Zo vlak voor de onthulling is er, helaas voor Land Rover, toch nog een nieuw groot lek.
Op de set van de nieuwe James Bond-film was de nieuwe Defender al gespot. Het ging toen om slechts één plaatje. De onthulling is morgen, maar zo vlak voor de presentatie is er nieuwe informatie en foto’s naar buiten gekomen.
De foto’s en info zijn afkomstig van het Instagram-account soflorovers. Het account wist de hand te leggen op een Zuid-Afrikaans autoblad. In deze nog te verschijnen editie van het automagazine SA4x4 staat het verhaal van de nieuwe Land Rover Defender omschrijven.
Zo leren de foto’s ons dat Land Rover twee varianten van de Defender gaat lanceren. Een driedeurs (90) en een vijfdeurs (110) specificatie. De 4×4 heeft 291 mm bodemvrijheid en kan 900 mm waterdiepte trotseren. Dat is 127 mm meer in vergelijking met de Jeep Wrangler. Het lijkt een beest van een offroad auto te worden.
Deze week is de IAA in Frankfurt. De meeste auto’s zijn al reeds bekend. De nieuwe Land Rover Defender is één van de enkele verrassingen die nog gepresenteerd moet worden.
https://www.instagram.com/p/B2KNvQtHwCv/
emping zegt
Het zijn helaas niet echt scherpe foto’s, dan kan je nog beter een dag wachten.
flatsixx zegt
Lijkt net zo’n concept uit 2005… even wennen nog.
jaspervdwinden zegt
@flatsixx: nou wen er maar aan, want dit concept gaat weer tot 2055 mee… ?
flatsixx zegt
@jaspervdwinden: haha dat is waar ook, genoeg tijd.
bimmerfan zegt
Lelijke boswachters auto.
vondick zegt
@bimmerfan: je bent zelf een boswachter
lacker zegt
De straten worden weer een beetje mooier.
svdv zegt
Toch best dik eigenlijk. Alleen de Achterlampje vind ik een beetje vreemd
krisp zegt
De geest van het oorspronkelijke ontwerp lijkt goed vastgehouden te zijn. Best een knappe prestatie. Ben benieuwd of de prijs ook nog OK zal zijn.
robert110 zegt
@krisp: Als de Zuid-Afrikaanse prijs een goede indicator is zal de 110 rond de € 56.000 kosten en de 90 rond de € 51.000. Ter vergelijking een 3drs Land Cruiser kost in Nederland € 76.600 en een 5drs Land Cruiser kost € 80.700. Met wat belasting bij de Defender zal het dus wel redelijk gelijk trekken denk ik zo.
birdnerd84 zegt
Echt geen lelijk ding maar qua uiterlijk vind ik het meer een nieuwe Freelander (ja ik weet dat die is opgevolgd door de Discovery Sport)
550maranello zegt
Het is erger dan ik vreesde. Weer een icoon minder.
chriscross zegt
Ik vind ‘m wel gaaf, een echte SUV ipv de vele wannabee SUV’s.
ikschrijfookoverautos zegt
Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik deze auto zou waarderen, maar als driedeurs met die off-road velgen eronder ziet hij er machtig mooi uit.
robert110 zegt
De details zoals de drie zitplaatsen voor, de stalen velgen en de trekcapaciteit van 3.750 kg laten wel zien dat dit nog steeds een echte Defender is.
Het ontwerp is niet helemaal mijn ding maar bij een Defender maakt dat eigenlijk niet uit.
Design_Driven zegt
@robert110: Eens nu nog eentje in Tangier Orange en een nieuw evenement organiseren. Of beter nog een nieuwe Camel Trophy.
lompey zegt
Leuk voor even maar zo tijdloos en karaktervol als zijn voorganger gaat het nooit worden
dunhozzie zegt
Weet iemand richtprijzen? Moeten we €100k meenemen, of is het iets schappelijker?
dunhozzie zegt
@dunhozzie: wat ik vind is 40-45.000 pond. Dat is rond de €50.000, dat zou nog schappelijk zijn. Ik wil de langere wel voor maximaal €60.000 (hoewel ik de korte mooier vind).
robert110 zegt
@dunhozzie: € 56.000 voor de 110 en € 51.000 voor de 90. Maar dat zijn wel Zuid Afrikaanse prijzen.
