Wachten tot de IAA? Dacht het niet!
Je had de onthulling van je nieuwe hatchback nog wel zo zorgvuldig gepland. De stand op de IAA in Frankfurt tot in detail hebben uitgedacht. Pakkende slagzinnen die de aandacht op je Mégane moeten vestigen. En dan is het allemaal (een beetje) voor niets.
Of enkele hoge heren bij Renault zich inderdaad zo voelen wagen we te betwijfelen, want een georkestreerd lekmomentje is natuurlijk dé gelegenheid om voor de grote meute uit wat solo-aandacht voor je nieuwe kindje te genereren.
Dat daargelaten: de nieuwe Renault Mégane dus. Een vrij druk smoeltje à la Talisman, een minstens even drukke achterzijde en een interieur waarin de hoofdrol is weggelegd voor een groot scherm op de middenconsole. Check het allemaal in de gallery en bedank carpassion.it even voor de foto’s.
gt500eleanor zegt
Ik vind die achterkant echt net niks
freezzr zegt
@gt500eleanor: ik vind die achterkant wel ok
lightstar zegt
@gt500eleanor: ik vind hem juist een stuk beter als de huidige!
yox zegt
Mooie bak, lekker gedrongen achterkantje.. Voorkant iets te veel zwart
Kuifje zegt
Complimenten aan van den Akker, het ziet er weer heerlijk uit!
willempjuh zegt
Ik hoop dat je deze keer wel kunt kiezen tussen een automaat en een handbak… *kuch* Clio RS *kuch*
Ekrachess zegt
@willempjuh: op de foto’s zie je al een automaat, dus als je iets meer vermogen wilt dan een 90 pk sterke driecilinder zal het wel weer tegenvallen.. Zonde
W115 zegt
Een grote clio met details van de grote broer. Jammer want de vorige megane was wel bijzonder vormgegeven.
harrie zegt
Waar bij Audi alles veel te veel op elkaar lijkt, is het bij Renault echt een allegaartje van designs aan het worden. Best een mooie bak, maar ze zitten duidelijk in een identiteitscrisis.
bmw135i zegt
@harrie: hier zijn toch echt zat stijlelementen van de Talisman in verwerkt hoor.. Ook qua interieur.
ThomasBol zegt
@bmw135i: ja een tablet die door de brede randen eromheen al gedateerd lijkt. Renault moest even naar het verfijnde XC90 interieur kijken voordat zij zelf gingen proberen.
mrdjm zegt
@bmw135i: Zeker, het is mooi, maar een beetje teveel gelijk aan de Talisman. Leuk als je “slechts” een Megane kan rijden, maar niet als je de Talisman hebt.
Voor eenheidsworsten kunnen we al bij Audi terecht……
87sandyd zegt
@mrdjm: het zit diep he, die haat…
mrdjm zegt
@87sandyd: Ik ben eerder teleurgesteld, dat is nog erger dus ;)
Teleurstelling over de creativiteit die onder het kopje marketing wordt weggemoffeld. Sommige zijn daar beter in dan anderen. Het wil echter niet zeggen dat het vanuit business oogpunt geen goed idee is. Het gemiddelde volk is nog altijd niet in staat om door reclame heen te kijken en wil ook geen markt onderzoek doen. Herkenbaarheid is dan dus zeker iets waar je op kan inspelen om je producten aan de man te brengen.
mercedesclk350 zegt
Vind hem schitterend! En de achterkant met die RS 01 achterlichten is erg geslaagd!
henkhupelschoten zegt
Niet mis! Lekkee hoor renault!
jurdespotter zegt
Jammer dat er altijd zo’n enorm logo op de neus zit. Verder een prachtige auto. Complimenten!
gop1 zegt
Jammer Joh!! Wat een misbaksel, zowel het in- als het exterieur. Dan vind ik de huidige generatie toch echt veel leuker.
kilum zegt
Ik weet het niet. Op de een of andere manier ziet een 5 deurs Megane er nooit goed uit vind ik. Terwijl de 3 deurs me vaak wel kan bekoren. En ook nu weer. Het ziet er allemaal goed uit behalve van de zijkant dan klopt er iets niet. Ik weet niet precies wat. Maar het is niet mooi.
autofanaat zegt
Echt een hele mooie auto geworden. Renault is goed bezig.
desjonnies zegt
Dit vinden we te druk, een Golf te saai, een Astra is een Opel dus not done hier op AB hetzelfde geldt voor de 308 van Peugeot. Mazda zien we niet eens staan;
KIA, Hyundai en Toyota burgerlijk een Focus is ook nix en een Cactus begrijpen we niet.
