Misschien maar goed ook…?
Ironisch genoeg is Jaguar de laatste tijd volop in het nieuws, alleen niet vanwege de juiste redenen. Zoals je inmiddels wel hebt meegekregen, schrappen ze bijna al hun modellen. Alleen de F-Pace blijft nog in productie.
Jaguar heeft de laatste jaren dus heel weinig nieuwe auto’s ontwikkeld. Toch hebben ze niet helemaal stilgezeten: ze hebben een elektrische XJ-opvolger ontwikkeld. En die hebben ze vervolgens geschrapt.
Deze nieuwe XJ bleef tot nu toe in nevelen gehuld, maar nu duikt er toch een foto op van dit model. Daarop zien we een auto die er heel productierijp uitziet. De elektrische XJ is dus in een heel laat stadium de nek omgedraaid. Dat is dus een van de voornaamste redenen dat Jaguar zich zo in de penarie heeft gewerkt.
Moeten we heel rouwig zijn dat dit model er niet is gekomen? Als we deze foto zo bekijken: nee. Waar de laatste XJ een van de fraaiste auto’s in zijn klasse was, ziet deze auto er nogal generiek uit. Als het een Koreaanse sedan was hadden we het ook gelooft. Voor een sedan is de auto ook wel erg hoog, wat natuurlijk een bekende kwaal is bij elektrische auto’s.
Wat dat betreft lijkt de compleet nieuwe elektrische Jag een stuk fraaier te worden. Vorige week zagen we daar de eerste beelden van (zie boven) en die auto is wél laag, met een fraaie lange motorkap. Helaas zijn mooie proporties geen garantie voor succes, maar als Jaguar ten onder gaat, dan liever met een mooie auto…
Via: Richard Seddon op X
HZW zegt
Die Jaguar schrappen is een uitstekende beslissing, als je het zo bekijkt, een compleet Jaguar onwaardig design.
JelmerS zegt
Tsja de XE verkochten ze ook.. waarom hier niet mee proberen als je verder toch weinig in de aanbieding hebt
Wolflow zegt
Elk elektrisch hok schrappen verdient een pluim
mashell zegt
Prototypes in zulke labs zien er meestal niet zo fraai uit.
Motomoto zegt
Een Tesla met wat modificaties?
Lambrusco zegt
Ja mijn gedachte ook idd. Lijkt wel een Model S.
grandmasterb zegt
Jammer, ik vond de laatste XJ veel fraaier en aristocratischer dan zijn duitse concurrenten. Ze hadden er een hybride-benzine versie van moeten maken zodat de BPM flink omlaag zou gaan.
verdebosco zegt
Dit lijkt wel een EV-versie van de laatste XF. Kan mij nauwelijks voorstellen dat dit model de afmetingen van een XJ heeft. In ieder geval goed dat deze variant niet in massaproductie is gegaan. Te generiek, zoals de XE bijvoorbeeld was.
Motomoto zegt
Ik denk overigens dat de nieuwe gecamoufleerde Jaguar niet lager is dan het geschrapte model. Maar door er immense wielen onder te zetten en de motorkap hoog te positioneren, lijkt ie laag.
mashell zegt
Een auto met een hoog geplaatste motorkap oogt hoog en juist niet laag. De BMW i7 is je voorbeeld.