Dit is de nieuwe G.
Vanmorgen presenteerde Mercedes een setje spyshots voor de bühne, om ons alvast lekker te maken voor de onthulling. Later deze maand trekt de Duitse autobouwer officieel het doek van de nieuwe G, maar inmiddels zijn enkele persplaten van de nieuwe G-klasse op de interwebz verschenen. Iemand bij Mercedes is nu waarschijnlijk heel hard aan het schelden.
Zonder camo-pyjama zijn de vernieuwingen een stuk beter te zien. Mercedes koos (uiteraard) voor evolutie en geen revolutie. De grootste zichtbare vernieuwingen zijn te zien in het interieur, dat volledig op de schop is gegaan. Qua uiterlijk zien we moderne koplampen en andere bumpers, maar over het algemeen geen spannende wijzigingen. De meeste nieuwigheden zullen op technisch vlak zijn.
Naast de foto’s is er ook extra informatie naar buiten gekomen. Zo komt de vernieuwde G voortaan met een moderne negentraps automaat. 40 procent van het vermogen zal op de voorwielen worden losgelaten, 60 procent gaat naar achteren. Meer technische informatie over onder meer de beschikbare motoren is nog even afwachten. Op 15 januari is de officiële presentatie.
UPDATE: De nieuwe G-klasse is officieel. Alle info lees je HIER.
rulefollower zegt
Knap dat hij het zelfde lijkt maar volledig nieuw (en een stuk breder) is.
amg65 zegt
@rulefollower: Precies goed gedaan denk ik. De looks hetzelfde houden, interieur en onderhuids grondig aanpassen vernieuwen. Dit wordt/blijft een verkooptopper.
min2max zegt
@rulefollower: Lijkt ook veel op de nieuwe Jeep Wrangler JL-serie. Alleen die koop je al voor $27k (in VS).
mcaa zegt
@min2max: ja hij lijkt ook op zijn schaalmodel. Alleen die koop je al voor €30,- (op marktplaats)
fouadski zegt
@mcaa: mag ik je een keer op een biertje trakteren ?
kortvdl zegt
@rulefollower: zeker, ben een fan van de G! Ben wel benieuwd hoe de panel-gaps van de deuren nu zijn, aangezien de deuren er nu meer in te lijken vallen dan bij de oude(zie de ronding aan de bovenkant van de deuren).
kroon zegt
Tja… Mooi is ie nooit geweest en zal het ook nooit worden. Sommige mensen vinden dit prachtig.
Maar wat een idioot dashboard daarbij dan. Als het om stijl gaat moet je niet bij de Duitsers zijn…
rolov zegt
@kroon: mwoah stijl is wel iets Duits. Koel strak. Mooi Italiaans design is anders .
kroon zegt
@rolov: Mercedes koel strak? Haha… Eerder de stijl van braadworsten en Duitse huizen. Beide niet fraai.
BMW maakt er ook al zo’n rommel van in de interieurs. Audi doet het netjes, maar plakt dat bovenop Skoda techniek als je even verder kijkt.
Overigens is Mercedes nu bezig de soms redelijke fraaie buitenkanten ook weer helemaal kapot te maken. Kijk naar de nieuwe voorkant van CLS en A-Klass die gaat komen. Het wordt, net als vele BMW’s, een bij elkaar geprutst rommeltje wat de stijl betreft. En het interieur van de nieuwe A-Klasse al gezien?… einfach zum Kotzen…
mashell zegt
@kroon: waar heb je het over? De voorkant van de CLS is prima en het interieur van de nieuwe A-klasse is Supergeil. Dat loopt mijlenver voor op wat de concurrentie aanbiedt.
michaelb zegt
@mashell: Hahaha interieur loopt voor… op de foto ja. Kwaliteit in het echt valt vies tegen.
87sandyd zegt
@mashell: mijlenver voor…gast
doublechevron65 zegt
@mashell: die nieuwe CLS is wederom een mislukking, alleen het eerste model was fraai. De nieuwe A-Klasse wordt eveneens een lelijk en van binnen wat voor kermis klanten…
Silverarrow zegt
@doublechevron65: Kermisklanten zitten voorlopig goed bij de dubbele chevron. Clowns zijn daar in trek.
doublechevron65 zegt
@silverarrow: sinds wanneer werken clowns op een kermis? Past niet helemaal…?
