Ze noemen het de Gemballa Avalanche 4×4. De Cayenne kan voortaan thuisblijven.
Een Porsche 911 ombouwen tot offroader is niets nieuws. Er zijn diverse tuners en hobbyisten die het trucje al eens hebben gedaan. Wat nog niemand gedaan heeft is een 992 ombouwen tot een 4×4. En dat is precies wat Gemballa wil gaan doen.
Ze noemen het de Avalanche 4×4. Het project staat nog in de kinderschoenen. Verder dan een render met een vrij extreme 911 (992) zijn ze nog niet gekomen. Volgens Gemballa is dit project zeker geen fata morgana. De Avalanche 4×4 moet binnen 24 maanden na publicatie van dit artikel realiteit zijn.
Wie geen interesse heeft in zo’n extreem project, maar wel meer uit zijn of haar 992 wil halen, kan alsnog bij Gemballa terecht. De tuner werkt aan een bodykit voor de Porsche. Deze gaat GTR 8XX Evo-R BiTurbo heten. Naast een nieuw uiterlijk, grijpt Gemballa ook het motorblok van de 992 bij de kladden.
De tuner spreekt over meer dan 800 pk en 1.098 Nm koppel voor je Porsche. 0-100 km/u zou in 2,3 seconden gedaan moeten zijn. De topsnelheid zou meer dan 370 km/u moeten bedragen.
Dat klinkt extreem. Precies wat we van een merk als Gemballa gewend zijn. Het heeft tegelijkertijd een hoog ‘eerst zien, dan geloven’ gehalte. Genoeg plannen daar, bij het Duitse bedrijf. Nu wachten wat ze allemaal tot uitvoering weten te krijgen.
Dutchdriftking zegt
370km/h op off-road banden, die is gek!
biohazardracer zegt
@dutchdriftking: “Wie geen interesse heeft in zo’n extreem project, maar wel meer uit zijn of haar 992 wil halen, kan alsnog bij Gemballa terecht.” dus gaat hier niet over de 4×4 variant ?
Edge zegt
Zou Gemballa weten dat ze 991 achterlichten gebruiken in hun render?
lluq zegt
@Edge: achterkant van de 991 is wel 10x beter van de nieuwe, zou het geen slechte keus vinden mochten ze dit echt doen. Verder wel mijn twijfels bij 370kmp/u op ofroad vering en banden. Dapper…
onlyporscheman zegt
@lluq: 992 is 10x beter. De bestaat nu al 7 jaar je zal wel aan gewend zijn. Over 5 jaar zal die 992 beter uitzien.
lluq zegt
@onlyporscheman: nee hoor, proporties van de achterkant kloppen niet, plaatsing van het kenteken etc. Zo uit verhouding da’s over 7 jaar nog altijd niet mooier als de 991. Net zoals de pre facelift 996 nog altijd de lelijkste is. En persoonlijk de 964 de mooiste vind. Die 992 zal voor mij nooit mooier als een 991 of 964 worden. Oude Carrera RS (ducktail eigenlijk nog mooier als een 964)
Boomer zegt
De 964 is de lelijkste de 992 is eindelijk een keer wat anders en juist daarom zo mooi.
De 964 is ‘gewoon’ een 3.2 met andere bumpers die niet bij de rest van de auto passen en spiegels die niet bij de rest van de auto passen.
Als je goed kijkt is dat precies hetgeen wat alle restomodders er meteen vanaf trekken.
ferrariv8 zegt
@lluq: De claim van 370Km/h gaat over de NIET off-road versie :)
reactief zegt
Dus dit is vanuit de tuner Gemballa en niet vanuit het nieuwe Gemballa door Marc, zoon van Uwe? Want die ging ook zoiets Safari-achtigs doen met een 911, alleen zagen die renders er wel heel anders uit…
appeltje zegt
GTR 8XX Evo-R BiTurbo… Wat een naam… Ik onthoud anders het chassisnummer wel.
911targa zegt
“GTR 8XX Evo-R BiTurbo… Wat een naam… Ik onthoud anders het chassisnummer wel.”
Geweldig!!
risl zegt
@appeltje: “de” appeltje van de heerlijkste spotverhalen van ‘vroeger’? Terug van weggeweest?
appeltje zegt
Ja, klopt! Echt terug, ach, ik ga er nog wel eens op uit. De laatste maanden nog niets superbijzonders gezien, maar ik zet eens wat op AJ!
lekkerlinksrijden zegt
Het is echt Porsche week, doe mij van al het getoonde maar een Singer aub
allesmetturbo zegt
Lekker hoor, kom maar door.
Met een setje extra semi slicks graag voor als je een dagje niet offroad gaat
rolov zegt
@allesmetturbo: dan neem ik de gewone wel. Deze lekker over het strand en de duinen. Wat een geile bak
emping zegt
Ziet er best bruut uit.
dare2think zegt
Prachtig. Dit is hoe een supercar hoort te zijn. Nutteloos, gestoord en bloedsnel. Als alle SUV’s er nou eens zo uitzagen..
flyerbunch zegt
Dat gaat de nieuwe voetballersauto worden! ?