Het blijft nog even bij speculeren, maar het lijkt er wel op.
Van de 993 en de 996 is wel altijd een Turbo S-variant uitgebracht. Bij de Porsche 997 is dit niet het geval, en dat komt mede omdat er al een snellere variant is van de ‘gewone’ turbo, namelijk de 997 GT2. Maar onlangs mochten we de nieuwe 911 (997) Turbo verwelkomen. En laat deze nou net het perfecte dry-sump direct ingespoten turbo-blok hebben om daar weer een snellere versie van uit te brengen. De 997 GT3 is inmiddels ook al aan de beurt geweest dus blijft de Turbo S een beetje over.
Volgens de heren van Teamspeed is er dus een nieuwe 997 Turbo S op komst. En met een beetje geluk wordt deze in de lente van 2010 onthuld. Natuurlijk zijn dit nog maar geruchten, maar aangezien Volkswagen weer vuistdiep in Porsche zit en verkoopcijfers volgend jaar 50% moeten groeien zou het wel eens goed mogelijk kunnen zijn dat een nieuwe Turbo S binnenkort het levenslicht ziet. Verder speculeren over nieuwe Porsche modellen mag in de comments!
Hennep zegt
Dat zou mooi zijn.
Headhunterz zegt
zeer mooi :P
Beetje Verward zegt
Begin alvast te sparen!
Harry zegt
Turbo D?
Phoenix zegt
Mijn vraag is waarom?
Bob zegt
Er komt een nieuwe 997 .. hij zal precies op de oude lijken.
micheloo0 zegt
Zou deze sneller als de gt2 zijn ?
JamesBond007 zegt
@Bob: De facelift was er al (K)
@Micheloo0: De 911 Turbo S komt tussen de Turbo en de GT2 in.
Jos zegt
ik snap ook niet waarom?
de gewone turbo is sneller dan de GT3 en trager dan de GT2 dacht ik. GT3 is wel lichter enz, meer sportief. Dus ze willen een luxevariant met GT2 specs?
JamesBond007 zegt
Teminste, zo was het wel bij de 996.
911 Turbo – 420 hp @ 6000 rpm
911 Turbo S – 444 hp @ 6000 rpm
911 GT3 RS – 381 hp @ 7400 rpm
911 GT2 – 483 hp @ 5700 rpm
Guy zegt
natuurlijk komt er een turbo s als afscheidsmodel. was bij de 964, 993, 996 ook al zo.
daviddewijnnl zegt
volgens mij zijn dit de nieuwe modellen:
-nieuwe cayenne
-turbo s
-panamera variant
a_tomba zegt
Van de 996 was ook een GT2, èn een Turbo S inderdaad. Dus dat was toen geen reden om de Turbo S niet uit te brengen. Als ik het goed heb kwam bij de 996 de Turbo S ook pas na de facelift uit…
Jos zegt
Ik denk eerder een model onder de boxer ipv een panamera variant. Die zou een beetje heel erg lomp zijn. Een model dus in de stijl van de VW roadster. Alle sportwagenfabriekanten moeten zich meer concentreren op milieuvriendelijkheid, aston martin met hun IQ achtig wagentje is er een vb. van.
Ik zie dan nog eerder dat er ooit een cayenne komt die in de stijl is van de X6, cayenne coupé ofzoiets.
Duidelijk zegt
Knap… Al vind ik de gewone turbo net dat beetje meer hebben.
bozewolf zegt
Wel hele fraaie velgen onder dat kevertje.
Rob USA zegt
Gewoon weer nieuwe led voor-en achterlichten erop en hup weer een nieuwe 997.
Bob zegt
Ik ben de designer van de nieuwe Porsche .. ik heb hem zo goed als hetzelfde eruit laten zien als het model ervoor en daarvoor en daarvoor en daarvoor.
Ferrari Fan zegt
Ik heb deze auto waarschijnlijk als spy gezien vorige week woensdag in Oostenrijk onderaan de Grossclockner.
Ik kon de auto niet helemaal plaasten, het leek op een 997 Turbo, maar was ook weer net iets anders. Kon de facelift niet herinneren, en dacht dat ie al uit was. Maar dit zal hem dan wel zijn geweest.
AlwinH zegt
Hee Bob, wist je dat dat grapje al eerder gemaakt is?
Zo’n beetje onder elk Porsche-gerelateerd bericht hier op deze site.
Misschien is het tijd voor wat originelers?