Silverarrow zegt
@doublechevron65: Sinds de dubbele chevron cactussen is gaan verkopen. Past ook niet helemaal.
doublechevron65 zegt
@silverarrow: dat heet polarisatie en behoord tot het merk; vive la différence!
slickrick zegt
@kroon: het interesseert kopers geen ene moer hoe het eruit ziet, en of de techniek wel goed is, ze willen een premium badge met de nieuwste LED lampjes….daar kunnen ze mee voor de dag komen
rikus zegt
@slickrick: eindelijk. Iemand die het begrijpt.
jorian zegt
@kroon: Over smaak valt niet te twisten dus breng je mening niet naar buiten alsof het feiten zijn
87sandyd zegt
@kroon: heel kortzinnig stukje tekst…
Citrofieleviltwin zegt
Begrijp dat dit voor sommigen een icoon is maar het laat mij maar koud. Het interieur is top en waarschijnlijk de rest ook maar dat hoekig design waar ze aan blijven vasthouden… Sommigen zullen dit wauw vinden, anderen een gemiste kans. Je kan eigenlijk nog steeds een G klasse van de eighties kopen en deze upgraden naar modeljaar 2018. Als ik dan denk aan de hoeveelheid geld dat er moet neergelegd worden vooor een nieuw exemplaar dan rispt mijn maag even.
Orichy zegt
@citrofieleviltwin: Poging 1 was ook niet helemaal succesvol verlopen, namelijk de GL(tegenwoordig GLS)-klasse. Die heeft gewoon zijn eigen liefhebbers verworven, maar zal nooit uit de schaduw van de G-klasse komen. Dus is dit, na heel veel jaren van ploeteren hierop, de enige goede oplossing voor de fanatieke aanhang ervan.
Breinstein zegt
@orichy: Precies dit dus! De G klasse heeft in al die jaren een grote groep fans verworven, mede door zijn uitstraling. Echter ging ook aan die auto de tijd knagen. Nu weet ik niet of de GL(S) ooit bedacht is als opvolger van de G, maar een feit is wel dat dit een veel modernere auto is. Echter de verkopen van de G bleven goed, dus waarom dan niet een nieuwe versie maken die technisch weer helemaal bij is, met dezelfde uitstraling?
Citrofieleviltwin zegt
@breinstein: Als je zo een trouwe fan bent van een model dan hou je ook vast aan dat model zoals deze op de markt gekomen is. De G klasse werd/wordt graag gezien door zijn stoer voorkomen, echt werktuig,… De Lada Niva ook en die wordt wel behouden zoals hij is…
Silverarrow zegt
@Citrofieleviltwin: Ga je een G-klasse vergelijken met achterhaalde, Russische techniek en dan als argument aanhalen dat omdat de Russen het geld niet hebben om te vernieuwen, Mercedes dat ook maar niet moet doen? Vliegen de eenden zo laag in Citrofielland of was de wijnoogst zo goed dat je ‘m zelf maar weg gedronken hebt?
Citrofieleviltwin zegt
@orichy: Een productierijpe Ener-G-Force leek me een redelijke oplossing.
Edge zegt
@citrofieleviltwin: Dit is een volledig nieuw model. Hoewel hij als twee druppels water lijkt op het oude model, kun je niet meer zomaar een moderne G-klasse van je oude bak maken.
Citrofieleviltwin zegt
@edge: Goh lijkt me niet onmogelijk ondanks dat dit een nieuw model is. Als ze van een oude SL een generatie jonger kunnen maken dan moet dit ook wel lukken.
Edge zegt
@citrofieleviltwin: Deze nieuwe G-klasse is 10cm breder dan de oude en de verhoudingen zijn licht aangepast. Als ik het mij goed herinner staat de voorruit nu een paar centimeter verder naar voren dan bij het oude model. Natuurlijk is alles mogelijk als je handig genoeg bent, maar zo’n rechtstreekse panel swap als voorheen mogelijk was kun je vergeten.
Citrofieleviltwin zegt
@Edge: Een panel swap is niet nodig denk ik aangezien die paar centimeters verschil het niet zullen maken, hij blijft er toch hetzelfde uitzien. Een engine swap is ook niet echt nodig aangezien de meeste blokken hetzelfde blijven behalve een extra zuinig dieselblok. Ik zou zeggen: nieuwe lichten, andere ophanging en dat nieuw interieur zal er op de een of andere manier wel in passen.
bassx zegt
@edge: Als het ladderchassis maar hetzelfde is kan het prima, anders niet. Volgens veel bronnen (zoals autocar) is het een aangepast ladderchassis om de crashtests door te komen, zal me niet verbazen dat er mensen zijn die hier nog steeds het oude chassis onder kunnen schroeven. Je kan immers op een G63 tot wel een ton besparen op je uitgaven en daarmee blijft het voor sommigen aanlokkelijk om dit te doen.
torsen zegt
@citrofieleviltwin: Het is gewoon een G-klasse.
