Hyundai’s nieuwe topmodel, de Genesis, mag dan vandaag wel onthuld zijn tijdens een (niet zo) besloten bijeenkomst in Zuid Korea, het uiterlijk was natuurlijk al zo klaar als een klontje. Alleen het logo zal er voor de Europese versie anders uit gaan zien. Gelukkig maar, want op deze manier ziet de grillepartij er een beetje merkwaardig uit.
Maar goed, over het uiterlijk van de auto is al genoeg verteld en gediscussieerd. Interessanter: met welke goodies is deze Zuid Koreaanse 7-serie tegenhanger uitgerust? Standaard krijgt de Genesis een 6-traps automaat mee, die eveneens in de Veracruz te vinden is. De Koreaanse uitvoering zal de 3.3L en 3.8L V6-motoren krijgen met 265 respectievelijk 305 pk. De uitvoering die z’n weg naar Amerika zal vinden beschikt over dezelfde 3.8L V6 en een 4.6L V8 met 380 pk. Was dit toevallig niet exact hetzelfde aantal pk’s als de Lexus LS460?
Daarnaast beschikt de Genesis over Smart Cruise Control (SCC), stabiliteitsregeling, adaptieve verlichting, een ‘Driver Information System’ en een Harman/Becker Lexicon audiosysteem. Dit laatste merk is momenteel alleen nog in een Rolls-Royce Phantom te vinden, dus dat zal ongetwijfeld prettig klinken. Verder beschikt het slagschip ook over een push-start knop (via: thecarblogger.blogspot.com).
Met de Genesis wil Hyundai een nieuwe start maken en dient het behoorlijk suffe imago flink opgepoetst te worden. Mensen moeten een andere perceptie t.o.v. Hyundai krijgen. Als Hyundai meer van dit soort auto’s gaat produceren, dan lijkt mij dat absoluut niet onmogelijk. Sterker nog, wellicht zullen in de toekomst zelfs kopers in het Duitse segment liever een volgepakte Genesis op de oprijlaan hebben staan! Of drijf ik nu een beetje te ver door?
– Update: nieuwe platen Genesis –
timm zegt
achterkant ziet er best mooi uit
voorkant is wel erg aziatisch… bleh
Gregorius zegt
Aangenaam: de nieuwe taxi in Amsterdam
Midas zegt
Hij ziet er goed uit, maar het zal niet makkelijk worden om in dit segment voet aan de grond te krijgen. Ook VW met een over het algemeen toch wat beter imago krijgt zijn Phaetons niet verkocht in de aantallen die ze gedacht hadden, ondanks de prijs/kwaliteit van die auto.
Phils zegt
Jaja, die laatste foto: heerlijk!
ALs ze nu een iets redelijkere prijzenpolitiek voeren dan de duitsers zou dit wel een hit kunnen worden.
Op voorwaarde dat het rijgedrag en de motoren OK zijn.
Djivy zegt
S-Class meets Lexus 600 – je zou voor minder schrik beginnen krijgen van het kleine Hyundai zoals Toyota recent al bekende… Van de aangekondigde achterwielaangedreven coupé nog gezwegen.
bradley zegt
zeker niet lelijk
joep zegt
Als die grille idd wat minder ssang-yong-ig word ben ik om. Maar betekend ditn u trouwens dat die v8 niet naar europa komt? Dat zou toch jammer zijn….
LC zegt
Hulde aan Hyundai
Bramzel zegt
Erg fraaie auto, een zeer geslaagd ontwerp. Misschien zelfs goed genoeg om het Hyundai logo te overkomen? Want ondanks dat ik helemaal geen fan van Hyundai ben zou ik dit op basis van styling best als alternatief kunnen zien van bijv. een dikke Lexus, 7-Serie, S-Klasse, A8, vul maar in. Da’s wel alleen de styling; op het gebied van comfort, luxe, afwerking, etc. zal hij een hoop moeten bieden. Ik ben benieuwd :)
Thompson zegt
Dit dwingt wel respect af… Helaas voor Hyundai zijn er in Europa in dit segment niet echt veel prijskopers. Hopelijk gaan ze dit herhalen in het 3- en 5-serie segment.
