En de gele Porsche 911 GT3 is bedoeld voor de Le Mans-winnaar in kwestie!
Een Porsche 911 is een geweldige sportauto. De 911 GT3 is misschien wel de meest geweldige versie daarvan. Het is de ideale auto voor mensen die heel erg graag auto’s verzamelen en verkopen voor winst. Volgens autojournalisten rijdt het ook nog eens uit de kunst. Maar ja, dan komen er kilometers op en dat wil je niet.
Nee, wat je wil is met je 911 op Instagram-foto’s maken van de gekke opties die je hebt besteld. Er zijn meer dan voldoende opties beschikbaar voor de nieuwe Porsche 911 GT3. Daarvan heb je er eigenlijk geen één van nodig. Het is voornamelijk een uitgekookte manier om de laatste 50-100 mille nog even los te trekken uit de portemonnee van de vermogende klant.
Gele Porsche 911 GT3
Zeker opties van Porsche Exclusive Manufaktur zijn populair. Tegenwoordig zijn veel opties al Porsche Exclusive Manufaktur. Dus je kunt speciale opties gewoon vinden tussen de lijst met normale opties… Maar als nog exclusiever moet, dan kan dat. Aparte kleuren, rare stickers, bijzondere bekleding, afwijkende stiksels, nieuwe borduursels. Een stel hoogbegaafde doch blinde nonnen (gezien de prijs vermoeden wij dat) regelt dat voor je.
In dit geval is men net even ietsje verder gegaan. Volgens Porsche is deze GT3 gebaseerd op de Porsche 956 raceauto die in 1985 de 24 uur van Le Mans won. De 956 in kwestie was van een privé-team (New-Man Joest Racing), niet van een fabrieksauto (de Rothmans Porsches ware dat destijds). Met Paolo Barilla achter het stuur (samen met John Winter en Klaus Ludwig ) won men de slijtageslag.
Paoop Barilla
Paolo Barilla werd onlangs 60 jaar oud en wilde dat graag vieren. Daarom toog hij naar Porsche Exlcusive om het laatste product van Porsche Motorsport (de GT3 in dus dit geval) aan te laten kleden via het Sonderwunsch Program. De kleur is niet Speedgelb, maar Summer Yellow. Verder zijn er diverse wit en zwarte details, net als zijn raceauto. Waar de raceauto zwarte velgen had, zijn die bij de GT3 aan de voorkant wit en achter goud. Tijdens sommige races had de 965 overigens witte ‘aeroblades’, dus het is gedeeltelijk historisch verantwoord.
Zijn er verder nog opvallende dingen? Jazeker. De voorzijde is nu in kleur mee gespoten. Het ziet er een stuk beter uit dan het zwarte plastic dat je nu standaard hebt. Ook bijzonder zijn de geel gespoten ringen om de koplampen. Althans, het komt anders niet voor en moet speciaal besteld worden. Ook is er een nummer ‘7’ op geplakt. In het interieur is er ook aandacht besteed aan deze bijzondere 911. Zo is er een afbeelding van Le Mans in de stoelen te zien.
cossiekiller zegt
Ik dacht eerst dat Irmscher de 911 eindelijk aangepakt had.
antoonniels zegt
Altijd een zeer gave kleurencombinatie gevonden op de 956. Spark heeft er mooie modellen van. Over de uitwerking op de 911 ben ik iets minder enthousiast, maar dat zit hem met name in het ontbreken van de reclame denk ik. Dat breekt de grote vlakken.
“Tijdens sommige races had de 965 overigens witte ‘aeroblades’, dus het is gedeeltelijk historisch verantwoord.”
De raceauto had witte aeroblades voor en gouden BBS achter. Het is dus in zijn geheel historisch verantwoord. En het is natuurlijk een 956 en geen 965….
wjeurs zegt
Waarom niet de 7 precies samen laten vallen met de schuine lijn van de witte balk… Verder wel erg lekkere livery
baf07 zegt
Valt lekker op zo. Ben benieuwd hoeveel mensen dit koppelen aan Le Mans
sportabgasanlage zegt
Ik dacht even dat Autoblog aandacht ging schenken aan het wereldkampioenschap WEC van Racing Team Nederland (Team van Frits van Eerd), maar helaas.
Dutchdriftking zegt
Het toont vooral aan hoe goed geel op een 911 staat. Met deze stickers zou ik persoonlijk overigens voor vier witte velgen gaan, maar ik ben er toch niet voor in de markt.
ghini zegt
Maak die gouden velgen ff snel zwart..
antoonniels zegt
Deze auto is gespoten naar het origineel en die had gouden velgen achter. Ik zou zwart ook mooier vinden, maar het is dus een bewuste keuze om het origineel te recreëren.
Fruitcake zegt
Ayrton Senna heeft ook nog voor dat team gereden.
Cuprafan123 zegt
Ligt het aan mij of ben ik de enige die geen verschil ziet tussen een 956 en een 962?
antoonniels zegt
De 962 heeft een kortere neus en een grotere afstand tussen voorwiel en portier i.v.m. IMSA regels. Dan nog is het dus goed kijken. Van de 962 zijn ook meer versies met aparte spoilers etc. De 956 heeft altijd de spoiler zoals degene in dit artikel. Technisch is er natuurlijk verschil, maar dat is niet zichtbaar aan de buitenkant volgens mij.
mustang750supersnake zegt
doe mij t ‘oudje’ maar😁