Nee, zelfs lokale ambtenaren prikken zo door Schultz’ verkiezingsretoriek. Hoe graag de VVD de snelheid ook op 120 km/u wil hebben op de twee keer vijfbaans A2 tussen Utrecht en Amsterdam, omliggende gemeenten blijven de handrem aantrekken. “Afspraak is afspraak.”
Even terug in de tijd. Het lukte voormalig verkeersminister Camiel Eurlings destijds alleen om de A2 grondig te verbreden – en files daarmee permanent op te lossen – als hij harde afspraken met omliggende plaatsjes maakte. De verbreding mocht er versneld komen, mits de luchtkwaliteit en de geluidshinder beperkt zou blijven. Dat betekende het terugschroeven van 120 naar 100 km/u. Gemeenten blij, want afspraak is afspraak.
Toch begon het al snel te wringen. Honderd op een leeg tienbaans asfaltnirwana is immers een vorm van zelfkastijding. Camiel opperde daarom in 2010 dat de snelheid op rustige momenten naar 120 moest. Dat liep spaak. Maar de VVD houdt vol en komt regelmatig met opmerkingen over een verhoogde snelheid op de A2. Vanochtend mocht demissionair minister Schultz in de telegraag leeglopen over het volgende kabinet, dat toch écht de A2-snelheid omhoog moest schroeven naar 120 km/u.
Volgens verkeerswethouder Pieter de Groene, wethouder in Maarssen, Breukelen en Loenen, kan Melanie roepen wat ze wil. Er liggen nu eenmaal afspraken op tafel die het onmogelijk maken de snelheid naar 130 kilometer per uur op te voeren.
Quootje van De Groene (nomen est omen) tegenover BNR:
“De A2 is verbreed naar vijf rijstroken. Meer ruimte en dus harder rijden, we begrijpen dat gevoel wel. Maar er wonen tienduizenden mensen langs deze weg, die recht hebben op schone lucht. Daarom is de snelheidsbeperking naar 100 km per uur destijds juist vastgelegd bij het begin van de wegverbreding. En dat blijft gehandhaafd.”
Het wordt voor een volgend kabinet nog lastig om de snelheid op de Gaap2 op te voeren naar 130 km/u. Wellicht kan het nog doorgaan als er een potje wordt vrijgemaakt voor het plaatsen van geluidsschermen, dat was immers de reden om de snelheidsverhoging met een door de meerderheid van de Tweede Kamer ondersteunde motie af te laten ketsen. De meerderheid wou geen geld extra geluidschermen steken. En dus wordt u vanaf 23 juli geacht bijna overal honderd te rijden. Anders boete. Tja, zou een petitie daar nog iets tegen kunnen doen?
Update – oh wacht, hoe konden we zo dom zijn? 100 heeft alleen maar voordelen! Althans, volgens deze NRC-meneer.
norge zegt
En nou weten we allemaal wat politieke afspraken waard zijn ….
teshi zegt
3 hoeraatjes voor de bureaucratie; Hoera, hoera, hoera!
jrk68 zegt
Ach als de mensen in die dorpen het ook onzin vinden kunnen ze de partij van deze moraalridder bij de eerst volgende gemeenteraads verkiezingen gewoon decimeren.
norge zegt
@jrk68: want max snelheid op de snelweg is het belangrijkste wat er is…
jrk68 zegt
@norge:
Nee maar 120/130 is op zo’n weg wel realistischer dan 100.
Veel harder hoeft voor mij om veiligheids redenen ook niet.
norge zegt
@jrk68: Maar om alleen daar een politieke partij op te beoordelen?
jrk68 zegt
@norge: Daar heb je wel een punt.
alleen werkt het op dorps nivo wel vaak zo.
Ooit op een dorp gewoont en elke partij die het in z’n hoofd haalse om met bouwplannen te komen werd de daarop volgende verkiezingen gedecimeerd.
En ja nu lopen ze te janken dat er geen winkels en banken meer zijn.
quincy zegt
@jrk68: Ik woon in 1 van die dorpen, maar zo dorps is Maarssen nou ook weer niet hoor.
