Terwijl de laatste autobloggers rond deze tijd zo’n beetje de kroeg uit komen rollen (of glijden), moet ondergetekende de toko bewaken. It’s a dirty job, but someone’s got to do it. En op dit onzalige tijdstip hebben we meer Lamborghini-lekkage in de aanbieding; op een forum verschenen een aantal pagina’s uit de catalogus van de Aventador, dus jullie kunnen alvast je volgende Lamborghini samenstellen.
Terwijl Lamborghini zelf probeert de nieuwtjes zo gefaseerd mogelijk naar buiten te brengen om maximale aandacht te krijgen, zijn er hier en daar wat stoute jongetjes in de klas die een voorschot nemen op wat Lambo liever zelf had laten zien. Toegegeven, zodra je op documenten ‘confidential’ zet werkt dat natuurlijk als een rode lap op een stier (haha..).
Het spec sheet vermeldt 700 pk, 0-100 in 2,9 seconden, en een top van 350 km/u. Geen verrassingen in die hoek. Dan het gewicht: de Aventador heeft een drooggewicht van 1.575 kg, 90 kg minder dan een LP640, en slechts 10 kg meer dan de LP670-4 SV. Hij is wel iets zwaarder dan een forumposter ons wilde doen geloven, maar je kunt niet alles hebben.
Dan de zaken waar Lamborghini zijn extra winstmarge vandaan haalt: de opties. We zien een drietal matte kleurtjes, die in het kader van het ‘ad personam’-programma kunnen worden besteld: Nero Nemesis (zwart), Bianco Canopus (wit), en Marrone Apus (bruin). Verder kan je je in het interieur helemaal uitleven met bicolor-setjes en stiksels in andere kleurtjes, zo lang je maar betaalt. Tot slot zijn er nog de optionele transparante motorkap (past mooi bij het optionele koolstofvezel motordeksel) en kan je je remklauwen van een hip kleurtje voorzien.
Tot zover het Aventador-nieuws van vandaag, met dank aan de heren van Teamspeed voor het posten van de informatie.
lincoln zegt
stel je niet aan man ..
je hebt er al een halve werkdag opzitten en zit al aan je lunch ..
bewolkt en een graad of 28 ..
of is het regenseizoen al van start ??
anyway .. marrone apus (bruin) .. lache ..
realcar zegt
Wikileaks? Hoezo confidential.
Pieter-Jan zegt
Je moet opletten want volgens Europa is het officiele gewicht van een wagen het leeggewicht plus 75kg voor de hypothetische chauffeur en zijn bagage. Ik heb al veel artikels gelezen waarbij het gewicht van autos vergeleken werd met de verschillende Europese en Amerkaanse specificaties. Artikels van bijvoorbeeld BMW fanboys die voor de BMW het laagste gewicht zoeken op google, en voor Audi het zwaartste (+75kg EU). Daar ligt misschien de verklaring voor de tegenstrijdige cijfers die over de Aventador verschijnen.
sir_smokalot zegt
Wat je zegt klopt niet helemaal, maar je zit in de goede richting. Momenteel zijn we met een flinke research omtrent gewicht bezig, dus als je even geduld hebt verschijnt er wellicht iets van je gading op de site.
Robin zegt
Heej,
Is er hier laatst niet een onthulling geweest van een nieuwe lamborghnini?
Met filmpje vd baas van lamborghini en foto’s enzo???
Zwart/rode wagen.
Kan er iemand helpen?
Greetz, Robin.
autospotter15 zegt
@Robin: Dat was de Seste Elemento ;)
rotorhead zegt
Dat LSS geluidssysteem klinkt als een heel leuke optie!
Bart zegt
Hmm, een MPI motor, dus Audi heeft er nog geen FSI opgebouwd. Klein stukje Lamborghini dat dan nog behouden blijft.
Het Audi systeem dat invloed heeft op de besturing, onderstel, gaspedaal response etc heeft nu wel zijn intrede gedaan. Of had de Murcie dat ook al?
Tommy2 zegt
Heet hij nou niet gewoon LP700-4? Ik zie nergens ‘Aventator’ staan namelijk…
Dit is idd nog gewoon een oude multipoint injectie motor, klasse! :P
bozewolf zegt
De stier is getemd, helaas.
Fuck Wolfsburg.
