• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gelekt: Porsche 991 Carrera 4 & Carrera 4S

Auteur: ricardo, gepost 25 augustus 2012 om 15:20 – 92 Reacties

ERMAGHERD! PERSCHES!1!!

Kijk eens aan, een vroegtijdige plaatjeslozing vanuit Stuttgart. Nog voor de officiële onthulling -vermoedelijk maandag- duiken de eerste afbeeldingen van de vierwielaangedreven versie van de nieuwe 911 het web op.

Net als zijn voorgangers komt de 911 met een 4WD-optie om je porker beter in het gareel te kunnen houden. Uiterlijke wijzigingen behouden zich wederom tot iets dikker heupen en een rood reflecterend balkje tussen de achterlichten. Onder de kap blijft het verder een bekend recept: de 3.5-liter zescilinder boxermotor voor de Carrera 4, goed voor 350 pony’s, terwijl de Carerra S de 3.8-optie krijgt die het vermogen naar 400 pk schopt. Binnenkort zowel als cabrio en coupé te verkrijgen.

De onthulling volgt aan het einde van september in Parijs, waarna de 4WD-versie nog voor het aanbreken van het glijseizoen de dealers zal raken. (via Germancarscene)

Ook interessant!

  • Voitures Extravert quintessenza RS
    Elektrische Carrera RS uit Nederland is krankzinnig duur
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • 3x een zeldzame Porsche occasion

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, carrera-s, parijs-2012, Porsche

Vorig bericht: « Aston Martin DBS in Londense combospot
Volgend bericht: De autoverzameling van Rick Ross »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    25 augustus 2012 om 15:22

    Goh, de zoveelste ‘gelekte’ foto’s van een fabrikant. Vroegtijdig vrijgegeven zou een betere omschrijving zijn.

    Login om te reageren
    • bbroek zegt

      25 augustus 2012 om 17:14

      @alcantara: Of: werknemers zijn weer eens stout geweest en hebben foto’s op het internet gezet!

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        25 augustus 2012 om 17:38

        @bbroek: Zo willen ze het inderdaad laten lijken door de term lekken te gebruiken. Maar tegenwoordig ‘lekt’ iedere nieuwe auto voor de officiële aankondiging dus ik kan dat niet zo serieus meer nemen. Al klinkt het natuurlijk wel veel spannender…gelekte info, wow!

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      25 augustus 2012 om 22:06

      @alcantara:

      Als ze echt zo’n probleem met hun beveiliging hadden zou ik niet graag verantwoordelijk zijn voor hun financiële afdeling.
      Idd gewoon een marketing trukje zoals een ander.

      Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    25 augustus 2012 om 15:22

    Spannend…. een nieuw type plaatje op z’n kont.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      25 augustus 2012 om 15:32

      @jrk68: Je hebt duidelijk geen oog voor detail.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        25 augustus 2012 om 15:39

        @alcantara:
        Zijn er uiterlijk nog meer details anders dan bij de gewone 991 dan…

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          25 augustus 2012 om 15:49

          @jrk68: Die 80ties Mercedes 200d lichtbalk

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            25 augustus 2012 om 15:53

            @E34M5Touring:
            Oeps hoe heb ik dat klassieke Hella accessoire over het hoofd kunnen zien.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              25 augustus 2012 om 15:57

              @jrk68: Ja man :-) ongelofelijk dat dit aan je aandacht is ontsnapt!

              Login om te reageren
              • jrk68 zegt

                25 augustus 2012 om 16:06

                @E34M5Touring:
                Sorry man, moest echt ff mijn leesbril pakken om dat te zien… Dank dat je mij er even op wees.

              • E34M5Touring zegt

                25 augustus 2012 om 16:32

                @jrk68: No worries, here to help!

              • jrk68 zegt

                25 augustus 2012 om 16:34

                @E34M5Touring:
                Waar zou een mens zijn zonder “vrienden”.

              • E34M5Touring zegt

                25 augustus 2012 om 16:42

                @jrk68: True that!