E34M5Touring zegt
Alsof het uitmaakt, met 2 maanden sta je daar ook gewoon weer bumper aan bumper. Kijk maar naar de A50 Arnhem – Eindhoven. Alles verbouwd, extra rijstroken en weet ik allemaal wat en nog steeds staat alles muurvast.
RoT___ zegt
@E34M5Touring: Daar staat alles vast omdat ze de boel aan het verbouwen zijn. Vanaf Grijsoord naar Valburg is het nu klaar, maar het loopt daar nu compleet vast omdat ze verderop bezig zijn.
BJ zegt
@E34M5Touring: Onzin; dat stuk snelweg is nu al iets van 2 jaar open en het verkeer staat er buiten bijzonderheden nooit vast.
E34M5Touring zegt
@BJ: Whahahaha buiten bijzonderheden…… Sure, elke dag wel wat bijzonders daar dus…..
E34M5Touring zegt
@BJ: Er staat as we speak 9km file!!
BJ zegt
@E34M5Touring: Jammmer dat ik dit nu pas zie, kan ik niet meer checken over welke file je het hebt. Want ik heb sterk het idee dat je het over heel iets anders hebt. Gisterochend stond er in ieder geval file wegens weg afsluiting van de hoofdrijbaan. Maar jij rijdt elke dag het stuk tussen Utrecht en Amsterdam? Het stuk tussen Maarsen en Holendrecht? Want daar staat praktisch nooit meer file.
E34M5Touring zegt
@BJ: Ik vrees dat jij het over wat anders hebt. Ik heb het over de A50 tussen Arnhem en Oss. Niet in de buurt van Utrecht oid. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat hoe breed je de weg ook maakt, zolang Nederlanders blijven rijden als Nederlanders kunnen je er wel 100 stroken van maken maar dan blijft het vastlopen. Als ik op de A2 rijd zie ik alleen mensen op de buitenste 2/3 banen. De meest rechtse wordt enkel door vrachtverkeer gebruikt en die daarnaast is zo leeg als het hoofd van Barbie. De meest linker banen zijn overbezet en iedereen loopt te douwen en te beuken. Terwijl er km’s aan lege baan ligt. Mensen snappen zoveel banen gewoon niet lijkt het wel. Die hebben 2 baans tunnelvisie ofzo.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Tja, met de overheid is het altijd geven en nemen he… Je geeft ze je geld en je word genomen!
realhustler zegt
het is dom. 100 op een lege A2. Maar ja, afspraak is afspraak. Ze hadden die afspraak niet moeten maken. Moet ook niet nodig zijn, want die gemeenten die tegen een verbreding waren, dan maak je bij file gewoon een omleiding door de dorpjes, dan is het verzet zo geweken.
darkpluisje zegt
@realhustler: gewoon de trajectcontrole binnen rijden en 10 minuten op de vluchtstrook gaan staan, kan je daarna met een fatsoenlijke snelheid de rest van de a2 pakken
deviand zegt
Wat ik niet snap is dat er geen Amerikaanse toestanden kunnen gebruiken. Waarbij de overheid aangeeft niet de middelen te hebben om een bepaald overheidsbeleid uit te voeren. Kan het kabinet gewoon niet zeggen mensen pas te beboeten als ze harder dan 120 rijden omdat de administratieve druk anders teveel wordt?
bigcar zegt
@deviand: de overheid heeft het lef niet te zeggen dat de a2 er alleen maar toe dient om het hele begrotingstekort weg te werken..
ramshoek zegt
@deviand: Creatief idee!
Ware het niet dat we in Nederland op elke brief van het CJB € 6,- administratiekosten heffen (en blijven heffen ben ik bang). Het argument dat je geen geld hebt om te verbaliseren gaat niet op wanneer je verbalisatiekosten door belast.
Maar de gedachtegang is goed.