Het enige dat daar wauw aan hoeft te zijn is de functionaliteit. De AMG uitvoering is het enige bewijs dat Duitsers toch wel een beetje humor hebben.
Qua prijs (2017): 67k netto en 75k BPM voor een G350d Professional.
Terreinwagens zijn gewoon niet gunstig qua CO² en de concurrentie is ook stervensduur.
Citrofieleviltwin zegt
@torsen: Voor functionaliteit koop je een X-klasse en als je echt wilt bekeken worden dan koop je toch gewoon een GLE coupé.. De G-klasse ontgaat me echt zijn functie. Dit ‘nieuw’ model of een oud getuned model voor enig gangsta rapper, ze hebben beide dezelfde waarde in mijn ogen.
BaRa zegt
@citrofieleviltwin: X-klasse en functioneel? Are you serious? Dat is een SUV, ergo een opgehoogde hatchback / estate met nét iets meer hoofdruimte (hoewel, X6 en hoofdruimte?). De G-klasse, Defender, en (oude generaties) LandCruiser: die zijn inderdaad functioneel. Een paar modellen van Jeep eveneens. Daar mag je binnenkort ook de Bollinger bij rekenen. https://electrek.files.wordpress.com/2017/07/86a3578-1-e1501120458692.jpg
Citrofieleviltwin zegt
@BaRa: Denk dat je daar het een en ander door elkaar zit te gooien. De X klasse is nog altijd een pick up en de GLE is idd een X6 concurrent maar zit me nu niets door te steken van een omhooggesmeten hatchback en co want dan kunnen we de helft van het autolandschap onder de loep nemen. Vroeger waren de Defenders en consoorten idd functioneel voor noeste arbeid. Nu zijn er modernere en handigere alternatieven beschikbaar dus het blijft nog altijd een raadsel waarom ze dit in productie willen houden. Het enige dat nog aan de G klasse kan gekoppeld worden is présence en daar stopt het dan ook. Had je graag eens zien sleuren aan het grote lompe stuur van zo een Defender of LandCruiser zonder servo, airco, elektrische ramen, xenon, rijhulpen,… zo praktisch lijkt me dat niet.
BaRa zegt
@citrofieleviltwin: dat had je inderdaad kunnen zien als je op ’t zelfde moment als ik was opgegroeid in Centraal-Afrika. Er is een reden waarom ik auto’s als de X-serie of Q-serie niet bekijk als specifiek praktischer dan een “echte” terreinwagen, en dat is omdat ik met die laatste categorie ben groot geworden. Je krijgt in een X (of gelijkaardig) het voordeel van een hoger dak samen met het nadeel van een hogere laaddrempel. En zo gaat het voor heel wat zaken bij SUV’s: een voordeel dat meteen weer geneutraliseerd wordt door een nadeel. Auto’s als de G hebben dat probleem niet. Ze hebben natuurlijk nadelen, maar ze hebben ook een heel specifiek USP. Als ’t over terreinrijden gaat geef ik zelf de voorkeur aan een oudere generatie HiLux. Super handig met die bak achterop om kabels, planken e.d. in te kieperen, en je voelt je tenminste niet slecht als je weer eens met je modderpoten in de kale cabine klautert.
torsen zegt
@citrofieleviltwin: Heb je het dan over functionaliteit voor glazenwassers of mensen die een terreinauto zoeken zonder open laadbak?
lekbak zegt
@citrofieleviltwin: De x klasse is een nissan nevara. Een van de slechtste pickups ooit gemaakt.
Wil je functionaliteit dan koop je een g-klasse pickup. Of gewoon een stationwagen natuurlijk, bij de bedrijfswagen afdeling. Maar geen x-klasse want dat slaat helemaal nergens op.
buffalo zegt
Gemiste kans dat glazen dakje.
406_v6 zegt
@buffalo: hoezo??
buffalo zegt
@406_v6: is toch niet meer van deze tijd? Was waarschijnlijk te duur om er een mooi panoramisch dak in te verwerken.