Jaap zegt
Voorkant is een beetje ‘flauw’ maar de achterzijde geinspireerd op de BMW 5 serie. Op zich kan Hyundai best z’n suffe imago afschudden, al zal dat nog wel een paar jaar duren denk ik.
Jaap
peter zegt
wat een originaliteit……
Kunnen die merken nu NOOIT iets zelf verzinnen ?
Ssangyong heeft tenminste nog eigen design, t’is om van te kotsen, maar het is tenminste niet gestolen
ML zegt
Via een andere site verneem ik dat deze auto niet naar Europa komt..
Wel in de VS en China.
En dat ze waarschijnlijk in eigen land en China het wel als zelfstandig merk lanceren (maar niet in VS).
http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=5475&n=3
@Peter
Het is om te kotsen en het verkoop niet..
Greg zegt
Status is everything in het topsegment. Dit plan van Hyundai zal daarom niet werken….
Kijk goed naar waarom de VW Phaeton bijvoorbeeld zo is mislukt in het topsegment. Omdat mensen aan de top geen auto’s voor de massa willen rijden. Men wil exclusief. Mercedes S, Audi A8, Maserati Qporte. Geen VW en al helemaal geen Hyundai…
Orichinals zegt
Het blijft Koreaans, wel goed in elkaar gezet, maar niet goed genoeg voor de top. Tenzij deze auto de traditie breekt, top onderstel inclusief top besturing, dat met een prijsstelling die juist dicht bij de concurrentie ligt [anders wordt het weer niet serieus genomen]. Het blijft altijd afwachten of de Europeaan in een Hyundai gezien wil worden. Als dit het topmodel is in alle opzichten, dan kan het goed komen, maar geen gegarandeert succes verzekerd, zie Volkswagen met de Phaeton.
peter zegt
ik weet het niet. Dit wordt volgens mij de nieuwe bejaardenbak, die gaan wel vaker voor wagens die groot & goedkoop zijn. Al de rest lijkt niet belangrijk voor hen. Denk dat bij oudjes de status in cm wordt uitgedrukt. Zal dus wel verkopen, maar niet zo goed als de duitsers.
Bramzel zegt
@ peter: Makkelijk schieten weer op de originaliteit. Waarom zijn Aziaten altijd gejat qua design en Europeanen niet? Kan jij mij ook maar iets origineels aanwijzen aan de kont van de huidige 3-serie bijvoorbeeld? En heb je de kont van de 1-serie Coupe wel eens naast een Hyundai Lantra uit 1994 gezet?
Het spreekwoord is nog altijd “beter goed gejat dan slecht bedacht”. Liever dat ze met stijlelementen van andere merken een mooie auto neerzetten (wat hier het geval is) dan dat ze origineel proberen te zijn en aankomen met monsters als de gemiddelde Ssang Yong.
ML zegt
@Peter
Bij uitstek zijn het de bejaarden die niet zo snel van merk switchen of een nieuw merk toelaten in hun shortlist. Zie maar hoeveel er nog Opel rijden.
peter zegt
@ML dat opel ding is iets Hollands :-) Ik spreek over België. Waar veel oudjes idd. met Mercedes rijden wegens gekend als.. Veel oudjes ook met Citroën rijden vanwege WO2. Maar toch valt me op zaterdag en zondag altijd op hoeveel oudjes met die koreanen rijden. Zeker de grotere koreaanse berlines zie ik bijna uitsluitend in handen van oudjes.
@Bramzel die commentaar is idd. makkelijk gemaakt. Maar je hebt toch ook ogen? Je ziet toch dat dat gecopieerd is?