              • alcantara zegt

                25 augustus 2012 om 17:41

                @jrk68: ik vind het toch vrij opvallend. Maar zoals ik al zei, geen oog voor detail dus ;-)

              • jrk68 zegt

                25 augustus 2012 om 17:48

                @alcantara:
                Tot en met de 993 heb ik Porsche met interesse gevolgd.
                Daarna zijn het voor mij kappers auto’s en PC Hoofttractoren geworden helaas.

        • buckdanny zegt

          25 augustus 2012 om 16:50

          @jrk68: Ja, vanvoor in de luchinlaten zijn de horizonatele latjes van een iets ander model dan bij de 2wd (ze maken een verbinding) ;)

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            25 augustus 2012 om 16:57

            @buckdanny:
            Allemaal futiliteiten die alleen de diehard Porsche fetisjist ziet. Omdat onderscheidend te noemen gaat me wel erg ver.

            Login om te reageren
            • buckdanny zegt

              25 augustus 2012 om 19:59

              @jrk68: Jij vroeg: ‘Zijn er uiterlijk nog meer details anders dan bij de gewone 991 dan…’ En ik antwoord ‘ja…’ En de kenner zal het wel opmerken ;)

              Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      26 augustus 2012 om 02:00

      @jrk68: Ik vind het een beetje een puinhoop worden op die kont, gewoon Porsche of turbo oid is netjes, maar de hele reutemeteut met naam en toenaam ziet er gewoon niet uit.

      Login om te reageren
  3. smoked zegt

    25 augustus 2012 om 15:25

    Mag ik er 1 leasen voor 1178,81? Wel uiteraard full options.

    Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      25 augustus 2012 om 16:12

      @smoked: Als je die Golf van je avatar verkoopt kan je weer een maandtermijn betalen.

      Login om te reageren
      • smoked zegt

        25 augustus 2012 om 18:44

        @pininfarina: oke mister die alles op autoblog te serieus neemt ….

        Login om te reageren
  4. Carreza zegt

    25 augustus 2012 om 15:28

    Die doorlopende lichtbalk had ik graag anders gezien. Lijkt hier niet zo mooi te zitten als bij z’n voorganger.

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      25 augustus 2012 om 15:35

      @Carreza: Ik vind deze juist een stuk subtieler dan de balk bij de 997. Die was net iets te lomp.

      Login om te reageren
      • Carreza zegt

        25 augustus 2012 om 15:53

        @ricardo: Elk z’n smaak. ;) ik heb het graag iets minder substiel. Mijn favoriet:

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          25 augustus 2012 om 16:11

          @Carreza: ook mijn favoriet!

          Login om te reageren
        • ricardo zegt

          25 augustus 2012 om 16:52

          @Carreza: Jep, die sluit ook gewoon het beste aan op de achterlichten, waardoor het geheel weer klopt.

          Login om te reageren
        • zdev zegt

          25 augustus 2012 om 16:56

          @Carreza: idd prachtig!

          Login om te reageren
        • eklasse zegt

          25 augustus 2012 om 17:39

          @Carreza: pornobips !

          Login om te reageren
        • alcantara zegt

          25 augustus 2012 om 17:44

          @Carreza: Goddamn wat blijft die 993 toch lekker, volgende keer het plaatje achter een linkje plaatsen aub want nu moet ik weer fappen!

          Login om te reageren
          • p993 zegt

            25 augustus 2012 om 23:37

            @alcantara: haha. Elke keer als ik de garage inloop….moe word ik er van

            Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          26 augustus 2012 om 11:18

          @Carreza: 993! de laatste volledig met de hand gebouwde 911 en de laatste luchtgekoelde. Ooit eens de eer gehad om met een 993 Turbo te rijden, wat een beest!

          Login om te reageren
          • Carreza zegt

            26 augustus 2012 om 12:04

            @rufctr01: lucky you!