Ik ben in Canada geweest. Ook daar kennen ze maximum snelheden die je niet mag overschrijden. Op enkele wegen staan echter borden die de maximum snelheid aangeven met daarbij de kreet “zero tollerance”. De gAap2 lijkt me geen weg waar je zero tollerance zou moeten toepassen…
Simpson zegt
ach, er komen nog wel meters om de luchtkwaliteit te meten op de plek van die ’tienduizenden’ bewoners. Dan zal blijken er weinig verschil in uitstoot te zijn en mogen we allemaal doorkachelen.
al de bezwaren zijn gebaseerd op vermoedens en ‘berekeningen’ (die weer gebaseerd zijn op aannames)
meten is weten.
bigcar zegt
joh wat een klote gezeik toch elke keer.
ik weet niet wat die knappe koppen bij de gemeentes bezield maar niemand, ik herhaal helemaal niemand wil langzamer rijden. degenen die voorstander zijn van de huidige regeling op de slaapweg a2, of tegen de verhoging van de snelheid zijn, zijn echt een stelletje azijnpissers, azijnpissers welke niemand een stukje pret gunnen.
vroeger stond je er stil, maar was de snelheid 120. terwijl we nu maarslechts een fucking 100 km/h mogen rijden (excuus hoor maar de frustratie zit er bij mij wel in, zeker na al die boetes die door de briefenbus 1 voor 1 binnenkomen).
ik neem aan dat ik hier nota bene op autoblog niet hoef uit te leggen dat op een 3 baans weg waar altijd stil word gestaan in de file er meer uitstoot zal zijn dan op een 5 baans weg waar iedereen met blije smeoelen lekker doorrijd, een plek waar de doorstroming prima in orde is.
alle azijnpissers kunnen best rechts rijden, die hoeven helemaal geen vrachtwagens in te halen omdat ze van mening zijn dat dat te veel uitstoot oplevert, ben je mal…
iedereen die wil genieten van het autorijden mag lekker midden of links rijden rijden als het aan mij ligt. opa’s en oma’s in de 80 hoeven helemaal niet hun kleine koekblik zonder in de spiegels te kijken naar links te werpen en brokken maken. zij kunnen immmers netjes rechts rijden. iedereen die harder kan en wil moet mij apart lekker links rijden.
ik heb liever duitse taferelen, daar hebben ze respect voor elkaar op de weg, daar gaat de gedachten “jij bent sneller dan mij, dus ik ga wel even netjes voor je aan de kant” op. de nederlanders pik je er zonder de gele kentekenplaat te zien al binnen no-time uit hoor..
en die gemeentes, ik weet niet wat hun bezield hoor, maar dat degenen die daar ’t voort te zeggen hebben nooit zelf (op d(i)e snelweg) rijden is mij nu wel duidelijk
oftewel, ze kunenn de pot op.
dat gezegd hebbende is alle frustratie is er nu uit :)
desjonnies zegt
@bigcar:
eerste foute aanname : knappe koppen en gemeente.
Knappe koppen werken niet bij een gemeente.
En doen ze dat wel zijn het meestal freelancers.
Want als er bij deze gemeentes knappe koppen zouden werken, dan zouden die knappe koppen zo maar kunnen beredeneren dat 120 per uur rijden veel minder vervuiling geeft dan het remmen en optrekken in een file.
Het sterft trouwens wel van de populisten in de gemeente politiek
Eigenlijk in iedere politiek.
En de term vriendjes politiek is ook niet uit de lucht gegrepen.
bigcar zegt
tip om de trajectcontrole te omzeilen *werkt gegarandeerd*
de trajectcontrole werkt niet als je tussen 2 rijstroken inrijd, dan word de meting niet gestart ;)
Dennis zegt
@bigcar: Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar is dat geen fabeltje? Volgens mij wordt alles dat het systeem niet automatisch snapt, alsnog met de hand verwerkt.
sr71 zegt
@bigcar: Dit werkte vroeger (en voor motorrijders nog langer als je de redresseerstrook pakte). Tegenwoordig heeft dit geen nut meer omdat de lussen overlappend liggen en de software het kenteken er toch wel uit vist. Ik vraag me alleen af of die tip van Jort Kelder nog zou werken. Die reed ooit met een Porsche waar de spoiler eruit kwam, waardoor de achterkant van de auto veranderde en het systeem dacht dat het 2 verschillende auto’s waren. Ik heb helaas niet zo’n Porsche omdat te testen.