Ik vind de BMW3 trouwens zeker origineel. Het feit dat er zo’n felle voor- en tegenstanders van zijn bewijst dat. Goed die achterlichten zijn dat mss. niet. Maar het geheel is dat zeker wel, alleen niet zo opvallend als bij een BMW 5.
rider zegt
als ze de gebruikte materialen ook op een goed niveau weten af te werken dan zal het wel goed komen met dit model. maar ik denk eerlijk gezegd niet dat een bmw 7 serie rijder zich in een koreaan zal gaan verplaatsen, hoe goed, mooi of luxe die ook mag zijn. eerder moet je denken aan mensen die een klasse kleiner rijden, lees een bmw 5serie formaat. je krijgt namelijk veel meer auto (meer cm!) voor hetzelfde geld. over veiligheid hoeven we het hier niet te hebben want daar zijn de koreanen al op het niveau van de hele goede duitsers.
persoonlijk vind ik de genesis een erg geslaagd model.
bertus zegt
Leuk zo’n omgebouwde bmw 5
Guan zegt
Wanneer ze echt een nieuwe start willen maken, kunnen ze m.i. beter ook hun naam ff aanpassen, want wees eerlijk, Hyundai klinkt natuurlijk nergens naar. Misschien in Azië wel, maar in geen enkele Europese taal ‘bekt’ dit lekker.
En hun logo vind ik het zelfde verhaal, ziet er gewoon niet goed uit.
Dit in tegenstelling tot het achteraanzicht van de Genesis, welk er zeer mooi uitziet op de bovenstaande foto!
D. zegt
@ iedereen
Wie weet waarom er een vierkant in de grill zit?
Dubos zegt
Doet me denken aan de Chrysler Sebring ,vanvoor dan toch…
de sjonnies zegt
Da’s een auto die Sjonnie niet wil.
De neus komt uit Stuttgart en de kont uit München en zijn in Korea aan elkaar gelast.
paul zegt
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er helemaal niet voor zou schamen om dit op de oprijlaan te hebben staan. Echt topspul in de auto voor weinig geld. Voor hetzelfde geld heb je echt niet zo’n volgepakte 7-serie of S-klasse op de stoep staan.
vla zegt
klant ‘mooi! maar wat is die vlek op de koffer?’
verkoper ‘dat is het Hyundai teken’
klant *loopt vlug weg*
als je op een business-meeting zegt dat je gekomen bent in je Hyundai zal er wss wel gelachen worden :P
Tribe zegt
Netjes!
ik zeg: laten komen! :D
mooi hoor!
Enne..jongens: niet zo lopen zeuren over gestolen of niet, het ziet er gewoon netjes uit :lol:
Ga Sinterklaas vieren :P *just kidding*
Stijn zegt
Waarom praat het berichtje over 7-serie/S-klasse tegenhanger? Volgens mij aan de verhoudingen te zien is het echt een auto met de grootte van een 5-serie of lexus GS? En had men niet laatst ook een groter model hierboven gespot?
Desalniettemin stuk beter de Grandeur wat echt een mislukking is kwa vorm. Of beter dan de Equus (http://equus.hyundai-motor.com/Index.aspx) of SsangYong Chariman die in Korea de hoogste serie invullen.
C-Driver zegt
Ziet er echt heel erg goed uit, eigenlijk ben ik ook wel blij dat ze voor het topsegment een nieuwe merknaam kiezen, want anders krijg je toch het onvermijdelijke Opirus-Phaeton-Grandeur etc geblaat.
Ik ben benieuwd wat het interieur gaat doen, als dat ook op het niveau van een statige Duitser is, dan kan dit wel eens een serieuze auto worden in het topsegment.
@D.
Is dat vierkant niet voor de Smart Cruise Control? Dit zit namelijk ook op S-klasses met Adaptive Cruise Control. Een soort afstand-meter dus.
Wouterman! zegt
Koplampen=BMW dreier
Achterkant=BMW 7 series
Weggedrag=Zeer zeker géén BMW niveau…
Zijn ze toch op één punt nog creatief geweest ;)
GerreLekker zegt
@Wouterman!
Precies of BMW is de maatstaf der dingen
Zeer mooie wagen, lijk wel sterk op Lexus, vind die uitsparing in de radiatorgrill niet mooi
Hakan zegt
Haha weer die naapers zeg, voorkant is een S klasse en de achterkant, 5 Serie:D
Altijd die Duisters naapen he, zo bereiken ze niks…
Juppe zegt
@Wouterman!
