De langverwachte BMW M4 CSL knalt alvast op je beeldscherm.
CSL: het is een iconische lettercombinatie van BMW. Je zou daarom denken dat BMW die bij iedere generatie M3 of M4 weer uit de kast trekt. Maar nee, van de E92 en de F82-generatie heette de hardcore versie GTS. Van de laatste generatie was er ook nog een CS-versie, maar géén CSL.
BMW is niet heel consequent, want de hardcore versie van de nieuwe M4 heet weer wel CSL. Verder zullen we niet klagen, want dit zijn de lekkerste auto’s die BMW te bieden heeft. Het merk is nog druk bezig met een teasercampagne, maar de BMW M4 CSL is nu al in zijn geheel gelekt.
Wat is er allemaal anders ten opzichte van een huis-tuin-en-keuken-M4? Laten we even met de voorkant beginnen. Allereerst zien we een prominente carbon splitter. Verder is de grille anders ingedeeld, met minder lamellen. De motorkap is ook iets aangepast en net als de M5 CS heeft de M4 CSL gele dagrijverlichting
Aan de achterkant is het de ducktail die de show steelt. Die is mooi geïntegreerd in de kofferklep. De diffuser is ook iets gewijzigd, maar verder zijn de verschillen schuin van achteren niet zo groot.
In het interieur is er het een en ander aan gewichtsbesparing gedaan. BMW moet natuurlijk wel het gedeelte ‘Leichtbau’ in de naam waar kunnen maken. Daarom is de achterbank eruit gesloopt en zijn de voorstoelen vervangen door lichtgewicht carbon kuipstoelen. De CSL heeft ook een racy stuurtje gekregen met alcantara bekleding en een rode 12-uur markering.
We krijgen ook alvast een blik onder de motorkap, maar hoeveel power het blok precies produceert is nog even een verrassing. De specificaties van de BMW M4 CSL zijn namelijk nog niet gelekt. We hoeven niet lang meer in spanning te zitten, want de officiële onthulling is morgen.
harrie zegt
9/10 op de schaal van Mansory.
Jens zegt
Dit ziet er toch niet uit? Wat voor drugs heeft die designer gebruikt om dit te ontwerpen?
Jagris zegt
De hoofddesigner van need for speed heeft recent de overstap gemaakt naar bmw, met deze overstylede m4 csl als eerste werkresultaat
kniesoor zegt
Hopelijk zijn de rijeigenschappen astronomisch goed, want van z’n uiterlijk lijkt deze oto het niet te moeten hebben.
osmo zegt
Ik geef het niet graag toe maar ik vind de neus niet meer verschrikkelijk :P
Zet hem maar bij mij op de oprit in een mooi donker metallic kleurtje, zonder die gekleurde strepen en accenten.
berlinetta zegt
Dat ducktailtje kan ie goed hebben. Gaan we denk ik nog veel terug zien op de normale M4. De rest vind ik nog niet zo geweldig, maar dat kan ook door de kleurstelling komen. Een ander kleurtje met andere kleur velgen zou al veel beter staan. Ik vind het in ieder geval ook al veel beter dan de GTS-uitvoering met een vleugel erop.
Edge zegt
Vroeger stond CSL voor Coupé Sport Leicht. Nu lijkt het eerder op Clownesk, Smaakloos en Lelijk. Het zal vast als de brandweer gaan en een feestje zijn om in te rijden, maar kom op… Wat de oude CSL zo geweldig maakt is dat de auto zo goed is zónder allerlei lelijke opsmuk.
Rick-dos zegt
Wild enthousiast word ik er ook niet van maar lelijk vind ik ‘m ook niet. Denk in een andere kleur en vooral dat zwarte op de motorkap anders dat het dan veel beter tot z’n recht komt.
sportabgasanlage zegt
Al die toeters en bellen mogen ze eraf laten, maar de ducktail krijgt van mij 2 duimpjes omhoog! Vind het (meestal) de mooiste vorm voor een spoiler, en bij bijvoorbeeld de Boxster Spyder of de 911 SportDesign, Carrera RS en Sport Classic ook echt een toevoeging op het design.
O plaat zegt
Beverwars part 5
The “boze Bever” strikes back.
melv zegt
Zijn we nu weer op het punt aangekomen dat het cool word om je verlichting geel te maken ipv alles wit?
Lekker retro-geel zoals vruuger met de halogeen lampjes.