darkpluisje zegt
@sr71: lijkt me sterk, het systeem leest de nummerborden en kijkt verder niet naar de auto zelf volgens mij
bigcar zegt
@sr71: ik heb het wel met 2 toyota’s (pa’s avensis en ma’s vrij nieuwe auris) 19 maal geprobeerd (binnen anderhalve maand tijd), de exacte tijd en datum heb ik netjes genoteerd en sta nu echt de postbode te ondervragen of hij echt post heeft of de boel aan het ophouden is ofzo ;)
maar tot op heden heb ik alleen de boetes voorbij zien komen van de flitspalen en de boetes voor fout parkeren en door rood rijden, maar nog niks van de snelweg, wat ik vrij bijzonder vind eigenlijk.
maar voor alle zekerheid ga ik het nog even afwachten :D
over die porsche, ehh.. ik heb helaas ook geen 911 :o)
BJ zegt
@bigcar: Waar heb je dat geprobeerd? Want er zijn zo nu en dan ook problemen met bepaalde trajecten, met name bij stukken met variabele snelheden zoals op de A20.
fernie zegt
@bigcar: Probeer het eens op je Gazelle zou ik zeggen ;)
bigcar zegt
@fernie: dat een gazelle te duur voor jouw is is niet mijn probleem.
Dennis zegt
Op een vrije 5-baans snelweg niet harder dan 100 km/u mogen rijden, is misschien nog wel frustrerender dan in de file staan.
Ik zie de snelheid op termijn wel omhoog gaan. Wanneer de huidige normen voor uitstoot en geluidsoverlast vervolgens worden overschreden, gebruikt men gewoon een alternatieve meetmethode, net zo lang totdat de uitkomst bevalt. Zo doet de overheid dat namelijk veel vaker. En als zelfs dat niet lukt, dan wordt gewoon de norm aangepast.
bigcar zegt
@dennis: niks geen norm, dat zijn slechts gemanipuleerde en slecht onderbouwde smoesjes. it’s all about the money
bigcar zegt
@dennis: wat me ook opvalt is dat net op bnr een meneer van de gemeente loopt te zeiken dat de wettelijke geluidsnorm en onwijs worden overschreden, maar als het op kijharde cijfers aankomt houd die man z’n kop dicht.. tsja
waarschijnlijk betreft het maarslechts een overschrijding van 5 tot 10 decibel, maarja aan hardnekkige personen kan je als snelweg fetisjisten weinig doen helaas.
maar iedereen, zelfs die mensen bij de gemeenten moeten wat mij betreft toch echt toegeven dat het hoe dan ook leuker is om iets harder, iets hoogtoeriger te rijden. het geeft je een kick, een big-smile op je face
maar niemand is verplicht hard te rijden hoor, laat het gewoon, laat mensen rijden zoals ze willen (mits verantwoordelijke natuurlijk ;) )
TDI-goeroe zegt
met zijn allen 80 inde 3e versnelling daar, dat zal de trajectcontrole en groene schijtlijsters leren !
wimbers zegt
@TDI-goeroe: geniaal. 100 in 3 doet ie ook ngo prima bij mij.
of nadat de kat dieven je auto hebben bewerkt verplicht een stukkie over de A2.
en als het druk wordt, massaal door die dorpen jakkeren om om te rijden (alsof dat een optie is, wel eens geprobeerd om door vinkeveen te rijden??)
jrk68 zegt
@wimbers: Afgezien van het feit dat ik dan zelf ff oordopjes in moet doen kan ik het ook in z’n 2.
Nadeel is dat het niet best is voor het blok en dus voor mijn portemonee.
VeniVidiVici zegt
“Afspraak is afspraak!” Jezus man, die stijfkoppige klote houding is precies de reden waarom dit land zo moeilijk vooruit komt!!!
Dat die de Groene eens groot gaat denken! (maar ja, dat wordt lastig met zo’n achternaam… ZUCHT!)
ferrari94tr zegt
Wat een boute film was Drive Angry.
Dino2400 zegt
Afspraak is afspraak inderdaad.
En het is ook nooit goed, vroeger stond je daar geheid in de file, nu kun je het stukje gegarandeerd, met 100km per uur gemiddeld afleggen. Waardoor je een stuk sneller op je bestemming bent dan pak em beet 5 jaar geleden. Echte vooruitgang dus en het bewijs dat meer asfalt helpt tegen files.