Weggedrag=Zeer zeker géén BMW niveau…
Dat weet ik zo net nog niet. Als je de berichten leest heeft Hyundai erg z’n best gedaan om het weggedrag op een hoog en sportief niveau te krijgen. De carrosserie is 14% stijver dan die van een 5-serie, en tegelijk lichter. Ophanging is voor (waar BMW nog MacPherson toepast) en achter mult-link (5-link) en gewichtsverdeling 53/47 V/A.
Of het idd zo goed zal zijn durf ik niet te zeggen, maar ik zou ook niet zo makkelijk er vanuit gaan dat het van een lager nivo is. Als een van de grootste autobouwers ter wereld zullen ze er wel een beetje verstand van hebben.
LC zegt
@Hakan; Wat bereik jij met je reactie, zinvolle toevoeging zoals de meesten hier. ;)
VLS54 zegt
RESPECT
DJD zegt
de voorkant is een 3 serie met uitgerekte koplampen, en de rest is niet zo spannend… ik wacht af tot ik hem in het echt zien en dan ga ik eens verder kijken..
Knorrit zegt
Dames en heren, de gefacelifte BMW 5-serie! Oh wacht, het blijkt een Hyundai te zijn…
Joris zegt
Uhm het is een 5-serie/E-klasse/A6 concurrent, geen 7-series zoals jij vermeld.
En we lijken trouwens ook te vergeten dat dit model helemaal niet naar Europa komt, maar alleen voor de Aziatische en Amerikaanse markt is bedoeld.
don_mario zegt
De hoffmeister knick van BMW zit er ook in..
en duidelijk IMI koplampen van een E90
:S
Hakan zegt
@LC
Ik wil laten weten, dat die mensen alleen maar naapen en niks meer doen, en zo bereiken ze niks, ze moeten het gaan veranderen en niet blijven naapen..
Mercedes zegt
voorkant is overduidelijk van de C-klasse, niet van de BMW 3-reeks..
de achterkant! dat is pas een 3-reeks! :D
nu ja, een mengeling van 2 mooie autos is in dit geval niet slecht verlopen (voor een hyundai that is)
Bas zegt
-edit: flamebait-
Sam325i zegt
Ziet eruit als een bmw 5…die op zich nie mis is. Mmmm,dit heeft wel iets,straalt klasse uit.
wow zegt
idd naapen veel mercedes en bmw zit erin vooral die motor kap en de lampen lijken al op mercedes zeer triest straalt een rommeltje uit.
monk zegt
idd hoog bmw gehalte
9000cse zegt
Zou mij niet verbazen, als er bij Audi, BMW en Mercedes een glas geheven is op het feit, dat deze auto niet naar Europa komt.
Knappe prestatie voor een autobouwer, die nog maar zo kort zijn vleugels uitspreidt over de wereldmarkt. Ik vind wat ik zie werkelijk TOP!
Juppe zegt
@9000cse,
Precies! De meesten doet hier wel lekker minderwaardig over Hyundai, maar ondertussen weet Mercedes donders goed dat de Hyundai groep over een paar jaar meer auto’s verkoopt dan de hele Daimler AG bij elkaar (het scheelt nu al niet veel). BMW komt niet eens in de buurt, alleen de VAG in z’n geheel verkoopt meer.
Ondertussen is Hyundai al een aantal jaren hoog in de betrouwbaarheids en kwaliteits testen te vinden (tussen merken als Toyota, Honda, Porsche, en andere oosterse merken), iets wat je van Audi, BMW en Mercedes niet kunt zeggen.
Maar of dat genoeg is? Status is toch iets wat mensen erg belangijk vinden. Dat zal ook wel een van de redenen zijn om ‘m niet in Europa te verkopen. Bovendien willen Duitsers een Duitse wagen, en dat lijkt me toch een vrij grote afzetmarkt voor dit soort wagens.
peter zegt
Ik heb hier denk ik geen vooroordelen over. Maar een auto als deze hoef je voor mij echt niet van een merk logo te voorzien. Als hier een audi logo opstond, zou ik het nog een mislukt namaakding noemen.
