Het plan was om de nieuwe Yaris pas volgend jaar wereldkundig te maken. Helaas voor de Japanners: de eerste folderfoto’s zijn inmiddels op het WWW beland.
Dankzij dit Aziatische foldertje weten we nu hoe de derde generatie Yaris eruit gaat zien. Jaja, dit had je niet willen missen. Volgend jaar pas op de beursvloer in Genève, nu al op je beeldscherm: een sneak peak van de onbetwiste ultieme bejaardenbak. Maar wellicht verandert dat imago met dit nieuwe model? Het lijnenspel ziet er een stuk scherper uit. En ja, dat zie je goed, de nieuwe Yaris op de bovenste foto heeft z’n uitlaten in het midden. Een sportieve uitvoering wellicht? Ongetwijfeld dat de auto ook in lengte, breedte en hoogte iets is toegenomen.
Een bijtellingsvriendelijke hybride-uitvoering van de Yaris mogen we eind 2011 (Japan) begin 2012 (Europa) verwachten. Waarschijnlijk wordt dat model in Frankrijk geproduceerd.
Met dank aan Richard voor de tip!
wim zegt
veeeeet. meteen me pa dit stuk ge-emaild om te zegge dat ie een nieuwe auto nodig heeft xD
hopen dat het ”bejaarden’-imago nu een beetje verdwijnt
Martin zegt
Ik dacht eerst een facelift van de clio !!!
JvT zegt
Bij die eerste foto dacht ik: Leuk strak karretje. Maar met een kleurtje zien ze er weer als vanouds bejaard uit..
jack_abarth zegt
Vind het wagentje er toch zeker wel dik uit zien. Nu hopen dat ze er een leuk pittig motortje erin stoppen die rondom de 150pk zit.
Jah zegt
-edit: check!-
Supra1981 zegt
De bovenste ziet er idd niet verkeerd uit. Snufje CT200H, paar leuke velgen en de perfecte auto voor m’n vriendin om boodschappen mee te doen :-)
Op de onderste foto staat zelfs een RS-versie. Wellicht dat Toyota terugkeerd in de Rally :-)
mc959 zegt
de hybride zal ook nog leuk worden, hij zal de motor van de Prius(2de gen) gebruiken, dus een 115pk hebben in zo’n
klein bakske.
Tomtoyo zegt
De bovenste versie gaat om de “modellista” serie. Een soort “af-fabriek” uitbouwkitjes. Niks voor Europa met andere woorden. De witte op de foto is de hybride versie en de rode op de foto lijkt het meest op de Europese versie.
Hansie! zegt
Zeg, ligt het nu aan mij of nemen zowel Audi met dat nieuwe Quatro concept als Toyota de “nieuwe” Mitsubishi neus over?
autoblogger zegt
Als je op oudere vrouwen valt, dan is deze auto natuurlijk wel een babe-magnet…
Freewarefreak zegt
@autoblogger: Jonguh! Doe zulke dingen toch niet.. nou ligt mijn ontbijt weer over het toetsenbord..
Bumer zegt
w00t dit wordt een must have voor alle bejaarden ;)
§tekel zegt
de voorkant: opel meets clio, en afgemaakt door een yaris/auris kont
Eric zegt
Gelekt? Laat maar lekken…..
Larrs zegt
Deze heeft een beetje te scherpe lijnen, al lijkt die wel een beetje op de Auris wat niet verkeerd is overigens.
.
En ook bij deze auto is de neus wat weer afbreuk doet aan het model. De huidige Yaris vind ik persoonlijk het best uitzien.
dotternetta zegt
Jammer dat ie in Frankrijk geproduceerd gaat worden. De Yaris die we nu hebben is ook een fransoos, en dat merk je aan veel kleine details. Sowieso is de kwaliteit voor details en afwerking flink achteruit gegaan bij Toyota de laatste jaren. Mijn 21 jaar oude Starlet is veel beter gebouwd.
mario zegt
soort peugeot-renault met bodykit ofzo..