Overigens is het verschil tussen 100 k/m uur en 120 km per uur over die afstand (20km) precies 2 minuten, dus waar maken we ons druk over? Als je lange afstanden rijdt, in Frankrijk of Duitsland heeft de snelheid een grote invloed op je reistijd. Hier maakt het echt geen zak uit.
Maar goed, saai is het wel, maar je bent helemaal vrij die weg te gebruiken of niet. Als ik richting Arnhem moet (vanaf 020) rijdt ik over de A1, dan rijd ik een groot gedeelte over 120km wegen.
lemans96 zegt
@Dino2400: Mooi gezegd hoor, ‘afspraak is afspraak’ enzo…
Het simpele feit is dat een voormalige regering afspraken heeft gemaakt met overrigide ‘befehl ist befehl’ moralisten die met geen goed verstand recht te praten zijn.
Dergelijke nonsense regeltjes werken het negeren van werkelijk belangrijke wetten in de hand.
desjonnies zegt
@Dino2400:
idd
kwartje van Kok was tijdelijk
Gezondheidszorg zou een staatsaangelegenheid blijven
Openbaar vervoer ook
65 jaar zouden we met pensioen kunnen.
afspraak is afspraak
Toch?
een 2400 Dino is wel tig keer beter dan een 2 liter.
dat weer wel dus.
Pordon zegt
@Dino2400: Dat er ‘vooruitgang’ is maakt het nog geen maximale vooruitgang… Maarja dat is de Nederlandse instelling, half werk afleveren wat net goed genoeg is om iedereen tevreden te houden. Voor mij is het gewoon krom dat een weg waar het vroeger 120 km/h was en waar het nu enkele jaren later 10!-Baans is opeens nog maar 100 km/h was. Scheelt wellicht maar enkele minuten maar het het rijdt gewoon prettiger en dat draagt alleen maar bij aan de veiligheid.
Dino2400 zegt
*rijd*
Dino2400 zegt
moet rij zijn…
lemans96 zegt
Gegarandeerd dat ik daar binnenkort, midden in de nacht, met een bordje met daarop ‘FUCK YOU’ over mijn nummerplaten getaped, ’s fkes fijn met 250km/h van Utrecht naar Vinkeveen blaas, gewoon om ze even terug te treiteren. XD
jrk68 zegt
@lemans96:
Ja die kant op kan het ook zonder dat bordje.
Vinkeveen Utrecht wordt het wel gezien.
Maar dan wel ff bij het cjib de foto’s opvragen en hier publiceren als bewijs.
darkpluisje zegt
@jrk68: en hoe wil je foto’s opvragen als ze je kenteken niet hebben ? ;) Foto’s krijg je alleen als je de boette ook neemt, tis een soort staats-deal
jrk68 zegt
@darkpluisje:
Hé als hij stoer wil doen moet ie de daad ook bij het woord voegen.
Dus A in de juiste richting en B wil ik het dan zien ook.
Gewoon briefje naar cjib en de F Y foto opvragen.
darkpluisje zegt
@jrk68: ja tis duidelijke stoere praat… gezien zijn naam dikke kans dat hij uit 96 komt en dus niet eens auto mag rijden… Maar het cjb doet neit aan opvragen van auto’s die geflitst zijn met nummerbord ”fuck you” denk ik ;) Of ze willen ook meteen dat je de boette van die auto betaald :p
lemans96 zegt
@darkpluisje: XD 1996 was mijn eerste 24 uren van Le Mans bezoek, grapjurk. ;-)
steelboy zegt
Ai, 2 artikelen op Autoblog over de max snelheid op de A2 en het niveau van de reacties daalt met rasse schreden. Vooral de NIMBY reacties snappen het echt niet, vooral omdat ze in andermans backyard vooral zo hard mogelijk willen scheuren. Hebben jullie dezelfde reactie als ze de boel langs jullie huis omleiden? Met daarbij de belofte dat het slechts voor een maand is, maar daarna zeggen ze: sorry, maar we hebben toch besloten om de omleiding zo te laten en er een blijvende verbinding van te maken.