Tommy2 zegt
@bozewolf: Getemd? Sorry maare sorry sorry maare volgens mij is dit de sterkste en snelste Lambo ooit? 700 pk, 2,9 s 0-100, 90 kg lichter en dat noemtie getemd… Zonder ingrijpen van Wolfsburg had je nu helemaal niet kunnen reageren want bestond deze stier helemaal niet!
bozewolf zegt
@Tommy2: Lekker blindstaren op specs…way to miss the point!
lambo4all zegt
Kolere! kijk is naar bandenmaat achter op foto 4, 335/30 R20 (!!)
sir_smokalot zegt
Maar het kan altijd nog gekker: http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/29/rubberkoning-lp640-yeniceri-edition-door-unicate
Shenkie zegt
@Tommy2: De specs zijn inderdaad heftiger dan ooit, maar waar bozewolf waarschijnlijk op doelt, en daar heeft hij gelijk in, is dat Audi zich nu ook bezig houdt met besturing etc. Vergelijk het maar eens met een Countach of Diablo, dan zijn de modellen van tegenwoordig die allemaal over vierwielaandrijving beschikken toch echt niet meer zo bruut als vroeger.
bozewolf zegt
@Shenkie: Exact. De wilde stier uit de wei is naar binnen gehaald, geborsteld, opgepoetst en op wat anabolen gezet. Eerste prijs bij de Mister Stier verkiezing.
Maar het is geen wilde stier meer.
W1ck3D78 zegt
Ik heb zowel met de Countach, Diablo, Gallardo Spider (versie 1) als Murcièlago gereden. Geloof me goed als ik zeg dat die inmenging van Audi niet altijd slecht is. Een Diablo bijvoorbeeld geeft je het gevoel dat de auto stuurt en jij er maar voor pit snot bij zit.
bozewolf zegt
@W1ck3D78: Maar dat is de bedoeling toch?
Dimglor zegt
Hmm ik dacht dat er toch wel foto’s in die brochure ging staan.. Jammer.. dat wordt nog wat langer wachten…
Pieter-Jan zegt
De stier is getemt, wat een zever. Ooit al een Diablo van dichtbij gezien? Moeilijk te onderscheiden van de Pontiac Fiero kitcarversie. Audi is het beste dat Lambo overkomen is. Lullen over symbolen als “De Stier” is gemakkelijk, want hetis zever dat toch niets wil zeggen.
Shenkie zegt
@Pieter-Jan: Audi is ook absoluut niet slecht geweest voor Lamborghini, integendeel. Dat heb ik in ieder geval nooit beweerd. Ik heb meegereden in een Gallardo (dit exemplaar: http://www.autojunk.nl/2010/05/lamborghini-gallardo-lp560-4-39). Dat was heftig. Maar het zijn niet meer de widowmakers die het vroeger waren. Net als bij de Porsche Turbo die tegenwoordig over vierwielaandrijving en allerlei andere systemen beschikt om het vermogen in toom te kunnen houden. En ja, de afwerking van Lamborghini’s is er de laatste jaren veel op vooruit gegaan. Maar een Diablo vergelijken met een kitcar… Dat is pas zever!
bozewolf zegt
Als auto beoordeeld op pure kwaliteit zijn de Lambo’s er met een slordige achtendertig lichtjaar op vooruit gegaan, daar niet van.
Maar ik vraag me, in een romantische bui, dan toch af of één van de belangrijkste steunpilaren van de supercar (en Lamborghini in het bijzonder) niet is doorgezaagd door Audi.
Waarom zien we tegenwoordig zo onbehoorlijk veel gecrashte Lambo’s? Murcies en Gallardo’s die door onbehouwen personen zomaar naar de ratsmodee worden gereden door een lantaarnpaal te zoenen of iets dergelijk sufs. Als je met een Lambo crasht doe je dat fatsoenlijk en met een grote vuurbal, zodat je aan Sint Pieter bij de poort een mooi verhaal te vertellen hebt.
Tegenwoordig echter rijdt elke rijke lulhannes zo’n apparaat aan barrebiesjes en stapt er vaak ongedeerd uit. Klasse van Audi overigens, technisch gezien.
Ik dwaal af, mijn punt is het volgende: Door een Lamborghini te maken die ontzagwekkende prestaties heeft maar zich met normaal gebruik laat rijden als een Ford Escort, en waar een derde van de kopers zich niet mee doodrijdt, is de supercar zijn ontzagwekkendheid verloren.
Het is de zoveelste auto geworden, niet iets waar je respect voor moet hebben als je er mee rijdt. Natuurlijk moet je dat respect wel hebben, maar voor de gewone rijke boerenlul die een Lamborghini wil hebben gaat dat besef helaas niet vaak op. Daarom vliegen ze tegenwoordig om de haverklap over stoepranden, om lantaarnpalen en in sloten. Omdat er geen respect meer is.
Maar dan rijst de volgende interessante kwestie…
misschien is dit wel de ultieme wraak van de stier.