Uitverkocht, maar nu is eindelijk bekend hoe de 911R eruit komt te zien.
Volgens de geruchten krijgt deze gelimiteerde 911 de 4,0-liter motor uit de 911 GT3 RS (500 pk) en dat lijkt te kloppen. Tevens zou de 911R beschikken over een handbak. Aan de buitenkant vallen vooral de twee rode strepen op. De body lijkt van de GT3 overgenomen, alleen dan zonder de enorme spoilert.
Meer info over deze speciale 911 volgt vandaag en/of morgen, tijdens de autoshow van Genève!
vali1992nl zegt
Als ik de toerenteller zie zou dat gerucht kunnen kloppen
danone zegt
Wat een geweldig apparaat!!
Alleen nog de Fuchs eronder en hij is af!
Positionering is wel apart. De GTS is dus de iets minder hardcore versie van de R maar alsnog meer hardcore dan de gewone carrera’s…
danone zegt
@danone: trouwens als de vraag hoog blijft zou het me niet verbazen als dit ook in een ongelimiteerde versie komt.
Al dan niet in de volgende generatie 911.
gtwillem zegt
Ik blijf erbij: zonde wat ze er mee hebben gedaan. Nu is het toch een beetje een speciaaltje. Ongetwijfeld zeer goed, maar ik had gehoopt dat ze een andere approach zouden kiezen, meer in de richting van de oude R, RS modellen.
Gewoon een (goedkopere) Carrera S als basis, lekkere open sportuitlaat, interieur gestript, conventioneel (maar hard) onderstel. Meer beleving, minder kosten. Het echte 911 gevoel. Maar dit is gewoon een GT3 RS zonder spoiler maar met handbak. Wauw. Knap. En een gelimiteerde oplage. Dus deze ga je ook niet veel op de ‘Ring zien maar meer in verzamelloodsen en op concoursen. Jammer.
Daarbij kom op zeg, die strepen. Magnus Walker cool, maar wat was er mis met een leuke kleur van de eerste 901 series kiezen? Of van de 964 RS? Normaal gesproken ben ik zeer onder de indruk van de producten van de Zuffenhausers, maar dit is een grote en gemiste kans.
exotic zegt
@gtwillem: Niets aan toe te voegen.
kapitein zegt
@gtwillem: Ik ben het helemaal met je eens. Maar toch word ik er heel hebberig van..
gtwillem zegt
@kapitein: Dat is het allerergste: ik word er niet eens hebberig van. Indrukwekkend: ja, maar ik heb dan nog altijd liever een 996 of 997 GT3 (non RS).
danone zegt
@gtwillem: Nu maak je me nieuwsgierig; waarom de non RS?
Heeft dat met de kwaliteiten van de auto te maken of meer het prijsverschil tussen de RS en de non RS?
gtwillem zegt
@danone: prijsverschil. En de slanke koets. Ik vind de brede body niet zo mooi, beetje ordinair. Ook de stickers en dergelijke vind ik een beetje kinderachtig.
Daarbij is het prijsverschil nieuw al te groot. Maar gebruikt al helemaal. En ik ben niet zo vaak op een circuit.
mrB zegt
@gtwillem: Ik denk dat je, zoals vaak, gelijk hebt. De GT3 RS body kit ziet er vreemd uit zonder dikke spoiler. Er is alleen 1 probleem met jouw voorstel, de nieuwe Carrera S is tegenwoordig turbocharged. Ik weet niet of de GTS nog gemaakt wordt met atmosferische motor, maar dat zou dan nog een optie zijn om te strippen.