darkpluisje zegt
@steelboy: ik woon direct naast de A2 aan de dijk. We hadden jaren lang prachtige hele grote bomen daar staan en nauwelijks last van de snelweg (ja als de wind verkeerd staat en je in de tuin zit hoor je het wel maar niet storend) Vervolgens hebben ze die bomen uit de grond getrokken en een oerlelijk fel geel geluidsscherm neergezet omdat dat beter zou zijn gezien alles verbreed werd. Ik ken niemand hier in de buurt die liever dat lelijke scherm ziet als die prachtige bomen, want voor het geluidsoverlast hoefde je het niet te doen.
Het gebeurd dus ook gewoon in mijn achtertuin en alsnog zeg ik dat 100 op de a2 idioot is.
BJ zegt
@steelboy: Die A2 ligt er al zo lang dat dat argument niet echt op gaat. Ik ben te lazy om ze nu op te zoeken, maar er zijn veel artikelen/bewijzen dat de luchtkwaliteit nog nooit zo goed is geweest in NL. Dat wij de regels steeds verder aanscherpen doet daar niets aan af. Voorr die mensen langs de A2 is het nu waarschijnlijk gezonder dan 25 jaar geleden…
Emile_Benz zegt
Ik weet nu al wat de reactie van @lincoln gaat worden…
koelkast zegt
Ik woon achter de A29, al rijden ze er 190 interesseert me geen ruk, liever gisteren nog dan vandaag. Dat hele verhaal over vervuiling is lariekoek, dat is bij de A13/A20 al aangetoond trouwens ook op de A10 en A12. Ook van de Duitse zones (alleen schone auto’s) is al aangetoond dat ze niet werken.
RuVi zegt
volgens mij is het gemiddelde wagenpark een stuk schoner geworden de laatste jaren…
Desalniettemin maakt het geen fuck uit.. 120 of 100, scheelt 2a3 minuten, daar kan ik nou niet wakker van liggen.
als dat gezever over “met 100 val je in slaap”.. onzin! als iedereen 120 rijdt is het precies hetzelfde….
kaasboerin zegt
@RudyV: Weet jij hoe ongelofelijk belangrijk 2 á 3 minuten voor mij zijn?? Mijn tijd is zeer kostbaar..
lemans96 zegt
@RudyV: Ik mag toch aannemen dat ik jou niet hoef uit te leggen dat een hogere snelheid meer concentratie vereist?
Hoe lager de gemiddelde snelheid, hoe meer kop-staart botsingen door onoplettende bestuurders.
pokerface zegt
Oplossing is simpel. Voor de wet 100 rijden op dat traject, vervolgens gewoon gedogen dat je er 130 mag zonder dat je een boete krijgt. Simpel alleen vanaf 139 krijg je een bekeuring.
Iedereen blij, en de Gemeenten hebben geen poot om op te staan toch?
pokerface zegt
“Afspraak is afspraak.” Niet in Den Haag. Die trekken zich nergens wat van aan.
kaasboerin zegt
Sinds wanneer is afspraak een afspraak in de politiek??
kaasboerin zegt
Ik wilde die petitie tekenen totdat ik “Vereniging Auto van de Zaak” las..
zimbab zegt
Ik ga gewoon mijn snelheidsmeter modificeren…..dat ie 130 aangeeft als ik 100 rij. :D Dan lijkt het tenminste nog eens ergens op. :-)
Ik rij het stuk tussen Breukelen en Holendrecht trouwens elke dag en mij kan het niet zo veel schelen. Vind het wel een beetje overdreven van die gemeentes (en daar rijden de dikste auto’s rond), maar ja.