Atenza zegt
Eerste is idd een spoilerpakket van een tuner dus zo ziet ie er normaal niet uit. Goeie evolutie. Never change a winning team. Staat in de top 3 van best verkochte auto’s in Japan. Spannend is ie nog altijd niet maar dat willen de kopers dan ook niet
Citrofiel zegt
Zo’n RS-versie heeft nog wel wat, maar die andere zullen weer gewoon het vertrouwde publiek trekken.
Incognito zegt
Hybride zullen ze niet in Frankrijk laten maken.
Jipp zegt
de normale versie, waar de bejaarden in rijden, blijft nog steeds saai. de rs versie zal weinig verkopen gelukkig doordat de yaris nog gewoon een bejaarden imago heeft.
Yaris zegt
De auteur van het stukje heeft zeker nog nooit in een Yaris gereden. Dat gezeik over dat het een bejaarden auto begint irritant te worden!! Ik kom meer bejaarden in andere auto’s tegen dan in een Yaris. Ik hoop (maar denk van niet) dat de T-Sport versie een dikke motor zal krijgen, aangezien Toyota op de groene tour is tegenwoordig. Wel jammer, want uit de motor in de huidige Yaris T-Sport valt ook veel meer te halen. Trouwens een Yaris T-Sport met 150 pk bestaat al. De eerste generatie is ook geleverd (niet in NL) met een turbo motor en levert daardoor 150 pk.
MRStephan zegt
@Yaris: Een T-sport Yaris is inderdaad niks mis mee. Toch leuk bij het stoplicht, zeker aangezien haast iedereen bevooroordeeld is bij het zien van een Yaris ;)
Beetje Verward zegt
Zag vandaag een keer een bejaarde in een BMW en een keer een bejaarde in een Audi.
Laurens zegt
@Beetje Verward: meer spiegelen…
Lan_Evo zegt
Hopelijk maken ze de snelle versie ook weer een keer echt snel net als vroeger. Dat zou wel cool zijn. Lekker Audi’s pesten in je ‘bejaardenbak’. :twisted:
woutert zegt
@Lan_Evo: hoezo onzin, audi’s pesten met dit koekblik? alsof een yaris het op kan nemen tegen een a1 s line. laat staat tegen een a3.
Lan_Evo zegt
@woutert:
Ik zeg ook net als vroeger, met de GTT en Glanza. Haha, mensen als jij zitten altijd geirriteerd voor zich uit te staren bij het volgende stoplicht. Daarom is het altijd extra grappig. A1 S line is waarschijnlijk geeneens sneller dan een oude standaard GTT/Glanza, laat staan als die niet standaard zijn.
woutert zegt
@Lan_Evo: wie zegt dat ik de stoplichtsprintjes verlies laat staan recht voor me uit kijken. daarbij heb ik een redelijk snelle a5 sportback waar ik niet uit hoef te kijken of ik door een koekblik er uit word gereden.
Lan_Evo zegt
@woutert:
Welke motor heb je in die A5 Sportback liggen dan?
speedlimit zegt
@woutert:
Niet dat ’t me zo om de sprintjes gaat maar dat je ’t van ’n yaris wint met je a5 geloof ik best.
Durf dan ook eens antwoord te geven op de vraag van Lan_Evo over wat voor motor er onder de kap ligt.
Zelf rijd ik inmiddels m’n 6e toyota waar ik uiterst tevreden over ben.
Als dagelijks vervoermiddel hebben we ’n avensis 2.0d4d station(2007) en ’n Ford focus(2005)
En als 2e auto ’n toyota Mark II…puur voor de fun en af en toe duitsers pesten :)
In ’t kort wat specs voor de liefhebbers: 2.5 twin-turbo,AWD,race nokkenassen,red line 9300tpm en getest op de rollenbank met als resultaat 964 pk.
Niet om op te scheppen ofzo maar ik zeg dan kom maar op met je a5 ;)
MRStephan zegt
@speedlimit: 964 pk? NEGENHONDERD-VIER-EN-ZESTIG ?!
speedlimit zegt
@MRStephan:
Ja dat klopt 964 pk…ik heb ‘m laten importeren uit japan en is dus ook ’n rechtsgestuurde auto.
Hij was al aardig fijngetuned maar nog niet naar wens.