406_v6 zegt
@buffalo: Ik prefereer een schuif/kanteldak boven een panoramadak, als ik meer licht van boven wil ga ik wel cabrio rijden… Schuif/kanteldak is in -bijna- alle jaargetijden aangenaam qua ventilatie. Zo’n glazen dak is bloedjeheet in de zomerdagen, nee dank U!
Loek zegt
@406_v6: er bestaat ook een combi, een panoramadak die deels openkan.
kniesoor zegt
@buffalo:
Ook bij de huidige E-klasse kan je – af fabriek – kiezen tussen een pano-schuifdak of zo’n traditioneel klein schuifdak. Er is kennelijk vraag naar beide.
granlusso zegt
Prima zo! Evolutie is prima in het geval van de G-klasse. Nu heb je het beste van beiden: de klassieke ‘utiliteitsuitstraling’ in combinatie met een volledig nieuw onderstel, interieur en techniek.
Gezien de bizar hoge verkoopaantallen van de oude G-klasse in z’n laatste twee jaar, wordt dit model ongetwijfeld een succes. Wellicht ook in Nederland, want de auto zal ongetwijfeld iets vriendelijker worden belast door het bpm-monster.
Wellicht komt er nog een zescilinder benzine (G400) en dan is het aanbod wat mij betreft compleet.
E550 zegt
@granlusso: ik denk dat de G nooit een verkooptopper in Nederland. Ik heb de post-2012 G-klasse misschien 2 keer gezien, waarvan geen een keer een AMG.
granlusso zegt
@e550: Ik heb hem eerlijk gezegd vrij regelmatig gezien. En daarnaast ook zo nu en dan de ‘oud onderstel, nieuwe koets’-varianten, dus populair is ie enigszins.
Edge zegt
Een meer geslaagde opvolger van de huidige G-klasse kan ik mij niet bedenken. Knap dat Mercedes zó dicht bij het origineel kan blijven, en toch een geheel nieuw model kan neerzetten. Ik riep vrijwel hetzelfde na het zien van de spyshots van vanochtend, en deze gelekte persplaten bevestigen dat beeld alleen maar.
toyotafortuner zegt
Geslaagde opvolger! Ben niet zo’n fan van zijn grille though…
stekkerkoning zegt
Retro. De New Beetle van Mercedes. Knap gedaan om een volledig nieuwe auto sprekend op de oude te lijken. Op het oog is het slechts een bijgeschaafde Mercedes G-klasse, met andere spiegels. Zelfs de hooggeplaatste stootstrippen zijn gebleven. Zonder twijfel gaat dit weer enorm goed verkopen, aan oliesjeiks met poen en andere mensen die hiermee een automobiel statement willen maken. Maar ik vind het saai.
berlinetta zegt
Prima zo toch? Nieuwe techniek met hetzelfde uiterlijk. Volgens mij is dat ook wat de kopers willen.
Dizono zegt
Ik ben benieuwd naar de prijs, het lijkt me dat ze de auto zo hebben ontworpen dat hij nu een stuk goedkoper te produceren is en hij tevens lichter, zuiniger en dus eveneens goedkoper wordt.
willeme zegt
@Dizono: ik ben bang dat ze hem gewoon een beetje breder hebben gemaakt en tadaa: klaar. Alle oude G-kenmerken zijn nog aanwezig.
Dizono zegt
@willeme: ik denk dat er nauwelijks een onderdeel is uit te wisselen. De oude werd volgens mij vrijwel volledig met de hand gebouwd. Ik vermoed dat deze voor een veel groter deel geautomatiseerd te bouwen is. Vraag is alleen wie er van die kostenbesparing gaat profiteren…
willeme zegt
@dizono: het zal niet de eerste keer zijn dat ik ernaast zit en jij volkomen gelijk hebt en ik ernaast zit.
Maar ik denk dat ze het ladderchassis verbreed hebben, de vooruit iets stijler hebben gemaakt en verder niets. Wellicht dat de productiekosten naar beneden gaan, maar volgens mij wordt deze ook gewoon met de hand in Oostenrijk genouwd. Waarschijnlijk heeft deze G gewoon nog altijd dezelfde typegoedkeuring, waardoor ze nog altijd de chemische Airco’s kunnen hanteren (doen ze ook met de huidige generatie S-Klasse).
Maar we gaan het snel zien ;-). En dan zal ik je volkomenngelijk geven!!!
cossiekiller zegt
Ok, hij is breder. En dit bruin had ik ook nog niet gezien. En hij heeft alweer een andere nummerplaat.