The360box zegt
@zimbab: Deze zijn wel handig
bobb zegt
Ik heb eens diesel gehad die op dit soort langzame monotone trajecten z’n roetfilter ging regenereren of iets dergelijks. Anyway het kwam de luchtkwaliteit bepaald niet ten goede.
mdw1981 zegt
Okay duidelijk, oplossing: in de avond en weekend terug naar de basis 1995 vierbaans 120 km/h gewoon kruizen opzetten. Op drukke tijden 10 baans 100 km/h , ik zie het probleem niet en kost niets.
lemans96 zegt
@mdw1981: Mogen we dan de energiekosten voor het laten branden van die matrixkruizen op jou rekening verhalen? Met je ‘kost niets’….
mdw1981 zegt
@lemans96: geen probleem, neem ik het mee in de jaarlijkse kosten bij de belastingdienst. Wat kost een paar led lampjes nou?
lemans96 zegt
@mdw1981: Ach, maar natuurlijk. LED-lampen zijn zooooo goedkoop. NOT. In die matrixborden zitten allemaal high intensity LED’s. Je weet wel, degenen die WEL loeiheet worden en geloof me, die dingen draaien niet op een paar penlite’s.
Maar goed, als jij er zo één bent die dat wel weer lekker af schuift op de belastingbetaler, dan weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb.
The360box zegt
@lemans96: Waar maak je je godsamme druk om man? Wat dacht je van die spitstrook die ook met dat groene kruis branden.
lemans96 zegt
Zowieso is al die B#**s++t over de luchtkwaliteit volledig uit de linkse lucht gegrepen.
30 jaar geleden was de lucht vele malen meer vervuild door slecht verbrandende motoren. Het huidige wagenpark bestaat uit auto’s die zo veel schoner zijn dan wat er destijds allemaal rondtufte, dat het simpelweg niet meer is vol te houden dat auto’s langzamer moeten rijden vanwege luchtverontreiniging. Tenzij er natuurlijk bevriende ‘onderzoeksbureau’s’ worden ingezet. Die komen uiteraard met de juiste belastende cijfertjes…
KEV9 zegt
zoals ik dus al eerder opperde, laten wij gewoon massaal de A2 mijden en weer lekker door de kernen gaan rijden. Moet je eens kijken hoe snel je 130 mag rijden op de A2
mdw1981 zegt
@Soulmaster: idd ik ga door de gemeentes crossen die hierboven genoemd staan.
mdw1981 zegt
@Soulmaster: heb je een routekaart, voor de meeste overlast
fastshifter zegt
Melanie -Pedal to the Metal- Schultz van Haegen
timberleek zegt
Grappig dat ze bij die NCR site zeggen dat je met 100kmh veel minder vermoeid uit je auto stapt. Ik heb precies het tegengestelde.
ik wil juist constant iets harder rijden. als het 120 is, zet ik hem op 130 bijvoorbeeld. Dan doe je ook nog wat onderweg. Dan moet je af en toe naar een andere baan, iemand inhalen etc.
meerijden in de stoet, constant naar dezelfde achterlichten kijken, daar val ik juist van in slaap…
The360box zegt
Nederland.. Ik word zo ziek van dat luchtvervuilingsgedoe, vieze lucht stijgt sukkels.
jordy14 zegt
Ja, dat was wel te verwachten. Veel praatjes maar geen daden.
sidelo zegt
Gemeentes gewoon zwaar gaan korten tot ze toe gaan geven :)
bobb zegt
De A2, Holland op z’n smalst.
lemans96 zegt
@bobb: De scherpste opmerking omtrent dit onderwerp die ik tot nu toe heb gezien. XD
RoT___ zegt
Ben vanavond weer over de A2 gereden. Bij 120km/u voelde het nog dat ik me in zat te houden. Ook heb ik eens gelet op het overige verkeer, dat reed ook allemaal harder dan 100. Als iedereen te hard rijdt, dan geeft dat toch genoeg aan lijkt mij. Ik heb niets tegen een TC op de A2, maar wel iets tegen de surrealistische maximumsnelheid daar.
jimmydebimster zegt
Ik woon op 50 meter afstand van dit stukje snelweg, en ik heb meer last van een 80 km/h rijdende Harley Davidson dan van een 200 km/h rijdende “moderne wagen”! Grootste onzin die er is. Gewoon de staatskas spekken met die trajectcontrole.
alfamail zegt
Zie foto; IK zou op de a2 met deze fijne mevrouw lekker 100 km p/u tokkelen, it je lekker lang van het fraaie uitzicht te genieten, toch? Lekker hoor…