Genesis heeft het doek getrokken van de X Concept. Een coupé met mooie lijnen die bijna Europees aanvoelen.
Het komt -helaas- niet vaak meer voor dat een autofabrikant een mooie coupé presenteert. Anno 2021 zijn het de crossovers en SUV’s die het voor het zeggen hebben. Het doet ons dan ook deugt dat Genesis met deze X Concept gewoon een hele strakke coupé neerzet.
Ja, het is nog een concept maar dat mag de pret niet bederven. Het Zuid-Koreaanse automerk heeft weinig bekendgemaakt over de aandrijflijn en prestaties. We weten dat ‘ie elektrisch is. Het uiterlijk staat centraal bij dit concept. Prima, want over de looks kunnen we het dan lekker uitgebreid hebben.
Je zou bijna vergeten dat dit door een Aziatisch merk is getekend en dat het om een elektrische auto gaat. Met die enorm lange motorkap kun je er ook wel een V8 in huisvesten. Althans, dat zou je denken. Daarnaast is er wat front overhang in het onderwerp, wat vast een gruwel voor @jaapiyo zal zijn. De achterkant is lekker kort. Verder valt op dat de koplampen enorm lang doorlopen over de zijflank. Hetzelfde kan je zeggen over de achterlichten.
In de praktijk zijn concepts vaak een lekkere snack voor tussendoor. Tot een productie komt het niet altijd. En ja Peugeot, we kijken naar jou met de e-Legend. Laten we hopen dat de Genesis X Concept wel in productie gaat. Daar is voor nu nog niks over bekend.
Dutchdriftking zegt
Wat een heerlijkheid zeg! Ik hoop echt dat hij komt. En dan niet als SUV maar als sedan, coupé en station.
ericc zegt
Badge boven de grill doet denken aan Aston Martin. Weel typisch voorbeeld van copy-gedrag door Aziaten.
Wat me opvalt is dat de laatste tijd de fabrikanten over elkaar heen vallen met het uitbrengen van EV-meuk.
Dit geeft me de indruk dat het bouwen van EV’s poepsimpel , maar gaat de kwaliteit en kwantiteit hierdoor niet achteruit?
geen1234 zegt
Je indruk is meer correct toegepaste logica. Als je het wat meer had gevolgd, was je zelfs eerder tot die conclusie gekomen. Maar er zijn hier nog steeds mensen die denken dat een Tesla model s, dezelfde productie kosten heeft als een 7-serie/S-klasse, en die onzin blijven verkondigen. (willen natuurlijk niet weten dat de helft van het geld van hun tesla aankoop, op is gegaan aan het bouwen van giga factories etc)
Lijkt me ook dat er een giga hoeveelheid aan patenten zijn op de IC.
Edge zegt
Ik weet niet of ik nou blij moet worden van dit prachtige concept, of boos moet zijn dat Genesis ons de bek lekker maakt met een prachtige auto die er toch niet gaat komen.
W115 zegt
Daklijn uit 1990. Veels te hoog.
560pk zegt
@w115: mensen worden wel steeds langer hè, en de hele tijd met je nek in een knik rijden gaat snel vervelen
Johanneke zegt
Echt een vet concept, neem aub in productie. Blijft inderdaad eeuwig zonde dat die e-legend nooit in productie is gegaan. Tja peugeot probeert een bedrijf te runnen eh, en geld zit atm in crossovers.
Loek zegt
Mijn god wat een absolute schoonheid. Geen hond koopt dit maar kom op Genesis, toon lef. Autoliefhebbers zullen jullie voor eeuwig dankbaar zijn.
PunicaOase zegt
Vind em helemaal niet zo mooi: erg lage motorkap in verhouding tot dak. Vreemde knikken aan de achterkant.. lelijke lampen.. en mislukte kopieën van Aston Martin style-elementen.. Interieur vind ik wel mooi ogen.
osmo zegt
Als je de Volvo designers een Aston-Martin laat ontwerpen denk ik dat je dit als resultaat krijgt :)
560pk zegt
Zijaanzicht/proporties doen aan Ferrari 400i denken (en dat kán niet fout gaan dus).
En een oplossing voor de moderne interpretatie van de Hofmeister knik, misschien kan BMW hier eens naar kijken voor inspiratie.
Neus en spatboarden mogen nog wel wat fijnslijp, en interieur zou voor mij niet op deze manier hoeven. Maar al met al 1 van de mooiste recente concepts
EnthousiaST220 zegt
Lagonda, is that you?
EmwEE zegt
Kopie Ferrari 400/400i/412
En daarmee inderdaad een prachtige en klassiek gelijnde auto.