Wat weegt 1.100 kg, heeft meer dan 1.000 pk, en bestaat alleen nog maar als computermodel? Hierop kan je 50 verschillende antwoorden geven, maar vandaag zoeken we naar het antwoord: ‘Genty Akylone’, een Franse hypercar in wording.
Heerlijk, hoe dit soort projecten altijd uit het niets komen, en toch de gevestigde orde in supercarland naar de kroon steken.. Van de Akylone moeten er slechts 15 exemplaren gebouwd gaan worden, en op de website staat al een spec sheet met alle data: 0-100 in 2,7 seconden en een topsnelheid van 350 km/u, mogelijk gemaakt door een twin turbo V8 die zijn volle 1.000 pk bij een verbluffend hoge 8.000 rpm los maakt. Het maximumkoppel ligt op zo’n 1.200 Nm.
Mooie specs, nu de uitvoering nog. Ik vraag me bovendien af of McLaren ze heeft helpen ontwikkelen aan de achterkant van de auto. Video staat op autojunk.
DennisS65B40 zegt
En profil heeft ie een mooie lijn vind ik.. Verder de standaard eerst zien dan geloven commentaren, maar altijd goed initiatief om dit soort projects op te starten! You never know if it’s going to be the next Pagani of Koenisegg… Hoewel we dat waarsch nooit zullen weten.
bigcar zegt
wat is de toegevoegde waarde van deze wagen..???
kaasboerin zegt
@bigcar: Wat is de toegevoegde waarde van een Lambo? Wat is de toegevoegde waarde van een Ferrari? Wat is de toegevoegde waarde van jouw comment?? Etc..
OT: Hier móet McLaren iets mee te maken hebben, dit lijkt echt té veel. Zou wel leuk zijn trouwens, Engelsen en Fransen in samenwerking.
dennisr zegt
@bigcar: wat bedoel je ? :P volgens mij zijn deze auto’s niet bedoeld om iets toe te voegen.. gewoon om veel geld voor te betalen :)
bigcar zegt
@dennisr: …. maar is deze wagen wel het geld waard om te halen…
zijn er ook kinderziektes bij deze wagen, net als bij de mclaren..???
dennisr zegt
@bigcar: elke nieuw ontwikkelde auto krijgt te maken met kinderziektes, dat krijg je met techniek.. :)
bigcar zegt
@dennisr: … daar heb je wel een punt, maar hoe lang gaat het duren voor dit ding echt geproduceerd / afgeleverd gaat worden… (zie bijvoorbeeld die fisker karma: mensen wachten inmiddels al 4 (!) jaar op hun auto…)
dennisr zegt
@bigcar: tja.. hoelang zat er tussen de eerste melding van de Veyron, en de uiteindelijke lever datum.. volgens mij ook heel wat jaartjes..
je moet ergens beginnen :) wel mooi dat ze daar in Frankrijk zoiets proberen.. dit ding zal er (als hij al ooit komt) ook niet voor 2015 zijn denk ik..
lincoln zegt
LOL .. ze hebben ook al een fictieve sponsor !!
gedwongenleaser zegt
“Ik vraag me bovendien af of McLaren ze heeft helpen ontwikkelen aan de achterkant van de auto.” Nou niet alleen de achterkant, de voorkant en zijkant doen bij mij een McLaren F1 belletje rinkelen (zie de oranje en Gulf variant).
wimmm zegt
Hm, dat interieur is best wel cool. Vrij simpel, maar toch strak en in evenwicht! Zo mag elke auto er wel van binnen uit zien. Buitenkant vind ik dan weer beetje standaard.