dunhozzie zegt
@robert110: thx. Dan ben ik bang dat ie hier idd richting de €70.000 gaat. Dat zou voor mij teveel zijn T_T
dunhozzie zegt
@dunhozzie: op basis van de Britse prijzen is de Disco Sport 10.000 pond goedkoper (vanaf – FWD). En die start in NL op €54.000. 4WD is ie €61.000, dan begint de Defender waarschijnlijk rond de €70.000
kennone zegt
Doe mij de oude maar??
poursuivant zegt
Hallo Dacia.
potjak zegt
@poursuivant: ? Waar haal je die vandaan ?
poursuivant zegt
@potjak: het was mijn eerste associatie bij de combinatie van wielkasten en dat ‘ding’ achter de voorste wielkasten.
potjak zegt
Ziet er gaaf en stoer uit.
berlinetta zegt
Zo op het eerste gezicht niet heel verkeerd, maar even afwachten tot de officiele onthulling. Deze auto zal hoe dan ook voor verdeelde reacties zorgen.
rhellema zegt
Net als de G van Mercedes vind ik deze auto’s zo zwaar gehypet. Het is eigenlijk gewoon een vierkant hok waar 4 wielen onder gezet zijn. Verkeerd rijden zal het zeker niet maar om nou te zeggen dat het mooie auto’s zijn?!
itiswhatitis zegt
@rhellema: de defender staat daarom ook bekend als werkpaard
posthumus zegt
De échte nieuwe Defender staat volgens mij in het klein bij de Suzuki-dealer
gandini zegt
@posthumus: Een handzame alleskunner met eenvoudige techniek waar je nog enigszins zelf aan kunt sleutelen? Ja, ik ben bang dat je gelijk hebt.
bsxc2 zegt
Is te chique geworden
toyotafortuner zegt
Zo op t eerste gezicht vind ik m wel wat soft ogen
wimbers zegt
ik ben vooral benieuwd naar de techniek.. als het maar geen hoogmoedig turbomotortje wordt. het moet wel functioneel blijven natuurlijk. starre assen? sperdifferentielen, niet te veel electronica.. wellicht een opt down lijst met alles handmatig?
robert110 zegt
@wimbers: met de motoren zit het wel goed, een van de opties wordt een 6 cylinder lijn op benzine. Diesel wordt zoals vanouds 4 cylinders en een turbo.
geelbarrel zegt
Oef ik las: nieuwe Land Rover Defender lekt van alle kanten ??
mashell zegt
@geelbarrel: nee, dat gaat over de oude Defender.
stalensnuitje zegt
@geelbarrel: dat moet je positief zien. Als ie niet zou lekken, was ’t carter dus leeg ?
Dutchdriftking zegt
Hij lijkt best gelukt. Alleen staat mij ergens iets bij dat @wouter al bij een geheime onthulling is geweest. Mogen jullie deze beelden dan wel tonen? Ik kan mij voorstellen dat je dan de volgende keer geen uitnodiging krijgt….
derx zegt
heh… Ik las de titel als: “De nieuwe Land Rover lekt van alle kanten” :)
Design_Driven zegt
@derx: Dat is sowieso standaard dus klopt wel
harrie zegt
Soort downie versie van de echte Defender, wat een treurnis.
Design_Driven zegt
Het ging nooit een echte 1:1 vervanger worden van de oer Defender maar er is genoeg om toch leuk te vinden. Goede vrienden hebben hem kunnen/moeten testen in het terrein en waren best onder de indruk en dat zijn ze niet snel.
Stalen velgen lijken wel wat groot, maar ook dat wisten we al. 16″ geeft nou eenmaal betere keuze aan off-road banden. Dit ziet er uit als 18″, die heb ik zelf ook en hoewel er minder keus is is het ook niet dramatisch.
lefty00 zegt
Grappig die koplampen, zo kijkt mijn hond soms ook als ze ultra relaxt voor haar uit staart al liggend op de grond met haar kop op haar poten.
Maar een goede vervanger van zon stuk iconisch gereedschap is eigenlijk nooit goed. Iedereen vind er wel iets van qua design. Maar stakjes als jullie m in handen hebben kan ie laten zien waar de auto toe in staat is. En hoe goed/gemakkelijk je er zelf aan kan sleutelen in de veld of je garage. Ik ben benieuwd.
lefty00 zegt
@lefty00: de veld, het water, de water, jaja, mooi zon edit functie op autoblog. Het veld dus.