Ik denk trouwens dat merken als Toyota veel meer te vrezen hebben van Hyundai. Want dat zijn volgens mij meer dezelfde kopers.
Ik wist trouwens ook niet dat het over verkoopsaantallen gaat.
Er worden trouwens ook meer ikea meubels verkocht dan massief eiken meubels – dus zoiezo beetje onnozele vergelijking.
En als ze toch zo groot & sterk zijn, dat ze dan is zelf een auto designen.
Die Getz bvb. dat was tenminste beetje origineel. Mooi vond ik dat niet, maar die had tenminste een beetje persoonlijkheid.
Lustigson zegt
S-klasse meets 5-serie meets Lexus LS
9000cse zegt
@ Juppe
Status, image en betrouwbaarheid (als sterk verkoopargument) zijn zaken, die je opbouwt over een lange reeks van jaren. Het publiek moet ervoor gewonnen worden. Daarom denk ik, dat Hyundai er goed aan doet deze Genesis (afgezien van de Aziatische markten) allereerst in de VS op de markt te brengen.
Lexus heeft daar als nieuw merk bewezen een gedegen bestaansrecht te hebben. Wordt in de luxe-klasse stukken beter verkocht dan de Europese En dan pas komt Europa. Infiniti gaat dezelfde weg. En geef me eens één reden, waarom dat Hyundai niet zou lukken.
Dat Duitsers Duitse merken kopen, zijn ze aan zichzelf verplicht en heeft niets te maken met de verkoopaantallen van Japanse of Koreaanse merken. Ze zijn er ietwat afkerig van, omdat ze (denk ik voorzichtig) er niet zo goed tegen kunnen, dat anderen gelijkwaardige of zelfs betere auto’s kunnen bouwen. Zelf hoop ik, dat deze Genesis spoedig naar Europa komt.
Juppe zegt
@9000cse,
Mee eens. Denk ook zeker dat een merk als Hyundai dat kan lukken. De kwaliteit en betrouwbaarheid is er, alleen willen de hardnekkige vooroordelen maar niet weg en zoals je al zegt, status is ook niet makkelijk te halen. De tijd zal het leren.
Toch lijkt me deze weg wel wat anders dan die van Lexus en Infiniti, omdat ze geen nieuw merk op de markt zetten. Ook heeft Lexus zich altijd gericht op de hoogste markt, zonder uitgeklede basismodellen aan te beiden. Het lijkt er op dat Hyundai met de Genesis meer op een aantrekkelijke prijs richt. Ik ben erg benieuwd hoe het uitpakt, en zou ‘m ook graag zien rijden in Europa.
Beau92 zegt
Ik vond er echt niets speciaals aan…
607 zegt
@ Greg
Status daar zeg je het, met andere woorden de mens is en blijft een bekrompen wezen, sommige toch ;-p. Wat zouden de mensen denken als ik morgen in een dikke Hyundai Genesis kom ipv mijne Mercedes S. Belachelijk toch hé. Ze zouden zich nog liever blauw betalen dan met een ‘mindere’ auto te moeten rijden. Zielig is het enigste woord wat ik daarvoor heb. En wedden dat die Hyundai nog betrouwbaarder is dan een duitsers (voor zover die betrouwbaar zijn haha).
Kanons-T5-kogeltje zegt
what’s new fellas…. wat ik hier zie is weer een staaltje puur jatwerk, zoals we van de koreans gewend zijn…
* smoelwerk van een lexees
* achterlichten 5-serie
* enz.
kortom bagger, zitten we niet op te wachten, hioendeejjjj moet ook zo nodig houdt jullie bij die verr@**kte Excels 1.5i !!
tis mar dah ge ut weet
Gr.,
Kanons-T5-kogeltje
knalpijp zegt
2 eetlepels volkswagen
1kopje mercedes
2 ons BMW
Dit alles stevig door elkaar roeren
organist1 zegt
Gewoon weer top. Ze kunnen er wat van! Ook al kopieren ze best wel, aan kwaliteit valt niets af te dingen. En daar kunnen de Duitsers never aan tippen.
Blijven drama auto’s, en spreek helaas uit eigen ervaring.