            Login om te reageren
  5. fristie zegt

    25 augustus 2012 om 15:34

    Ik vind het wel wat hebben, die iets dikkere achterkant

    Login om te reageren
    • loloo zegt

      25 augustus 2012 om 15:44

      @fristie: yeah right, keep on dreaming pal

      Login om te reageren
      • fristie zegt

        25 augustus 2012 om 16:09

        @loloo: Het mijn mening maar hoor N00B

        Login om te reageren
  6. rodger zegt

    25 augustus 2012 om 15:35

    Toch blijft het knap hoe ze die 911 bij elk nieuw model zo erg 911 houden maar ook weer zo subtiel vernieuwen

    Login om te reageren
  7. zdev zegt

    25 augustus 2012 om 15:38

    Ben ik de enige die de 997 mooier vindt?
    De wijzigingen aan de voorkant zijn minimaal maar niet mooier.
    Van opzij lijkt hij wat uitgerekt. Ook niet zo mooi.
    Maar het kontje van de 991 is zo on-porsche…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      25 augustus 2012 om 15:43

      @zdev:
      Ik ben dat niet met je eens, de oer 911’jes hadden juist ook dunne achterlichten.
      Voor mij blijft de 964 de laatste mooie 911.

      Login om te reageren
    • Lucb zegt

      25 augustus 2012 om 15:43

      @zdev: Persoonlijk vind ik de 991 mooi, maar de 997 was toch net wat mooier.

      Login om te reageren
  8. jensdm zegt

    25 augustus 2012 om 15:38

    Ik had 2 artikels hiervoor liever de lambo dan Jenna. Maar als ik moet kiesen tussen dit kontje of het kontje van Jenna, dan ga in toch voor Jenna!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      25 augustus 2012 om 15:48

      @jensdm: dan ga je in het kontje van jenna??

      Login om te reageren
      • jensdm zegt

        25 augustus 2012 om 16:00

        @rufctr01: ik*

        Login om te reageren
  9. zdev zegt

    25 augustus 2012 om 15:40

    Login om te reageren
  10. loloo zegt

    25 augustus 2012 om 15:46

    Nu is het enkel nog wachten op de onthulling van de Diesel 911

    Login om te reageren
    • zdev zegt

      25 augustus 2012 om 16:25

      @loloo: haha juist een:

      Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG 911 Carrera 4 GTS Diesel Cabriolet

      Hij wordt 18CM breder want anders past die tekst niet achterop.

      Login om te reageren
  11. dubhead zegt

    25 augustus 2012 om 15:51

    Wachten op de GTS (zoals sommige vd fotos hierboven). Ik vraag me af of die dan opnieuw iets hydrolisch krijgt in de zin van stuurbekrachtiging. Zoals de M5. Moet hem speciaal maken hé.

    Login om te reageren
  12. gertjano zegt

    25 augustus 2012 om 15:51

    Het reflecterende tussenstuk is niet meer van deze tijd en in mijn ogen een fout in het design. Als je hem weg denkt komt dit het lijnenspel alleen maar ten goede. Zo’n reflector staat alleen mooi op de 911, model 964.

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    25 augustus 2012 om 16:04

    Doe dan geen streepje.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      25 augustus 2012 om 17:54

      @robbie: Precies, zeg ik ook tegen mijn vriendin.

      Login om te reageren
  14. thomaz520 zegt

    25 augustus 2012 om 16:10

    Had hem ook niet anders verwacht -.- die rode streep is lichtelijk LELIJK!

    Login om te reageren
  15. pininfarina zegt

    25 augustus 2012 om 16:11

    Geslaagd design, alleen heb ik ‘m ook liever kaal dan met een streepje. Trouwens, doe OF merknaam OF typenaam, niet allebei want daar wordt de achterkant ook onnodig druk van.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      25 augustus 2012 om 16:25

      @pininfarina: dat is idd ook heel erg lelijk. Zeker om het 2 compleet verschillende lettertypen zijn en het een hele rare combinatie is die ook nog eens enorm druk overkomt.

      Login om te reageren
    • mout zegt

      25 augustus 2012 om 17:21

      @pininfarina: Zeg dat wel. Bovendien heeft het weinig zin om Porsche op een 911 te zetten. Wie na 50 jaar dat model nog steeds niet herkent, heeft én geen belangstelling, én Alzheimer.

