Lekker dan.
In de categorie klein leed vandaag een inzending uit Old Blighty. Een man uit Flintshire moest daar namelijk naar het ziekenhuis voor een enkeloperatie, maar toen hij na drie dagen weer huiswaarts keerde werd hij keihard getackeld door het overheidsapparaat. Boris Johnson himself had het niet beter kunnen doen.
Het geval wil namelijk dat de man er al snel achterkwam dat zijn geliefde British Green BMW E46 323i (aankoopadvies) die hij al sinds 2004 in bezit had niet meer op zijn plek stond toen hij bij zijn woning aankwam. We hopen dat de morfine op dat moment nog een beetje werkte om de pijn te verzachten. Zoals men pleegt te doen in dergelijke gevallen ging/strompelde het slachtoffer daarna naar de politie om aangifte van diefstal te doen.
Uiteindelijk bleek echter dat de auto niet ontvreemd was door traditionele boefjes, maar door (r)overheidsboefjes. Door een dwaling van de ambtelijke molen was de auto onterecht aangemerkt om in beslag genomen en daarna vernietigd te worden. Nog pijnlijker: achteraf bleek dat de daadwerkelijke vernietiging pas dagen nadat de hoofdpersoon naar de politie was gestapt heeft plaatsgevonden.
De lokale Frits Bom (ombudsman) oordeelde dat de lokale overheid fout zat en de eigenaar van de auto 2.750 Pond moet betalen. Een hard gelag voor de trotse BMW eigenaar, die claimt dat hij onlangs nog wat duur onderhoud had laten plegen aan de Bimmer en dat er bovendien een zwik dure gereedschappen achterin lagen. De overheid heeft gelukkig beloofd het nooit meer te zullen doen, dus dat zullen we dan maar aannemen (via bbc.com).
W115 zegt
Als liefhebber is de auto in je ogen altijd zo speciaal en dus veel waard. Helaas voor de beste man
lekbak zegt
@w115: Een auto die goed onderhouden is en daarom betrouwbaar is, is veel meer waard dan de vervangingswaarde. Betrouwbaarheid is lastig in geld uit te drukken. Iets wat heel, heel veel mensen niet beseffen!
e38ossie zegt
Domme kapitaalvernietiging en slecht voor het milieu
LaLancia zegt
Waarom vernietigen? De gemeente kan zoiets toch ook verkopen? Levert het tenminste nog wat op.
Gulli zegt
@lalancia: the domains . co . uk bestaat daar blijkbaar niet. Zonde idd
Robert zegt
@gulli: is in Nederland anders óók al eens gebeurd. Júist via Domeinen. Het betrof, als ik het me goed herinner, een klassieke BMW die (onterecht) werd vernietigd in opdracht van Dienst Domeinen, omdat men de restwaarde te laag inschatte en daarmee bij de veiling een fatsoenlijk bedrag verwachtte op te halen om de kosten van opslag en veiling kostendekkend te krijgen.
donvincenzo zegt
@lalancia: Bij de titel van het bericht vraag ik me af: waarom is die auto in het ziekenhuis vernietigd?
pindakoning zegt
Fout op fout, wat een bizar verhaal
Wtf is dat filmpje over Boris? Wat voor wedstrijd was dat? Hahah
moveyourmind zegt
De beste man was kapitalen aan onderhoud kwijt aan deze 3-serie, de BMW was een blok aan het been. Geen wonder dat je dan last van je enkel krijgt.
Het is beter zo, de gemeente heeft goed meegedacht, voorkomen is beter dan genezen.
jaapiyo zegt
@moveyourmind: zware koppeling ook zo’n old skool Bimmer…
willeme zegt
Pff. Wat is zo’n E46 toch een ouderwets hok aan het worden. Kon je er niet een ‘M’ logo bij shoppen, @jaapiyo? Van McDonald’s is gepaster dan Motorsport, dunkt mij.
jaapiyo zegt
@willeme: met elke nieuwe generatie die verschijnt wordt ‘ie mooier.
willeme zegt
@jaapiyo: Ghehehehe. Ik begreep dat ze in Siennarot absoluut een klassieker worden :-D
loserboi932 zegt
Lekker altijd die dagwaarde taxaties. Een kennis van me heeft een oude Defender. Waar ie 20 voor heeft betaald en op basis van leeftijd en afschrijving zou je zeggen dat dat ding hooguit 8 waard is. Ware het niet dattie voor 30 aan upgrade reparatie en onderhouds facturen heeft.
O plaat zegt
@loserboi932:
hangt er vanaf hoe het systeem werkt. In België krijg je voor een Oldtimer enkel een sloop premie van een duizend euro als hij perte totale/total loss is. Al is de klassieker in kwestie een 356 speedster je krijgt een sloop premie van amper 1000 euro aangezien ze geen catalogus waardes moeten bijhouden bij voertuigen ouder dan 25jaar. De enige manier om je klassieker te beschermen is de verzekering een schatting te laten doen van het voertuig, enkel dan is je auto beschermd voor het bedrag dat hij effectief waard is. Natuurlijk weet zo goed als niemand dit en rijd half België op een O plaat zonder de risico’s te kennen.
phevtreb zegt
@loserboi932: €20,- is op zich niet zo veel voor een oude Land Rover. Ze zijn toch snel een €8.000,- waard…
drommedaris zegt
Vieze vuile k*t ambtenaren. Dom volk om het zo te laten lopen.
drsjeroen zegt
2.750 pond? Dat is gewoon het parkeertarief voor 3 dagen hartje London parkeren ;-) Heel zuur zeg!
lekbak zegt
@drsjeroen: Ik weet een leuk gratis plekkie op een km van de towerbridge met ov dichtbij. Rij je nog makkelijk naartoe ook. Dan ben je in mijn ogen gek als je nog met je auto verder het centrum in wilt.
appeltaartislekker zegt
Achterlijk volk. Staat er überhaupt iemand wel bij stil dat een nieuwe auto produceren slechter is voor het milieu dan zo’n oude BMW. Maar joh, slopen die handel. Stelletje kortzichtige ambtenaren.
dare2think zegt
Door dit soort dingen blijkt maar weer dat je toch beter een garage kunt hebben om je bezittingen ook visueel! af te schermen voor illegale en legale boeven.