Ik heb ‘m wat vermogen en wegligging betreft op ’n hoger niveau gebracht.
Gezien ’t flinke vermogen ben ik naar finland gegaan om ’n betrouwbare rollenbanktest te doen.
Maar nogmaals,deze auto wordt door mij puur als rijdersauto gebruikt en niet voor dagelijks gebruik.
woutert zegt
@speedlimit: In mijn a5 ligt een in duitsland getunde 3.2 benzine motor die hem heel goed trekt. Daarbij is alleen de ford die je hebt een leuke auto om in te rijden. 964 pk, het is leuk, maar ook al doe je er zo veel aanpassingen aan, de ontwerp snelheid en pk van die auto haal je er niet mee omhoog, daarbij blijft het geen mooie auto, en kan ik eerlijk gezegt niet geloven dat het ding nu lekker rijd. Overigens heb ik onlangs mijn oude alfa verkocht, een 1300 gt junior, hele leuke auto, veel mee gereden, mee naar frankrijk ed genomen, super auto. Ben nu bezig om uit duitsland een tt RS te halen, maar als het even mee zit word het een ferrari f360 das, ook al heeft het minder pk toch wel wat leuker speelgoed dan een toyota mark II.
speedlimit zegt
@woutert:
Leuker speelgoed dan ’n mark2 is jouw mening…het is geen feit en niet controleerbaar aangezien je niet de beschikking hebt tot beide auto’s.
Ik weet hoe mijn mark2 rijdt…gecontroleerd EN goedgekeurd door mij en niet door jou aangezien je geen toyota durft te rijden.
woutert zegt
@speedlimit: Ik heb aardig wat snelle auto’s gereden maar je hebt gelijk, ik durf niet meer in een toyota te rijden, het is veels te veel plastic van binnen. Ik weet toch wel zeker dat een ferrari leuker is om in te rijden.
Daarbij nog maals, niet iedereen woont in nederland die hier reageert, ik in duitsland, en dan kun je eerder in bepaalde modellen rijden, hier rijden al aardig wat a1tjes rond en in nederland nog weinig, net zoals met de nieuwe sharan ed. Als ze in nederland gepresenteerd worden bij de dealers dan zijn ze hier al beschikbaar. niet alles is een broodje aap verhaal.
speedlimit zegt
@woutert:
Ah toch maar ’n ferrari.
Waarom geen R8…bang dat ie uitfikt misschien want daar staat ie bekend om.
woutert zegt
@speedlimit: voor de duidelijkheid, ik heb 29 september 2009 mijn audi a5 sportback in duitsland in ontvangst genomen, dit kon mede zo vroeg omdat de audi dealer de broer van mijn duitse vrouw is, daarom woon ik ook in duitsland.
Waarom geen R8, bijna alle aankopen moeten door de vrouw worden goed gekeurd en aangezien de broer van mijn vrouw al een R8 heeft mag ik die dus niet nemen, ook vanwege lange levertijd. Hij mag dan bekend staan wegens zijn brandgevaar, dit komt alleen omdat als hij fikt dit meteen groot nieuws is, echter is maar een heel klein percentage in de hens gegaan. En een ferrari f360 is 2e hands toch net iets goedkoper, en je kunt direct rijden.
Jipp zegt
@speedlimit: geloof je het uberhaupt zelf we, kom op zeg 964 pk…. beetje onmogelijk in een toyota blok.
speedlimit zegt
@Jipp:
Eerst op onderzoek uitgaan en geef dan ’n zinnig antwoord.
Kijk eens op google en zoek op 1JZ-GTE…da’s wat er in mijn Mark2 ligt…nog leuker wordt ’t met ’n supra motor de 2JZ-GTE.
Beide blokken hebben hun kwaliteit/betrouwbaarheid al lang bewezen.
MRStephan zegt
@speedlimit: OK dat is wel indrukwekkend. Lijkt me een leuke combinatie, in ieder geval origineler dan een standaard sportwagen kopen, zeker aan deze kant van de aardbol. Desalniettemin.. 964.. absurd!
speedlimit zegt
@MRStephan:
Het is zeker origineler dan ’n standaard sportwagen.
