Communism rules! Het huis van Volkswagen topman Herbert Diess in München is beklad door gekkies.
Hoewel het wemelt van de echte schurken in de wereld om tegen te protesteren, kampt de wereld niet alleen met een chiptekort, maar ook met een schurktekort. De vraag naar schurken is namelijk geëxplodeerd de afgelopen jaren. Hoe moet je immers lekker woke en sociaal begaan ogen op de gramz als je je niet af kan zetten tegen een schurk? Precies, dat wordt gewoon enorm lastig.
Topman Herbert Diess
Zo worden tegenwoordig ook keurige, saaie zakenlieden door sommigen gebombardeerd als schurk. Nou geven we direct toe: de kostenbesparingen die Herbert Diess bij Volkswagen doorvoert, zorgen inderdaad voor schurkerig harde plastics en touchscreens in de meeste nieuwe modellen van het concern. En ja, meerdere bronnen plaatsen Diess ook bij meetings waarin Volkswagens dieselfraude besproken is, voordat deze bekend werd bij het publiek. Maar ach, een vuige foute nertsenfokker is de man nou ook weer niet, toch?
Hamer en sikkel maken comeback
Desalniettemin is het huis van Diess in München in de nacht van donderdag op vrijdag ouderwets beklad. Gekkies kalkten een paar keer de goede oude hamer en sikkel op Diess’ casa, die hij waarschijnlijk nog had uit zijn tijd bij BMW. Er werd ook een A4-tje naast de voordeur geplakt, waarop onderstaande tekst te lezen valt:
Affiche op de muur
“Herbert Diess, voorzitter van de raad van bestuur van Volkswagen AG, voorheen van BMW, voorzitter van de raad van commissarissen van Škoda, Seat & Audi en lid van de raad van commissarissen van FC Bayern München AG, woont hier. Een vertegenwoordiger van het Duitse autokapitaal, die zijn persoonlijk voordeel haalt uit de uitbuiting van arbeiders en fraude. Hij heeft een fortuin van 65 miljoen en een salaris van meer dan 8 miljoen per jaar.
- Er liep een persoonlijke procedure tegen hem wegens uitlaatgasfraudeschandaal (afgekocht tegen betaling van 4,5 miljoen euro)
- Dreigt met massale ontslagen van 100.000 werknemers om klimaatdoelen te voorkomen
- Hij heeft 80.000 mensen in Duitsland op werktijdverkorting gestuurd vanwege Corona en zichzelf bonussen uitbetaald
- Hij roept op tot subsidies voor de auto-industrie, inclusief verbrandingsmotoren, midden in de klimaatcrisis
Herbert Diess is representatief voor de autohoofdstad. De autobedrijven willen zich op de IAA bijzonder modern en duurzaam presenteren. Maar dat is allemaal gewoon marketing. In werkelijkheid gaat het gewoon door: milieuvernietiging, benzinemotor, tijdelijk werk, druk op medewerkers. En als het in Duitsland niet meer de moeite waard is, worden mensen ontslagen en aan de andere kant van de wereld tot slaaf gemaakt van nog ergere omstandigheden.
We hebben geen zin in de greenwashing van de IAA, die onze hele stad bezig houdt! Kapitalisten onteigenen zoals Herbert Diess! Zorg zelf voor de wende!”
Waarvan akte? Op de redactie doen we overigens geen uitspraken over waar onze eigen linkse milieuridder @willeme exact was in deze nacht…
Charles Taycan 4S zegt
Was @willeme op zijn terugreis vanuit ItaIië langs München gereden wellicht? Een linkse rakker kan ik me hem niet voorstellen in een oudere BMW 3-Serie Diesel!😉
jaapiyo zegt
Hij was zeker in die contreien aanwezig laatst maar meer durf ik er niet over te zeggen.
tinnemans zegt
@charlestaycan4s; Dat zegt niets; ik ben ook een linkse rakker (*). En nee, ik ben de afgelopen zomer niet in de buurt van München geweest. 😇
*) Misschien heb ik daarom wel een auto waarin ik niet vaak hoef te tanken. Tanken is tenslotte slecht voor het milieu. 😁
rutgerg zegt
Dat het allemaal marketing is omtrent EV’s op de IAA is wel duidelijk. Op de VW stand stonden er op de eerste dag alleen maar ID modellen. De dag nadat de pers en Merkel waren geweest maakten een aantal ID modellen op de stand van VW vrolijk plaats voor een Passat, Arteon en Golf. Bij Ford werd er zelfs een Mustang EV vervangen door een Transit. Wellis waar hybride modellen maar toch. Ze stonden er niet toen de pers en Merkel kwamen.
kevertje zegt
Ach wat moet je op zoiets zeggen. Z’n gevel laten reinigen is voor deze man een akkevietje, voor de rest is het een beetje logisch dat het VW-concern de beste leerling in de klas probeert te zijn van de prominente groene lobby. Dat met die fameuze klimaatdoelstellingen vele jobs van vandaag voor de bijl zullen gaan en nog meer outsourcing richting China gaat vertrekken staat als een paal boven water. Veel top-managers weten dat heel goed. Kijk ook maar eens hoeveel mensen een Shell of Exxon straks teveel gaan met een dure job hebben als ze écht alles uit het stopcontact gaan proberen te halen…? Het zijn de erfgenamen van de oer-communisten die zelf met het gevaarlijk spel begonnen zijn om de (allesbehalve) klimaatneutrale simplismen door iedereen’s strot te duwen. Men zal de groteske vergissing pas beseffen wanneer het te laat is en mensen zoals Diess, die denken idd niet over het welzijn van de monteur aan de band – ze handelen om straks na de megalomane kost van al dat elektrisch nog een beetje winst in de balans te houden.
toniominestrone zegt
@kevertje: volgens mij is dit rechtstreeks vanuit Google translate gekopieerd of er is iets mis met je zinsopbouw.
kevertje zegt
Ik leef aan de andere kant van de grens, dat zal het zijn. Wat meteen betekent dat ik omgekeerd Google Translate nodig heb om alles te begrijpen wat van jullie komt overwaaien ;-).
meetsysteem zegt
Ach ja, als je Weld met een d schrijft is je wereldbeeld misschien ook wat verwrongen.
monsieurleloure zegt
Ze hadden beter een fanfare kunnen regelen die het nummer Over de muur van Klein Orkest speelde.
melkkoe zegt
Zo werkt het nu eenmaal. Ik geef ook sneller een grote bek tegen de buurjongen dan tegen badr hari.
Bij de leider van noord Korea laat men zoiets als dit wel uit het hoofd, meneer Diess is een makkelijker slachtoffer
henkp1 zegt
Iemand zijn muur bekladden, doe je gewoon niet. Dat de top van VW fout is, is niks nieuws natuurlijk. Dat is al zo sinds het begin.
pa045 zegt
Dat mensen het nog verbaasd dat het voor de bühne is. Vooral de Duitsers en meest vooral VW. Hoe heette die gast die VW oprichtte ook alweer?