En van mij mogen ze er een ducktail op zetten, die zijn altijd zo gaaf!
gtwillem zegt
@mrB: Die turbo maakt mij niet zoveel uit. Ze mogen hem ook op basis van de 3.0 Turbo uit de Carrera maken. De 911 boxer met turbo klinkt behoorlijk goed, moet ik zeggen. En je kan er prima prestaties mee halen.
mrB zegt
@gtwillem: Ik vind turbo’s ook niet erg, in de meeste auto’s. Dit zou echter wel een ‘puristen’ 911 moeten zijn en velen vinden atmosferisch ‘puur’. Anyways, ik zou een gewone Carrera S verkiezen, die ziet er gewoon veel beter uit.
gtwillem zegt
@mrB: Puristen zijn azijn-urinerende reaguurders die alleen maar folders kopen. Serieus. Aan puristen verdien je niet zo veel. Die kopen één keer een oude gare 911 en dat is dan het ‘ware rijden’.
Maar je kan ook een 911 Carrera S bestellen, met schaalstoelen, sportonderstel, sportuitlaat en PCCB en je komt al een heel eind. Ben je nog veel goedkoper uit, ook!
ko3n zegt
@gtwillem: folders zijn bij porsche 99% van de tijd gratis
gtwillem zegt
@ko3n: Nee! De Porsche Purist is een purist, en zal niet de dealer in lopen. Hij ziet zichzelf al staan tussen de handtasjes. Neen! De echte Porsche Purist stapt in zijn E36 316i met rotte bodem (zijn 911 staat nog steeds bij de ‘specialist’ voor reperatie) en toogt zich naar beurzen en meetings. Waar bij gure standjes oude folders worden verkocht…
gtwillem zegt
@mrB: Daarbij is het ook een gemiste kans, want als ze met de 911 R hadden gedaan wat ik had gehoopt, dan hadden ze juíst de turbomotor moeten gebruiken. Om te laten zien dat je met een turbo motor ook een prima rijdersauto kunt maken. Had je een enorme cultheld gehad.
mashell zegt
@gtwillem: “Maar dit is gewoon een GT3 RS zonder spoiler maar met handbak”
En zonder de luchtinlaat voor het achterwiel en zonder het lelijke rooster boven het voorwiel. Met het verdwijnen van de lelijke spoiler is dit dus eigenlijk de GT3 RS zoals deze zou moeten zijn.
gtwillem zegt
@mashell: Ja. Wel grappig dat de RS het eerst allemaal nodig had, en nu ineens niet meer… Straks blijkt een Subaru ook geen spoiler nodig te hebben…
rhellema zegt
@gtwillem: ik ben vandaag vrij, zal ik alvast gaan beginnen met schroeven?
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Eens, gewoon met een simpelere motor, lekker licht, en een ducktail graag.
dirkiii zegt
@gtwillem: eigenlijk wil je een 997 sport classic zo te horen
gtwillem zegt
@dirkiii: De Sport Classic was een Carrera S met alle opties, waaronder PDK. Maar inderdaad, meer een SC dan een GT3.
Jeyo zegt
@gtwillem: op de sport classic zat alleen een handbak ;)
gtwillem zegt
@jeyo: verrek!!!!!! Je hebt helemaal gelijk :-). Dit heb ik dan altijd verkeerd onthouden, want dankzij de PDK vond ik de Sport Classic maar matig.
Alhoewel hij ook flink duur was. Twee keer de prijs van een 911 Carrera S met opties. Terwijl het een Carrera S met opties was :-).
Thanks!
joris1988 zegt
@gtwillem: en een welving in de dakplaat.
ricardostoute zegt
@gtwillem: Beetje laat om hier nog te reageren, maar bij dit filmpje van EVO krijg ik er toch wel een zeer hebberig gevoel bij. Komt misschien ook door de gelikte marketingpraat van Andreas, maar dan nog: https://youtu.be/tRxbgACxlec
basbasbas zegt
Ik begrijp het nog niet helemaal! Hoe kan een spoiler, die bij de gt3 vast meer is dan een esthetisch snufje, gemist worden bij de R? Verder een grote natte droom dit.