Aangezien men de Mark 2 hier niet kent en al gauw bevooroordeeld is bij ’t zien van ’n toyota,des te leuker is ’t bijv. als ’n porsche me niet bij kan houden ;)
Heb zelf aardig wat verstand van autotechniek en als autoliefhebber sleutel ik er graag aan.
Op de velgen na is de buitenkant nog steeds standaard,alleen het onderstel en op motorisch gebied heb ik ’t grondig aangepakt.
MRStephan zegt
@speedlimit: Ik kan alleen geen plaatje vinden van jouw type auto. Bedoel, als ik “mark 2 toyota” intik bij google dan vindt ie een hoop plaatjes, maar er staan geen 2 dezelfde tussen. Hoe ziet zo’n Mark 2 eruit?!
G-Ammo zegt
@woutert: dan betaal jij toch lekker teveel voor een audi’tje waar je niet eens fatsoenlijk achter in kan zitten?
woutert zegt
@G-Ammo: ten eerste waarom zou ik teveel betalen voor mijn audi a5 sportback met een grote motor, sublieme afwerking en heerlijke rijeigenschappen. Ook heb ik hem al bijna 1,5 jaar en nog nooit mee stil gestaan. Verder kan ik achterin best goed mensen kwijt, heb 2 zoons, beide hockeyen en dan moet je wel is rijden, soms rijd mijn vrouw met haar 2 deurs a3 soms ik en bij mij kunnen 2 spelers zeer comfortabel achter in en 3 als het moet gaat ook, eveneens bij mijn vrouw, maar dan zit je niet comfortabel, maar das alleen bij de mpv’s en ja we hebben het hier over junioren A. dat zijn gewoon mannen.
Ik denk dat jij daar eerder last mee hebt in je bejaardenbak jaris waar je nog geen potten mee kan breken, daarbij heb je een anthiepathie lijkt het wel voor mensen die in een audi oid rijden, vanwege jalouzie? Meestal word dit ten stelligste ontkent etc.
Citrofiel zegt
@woutert: Klein detail: De A5 Sportback is leverbaar vanaf eind oktober 2009, hoe kun je hem nu dan bijna 1,5 jaar hebben? ;)
speedlimit zegt
@Citrofiel:
Haha da’s heel scherp van je Citrofiel dat was me nog geeneens opgevallen ;)
Broodje aap verhaal van woutert dus.
woutert zegt
@speedlimit: ik rij rond op een duits kenteken, woon net over de grens en heb m bijna 15 maanden, was de 1e die hem kreeg van de duitste dealer.
Citrofiel zegt
@woutert: Oke dan, laten we het houden op plausibel. :)
Jipp zegt
@Citrofiel: import uit duitsland, ik weet wel dat ze daar eerder rond reden…
Citrofiel zegt
@Jipp: Inderdaad waren ze daar iets eerder:
“Audi gewährt einen ersten Blick auf das scharfe Hinterteil des neuen A5 Sportback. Der fünftürige “Mix aus Coupé und Avant” kommt im September 2009 und kostet als 2.0 TDI 36.050 Euro.”
Maar van ergens september tot begin oktober noem ik nog steeds geen anderhalf jaar. En daarbij lijkt het me sterk dat hij een van de auto’s uit de eerste levering heeft, die gaan grotendeels naar dealers en journalisten en misschien wat vaste klanten. Niet snel naar grijze export, lijkt me.
Jipp zegt
@Citrofiel: lezen hij rijdt op duits kenteken
Citrofiel zegt
@Jipp: Lezen, zie mijn reactie daarop. Dat wist ik dus al.
Mijn reactie waarop jij reageert plaatste ik voordat ik zijn reactie over zijn Duitse kenteken had gelezen, het duurt even voordat ik zo’n quote over de Duitse introductie vind hoor.
woutert zegt
@Citrofiel: lees in mijn vorige reactie aan speed limit waarom en hoe en wat. Overigens gaan die pers auto’s etc via de fabriek in duitsland en krijgt iedere dealer afhankelijk van de grote een aantal nieuwe modellen, ook afhankelijk van het model, de a5 sportback kreeg mijn dealer 3, maar afgelopen maand kwam er een hele vrachtwagen met a1tjes aanzetten.
speedlimit zegt
@woutert:
En ik voorspel alvast dat de a1 hoge ogen gaat gooien voor de titel “gay-car of the year”
speedlimit zegt
@Jipp:
Lezen ja maar dat doe je zelf niet eens…van september tot begin oktober is net ’n jaar en geen 1,5 jaar zoals Citrofiel al schreef.
speedlimit zegt
@woutert:
Bejaardenkbak…dat is wat de meesten denken als ze de buitenkant zo zien.