      Login om te reageren
      • topless zegt

        25 augustus 2012 om 20:37

        @mout: Dat is speciaal voor de chinese markt (geen flauwekul). Daar herkennen ze een 911 niet als Porsche, ze kennen daar alleen de Cayenne.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          25 augustus 2012 om 23:15

          @topless: frauwekur?
          Laat ze het er dan in chinese karakters op zetten ;)

          Login om te reageren
  16. ej20g zegt

    25 augustus 2012 om 16:13

    Mooi om te zien dat de rode balk weer terug en gebleven is! Voegt altijd nét dat extra beetje toe t.o.v. de “normale” Carrera (S).

    Login om te reageren
  17. norge zegt

    25 augustus 2012 om 16:21

    Die rode balk is handig om snel te kunnen zien dat je voorligger niet de eerste de beste bocht uit vliegt.

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      25 augustus 2012 om 18:01

      @norge: Als het goed is zie je je voorligger dus maar heel even (tenzij je zelf in een GT-R rijdt ;))

      Login om te reageren
  18. hoonigan247 zegt

    25 augustus 2012 om 16:24

    Pfff niet nog een !!! :s

    Login om te reageren
  19. Megakix zegt

    25 augustus 2012 om 17:01

    ..en dan van dit vrijwel ongewijzigde model komen dan nog 63 varianten, die allemaal op AB.nl moeten worden geplaatst ? Plz….

    Login om te reageren
  20. mout zegt

    25 augustus 2012 om 17:19

    Het grappige is, dat je met 4WD juist minder brede heupen nodig hebt.

    Login om te reageren
    • Panther zegt

      25 augustus 2012 om 19:21

      @mout: Heb ik me eigenlijk afgevraagd, waarom heeft de 4 versie altijd bredere heupen?

      Login om te reageren
      • mout zegt

        25 augustus 2012 om 20:29

        @Panther: Gokje. Vrouwen hebben brede heupen, en vonden achterwielaandrijving toch al lastig?

        Gokje 2. 4wd begon misschien bij een turbo, of andere extra hete versie. En die had zowel meer koeling als meer motorruimte nodig. En na die tijd zijn ze vergeten ermee op te houden?

        Login om te reageren
  21. 9114life zegt

    25 augustus 2012 om 18:02

    F*ck, weer die lelijke rode balk, speciaal 997 type 2 overgeslagen daarvoor, brengen ze da spul toch wel nie terug zeker… pff
    997 is mooi, 991 nog mooier, alleen spiegels van 997 (model en plaats) veeeeel mooier dan vierkante halfplastieke gedrochten op 991…

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      25 augustus 2012 om 18:16

      @9114life: spiegels zijn juist gaaf want zo denken de mensen dat je een Audi TT hebt!

      Login om te reageren
      • 9114life zegt

        26 augustus 2012 om 09:06

        @alcantara: lol, en u kan dan uw TT ook ineens tunen tot iets R8achtigs…

        Login om te reageren
    • mout zegt

      25 augustus 2012 om 18:46

      @9114life: overgeslagen? Is het weglaten van die strip dan niet bespreekbaar bij dealer of tuner?

      Login om te reageren
      • 9114life zegt

        26 augustus 2012 om 09:08

        @mout: zou denken van niet, en al zeker niet bij PCA.

        Login om te reageren
  22. spotu2 zegt

    25 augustus 2012 om 18:18

    Die achterkant is zo speciaal (lees:lelijk) e staat echt veel te veel op geschreven en die lichten zien eruit als de ogen van iemand die gisterenavond wat veel heeft gedronken. :)

    Login om te reageren
  23. Flamingo zegt

    25 augustus 2012 om 18:21

    het lijkt een beetje alsof die balk niet helemaal goed is gelukt idd
    doe dus maar zonder en in het geel!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 augustus 2012 om 20:49

      @Flamingo: Met die balk kan ik wel leven maar deze wagen verdient gewoon een frisse kleur. Geel of rood, het frisse blauw van de cabrio maar absoluut niet dit bejaarden diarree bruin.