Blijft over Audi en BMW de rest is baggûh jongen !
Me vind het een hartstikke leuk karretje van Renault ondanks de motorproblemen die deze wagen zal hebben (zie ene M Verstappen) en de elektronica is natuurlijk ook sla.
Ja het design is wat druk, maar dat is in op dit moment, hetzelfde geldt voor die LEDjes die helemaal in zijn.
Volgens mij is dit zo’n wagen waarvan je denkt : wat heb ik in hemelsnaam nog meer nodig op een auto ?
Ow ja 732 pk, daar heb j e namelijk pas wat aan !
mercedesclk350 zegt
@desjonnies: Amen, dan toch liever een bereikbare auto.
rufctr01 zegt
@desjonnies: mooi gesproken! Ik vind dit een mooie auto! Ziet er goed uit, ik denk niet dat Renault weer in het Laguna debakel trapt door een minder goede auto op de weg te zetten.
toniominestrone zegt
@desjonnies: Hoezo motor problemen? Renault maakt prima motoren, de simpele zielen onder ons zullen direct naar de F1 wijzen, geheel onterecht.
desjonnies zegt
@toniominestrone:
Trollo !
kylian zegt
@desjonnies:
Als ik een huurauto zou zoeken staat deze Megane met nog een paar verschoppelingen uit jouw lijstje op mijn short-list.
Voor mij geen usual suspects en al helemaal geen olieboten.
Maar ik heb geen huurauto nodig.
trustmeiamanengineer zegt
Hmm, opzich niet slecht. Maar onze landgenoot moet wel oppassen dat ‘ie z’n potlood niet teveel gebruikt. Wordt wel erg onrustig en druk met al die lijnen, vouwen en randen.
basjez zegt
Wooooowwww wat een bak!
camber24 zegt
Liever een 308.
flippiez06 zegt
Hitpotentie!
bert_volders2 zegt
Op zich niet direct heel lelijk alleen maakt Renault het zich WEER moeilijk! Wanneer ik bij de huidige Megane kijk die ik nu rijdt is er bijna geen één lijn die door zou moeten lopen op aansluitende panelen die ook daadwerkelijk door loopt. Verschillen van enkele milimeters zijn geen uitzondering en dat het niet exemplarisch is bewijzen de Megane’s van collega’s. Doet toch af aan de kwaliteitsuitstraling. Hebben we ’t voor het gemak maar even niet over onderdelen die voor het gemak af fabriek niet vast geschroefd worden (deurslot-vangers, stoelen, …).
pjeey zegt
@bert_volders2: lol, dat noemen ze Franse charme.
c3po zegt
Ben totaal niet van de Franse auto’s maar dit vind ik er oprecht goed uit zien! Strak design.
jippie zegt
Voor- en achterkant zijn echt iets te druk. De zijkant is dan weer veel saaier. Kortom: design is niet helemaal in balans.
maxhunter zegt
Supah!
basjez zegt
Iemand opgevallen dat bij de “dynamische” foto’s de achterwielen schuin gaan? 4control ?
lamborgfan zegt
Ziet er leuk uit, maar zal hem zelf niet kiezen.
Mij ” a little too much”
petrolhead4life zegt
Ziet er leuk uit maar ik vind de golf en de focus beter.
desjonnies zegt
@petrolhead4life:
ik niet al is dat, net als jouw aanname, he-le-maal nergens op gebaseerd !
petrolhead4life zegt
@desjonnies: dat baseer ik op dat de golf buiten gewoon goed gebouwd is en de focus gewoon het beste stuurt. Ook vind ik ze allebei mooier dan de renault
desjonnies zegt
@petrolhead4life:
Ow dus je hebt al met deze gereden, nou vertel dan joh !
Weet zeker dat heel AB dat ontzettend leuk zal vinden …………………………
reistje zegt
Mooier dan de vorige als je het mij vraagt, hoewel ik de voorkant misschien iets wat druk vind.
