Goedenavond, hoe maakt u het?
“Blauwe maandag” krijgt deze week een nieuwe betekenis, dankzij een welkome verrassing tijdens de late avonduren. Op een Duits forum, waarvan we de naam overduidelijk niet meer hoeven te benadrukken, is vandaag namelijk een zeer geanticipeerde auto uitgelekt. Door de gigantische letters van de website kunnen we nog vrij eenvoudig zien dat we hier te maken hebben met de nog niet onthulde BMW M8!
Hoewel, daarvan gingen we in eerste instantie uit. Nadere inspectie onthult echter dat we hier niet met de standaarduitvoering van de BMW M8 te maken hebben, maar met het nog spectaculairdere Competition-model. Dit maakt deze verrassing extra speciaal, want ook de ‘normale’ M8 moet nog ten tonele verschijnen. BMW heeft recentelijk wel een aantal feiten de wereld ingesmeten om ons alvast op te warmen voor zijn komst, maar tot concrete uitspraken hebben de Beieren zich vooralsnog niet laten verleiden.
Hierom zijn we enigszins met stomheid geslagen dat we vanavond een blik kunnen werpen op de M8 Competition. Volgen we bijvoorbeeld de logica van de BMW M5 en het daaropvolgende Competition-model (rijtest), dan weten we dat laatstgenoemde meer vermogen heeft, nog spectaculairder rijdt en zijn chromen accenten bij de fabriek heeft ingeruild voor zwart gelakte en koolstof exemplaren. In hoeverre de M8 Competition een verbetering zal zijn ten opzichte van het origineel, kunnen we pas bepalen wanneer we van beide bolides de informatie in handen hebben. Wel kunnen we stellen dat de M8 Competition niet alle gelijkenissen met het studiemodel vertoont waarop we hadden gehoopt. Met name de neus en de billen van de in Frozen Blue gehulde M8 wijken af van het concept.
Een aspect aan dit verhaal waarover we weinig twijfels hoeven te hebben, is de locatie waar de foto’s zijn geschoten. Uit verschillende details op de foto’s is op te maken dat de desbetreffende M8 Competition in een Nederlandse garage staat. Met een beetje extra denkvermogen, die we uit de reacties op het forum kunnen putten, lijken sommigen zelfs de exacte speler te weten: het hoofdkantoor van BMW Nederland in Rijswijk.
Met dank aan Niels voor de tip!
Hondslelijk en bmw onwaardig
@alfav6gta: ga je mond eens spoelen. Met de 8 hebben ze eindelijk weer een elegante coupé neergezet in mijn ogen.
In M8 trim vind ik het qua uiterlijk M-waardig, doch niet te overdreven sportief.
@r55clubman: Elegante coupe?
Nee niet echt.
@dees: gelukkig valt er over smaak niet te twisten hè. Heerlijke auto naar mijn bescheiden mening.
@dees: elegant? Ik zie hier toch echt geen Aston Martin staan maar een M8 met teveel lijnen.
@mats106rallye: excuus bedoelde natuurlijk @r55clubman
@r55clubman: hahaha elegant?! Ik ben absoluut van van de nieuwe 8 maar we gaan die olifant in een tutu toch zeker niet elegant noemen…
@2wheeler: hihi
@2wheeler: ik zou op dit moment (met al die nieuwe lijntjes en tierelantijntjes) ook geen elegante auto op kunnen noemen.
@2wheeler: “fan* van”
@r55clubman: Nee sorry, ik zou ‘m nog afbranden als het een Hyundai Genesis opvolger was. Hij klopt van geen kanten.
@r55clubman: elegant hahahahhaha
@alfav6gta: ik vind deze nieuwe 6 serie überhaupt niet echt geslaagd.
@alfav6gta: volledig eens
Mooi en bmw waardig
@mr27: lijkt gewoon op een hyundai sedan
@vagtroep: Zo zou ik anders zelfs een Hyundai kopen.
@vagtroep: dat vind ik bij deze dan wel weer meevallen. Maar je vergelijk met Hyundai begrijp ik wel. Ik heb dat heel erg bij de BMW X2, die doet sterk aan een Tucson denken.
@mr27: M8ige bak!
@leaper035t: exactly m8!
@edjehaze: gr8 m8 I r8 it 8/8
Oldscool pimp velg design
Vind m eigenlijk wel vet! Ook de kleurencombo is precies zoals ik hem zou kiezen.
BMW’s zijn tegenwoordig zo sexy als beige sokken
@intimrasiert: doe mij je beige sokken maar!
@ikschrijfookoverautos:
Niet als ze ooit wit zijn geweest……
M8ig mooi mang!
Ook de laatste keer dat BMW hun auto’s daar achterlaat.
Gemiste kans om de achterbumper aan te pakken. Had hier KIA opgestaan had menig persoon de styling uitgekotst. Maar gelukkig voor de designer staat er BMW op. Dan moet het wel goed zijn…..toch.
@airditude: ik weet niet hoe lang je Autoblog al volgt maar zo heel veel positieve reacties zijn er hier niet over BMW dus hoe je er nu bij komt dat als er KIA op stond dat niemand het mooi vind slaat helemaal nergens op eigenlijk.
Ga ik m’n M6 dus niet voor wegdoen
@560pk: je had m allang voor de M5 weg moeten doen!