      Login om te reageren
  24. driftje zegt

    25 augustus 2012 om 18:44

    De Carrera 4(S), de 911 voor makelaars die niet kunnen rijden!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      25 augustus 2012 om 18:47

      @driftje: Weinig makelaars die nog 911jes kopen, de laatste 5 jaar.

      Login om te reageren
      • driftje zegt

        25 augustus 2012 om 21:40

        @mout: Harry zal toch nog wel wat opgepot hebben?

        Login om te reageren
        • mout zegt

          25 augustus 2012 om 23:17

          @driftje: 1 Harry is best weinig makelaars, vind ik.

          Login om te reageren
          • driftje zegt

            26 augustus 2012 om 10:42

            @mout: Één voor z’n vrouw, één voor z’n dochter, één voor z’n buitenechtelijke relatie. Tikt toch nog aan, één zo’n Harry Mens!

            Login om te reageren
  25. jordy14 zegt

    25 augustus 2012 om 18:47

    Kvind hem mooier dan de vorige gen.

    Login om te reageren
  26. urtarget1992 zegt

    25 augustus 2012 om 19:28

    Zal vast weer mooi worden, ik vind dat de 991 op foto nooit mooi lijkt maar ik vind het de mooiste 911 sinds jaren als ik hem op de weg tegenkom!

    Login om te reageren
  27. topless zegt

    25 augustus 2012 om 20:35

    Ik was al benieuwd hoe deze uit zou gaan zien. Nu kan ik in spanning gaan afwachten hoe de Turbo en gt3 er uit gaan zien. Dat houdt het leven spannend.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 augustus 2012 om 20:45

      @topless: Wat heb je een spannend leven zeg. Porsche 911 varianten zijn immers voorspelbaarder dan de getijden.

      Login om te reageren
      • hoonigan247 zegt

        25 augustus 2012 om 21:29

        @mashell: +100

        Login om te reageren
  28. Rick-dos zegt

    25 augustus 2012 om 20:55

    Allemaal leuk maar ik zit te wachten op de GT3.

    Login om te reageren
  29. p993 zegt

    25 augustus 2012 om 23:34

    Een Porsche heeft geen pony’s, want het is geen amerikaan

    Login om te reageren
  30. bomf4gt zegt

    26 augustus 2012 om 01:57

    Sorry ik weet het is mieren-neuken maar in het verhaaltje wordt gesproken over de carrera 4 met een 3.5L motor, moet dat niet 3.4L zijn zoals in de gewone carrera?

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      26 augustus 2012 om 02:42

      @bomf4gt: Yup, het is een 3,4 liter.

      Login om te reageren
  31. germancarsftw zegt

    26 augustus 2012 om 02:23

    Mooie aanvulling op het 911-gamma (as always met de 4 en 4s-modellen), het is toch net allemaal even wat dikker met die bredere achtersteven. Alleen die lichtbalk, het doet me een beetje denken aan een soort van derde remlicht. Misschien hadden ze beter à la 964 en 993 de hele acherlichten door kunnen trekken tot een hele streep. Dat was in mijn ogen mooier geweest. Ik kijk al uit naar de Turbo!

    Login om te reageren
  32. pietjepuk zegt

    26 augustus 2012 om 09:16

    Altijd mooi de 4s-uitvoering, toch net wat dikker dan een standaard 911’je.

    Persoonlijke favorieten;

    964 RS

    997 Sport Classic

    991 Club Coupé

    Login om te reageren
  33. badsaying zegt

    26 augustus 2012 om 12:04

    wat een gezeik over gelekte foto’s dacht dT het hier over auto’s ging….

    Login om te reageren
  34. maurits123 zegt

    26 augustus 2012 om 22:29

    En wat is dan nu het verschil tussen een carrera 4 en een targa?

    Login om te reageren
  35. maurits123 zegt

    26 augustus 2012 om 22:33

    En waar baseren ze nou iedere keer die 991/997/998 etc… op?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North