Waarom zou je een auto die er aan komt bewaren als je hem je publiek ook jaren van te voren door middel van concepten, impressies, spyvideo’s, of gelekte stukjes auto kunt voeren?
Bij Chevrolet moeten ze dit ook gedacht hebben en dus werden er in een bar per ongeluk expres wat afbeeldingen achtergelaten die weer door autojourno’s werden opgepikt. Of zoiets, verzin zelf maar een ’toevallig’ scenario. Einde van het liedje is dat we nu al beginnen te praten over een auto die pas in 2013 uitkomt.
Maar dat is niet erg, want het gaat om de volgende generatie Corvette, de C7. Heel ’toevallig’ werd hier onlangs al de nodige informatie over losgelaten, en nu hebben we wat beeldmateriaal ter ondersteuning. Op de afbeeldingen zien we de C7 in ZR1-trim. Gelukkige ontvanger was Jalopnik. Zij deden meteen een rondje langs wat makkers bij GM, en claimen nu dat ze ’the real deal’ in huis hebben.
Wat zien we: een coupélijn met flink hoge heupen, veel koelgaten, Camaro-achtige achterlichten, en 2×2 pijpjes die nu nóg dichter bij elkaar geplaatst zijn, waardoor je de facto 4 uitlaten op een rij krijgt. Eet dat, Ferrari 458 Italia.
De weg naar de onthulling is nog lang, en we krijgen ongetwijfeld nog zo’n 87 teasers, video’s en stukjes informatie voor de kiezen, maar nu heb je in ieder geval een beeld van hoe het ding er uit gaat zien. Althans, als we Jalopnik op hun blauwe ogen kunnen geloven. Maar indien GM ze inderdaad een kluif heeft toegeworpen (knick knack, paddy whack) zal dit wel goed zitten.
UPDATE – Corvette ontkent natuurlijk in alle toonaarden. Dit is niet mijn Corvette, vriend!
Jesper zegt
Beetje werk nog aan de kont en de c-stijl, maar het begin is goed! :)
euro95 zegt
Zo, dat ziet er mooi uit! Ik hoop echt dat deze in productie gaat ;) *nieuwsgierig hoe het kontje eruit zal komen te zien*
geengehoorisrechtdoor zegt
Ziet er goed uit op het eerste gezicht, ik hoop wel dat’ie een lekkerder kontje krijgt dan de huidige.
bigcar zegt
nice, ziet er aardig uit :P laat maar komen!
porsche911turbo2 zegt
IETS minder hoekig, en hier en daar nog wat veranderen, maar ziet er best strak uit!
Arnoud zegt
Beetje té techno uitstraling met al deze strakke lijnen. Voor een ZR1 is het wel oké, maar de standaard Corvette en de Z06 mogen van mij iets minder strak worden.
Wel heel herkenbaar als Corvette. Dat is dan wel weer goed. Meer evolutie dan revolutie zoals Porsche dat al decennia doet met de 911. Tja, goed voorbeeld doet goed volgen nietwaar?
masterstig zegt
@Original_Arnoud: Meen je dat? Ik vind die strakke lijnen echt super passen, van mij mag dit ook op de standaard Corvette komen.
theblackstig zegt
@Original_Arnoud: +1, Helemaal mee eens, hij ziet er te high-tech uit voor een Corvette.Bij een Corvette draait het alleen om pure krach, de uistraling komt daarna pas.
silverline16v zegt
ja vind ik ook nissan gtrmaar staat hem niet verkeerd
CJ zegt
Waar zijn de ronde achterlichten? Waarom moet alles zo hoekig, de nieuwe Audi’s, nieuwe 3 serie, wat is er mis met wat ronding? Vind de huidige vele malen mooier. Sterker nog, dit is net een Hot Wheels wagentje getekend door een jongetje van 8 jaar, blegh!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@CJ: Grappig dat je dat zegt! Ik wilde net posten dat ik vroeger vaak sportautootjes tekende, en zo zagen ze eruit!! Toch heeft het wel wat, zo’n soort ‘elementaire sportauto vorm’. Lekker simpel.
spotu2 zegt
Mooi design, maar chevrolet corvette moet wel eens stoppen met zichzelf te vergelijken met de ferrari 458 italia. Nu stoefen ze weer dat de zr1 sneller is dan de 458 terwijl er talloze snellere ferrari’s zijn.
Jokkebrok zegt
Mooi hoor, mensen! Al denk ik niet dat de productieversie hier heel erg op gaat lijken… Veel te strak voor een productieversie!
sdk16420 zegt
Achterkant is groot maarniet zo lomp als eerst imo
featherlight zegt
De man achter Jalopnik (Ray) heeft twee C7 modellen zelf mogen bekijken samen met zijn artiest. Een ZR1 uitvoering en een “standard” uitvoering. Deze tekeningen zijn gemaakt op basis van wat zij (Jalopnik mensen) ter lijven hebben ervaren. Hoe of waar dit heeft plaats gevonden wordt niet verteld zodat niemand zijn/haar baan kwijtraakt. Ray bevestigde al eerder dat wat wij hier zien is niet zomaar een tekening maar beter te vergelijken met een foto van wat er echt stond.
