Na de controversiële voorkant is nu ook de achterkant van de BMW i7 gelekt. Hier hebben de ontwerpers het gelukkig iets rustiger aan gedaan.
BMW is nooit vies geweest van controversieel design, maar tegenwoordig lijkt het alsof ze willens en wetens aan het provoceren zijn. Naast veel te grote nieren en afgezakte uitlaten, introduceren ze nu ook gespleten koplampen. We waren al voorbereid met diverse teasers, maar de eerste gelekte afbeelding van de i7 was toch even schrikken.
Dat BMW de neus verpest is natuurlijk heel jammer, maar misschien valt de rest van de auto nog mee. Daar kunnen we nu een oordeel over vellen, want er is een nieuwe afbeelding van de BMW i7 gelekt.
Op dit plaatje is de auto driekwart van achteren te zien. Zodoende kunnen we de eerste blik werpen op de zijkant en achterkant van de BMW i7. Die zijn gelukkig een stuk traditioneler dan de voorkant.
De i7 is wat hoekiger vormgegeven dan de laatste 7 Series en daarmee lijkt BMW terug te grijpen naar de E38. Aan de achterkant vallen de smalle achterlichten op. De achterbumper is redelijk uitgesproken, waarschijnlijk om het gebrek aan uitlaten te compenseren. Het ziet er wel een beetje aftermarket uit.
Je vraagt je misschien nog af welke auto links in beeld te zien is. Dat is de vernieuwde X7. De X7, i7, 7 Serie en de XM zullen straks de topmodellen zijn van BMW. Al deze auto’s zullen de gespleten koplampen krijgen, dus wen er maar alvast aan.
De officiële afbeeldingen krijgen we overmorgen te zien. Dan wordt de BMW i7 in zijn geheel onthuld.
Via: @wilcoblok op Instagram
Pascal zegt
Dit veel liever dan zo’n veel te gestroomlijnde en daardoor vormeloze EQS met kermisinterieur. Daar neem ik deze neus graag voor op de koop toe.
MoeWat zegt
@Pascal: de bmws van deze tijden blijven gedrochten..
Pascal zegt
@MoeWat ik zit er dubbel in. Aan de ene kant verlang ik terug naar de ‘echte’ BMW’s van weleer zoals bijv. de E39 en aan de andere kant stapte ik laatst een BMW-showroom binnen en werd ik er toch echt wel blij van wat ik zag.
schreute01 zegt
BMW-design doet me al jaren niets meer.
rollingstoned zegt
Volmondig mee eens.
wceend zegt
Z4 was de laatste mooie
neymar zegt
Wauw prachtige design 😍
ozer1907 zegt
Ben ik design wise toch blij met mn e39
lebeaunl zegt
Wat wil je horen? Alfa 156/149 achterlichten in verder vormloze kont? Gedrocht.
W115 zegt
Knappe achterkant. Doet mij denken aan de alfa 165 facelift.
canon4ever zegt
Aah de CITROËN C4 CACTUS(de voorkant) die inmiddels al uit productie is :-p
marcsuyck zegt
Ik denk dat die koplampen uit de parts-bin van Citroën komen en dat BMW die gewoon even op maakt. Heeft Citroën vaker gedaan met achterlichten, buitenspiegels.
jaapies zegt
Ik word er ontzettend vrolijk van. Heb de afgelopen maanden m’n hart vastgehouden, zo bang als ik was dat het echt gedrocht zou worden. Het is maar mijn mening, maar ik de achterkant fantastisch en de voorkant mooi. Ik hoop alleen nog op een paar goede diesels, dan heb m’n opvolger gevonden!
baf07 zegt
@jaapies: jaaaa, diesels er in!!
560pk zegt
Ik denk dat ik ‘m gewoon mooi ga vinden
c4seum zegt
Dit is natuurlijk de 156 facelift
lecomte zegt
Ik moest aan de Peugeot 605 denken toen ik dit zag.
mashell zegt
Vandaar de grote grille en de leuke koplampen, de rest van de auto ist total langweilig gestaltet. Nu is BMW in de kern een merk voor bijna dode bejaarden maar zo saai hoeft toch ook weer niet? Dan durft Mercedes toch wat meer.