ArnoldH zegt
Nee dan liever de GT3. Met deze bumpers mist de spoiler gewoon en dat maakt de achterzijde kaal.
premiumduitser zegt
Waarom heeft deze auto wél de uitlaat van de gefacelifte 911, het stuur van de nieuwe 911 maar niet het touchscreen en de achterlichten van de nieuwe?
mrB zegt
@premiumduitser: Dit zijn de uitlaten van de gt3. Die van de nieuwe carrera staan iets verder uit elkaar. Sterker nog, deze hele auto is gt3 minus spoiler.
MDA zegt
@mrB: …met een handbak.
spykerboy zegt
Zou liever een “normale” gt3 kopen, oogt beter met de spoiler, en lekker met flipperbak ipv een handbak, 10x fijner en sneller dna een handbak
kennone zegt
Dit is van af nu mijn droom 911!! (Sorry GT2)
Joel_D zegt
Niet eens gebaseerd op de facelift?
mrrallycross zegt
Raar zo zonder spoiler
Jochempie zegt
Binnenkort op Mobile.de voor €500.000,00
jorden zegt
Wat een heerlijke 911 zeg!!! wel appart dat de grote spoiler gemist kan worden… Of de R moest wat spannender worden, of is het toch show op de GT3? Blijkbaar is een omhoogkomende voldoende.
hoonigan247 zegt
Wooow…. verrassend!
Rick-dos zegt
Wat ze hier dus mee zeggen is dat een GT3 eigenlijk helemaal geen spoiler nodig heeft.
Tenminste…er van uitgaande dat het zoals van ouds geen boomklever is…
goodolddays zegt
Fabriek-af ducktail erop en hij is af
berlinetta zegt
Net zoals @gtwillem ben ik ook van mening dat dit een gemiste kans is. Had gehoopt op een echte rijders-911. De spoiler van de GT3 RS aftrappen en er een handbak in moffelen, maakt het nog geen echte rijdersauto.
Desalniettemin vind ik het een heerlijke auto en ook wel een van de leukere 911’s. Maar een gewone Carrera of GTS zou ik toch veel liever hebben. Je hebt er net zoveel lol mee en je houdt een hoop geld in je broekzak.
petrolhead4life zegt
Wordt het dan die 7-bak uit de carrera (s)?
trolle zegt
“nieuw”
sten911 zegt
Wat is er eigenlijk gebeurd met die gt3-motoren die in het begin terug moesten? Zou wel grappig zijn als die hierin liggen. Weten we gelijk waarom dit een gelimiteerd model is..
gezondverstand zegt
Meer van het zelfde…. Nieuwswaarde van Porsche is zelfde als van Meis, Kardashian, Hilton en Cyrus: aandachttrekkerij zonder inhoud.
Edge zegt
Ik vind hem wel oké, maar niet meer dan dat. Het was al een tijdje duidelijk dat het een 911R een afkorting zou worden voor “911-GT3-RS-Zonder-Spoiler-maar-met-handbak”, maar toch had ik gehoopt op iets anders. Iets dat, zoals @gtwillem al aangeeft, meer in lijn met de oude R en RS modellen ligt
Als ik dan toch in de markt voor een dure Porsche zou zijn, zou ik mijn geld liever besteden aan een 911 Turbo S. Het liefst zo een als deze, een pre-facelift model met TechArt achtervleugel en ook deze velgen erop: .
berlinetta zegt
@Edge: Die velgen staan hem bijzonder goed, zeker met deze kleurencombinatie.
mcstradale8 zegt
zal vast fantastisch rijden maar het ziet er een beetje raar uit.
wjeurs zegt
Dat stuur nodigt uit!
100octane zegt
Ik snap niet waarom dit geen rijdersbak zou zijn: fantastisch klinkende, toerenhongerige motor met 500 pk. Kunt zelf schakelen. Is uitermate wendbaar. Licht. Niet zo breed als de RS. Discreter. Tja, blijkbaar is een rijdersauto toch nog net wat anders…
berlinetta zegt
@100octane: Uiteraard is dit een rijdersauto, maar dit is niet de rijdersauto die we in eerste instantie hadden verwacht. Dit is gewoon een duur speciaaltje waarbij Porsche het zich mijns inziens makkelijk heeft gemaakt. En waarom zou deze leuker zijn dan een Carrera met handbak? Hij is sneller, maar of hij ook leuker is? En als het je te doen is om de turbo’s, dan kies je voor de GTS.