Misschien is het de matte kleur en gebrek aan details, maar het lijnenwerk vind ik lomp. Het interieur dan weer onrustig, met een trieste verlopen kleurstelling alsof er de afgelopen tien jaar een kettingroker in geleefd heeft.
Maar ik vermoed dat eea ook aan de foto’s kan liggen. Ben benieuwd hoe de wagen er in het echt uitziet. Soms pakt dat verrassend goed uit nog.
Een straatauto voor competitie, maar straatraces mogen toch niet?
Ik was een enorme trouwe fan van het merk en heb er in 25 jaar tijd veel gehad tm de meest recente 3 aan toe maar ik kan er niks aan doen, ik vind de modellen die uitgekomen zijn de laatste anderhalf jaar echt niet meer te pruimen en mij zijn ze kwijt. Teveel over de top en verhoudingen kwijt in alles. Heel jammer
@gokartmozart: Ze gaan je vast missen.
@gokartmozart: Ga voor de BMW 2 serie coupe! Ode aan de befaamde E46 van vroeger.
@gokartmozart: koop een oude
Hebbeding :)
Ik word er niet echt ‘hebberig’ van, terwijl dat soort auto’s dat eigenlijk zouden moeten opwekken, toch?
Prijs 219000€
Is zo jammer dat je hierin alleen met petje, volledige sleeve op beide armen of met een dame van lichte zede, maar bij voorkeur met alle 3, mag rijden. Zoooo ordinair.
Wtf @ de ijshoorntjesbekleding 8/
Over het uiterlijk is al genoeg geschreven, intereseert mij verder ook niet zo, eigenlijk. Meestal vind ik BMW’s in het begin niet zo mooi, om ze te zijner tijd telkens fraaier te vinden. Met name de Bangle BMW’s vind ik telkens mooier worden. Ook is het de uitvoering die niet meewerkt: donkergrijs, met licht alu kleurige wielen en een caramel interieur staat al een stuk beter. Of donkergroen, volgens mij is deze auto briljant in het donkergroen.
Ik ben vooral benieuwd hoe dit rijdt. Gezien de specs ga je in de buurt komen van het territorium van de Porsche 911 Turbo en de Nissan GT-R. Dat vindt ik wel een interessante gedachte. Aanzienlijk meer ruimte dan de Porsche en een volwassener interieur dan de Nissan, die toch een beetje op leeftijd begint te geraken.
BMW kennende kunnen ze er een bizar goede auto ervan maken. Bij een M8 mag het chassis wat harder zijn dan bij de M5, dat in eerste instantie een sedan is. Als je wilt rook je de achterbanden op een driftcursus, maar de wintersport is ook geen probleem. Autobahn knallen zal bizar zijn in dit apparaat en als je wilt kun je ook een goede tijd op de Nordschleife zetten, zeker met wat smakelijke upgrades van AC Schnitzer (op die gekke spoiler na, natuurlijk).
Het is heel makkelijk om alles maar ‘lelijk’te vinden, maar stel ‘m goed samen en het kan best fraai worden. Daarbij staan de rijkwaliteiten buiten kijf, (denk ik :-D)
Kortom, mag zo op de inrit.
@willeme: Hier op Autoblog is heel veel al snel ‘lelijk’. Is een beetje de instelling in het algemeen van het NL’se volk. Snel klagen en negativiteit i.p.v. positiviteit. Altijd alleen de slechte dingen aanhalen en nooit de goede. Best wel een trieste ontwikkeling, eigenlijk.
Nee, die achterkant kan ik gewoon niet aan wennen, en profil best een leuke auto maar in vergelijking met de mooie dikke kont die de m2 en m4 hebben is dit gewoon een beetje te druk, ook de 6 serie coupe was een stuk stijlvoller.
Bmw Dusseldorp.
Mooi ding, doe deze maar in dat komo grijs ?
Dikke auto maar die velgen en dat mat blauw, nee niet voor mij.
@werf76: dat zijn allebei opties die je kan veranderen.
Gave kar, lelijke wielen
Sommige ontwerpen rijpen, maar hier kloppen de basisverhoudingen gewoon al niet.
Hoop negatieve reacties weer. Nee, het is niet meer zo ingetogen als vroeger, maar ik vind het nog wel meevallen eigenlijk. Hier staat ook meteen een knaluitvoering. Felblauwe lak en aparte wielen. Je kan dit ding ook anders samenstellen. Dan vind ik het toch een hele nette coupe die voor het ultieme sportmodel niet eens zo heel overdreven is. Doe mij er maar eentje.
Voor mij knalt deze zo naar de top 5 mooiste bmw’s toe, zoals willeme zei; in de goede uitvoering is dit een machtig mooie wagen. strakke lijnen, maar ook brute bumpers.
Dit wordt waarschijnlijk wel de meest dure productieauto uit de huidige line-up van BMW! Zal mij niet verbazen dat deze al de 250k raakt. Nu nog wachten op de M8. 300k meeneemprijs? Dan maar sparen voor een echte exoot..
God wat zijn er veel blinde haters hier. Dit is toch gewoon porno uit alle hoeken
Word bmw aziatischer of worden de aziaten steeds duitser ?
Ik heb alvast m’n rechtstreekse contact met BMW’s hoofdzetel . . .