Mr wel zieke specs!!
kaasboerin zegt
@wimmm: Interieur is zeker strak, vooral voor een bolide die in 2,7 sec naar de 100 vliegt..
dennisr zegt
@wimmm: zeker weten, interieur wint het al van de Veyron.. (als je het mij vraagt)
spykerboy zegt
tja, het blijft frans dus ik zal het nooit van me leven willen
mazdarx8 zegt
hij ziet er best bruut uit.
dennisr zegt
ff lekker off-topic.. zijn hier ook computer kenners ? ik heb namelijk ineens geen geluid meer nadat ik iets wou downloaden.. (download werkte niet eens) maar toen was plots het geluid weg, heb al gekeken naar downloads voor audio sturing programma’s, maar daar word ik ook nog niks wijzer van..
lincoln zegt
@dennisr:
moet je bij Akylone zijn ..
die weten heeeeeeel goed hoe een computer werkt ..
dennisr zegt
@lincoln: zeg, doen we ook eens serieus :o :P
Yeelen zegt
@dennisr: Have you tried turning it off and on again?
dennisr zegt
@Yeelen: & @Mich: ja ik heb hem al eens opnieuw opgestart, zal het zo nog eens doen, heb intussen een nieuwe Plug en play dinges geïnstalleerd in het hardware gebeuren.. (ja, beetje vaag maar heb ook maar wat gedaan :P ) maar het is nog niet veranderd.. heb gewoon nergens geluid.. :?
Mich zegt
@dennisr: Al opnieuw opgestart? Dat werkt meestal wel tegen dat soort vage dingen..
dennisr zegt
@Mich: niks veranderd :( snap er niks van.. en andere forums is ook allemaal zo onduidelijk.. dacht misschien is hier een slimmerik :D jij verder nog ideeën ?
dennisr zegt
is gelukt! systeem-herstel gebruikt :D las ik op een forum, de instelling terug gezet naar die van gister om 17:00 :D
norge zegt
@dennisr: Werkt dat ook op mensen? :)
dennisr zegt
@norge: :lol: hoezo, vrouw chagrijnig ? gister om 17:00 nog niet ? :P
norge zegt
@dennisr: Neuh dat niet :D Maar ik zie mogelijkheden :evil:
norge zegt
Twin turbo V8, meer heb je niet nodig volgens de fictiefe supercar bouwers in de wereld .Lijkt me dat je pas premiumsuperdeluxespeciaal ben met een 12 of 16 cilinder.
agera zegt
Voorkant heeft veel weg van een Koenigsegg, maar ik vind deze niet mooi met name de achterkant.
mbevo zegt
1200nm 2x vol gas en je bak is naar de klote:P
towi1989 zegt
@mbevo:
Euhh?? Als je een motor maakt met 10.000 pk kun je nog een bak maken die het houd…
theman1996 zegt
ziet er goed en hij heeft goede specs
consumptieverplicht zegt
Het silhouet is echt super! Een hele mooie auto van de zijkant. Het een sierlijke, ‘organische’ lijn die ook terug te vinden is in de Ford GT. De achterkant is echter doodzonde, die is echt inspiratieloos.
HDM zegt
Mooie auto, die naam deed me alleen wel bijna denken aan de Subaru SVX (Alcyone SVX).
towi1989 zegt
Als het te goed klinkt om waar te zijn, dan is het meestal ook te goed om waar ze zijn (of worden in dit geval)
lastbiltekniker zegt
Alles is mogelijk in autocat!
autoblogger zegt
@lastbiltekniker: autocad bedoel je?
lincoln zegt
ontwerp ansich is sexyer dan alles op de huidige markt iig ..
MrSkyline zegt
neus en zijkant van een koenigsegg, achterkant van een Mclaren, en waarschijnlijk zien we er nooit meer iets van terug omdat ze de prestaties niet waar kunnen maken.
Rowan zegt
Hij is gewoon gaaf! :D
fiets zegt
wauw geweldige auto!
kan me al helemaal die ronkende v8 voorstellen als ik zo die achterkant zie.
diffus zegt
Nou nou nou, wat een samenraapseltje weer…
Ik durf te wedden dat hedt design nog minimaal 4x aangepast gaat worden, en dat je er over 2 á 3 jaar nooit meer iets van hoort..