100octane zegt
@berlinetta: heb onlangs nog ff vervangwagen c2s gehad, en die motor is mijn inziens toch niet dezelfde als de racy motor vd gt3 rs (991) hoor. Ook de hoeveelheid mechanische grip vd gt3 rs is onwaarschijnlijk. Meer vermogen en lichter (gebruik duurdere materialen die – kan bijna niet anders – ook voor een stuk in de R zullen voorkomen). Deze R wordt een topper. En duur speciaaltje? Mocht je speelgoed ooit moe worden, dan krijg je er heeeeel duur speeltjesgeld voor terug.
berlinetta zegt
@100octane: Maar om die mechanische grip gaat het nu juist. De verwachting was dat Porsche een model zou introduceren dat juist minder grip had, maar daardoor wel meer plezier zou bieden. Geen snaarstrakke racer, maar een auto gericht op ultiem rijplezier.
Wat betreft de motor heb je wel gelijk. De motor uit de GT3 RS is het lekkerste wat Porsche te bieden heeft. Maar die nieuwe turbomotor schijnt echt heel erg goed te zijn. De beleving is wat minder, maar je krijgt er een hoop voor terug.
joostvis zegt
Dit is dus die bak die een mede-autobloglezer niet mocht kopen? Gaaf ding, toch zou ik nog liever een 997 GT3 RS 4.0 hebben.
giulio zegt
Er zit natuurlijk gewoon een spoiler op de 911R, want zonder spoilers heeft het model ontzettend last van lift en dat komt weer door de aflopende achterzijde die onderdruk creëert vlak boven de achterzijde. Overigens heb je niet zulke brede banden achter nodig als de gt3RS want door de kleinere neerklapbare spoiler is er natuurlijk veel meer lift op hogere snelheden wat nadelig is voor de wieldruk. Gemiste kans dus om niet voor de smallere bouw te gaan zoals de originele R ooit had.
Voor de rest mooie wagen!
thezwart zegt
Nee, klopt niet! Het gaat hier om een pre-facelift model.
daanholtland zegt
Te bizar dat ze geen eens de moeite hebben genomen om de nieuwe achterlichten te monteren. Dat geldt het zelfde voor het multimedia systeem…
ko3n zegt
Tsja. K had erg hoge verwachtingen van deze auto maar ik had meer een soort 964 RS reincarnatie verwacht. Als basis een C2S, luider uitlaat systeem strakker onderstel en een deels gestript intereur. Dit is ook wel leuk maar anders (op die afgrijselijk stickers na dan bah bah) en ben ik de enige die het raar vind dat hier niet de facelift achterlichten in zitten?
reinoutgtr zegt
Hmm, een beetje teleurstellend, dit is in principe gewoon een GT3 met de specificaties van een GT3 RS en wat rode strepen. Ik had meer iets verwacht in de vorm van het nog ruiger maken van de GTS, dat had naar mijn mening een stuk leuker geweest. I.p.v. deze gelimiteerde GT3 met strepen en motorisch een GT3 RS zijn.
bugboy zegt
Ben ik de enige die de luchtinlaten/grille van de achterzijde zo lelijk vind? Het is echt zo’n stuk dat er later is opgezet. Helemaal bij deze uitvoering is het erg zichtbaar. Ik vind de pre-facelift 991 toch wel mooier…
apriliarsv zegt
Soort van Simoncelli kleurstelling. Wel apart, maar effen vind ik mooier
steelfighter zegt
Die hele achterklep gaat open boven de 80 km/h, verborgen achterspoiler dus