Ben overigens een stuk benieuwder naar de Coupe en Estate aangezien dat de 5deur hatch toch wel veruit het lelijkste van de 3 vormen was als je het mij vraagt.
Rick-dos zegt
Ik hou wel van auto’s met drukke lijnen. Dat zijn de auto’s die mij bezig houden. Het is juist een ontdekkingsreis naar details. En als je ze dan vindt verrast of gefascineerd zijn door de details.
Het is een beetje als een verhaal lezen. Gecompliceerde lijnen kunnen tot een mooi en kloppend verhaal (lees:auto) leiden of tot een mislukking. Daarvan zijn genoeg voorbeelden. Er zijn ook genoeg auto’s die je niks nieuws te vertellen hebben. Daarom kan ik nooit opgewonden raken van een nieuwe Audi. Die auto heeft nooit een leuk verhaal te vertellen. Het is een boek met één bladzijde waarvan het verhaal je al veels te lang kent. Het is prima te verteren zoals een hamburger van de Mac ook te verteren is, maar het geeft je voor de rest niet echt voldoening.
De 911 is een auto waarvan je het verhaal ook al heel lang kent, maar ondanks dat je het kent blijf je er van genieten. Dat zijn de klassiekers waarvan je niet genoeg kan krijgen.
Deze auto ziet er veelbelovend uit. Zo op het eerste gezicht een mooie auto.
Waarom ik trouwens ineens dit hele verhaal op een topic van een Megane wil typen weet ik niet, maar het is zondagochtend en zo…
klaasjevaak zegt
De huidige Megane hatchback heb ik nooit mooi gevonden, maar dit ziet er gewoon goed uit! Nu nog even afwachten of de niet GT(-line) er ook zo goed uit ziet…
mashell zegt
Deze kruising tussen Clio en A-klasse is bijzonder geslaagd.
frisian zegt
Mooie auto geworden zeg!
sydney zegt
Ik krijg het potverdimmedonkerbruine vermoeden dat ik liever Renaults wil verkopen dan dat spul uit München.
e1000bmw zegt
@sydney: frappant! Ik krijg zo onderhand het vermoeden dat ik liever een Renault als volgende auto wil i.p.v. dat spul uit München. Als daily dan…
sydney zegt
@e1000bmw523i: M’n broer rijdt sinds gistermiddag een zilvergrijze 4 Gran Coupé met de juiste wielen als demo.
Ik mag het doen met een zwarte F30.
Ook niet te versmaden.Maar die halen het echt niet bij de Renault’s 25 V6 Turbo en Safrane Baccara Biturbo van m’n pa.
ThomasBol zegt
Ziet er goed uit! Nu maar eens presenteren op 16 inch CO2 vriendelijke wieltjes en halogeen pitjes in de koplampen. Kijken of hij dan nog steeds zo strak is?
Orichy zegt
Vanaf de zijkant is dit een prima auto, interieur ziet er ook prima uit, maar mijn “beste” vrienden, wat hebben zij met de voorkant en achterkant gedaan, wat zijn die ontzettend druk en daardoor lelijk geworden, erg jammer en onnodig.
Meneer van den Akker heeft iets te veel zijn mensen hun best laten doen en het niet “gecontroleerd” voordat het op het defenitieve model geplakt werd. of is hij overruled door meneer Ghosn, dat zou ook nog kunnen, dat die dit wel mooi vindt.
Jochempie zegt
Leuke wagen! Lekker Frans, lekker optimistisch, lekker eigenwijs.
En dan hoop ik altijd maar dat ‘ie niet te populair wordt onder de leaserijders, want net als bij de huidige Mégane is het imago dan direct naar de haaien. Want wat zijn dat een stelletje verkeershufters, die Mégane-Station-GT-Line-bestuurders, niet te filmen..
Eigenlijk is het in ons land zo, zodra de leaserts met je auto aan de haal gaan, is het gedaan met het imago.
pjeey zegt
@Jochempie: net als die Blueband mensen, wat een hufterig volk zeg. Becel mensen, dat zijn ten minste nette mensen…
Jochempie zegt
@pjeey: Ik vat ‘m niet.. Maar ik zie buiten m’n eigen voordeur niet wie er Blueband of Becel gebruikt.