Heb zelf ’n yaris t-sport(2001) gehad en was daar toch ’n flink stuk sneller mee bij ’t stoplicht dan ’n golf 4 tdi(rode i)
Kan je nagaan wat de compressor versie met de a3 2.0tdi doet ;)
woutert zegt
@speedlimit: het kan dat hij sneller is, maar heeft ook te maken of de golf rijder ook mee deed aan de sprint. Daarbij zegt de type indicatie tdi niet of het een 2.0 is of 1.6 de rode I is vrij normaal, het word pas interesant als ze alle 3 rood of blauw zijn. Daarbij word ik er nooit uit gereden door een yaris, ook niet met de auto van mijn vrouw. Je mag dan wel mooie verhaaltjes hebben van ik heb wel eens dit, ik heb wel eens dat, maar dat betekent niet dat je dat doet bij alle auto’s het blijft eeen flutwagen, voor bejaarden, die schijnbaar ook af en toe snel willen gaan.
speedlimit zegt
@woutert:
Het was duidelijk dat de golf rijder meedeed daar twijfel ik niet aan.
Waar ik niet over hoef te twijfelen is jouw gebrek aan auto kennis…want de 1.6/2.0tdi zijn niet geleverd in de golf 4 zoals jij beweert.
Dan kan je wel zeggen dat ik verhaaltjes dit/dat blabla heb…maar wat hierboven staat is gewoon ’n feit.
En daarmee zet je jezelf flink voor schut hier ;)
woutert zegt
@speedlimit: ten eerste lees je het stukje verkeerd als je meteen er op af gaat dat ik de golf met die 2 motoren bedoel, ik gaf het als voorbeeld, je weet niet wat voor td1 motor er in lag dus kun je niet meteen er aan ontlenen dat ik geen auto kennis heb, als ik zelfs mijn race licentie heb en hem af en toe nog wel is gebruik. Daarbij hanteer je een beleving, die door niemand te controleren is als een feit, wat je niet als feit kan aannemen, het is controleerbaar.
speedlimit zegt
@woutert:
Ik lees ’t stukje wel correct maar jij geeft ’n dom antwoord.
Ik heb ’t over ’n golf 4 tdi…het feit wat ik bedoel is dat er nooit ’n 1.6/2.0tdi in dit model is geleverd.
Dan kun je ’t nog zo goed als voorbeeld gebruiken maar ’t heeft totaal niks te maken met de tdi motoren uit de golf 4.
Zie voor de feiten ook de link naar wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf#Golf_IV
Jipp zegt
@speedlimit: ik zou er niet zo snel van uit gaan dat een 1.6 niet in een golf 4 zou kunnen liggen, net als een 2.0. tegenwoordig worden motoren die beschadigd zijn of auto’s met schade wel eens uitgerust met nieuwe motoren en vaak is dat niet de zelfde als er oorspronkelijk in zit, mijn zwager rijd met een golf 4 met een 2.0 tdi, nooit geleverd door vw maar wel er in te zetten.
speedlimit zegt
@Jipp:
Juist ja en daar gaat ’t mij om…wat er origineel door vw geleverd is in ’n golf 4.
Een andere motor erin zetten dan ’t origineel is altijd wel mogelijk.
Zo ken ik ’n corolla(1992-1997) waar ’n 2.0 turbo in zit die rond de 260 pk zit…ook nooit origineel door toyota geleverd in de corolla.