Rob USA zegt
@AlwinH: je kan het ook omdraaien: Waarom komt Porsche niet met wat orginelers?
pieterm zegt
Dus hierna een 998, vervolgens een 999 en dan …?
sten911 zegt
ik heb ze al gezien ze stonde al in de fabriek in een afgesloten ruimte.
beemer-boy zegt
khoop dat ze hem gaan producere!!! zalig machien!!!
lowlow zegt
Eum ja voortkomende uit de speculatie dat de 997 Turbo S de verkoopsaantallen sterk zal doen opdrijven?! Weliswaar is de Turbo S nooit een slechte zet… Handleiding: Neme een Turbo, turbodruk wat verhogen (10 sec werk), ‘S’ opplakken na de ‘Turbo’ (5sec) en €20.000 meer aanrekenen. Eventueel kunnen er licht hertekende velgen onder, maar bij Porsche waarschijnlijk op de optielijst. Desalniettemin, laat maar komen!
AMG Powerrr zegt
*barst in juichen uit!
JK 733 zegt
993 turbo S blijft een v mijn préféreekes
:))
SLR zegt
nou dat word dan wachten
JPM zegt
Zoals ik al eerder zei, de 997 turbo is waarschijnlijk de beste auto ter wereld. Allround uiteraard.
jack zegt
Zijn er toevallig meerdere hier op de aardkloot, die netzoals ik bij porsch de bomen door het bos niet meer ziet?
LH zegt
ziet er mooi uit
maar zij er niet meer foto’s
rwd zegt
De Porsche 911 is een ikoon en is door de jaren heen steeds maar verder verbeterd en totperfectie geslepen. Het uiterlijk mag dan niet evolueren, de auto op zich wel. Daar moet je doorheen kunnen kijken. Als je hem eens hebt gereden, snap je waarom mensen zo kicken op de 911. Het is een supersportwagen die technisch zo goed is, dat je hem elke dag kunt rijden. Dat kan van Italiaanse exoten niet gezegd worden helaas. Deze zien er vaak mooier uit,maar na een paar keer flink optrekken is de koppeling alweer kapot.
racht zegt
Zal best wel weer iets sneller naar 100 gaan; zal best wel weer een paar PK meer hebben; zal best wel weer erg goed zijn. Feit is dat ik als autoliefhebber een beetje flauw wordt van die eeuwige fijnslijperij. Het zijn variaties op een thema, meer niet. Bedenk en teken eens iets nieuws! Ooit is het concept uitontwikkeld. Benieuwd wat Porsche dan gaat doen.
StijnB zegt
De Turbo S is steeds (bij 993 en 996) de afsluiter van een generatie 911 Turbo. T’is eigenlijk niets meer dan een standaard Turbo met een optioneel vermogenspakket (X50, dat ook steeds op de gewone Turbo te bestellen is), wat opsmuk en flink wat opties voor een vrij aantrekkelijke prijs. Dit om nog zoveel mogelijk stuks van een oud model te verkopen. Reken er dus inderdaad maar op dat tegen de tijd dat er een nieuwe 911 in aantocht komt er van de 997 Turbo een S-variant komt.
PCCB zegt
De 997 is wel de eerste generatie die een MkII Turbo-variant kent. Bij alle voorgaande types was dit niet het geval, en kwam er telkens een Turbo S-versie op de markt wanneer de generatie naar zijn einde liep, beginnende bij de 964.
Dus of er nu een komt, ik weet het niet. De directe injectiemotor, de 3.8, is volledig nieuw en het zou wel eens kunnen dat deze als basis wordt gebruikt voor de nieuwe generatie 998 (of 991?). Maar een Turbo S zou natuurlijk een mooie afsluiter voor de 997 zijn.
Ramshoek zegt
Porsche 997 Turbo S ;
Chippie erin, beetje plastic er omheen, je voegt wat goodies uit de optielijst toe aan de standaard specs en je hebt het zoveelste nieuwe modelletje.
Ofwel, hoe melk je een icoon nog verder uit…
316i zegt
leuk maar voor de meeste onder ons onberijkbaar
phantom zegt
@pieterm: 998-phase 1/2/3/4/ misschien??
Bart zegt
De 964 Turbo S was geen afsluiter, maar bedoeld als homologatiemodel voor de Amerikaanse IMSA serie, onder andere om de luchtinlaten op de achterschermen.
De 993 Turbo S had gele remzadels, maar geen PCCB.
Het echte cynisme zit imho in de speciale edities van de gewone modellen, zoals de 986 en 987 RS, de Chrono versies en die 997 PC Hooft editie die op de laatste Autorai stond.
Peter zegt
Een 600 pk met wat minder kilo’s…
Het zou mooi zijn.. :)
jos zegt
Gisteren zei mijn vader dat de verkoper van zijn werk had gezegd dat de 997 Turbo S bestelbaar was (hij stond toch in de lijst op zijn computer), maar hij heeft nog geen pressrelease gehad. Weten jullie nu al meer?