De derde generatie van de i20 is een sportieve verschijning.
Voordat Hyundai de gelegenheid heeft om de auto zelf te presenteren heeft de nieuwe i20 zijn weg naar het internet al gevonden. Het model is qua design duidelijk anders dan de vorige generatie, die alweer uit 2014 stamt.
Wat Hyundai al wel de wereld in had gestuurd: twee schetsen van de nieuwe i20. Helemaal een verrassing is het design dus niet. Aangezien schetsen vaak nogal overdreven zijn qua verhoudingen kan het uiteindelijke model soms tegenvallen. Deze keer valt dat echter reuze mee.
We zien een scherp gelijnde auto voor ons. De neus van de splinternieuwe Hyundai i20 toont veel overeenkomsten met die van de gefacelifte i30. Die moet ook nog onthuld worden, maar het front kregen we alvast te zien in een teaser. Aan de achterkant draagt de achterspoiler bij aan de sportieve uitstraling.
De nieuwe i20 is ontworpen volgens de nieuwe designtaal van Huyndai: Sensuous Sportiness. De eerste productieauto die volgens deze filosofie is ontworpen was de nieuwe Sonata. Daar was het Sportiness-gedeelte echter nog niet heel duidelijk aanwezig. Bij deze i20 is dat gelukkig wel het geval.
De Hyundai i20 moet het op gaan nemen tegen auto’s als de Polo en de kersverse Corsa en 208. Voor technische details moeten we nog even geduld hebben tot de officiële onthulling. De auto zal zijn opwachting maken op de beurs van Genève.
Foto’s via: Carscoops.com
Ram-G-maN zegt
Mazda 3 belde, ze willen hun front terug.
https://www.anyauto.com.au/wp-content/uploads/2019/02/2019-Mazda-3-Astina-6-nose.jpg
blackmilo zegt
@AutomotiveDesigner: 1998 belde, ze willen hun grap terug
niex zegt
@blackmilo: 2019 belde, ze willen een bruikbare app terug
karhengst zegt
@AutomotiveDesigner: Mazda is meer op Hyundai gaan lijken dan andersom. Was meer dan van hun oude front.
Ik vind de i20 vooral veel raakvlak hebben met de nieuwe Ibiza/Leon. Al is het ook hier weer vooral andersom. Fraai wagentje is geworden!
basv zegt
Iedereen hier vindt het altijd prachtig, maar ik zit liever in een polo of golf.
tanzanitef30n zegt
@basv: hun zelf ook hoor…
cappie zegt
@basv: Omdat je buurman ook in een Polo of in een Golf rijd, en daarom rij jij er ook liever in.
karhengst zegt
@basv: Inderdaad, die zijn nog lekker saai zodat je niet wordt afgeleid door je eigen auto als je je vergaapt aan al het leuks wat er voorbij komt gereden.
basv zegt
@karhengst: Ja want dit is spannend hahahahahaahahahahahaahahhahahahahaha
RiKe zegt
Ik vind het er best leuk uit zien voor een kleine hatchback.
lompey zegt
Vind Hyundai leuke auto’s maken….niet altijd origineel maar het smoelt goed
bernoulli zegt
Hé. Een Kamiq met een zwart dak.
techniekmeneer zegt
Mweh, deze valt mij best tegen.
Robert zegt
Ik zie verwantschap met de Seat Ibiza en Peugeot 208. en da’s niet noodzakelijkerwijs een compliment. Ik durf de gok wel aan dat zustermerk Kia binnenkort de nauw verwante Rio gaat presenteren, die er een stuk beter zal uitzien.
emping zegt
Ziet er leuker uit dan de Corsa en de Peugeot. Niks mis mee.
str8six zegt
Leuk bakkie!
Breinstein zegt
Doorlopende achterlichten ❌
Dutchdriftking zegt
Niks mis mee, maar ook weer niet opzienbarend. De tijd dat Hyundai elke drie jaar met een nieuw model kwam wat er tien jaar nieuwer uit zag ligt ook alweer achter ons.
gregorius zegt
Hyundai wordt steeds meer Europees. Zolang je maar vaak genoeg ‘sportief’ noemt, gaan andere mensen die onzinkreten overnemen. Hier is niets sportiefs aan. Het is een huis tuin en keuken mini autotje zonder enige motorisering die ook maar richting ‘opwekkend’ aankomt. En dan kan je een doorlopend richeltje maken boven op je achterklep; maar een spoiler is het niet. En je kan 3 plastic uitsteeksels onder de bumper plakken; het is geen diffuser.
Maar goed, het is geen Ford ‘EcoSport’; dat was natuurlijk wel het toppunt.
Loek zegt
Alleen de achterlichten lijken alsof de units van een Tarraco uitgesmolten zijn. Verder wel een leuke wagen. De huidige i20 is een leuk sturende auto en zou op basis daarvan mijn keuze zijn in dit segment. Als ze het interieur zo ontwerpen als de Kona is hij de beste in zijn klasse.
redbeams zegt
Na bmw nu ook hyundai over op de lexus achterlichten