Pascal zegt
Van huis uit is Mercedes toch juist het merk voor taxi’s, kampers en senioren. Maar goed, tijden veranderen. Van de 2 Duitse premium merken die er zijn, kan ik BMW en Mercedes elk op hun eigen manier prima waarderen en is het uiteindelijk vooral een kwestie van smaak wat men kiest.
mashell zegt
Psst. Er zijn vier Duitse premium merken, ook bij Audi en Porsche betaal je veel extra voor een net iets verder doordachte en fraaier afgewerkte wagen.
Het is inderdaad een kwestie van smaak, BMW is met afstand de meest conservatieve van de vier. Waar Audi en Mercedes al jaren enorme grilles monteren begint BMW er nu pas mee en is nog zoekende.
Pascal zegt
Okee okee vooruit, met name Porsche is ook hartstikke premium inderdaad. Audi is voor mij persoonlijk toch altijd een twijfelgevalletje. De top-of-the-range modellen zijn zeker premium, maar de instapperts vertonen mij teveel zichtbare en merkbare overeenkomsten met de onderliggende merken. Maarja, sinds BMW’s 1-serie nu een afgeleide is van de Mini ipv de 3-serie (inclusief voorwieltrekkend en 3-cilinder) en Mercedes in de instap-modellen eveneens over is op FWD in combinatie met diverse Renault-motoren is het wel allemaal een beetje lood om oud ijzer aan het worden.
RiKe zegt
BMW is in ieder geval wel consequent in het lelijke design de afgelopen jaren over de hele linie. Het ene model heeft er wat meer last van dan de andere, maar allemaal zijn ze ergens wel mislukt.
harrie zegt
Zo saai dat het provocerend is.
Dutchdriftking zegt
Mocht je nu een ruime limousine van BMW willen en deze niet te pruimen vinden, doe net als de Chinezen en verleng een 5-serie…
flyerbunch zegt
Zijn helemaal de weg kwijt daar!
erce zegt
Nou, blijkbaar niet, want BMW is het best verkopende premium merk.
flyerbunch zegt
@erce: dankzij de Chinezen, maar zullen zien of men dit met de nieuwe design taal zal kunnen blijven handhaven.
ce911 zegt
Het eerste waar ik aan moest denken was een E-Coupe, voornamelijk die achterlichten
rensso zegt
De E38 wordt in elk geval steeds mooier, mede hierdoor
Edge zegt
Door die platte achterlichten, die ook nog eens vrij hoog op de kont geplaatst zijn, oogt het geheel erg lomp en zwaar. Ik denk dat de auto enorm zou opknappen van iets lager geplaatste, maar hogere achterlichten.
Overigens wel interessant om te zien: Géén doorlopende lichtbalk meer.
Design_Driven zegt
De bumper oogt erg ouderwets, verder is het wel okay.
Echt mooi vind ik het niet, ik stoor me vooral aan de deurgrepen, die zijn te groot en raar geplaatst. De “stacked headlights” vind ik niet eens zo erg en de voorkant lijkt best goed geproportioneerd te zijn. Ik ben erg benieuwd hoe deze in het echt er uit ziet, dit is typisch zon’n design die je in het echt moet zien.
kniesoor zegt
In vergelijking met de neus inderdaad een nogal behoudend gestileerde achterzijde. En toch geloof ik, dat het als geheel wel bij elkaar past. Of het ‘mooi’ is zal irl moeten blijken.
intimrasiert zegt
Oei, dit wordt weer een gevalletje ‘alleen in het zwart bestellen’ om hem nog enigszins toonbaar te maken. BMW heeft niet zonder reden een kleur zwart ontwikkeld die het licht niet reflecteert: Vanta Black.
Wolflow zegt
De achterkant is het probleem niet, de grille ter grootte van een olietanker des te meer
Ram-G-maN zegt
Het kenteken moet bij een BMW op de kofferklep gemonteerd te worden. Nu is het net een VW Passat. Aan de andere kant, bij BMW worden momenteel toch alle heilige huisjes toch omver geschopt. De Hofmeister knik, achterwielaandrijving, korte overhang aan de voorzijde en dubbele koplampen zijn toch allemaal verdwenen, dan kunnen ze de kentekenuitsparing ook wel verplaatsen van de kofferklep naar de achterbumper.
Dakhaas zegt
Wel handig voor de kleine mensch, dat opstapje onder de kofferklep!