De azijn was ook lekker trouwens.
willeme zegt
Ik benieuwd in hoeverre dit een ‘nieuwe’ auto is. Aan de regengoten te zien is het nogal altijd een hopeloos verouderdw auto. Harstikke grappig natuurlijk en er is vast een markt voor. Maar dat ‘ie nieuw is geloof ik niet.
Óf de ingenieurs zijn briljant, óf de marketingafdeling.
991gt3rs zegt
@willeme: Wedden dat ze allebei briljant zijn? In Nederland kun je pas een nieuwe in 2019 bemachtigen omdat de 2018 modellen allemaal al zijn vergeven.
c-ad zegt
Benieuwd naar de specs. Wellicht dat daar grotere verschillen te vinden zijn.
Breinstein zegt
Mooie auto is het geworden! Ben heel erg benieuwd naar de verhoudingen t.o.v. het oude model. Zou ze graag naast elkaar zien.
Dutchdriftking zegt
Op de spiegels na geslaagd.
viezefreddyw zegt
Ik blijf dit soort dingen onbegrijpelijk vinden. Ja het kan leuk rijden over onverharde wegen maar voor de rest blinkt het nergens in uit. Not my piece of cake.
BaRa zegt
@viezefreddyw: lol. Dat is als over een Ferrari zeggen: ja je kan er snel mee rijden over strakke wegen maar verder blinkt het nergens in uit.
viezefreddyw zegt
@BaRa: Klopt. Maar daar is hij ook voor gemaakt. Dit ding is ooit gebouwd om een echt goede SUV te zijn en goed overweg te kunnen over onverharde wegen. Niet om dienst te doen als handtas.
BaRa zegt
@viezefreddyw: kan je ook zeggen over een gemiddelde Ferrari: hij is gemaakt om hard mee te gaan, niet om mee te paraderen op de PC Hooft. En al heb ik geen cijfermateriaal, ik denk dat er vooral het laatste mee wordt gedaan :-)
viezefreddyw zegt
@BaRa: Ik heb ook geen cijfermateriaal. Met Ferrari’s, Lamborghini’s en noem maar op wordt dat inderdaad ook wel gedaan. Punt gemaakt.
Gelukkig schaar ik mezelf daar niet onder.
Design_Driven zegt
@viezefreddyw:
Het is een beetje zoals mijn oude Discovery. Niet snel, niet bijzonder comfortabel, niet bijzonder ruim, veel geluid en niet zuinig. Toch blijft het mijn favoriete auto. De zitpositie en de wetenschap dat je overal heen kunt mocht je willen blijft geweldig, het is lastig te beschrijven of te verantwoorden is maar het maakt zeker deel uitmaakt van de ervaring bij dit soort modellen.
connielingus zegt
Zijn de ie foto’s niet van de oude G? Ik zie geen verschil.
buffalo zegt
@406_v6: is toch niet meer van deze tijd? Was waarschijnlijk te duur om er een mooi panoramisch dak in te verwerken.
2wheeler zegt
Waarom zegt iedereen dat het een nieuwe auto is? Ontwerp is exact hetzelfde als voorheen toch? M.u.v. de neus en wat details. Het interieur is er wel enorm op vooruit gegaan.
mashell zegt
@2wheeler: omdat de buitenkant niet bepaald of het een nieuwe auto is. Maar de techniek. Mercedes heeft gewoon een jaren 70 buitenkant (omdat de oliesjeiks dat zo waarderen) op een compleet nieuwe wagen geplakt.
poes zegt
@2wheeler: omdat het ook echt een totaal nieuwe auto is. Weleens in de huidge G-klasse gereden? Het rijdt voor geen meter. Totaal achterhaalde auto. Dat halen ze nu in één klap in.
tofas zegt
Het zelfde recept: Exterieur: bijna ongemoeid laten. Interieur: meegaan met de rest van hun moddelengamma. Techniek: ook weer de laatste snufjes aan toevoegen en voila de nieuwe G.
mashell zegt
Dat is wel dubbelzuur voor de GLE en GLS zijn al hopeloos verouderd in het interieur en nu is zelfs de G-klasse moderner dan die wagens.
poes zegt
Ik heb benieuwd wat dit gaat doen met de waarde van de huidige G-klasse modellen elke redelijk recent verkocht zijn. Moet haast wel dat die nog rapper af gaan schrijven
realhustler zegt
Geniaal van Mercedes. Het is niet eenvoudig om zo’n oud ontwerp aan alle moderne eisen te laten voldoen qua veiligheid, binnenruimte, productie methode en dan toch de oude looks te behouden.