De rendering van de “standard” uitvoering wordt blijkbaar nog aan gewerkt. Voorkeur ging naar de ZR1 uitvoering.
Of je daaruit wilt halen dat GM zelf de deur open deed of niet, moet je zelf maar weten. Maar dit is dus niet een gevalletje “ergens tekening laten liggen”, eerder : “ergens auto laten staan zonder camouflage”.
featherlight zegt
@featherlight:
Comment van de Corvette team van GM over de rendering :
“Today Jalopnik posted renderings of what they think the next-gen Corvette will look like. We appreciate their enthusiasm but you’ll have to wait a little longer to see what the next Corvette will actually look like.”
sir_smokalot zegt
@featherlight: Thanks, heb even e.e.a. verwerkt.
didierdb zegt
jammer dat deze niet is geworden als concept in de film van de transformers, zoals trouwens ook de camaro zijn debuut heeft gemaakt
http://youtu.be/EXPIV_lqDWI
Flamingo zegt
hetzelfde als de huidige..
Roelio zegt
@Flamingo: so what?? Zoals Clarkson ooit over de C6 zei: “het maakt niet uit dat hij van plastic is, want hij is oogbalstuiterend mooi!” en deze is dat idem dito. Kortweg :Prachtig!
Flamingo zegt
@Roelio: het zijn gewoon bangepoeperds bij corvette. we willen toch ook gewoon wel weers wat nieuws ipv altijd maar retro faceliftjes evolutie
feboboy zegt
Ferrari 599 lijnen!!
moondustfocus zegt
@feboboy: Dat is ook het eerste wat bij mij opkwam.
Flamingo zegt
@feboboy: idd!
Flamingo zegt
@Flamingo:
sir_smokalot zegt
@Flamingo: Dan slaan ze de spijker op zijn kop met hun ‘meer Europese’ styling!
bmw330i-touring zegt
@feboboy: juist maar de huidige vette toch ook ??
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@feboboy: elementaire sportauto lijnen. Maar daar houdt het vergelijk wel op hoor. Zie (gelukkig) meer verschillen dan overeenkomsten!
sacha zegt
En RubenB pinkt een traan weg van geluk.
VeniVidiVici zegt
Er is iets wat in mijn geheugen zegt, “hey zoiets kwam ook voorbij in de Transformers 2 film” :)
phantom95 zegt
Ik vind de C6 mooier, deze is veel te hoekig en de achterkant lijkt wel een camaro.
majeko zegt
Beter gejat……… Voorkant lijkt veel op de 599 en enkele van de nieuwe Lotus en de achterkant teveel op de Camaro/Nissan GTR. Het totaalbeeld is niet slecht maar het kan beter.
moondustfocus zegt
Vind dit geen Corvette, die heeft namelijk een eigen gezicht. Dit apparaat heeft te veel elementen van andere sportwagens, maar ik vind het wel een mo.oie bak
Carreza zegt
Algemene indruk: ziet er goed uit!
Klein maar voor mij toch belangrijk detail: verander die achterlichten naar bollen!
4991 zegt
Ziet er goed uit! Je kan er nog een Corvette in herkennen.
pinokotsbeer zegt
Mooi hoor
Esprit_de_Flandre zegt
“… dus werden er in een bar per ongeluk expres wat afbeeldingen achtergelaten …”
Om, ipv een nieuw te bedenken, verder in te spelen op dit ’toevallige’ scenario: In wat voor bar werden ze achtergelaten? Jazz Club? RedNeckCafé? Gay-bar?
Kwestie van de toekomstige doelgroep meteen ook in te schatten…
sir_smokalot zegt
Ik geloof een bar voor Mormoonse transsexuele occultisten met een spraakgebrek en ontbrekende vingertoppen die op woensdag een beige gleufhoed dragen. Maar dat van die hoed weet ik niet zeker…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@sir_smokalot: van die hoed klopt inderdaad niet!! Was een groene…
Hupke zegt
Ik vind dat het een behoorlijk molige corvette zou zijn.
Terwijl dat meestal toch de slankere muscle car is.
Jazzie zegt
Ziet er behoorlijk goed uit. Ik kan het hoekige ontwerp wel waarderen. Hopelijk zien we hem snel in het echt.
lambowambo zegt
worden alle auto’s met een windtunnel ontworpen dus uiteindelijk zullen de grote lijnen toch wel op elkaar lijken.
OT: gaaf design, maar zoals met de meeste concepten zal dit ook wel weer bijgeschaafd worden en een stuk ‘saaier’ worden
derekhuizer zegt
Wat krijgen we nu gaat de Corvette van zijn geloof af stappen? De teardrop window was altijd een detail waaraan je een Corvette duidelijk kon herkennen. Tot voor kort geloofde men er heilig in dat juist deze vorm (Aan de voorkant breedt en smaller afgerond aan de achterkant) zorgde voor de meest ideale luchtstroom.
douwe zegt
Ligt het aan mij of lijkt ie verdacht veel op de GT-Rm (vooral van de achterkant)
C6_R zegt
Bizar hoe accuraat dit is geweest in november 2011!
Duell zegt
Leuk he! terug kijken of de oude Teaser’s klopte :)
En deze was gewoon spot on!