Jipp zegt
@speedlimit: een golf 4 tdi heeft standaard trouwens al 110 pk uit een 1.9. daarbij kun je met een benzine gewoon makkelijker snel weg trekken, dat merk ik meteen als ik met de auto van me vriendin rij of met mijn eigen auto.
speedlimit zegt
@Jipp:
Uh correctie…standaard heeft de 1.9tdi 90pk…zie de wikipedia link ;)
woutert zegt
en weer een nieuwe versie van een wel degelijke bejaardenauto. Dit keer doen ze wat ieder merk tegenwoordig doet, het verkleinen van een groter model, in dit geval de auris verso.
Hoe lelijk wil je het hebben. Veel liever een polo, a1, corsa of als het echt moet fiesta.
speedlimit zegt
@woutert:
En weer ’n puntje eraf voor jou…de auris verso bestaat niet eens ;)
Bewijst maar weer eens dat je toch al matige autokennis niet verder dan vag gaat.
Jipp zegt
@speedlimit: nou ik zou de verso ook gewoon auris verso hebben genoemd, ontkennen dat dit geen mini verso is kun je niet.
Kevink zegt
@woutert:
ach ach ach gij onwetende ziel..
Die kleine japjes hebben altijd behoorlijk rappe versies die ze in eigen land houden. En soms kom je er zomaar één tegen in nederland… succes met ja a3 1.6tdi.. ><
woutert zegt
@Kevink: ach, ze hebben dan wel snelle autotjes in eigen land, maar kom wel is in tokyo en daar rijden ze wel is, maar veel speel ruimte heb je daar niet, daarbij heeft mijn vrouw al een 2.0 tdi a3 en die is wel wat sneller dan zo’n beetje de meeste toyota’s
Bart_V zegt
Vette shit ouwe :P
Als de TS er zo uit gaat zien ruil ik mijn Corolla in :P
G-Ammo zegt
Deze is wel f*cking dik!!!!!! Ik ga hem zeker inruilen tegen m’n Yaris die’k nu heb :D Hard!
Toyota flikt het weer ^^
woutert zegt
@G-Ammo: daarbij gedraag je je als een tiener die net een yaris kan betalen. Maar inderdaad, toyota flikt t weer om een bejaardenbak te maken.
woutert zegt
@G-Ammo: daarbij gedraag je je als een tiener die net een yaris kan betalen. Maar inderdaad, toyota flikt t weer om een bejaardenbak te maken.
G-Ammo zegt
@woutert: Nou ik ben best wel blij hoor met een lekker zuinig bakkie uit 2009, en geen zuiphok voor het jaar 1995.
Ga jij maar lekker in een dure premium bakkie rijden van de zaak. :)
Jipp zegt
@G-Ammo: weer een hele stoere onzin reactie van je hoor! en echt waar haal je t jaar 1995 weer vandaan..
woutert zegt
@G-Ammo: toevallig heb zowel ik als mijn vrouw geen auto van de zaak maar gewoon prive, en dat zuiphok is geen hok maar een perfectrijdende auto die wel wat beter rijd dan dat hok van jou.
Jipp zegt
Lekker bezig woutert!
Dimglor zegt
Mja totaal m’n smaak niet… Ziet er veel te hoekig uit.. Ik kan dit echt niet smaken… :s
steven simons zegt
Heeft iets van de peugeot308 weg ! Die rijstkakkers foto-
graferen blijkbaar alleen niet gebouwen ! ?
Cantago zegt
Ziet er uit als een toch al lelijke Aigo, maar nu met een vreselijke bodykit! Wat een lelijk hok zeg, gelukkig zien we nu de foto’s al, kunnen ze hem nog aanpassen!
de Belg zegt
Mijn excuses voor die uitspraak om20:24 !
Ik bedoelde namelijk : Die Jappen fotograferen…
Barry zegt
Kan er niks aan doen, maar de japanse wagens worden met de dag lelijker. Na alle kwaliteitsschandalen van de laatste maanden is het nog een wonder dat ze uberhaupt zo groot kunnen zijn als merk!
MRStephan zegt
@Barry: Ach ach kwaliteitsschandalen.. BMW heeft ook al wat auto’s teruggeroepen ivm de remmetjes.. sta je dan met je Rolls Royce. Niet alles geloven wat de media/blogs schrijft/schrijven hé ;)
duckje zegt
leuke auto!