Maar de verkeershufter zit in de mens, niet in de auto. Daarom vind ik het zo zonde van een sympathiek merk als Renault dat alle verkeershuftertjes daar de sleutels ophalen.
Dutchdriftking zegt
Heel goed gelukt! Goed bezig die Fransen.
thearchitect zegt
Erg Astra-esque als je het mij vraagt.
Ram-G-maN zegt
Meteen een R.S. uitvoering, lekker hoor. Ik vind de tellers zeer geslaagd. Grote RPM klok met de snelheidsmeter centraal. De schakelflippers zien er lekker oversized uit, waarschijnlijk zijn deze ook gefixeerd aan het stuurkolom, precies zoals het hoort. Ik vermoed ook dat het een DCT betreft. Hopelijk is er ook een handbak met korte 6+R verzetten.
e1000bmw zegt
@AutomotiveDesigner: Psst! Dit is de GT, niet de RS. ;-)
mashell zegt
@AutomotiveDesigner: met 1 knopdruk staat op dat display natuurlijk gewoon een snelheidsmeter.
e1000bmw zegt
Ik ben persoonlijk van de strakke en elegante lijnen. Dit is naar mijn smaak een beetje te druk. Ik geef de voorkeur aan de vorige (huidige) generatie. Als GT220 of TCe180 is dat ook geen straf.
mvdd zegt
Ziet er goed uit! De zijkant doet alleen een beetje te Japans aan
dorus69 zegt
Mooi bak!!
gtwillem zegt
Ik vind het een dikke auto, zo vanaf de plaatjes. Ik zie dat het een GT is, maar dat maakt hem niet minder mooi.
Die wielkasten zijn lekker geprononceerd, dikke kont ook. Staat goed. Ben er nog niet uit of ik de neus mooi vind, maar misschien moet ik hem even in het echt zien om een goed oordeel te geven. Vaak kun je van een foto of video het uiterlijk niet goed beoordelen. Ik vond de nieuwe Lexus IS echt best wel lelijk, maar nu ik hem af en toename rijden denk ik vaak: toch wel een gaaf model.
Renault is sowieso lekker bezig met de nieuwe Twingo, Clio, Talisman en Espace. De ontwerpen zijn prettig maar zeker niet over de top en de prijzen zijn zeer scherp als je kijkt wat je er voor krijgt. En qua betrouwbaarheid zal het vast beter scoren dan voorheen.
Okkii zegt
@gtwillem: precies, goedkoop in aanschaf idem dito bij onderhoud. Prettig design en een best wel volwassen uiterlijk ik vind hem zeker geslssgd .
v60polestar zegt
Ziet er goed uit hoor!!
ds3thp zegt
Ziet er uit als een strakke wagen!
Van de vorige versie vond ik de 5 deurs Hatchback de minste van de Megane reeks
maar deze ziet er al prima uit eigenlijk.
Misschien is nu eindelijk het moment daar dat er ook een RS versie komt van de hatchback?!
Zo te zien aan de digitale tellers komt er nu dus ook een versie met Renaults 4 wiel besturing (4 control)
Dit is nu volgens mij alleen op de Laguna (Coupe) leverbaar.
ko3n zegt
Next
hondar zegt
Nope…
bouke123 zegt
Leuk zo’n Golf/Leon/A3, oh wacht…
bouke123 zegt
Leuk zo’n Golf/Leon/A3, oh wacht…
Pallas zegt
Brerakontje.
gerjanm zegt
@Pallas: Ik zie weinig overeenkomsten.
[img]http://www.motorstown.com/images/alfa-romeo-brera-ti-07.jpg[/img]
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/0_Gelekt/Renault_Megane_IV_2016/Renault-Megane-IV-2016-gelekt-06.jpg[/img]
moldauferrari zegt
Ziet er goed uit alleen het is wel een soort kruising tussen een clio en a klasse.
richman zegt
Seat leon fr is that you?
clarkson zegt
Nee sorry maar iets te speelgoedauto achtig voor mij.
basta zegt
Wat een lelijk hok. Teveel lijnen en geen passende verhoudingen. Terwijl ze met de Clio toch een aardige auto neergezet hebben.