Daarom is de Defender gesneuveld. Het lukte gewoon niet om met dezelfde looks een moderne auto neer te zetten.
De Jeep Wrangler JL is ook goed gelukt, maar die hadden het wat eenvoudiger, aangezien de Jeep JK al redelijk modern was, en ze niet geprobeerd hebben een moderne CJ-7 te maken. Want dat is waarschijnlijk onmogelijk.
Design_Driven zegt
@realhustler: precies dit, dat wordt zwaar onderschat. Zeker voetganger veiligheid is bij dit soort auto’s een enorme uitdaging voor de ontwerpers. Voorheen konden ze daar omheen omdat het in de basis een oude auto met dito typegoedkeuring was waardoor ze aan sommige eisen niet hoefde te voldoen. Daar zal nu geen sprake van zijn dus moeten ze plots aan al de laatste eisen voldoen.
wimof zegt
Zou dit dashboard na 40 jaar nog werken?
En hopelijk zijn de dakstijlen veel steviger , indien hij omvalt dat het dak weer niet op de zetels ligt.
mashell zegt
@wimof: waarom niet? Electronica houdt langer dan mechanica.
dawwg zegt
@mashell: Hangt er allemaal vanaf; die LCD zal echt geen 40 jaar mee gaan (en een analoge teller wel), maar is makkelijk te vervangen. Of de elektronica – en de isolatie ervan – betrouwbaar genoeg is, zal de tijd uitwijzen ….
wimof zegt
@dawwg: Dat kan ik volmondig toetreden.
Klein probleem is de bevoorrading, gaat men na 40 jaar nog onderdelen produceren.
En zo ja tegen welke prijs.
Die dingen zijn nu reeds krankzinnig duur.
Soms worden wagens ook uitgevoerd naar plaatsen waar men wagens hersteld met een hamer en een trektang.
mashell zegt
@dawwg: bij klassieke auto’s zijn de tellers maar al te vaak vervangen. Zo’n motortje voor de wijzers is gewoon een slijtage onderdeel. Zo’n LCD scherm is een goedkoop, redelijk standaard onderdeel. Eigenlijk stukken gemakkelijker te vervangen. Ze worden nu duurder verkocht, want modern, maar zijn eigenlijk goedkoop.
skinnybmw zegt
En weg is de charme van de originele G. Weer een PC Hoofd-tractor er bij met z’n ‘mooie en luxe’ interieur…snap niet dat mensen dit verkiezen boven een andere, dikke SUV. Laat het mooie en luxe toch lekker over aan een ML oid.
1lunatic zegt
@skinnybmw: GLE bedoel je.
skinnybmw zegt
@1lunatic: “oid”
rd1991 zegt
Misschien zijn ze bij de normale versie verstopt maar; waar zijn de sidepipes??
eefie zegt
Ik vind het van binnen en buiten er niet uitzien
zwannes zegt
Heb ik iets gemist want ik dacht dat ze hem radicaal anders zouden maken… maar goed, het blijft een leuke verschijning!
dawwg zegt
@zwannes: Onderhuids is het geupdate; ben dus zeer benieuwd naar de eerste rijtesten (en foto’s van de onderkant); zou een wereld van verschil qua wegligging en verbruik en geluid op hoge snelheid moeten opleveren … Die 9 traps automaat scheelt ongetwijfeld al tienduizenden euro’s aan BPM :)
allesmetturbo zegt
Ik zie het niet. Interieur is wel opgeknapt maar aan de buitenkant zei ik vrij weinig verschil. Leuke bak maar zeer overpriced
Benny_Weisz zegt
“Meet the new boss! Same as the old boss!”
rrk147 zegt
Ik begin er ook meer aan te twijfelen of deze volledig nieuw is zelfs de deurschanieren zijn weer/nog zichtbaar, net als bij de oude G. Daarnaast ogen de raamrubbers ouderwets. Dan zijn ze wel heel erg op de oldskool look gegaan…
dirkv zegt
Fijn dat de G groter is geworden en er het zelfde uitziet.
grandmasterb zegt
Wat een fossiel! Het vorige model was getekend door een kleuter van 3 zo te zien en dat was blijkbaar een succes onder mensen met teveel geld en weinig smaak. Voor veel minder geld koop je veel mooiere SUV’s, die ook nog eens veel sneller zijn.