, verander ik mijn naam naar kapiteinbmw. Helaas komen mooie BMW’s enkel voor in sprookjes. De productiewagen zal waarschijnlijk iets heel anders worden.
badboys zegt
@kapiteinaudi: Haha is goed daar houd ik je aan :)
jrk68 zegt
@kapiteinaudi:
BMW zit met z’n concepts meest dichter bij de realiteit dan Audi, alleen Mercedes doet het wat dat betreft beter….
badboys zegt
@kapiteinaudi: Aan de andere kant gewoon even afwachten. Audi kan het roer gaan omgooien bij de nieuwe designrichting die zij hebben vrijgegeven. De A9 kan een hele fraaie auto gaan worden, wat ik wel verwacht.
bmathieuw zegt
Ik zeg DOEN !
bmwjarne zegt
De nieren zijn te groot. Verder kan dit een goede kans zijn.
87sandyd zegt
Ik denk dat het juist WEL in het vaarwater komt van de RR’s. Zelfde type, luxe schip waar je je in laat rijden. Maar BMW kennende zullen ze dit marketingtechnisch vast wel goed oplossen.
Trouwens, wanneer is de uitlaatstyling groter dan de achterlichten? Verder wel een prachtige auto, als de nieren is kleiner zijn
badboys zegt
@87sandyd: Nee weet je waarom deze niet in het vaarwater zal komen? De echte rijken zullen zich altijd willen onderscheiden van de rest. Zij willen iets unieks, een product dat bijna nieman rijdt of heeft. Voor ons is dit bijzonder, voor de echte miljonair niet. Zij zien dat deze auto hetzelfde logo heeft als een 25 jaar oude afgetrapte 3-serie. Rolls Royce willen zij juist om die reden, die mensen willen geen massaproduct. Ik ben niet echt badge geil, maar als ik eerlijk moet zijn is Rolls Royce hetzelfde wat Ferrari is onder supercars. Er kan er maar een de meest gewilde en beste zijn in z’n klasse. Zowel Ferrari als Rolls Royce zijn dat in hun klasse. Daarnaast heeft BMW uitstekend invulling gegeven aan het merk Rolls Royce en nieuw lezen ingeblazen. Het gaat voor de wind en bloeit het merk zoals het nog nooit tevoren heeft gedaan.
norge zegt
En dan zeker met zo’n muesli motor als in de i8?
De auto is wel mooi en ziet er uit zoals elke BMW er NU uit zou moeten zien..
tupperware zegt
@norge:
Denk de nieren weg en er staat een Hyundai, als dat de nieuwe designrichting is heb je gelijk..
Nu de kwaliteit nog evenaren..
faalhaas zegt
Niet dat het een lelijke auto is, integendeel zelfs.
Maar vind wel dat de 7-serie te grabbel wordt gegooid.
kickass zegt
Dit nieuws maakt deze zware dag weer een beetje goed.
bimmerfanatic97 zegt
-=edit: hiervoor zijn de reactievelden niet bedoeld=-
gerjan zegt
@bimmerfanatic97: volgens mij komt vraag 17 te vroeg vraag 27 is de zelfde vraag.
bimmerfanatic97 zegt
@gerjan: ja dat is waar, maar vraag 17 zit in het leaserijders gedeelte en 27 in dat voor kooprijders. Er staan aanwijzingen tussen een aantal vragen.
Bedankt voor het invullen!
gerjan zegt
Doe mij dan maar mercedes maybach. Met die aparte velgen.
henkhupelschoten zegt
@gerjan: Hetzelfde hier, concept versie’s gaan er hoe dan ook anders uitzien en dan lijkt het allemaal gewoon normaal, snap al die reactie’s ook niet en dan nog hooguit 2017 dan liggen de tekeningen voor de nieuwe s klasse al bijna klaar. En hoelang zegt bmw dat er een opvolger komt voor die m1, benieuwd of ze het halen….
glennie zegt
Maken aub BMW
guykuh3 zegt
Ik zeg doen!
Carreza zegt
Met de huidige designtaal in het achterhoofd, zie ik die 9-serie liever nog niet verschijnen.
badboys zegt
Maken BMW en vlug een beetje want wat is dit heerlijk zeg, Concurrentie is goed, maar liever geen INTERNE concurrentie dat is niet slim. Dit is gewoon een super fraaie wagen vind ik die er mag komen. Qua prijs is het koffiedik kijken aangezien het nog allemaal speculaties zijn.
Wat dat betreft heeft Bentley het heel slim aangepakt met de Flying Spur, een auto met een aparte (prijs)klasse en dat is heel slim. Een RR Ghost, S65 AMG zijn toch stukken duurder, een leuk aangklede Quattroporte, een luxe Panamara, Jag XJ zitten onder de prijs. Alleen een AM Rapide komt ongeveer in de buurt. Flying Spurs worden toch goed verkocht. Als we meer over de prijs weten kunnen we meer zeggen.
Tonnie zegt
Maken bmw, veels te mooi voor een ‘vergeten concept’ over 15 jaar.
gecko75 zegt
Heb ik toch liever deze:http://davidobendorfer.com/_en/_cs/cs.html
exclusieviteitsfreak zegt
Ik denk dat ik hem al ga bestellen eens mijn nieuwe project-planning rond is.
rufctr01 zegt
Gelijk op de markt zetten…
dameister zegt
Moet absoluut gemaakt worden! Maar qua interieur zie ik hem nog niet snel concurreren met de mercedes-maybach, die is naar mijn inziens nog luxer. Denk eerder dat door deze auto de 7-serie wat lager komt en deze de positie van de 7-serie overneemt maar dat ligt dan weer aan de prijs natuurlijk
mashell zegt
@dameister: bestaande modellen lager in de markt zetten? Dat doet niemand en zeker BMW niet. Het wordt hoger en hoger (want dan wordt de winst ook hoger en hoger).
zondacinque zegt
Wauw!!!!!!
w211 zegt
serieus ? niks doen dat ding is zo lelijk als uw grootmoeder.
beetec zegt
Mooi! waarom niet als nieuwe 7 serie?
roppp zegt
Qua buitenkant ben ik nog niet overtuigd. De binnenkant is prachtig en maakt iedere Rolls Royce overbodig.
nandocupra2 zegt
Super mooi ding zeg
mertkahraman zegt
Ik vind hem wel wat beter dan de audi
endofline zegt
Heel mooie en vernieuwende achterkant. Jammer van het veel te zware front. Die grille is veel te zwaar.
kliko zegt
Doe concept maar maken zoals ie is.
Eindelijk weer wat moois en spannends op de weg.
Please… geen opgeblazen uitgerekte 7-serie. Die is zooooo saai.