En dan hebben we het niet over 65.000 woon-werk kilometers, maar over 65.000 ‘fun’ kilometers. En dat allemaal in 1 jaar. Ben je dan een petrolhead electrichead of niet?
Vorig jaar oktober kocht de Duitser Hansjörg von Gemmingen een Tesla Roadster en een jaar later had hij het al voor elkaar gekregen om maar liefst 65.000 kilometer te rijden met zijn nieuwste speeltje. Voor het dagelijkse woon-werk tripje heeft hij eigenlijk geen auto nodig, want hij werkt vaak thuis en als hij wel naar kantoor moet is dat vlakbij. Hij woont wel vlakbij het Südschwarzwald en daar gaat hij vaak lekker toeren met zijn Roadster.
De beste man houdt van autorijden en rijdt net zolang door met zijn auto’s tot ze van ellende uit elkaar vallen. Zo heeft hij 2 Mercedessen al eens naar de sloop gebracht met kilometerstanden van 558.000 en 902.000 km. Menig taxichauffeur zou er jaloers op zijn. Ook kocht hij de Tesla niet omdat hij nou een milieufreak is of graag elektrisch wilde rijden. Hij vond het een mooie auto en daarom wilde hij em hebben.
De langste trip die hij gemaakt heeft is 800 km, uiteraard wel met tussenstops op de accu’s op te laden. Toont dit verhaal aan dat je een elektrische auto prima elke dag kan gebruiken? Wellicht niet helemaal, maar het toont wel aan dat met een beetje aanpassingsvermogen het prima mogelijk is om veel te rijden met zo’n elektrozoemer. (via: teslamotors.com)
Jokkebrok zegt
Ehm hoeveel is dat per dag? ff rekenen hoor…
Jokkebrok zegt
@Jokkebrok: 178,0821917808219 uit mijn hoofd natuurlijk…
C220AMG zegt
@Jokkebrok: Oahh… dat jok je!
Jokkebrok zegt
@C220AMG: Nee hoor reken maar na!
C220AMG zegt
@Jokkebrok: *zoekt z’n telraam*
C220AMG zegt
Het bewijs dat de accu’s geen problemen hebben met het vaak opladen. Het is trouwens gemiddeld zo’n 180km per dag.
thomatski zegt
vandaag voor het eerst eentje zien rijden
Frankypanky zegt
Zo heeft hij 2 Mercedessen al eens naar de sloop gebracht met kilometerstanden van 558.000 en 902.000 km
Vreemd hoor! Bij zulke kilometerstanden begint een MB toch
net ‘los’ te komen?! ;)
En waar haalt die man de tijd vandaan, om zo te toeren met zijn “rijdende fohn”?!
philippe zegt
@FrankypankyV8: los komen van het roesten?
Jochempie zegt
65.000 km?? Hopelijk had ie z’n werk bij zich in de vorm van een laptop, anders was het een duur jaar! Nou ja, batterijen zat in ieder geval.
Sjors zegt
Koren op de molen van echte petrolheads. Electro wagens kunnen wel degelijk vervuilen!
bpc zegt
is het wel mogelijk , als ie dus 180 km per dag rijdt enkel boor de fun wat al raar klinkt maar kom in een auto dat in normale omstandigheden maar een actieradieus heeft van 160 km en als je een plezier ritje maak rijd je niet zuinig he ! en immers dat je 8 u moet laden kan je onderg niet bijvullen , en dan hebben we het ng niet over de batterijen gehad !
i ask myself questions about this …
bpc zegt
het bericht komt trouwens van tesla zelf dus opblze is leuk extra reclame …
snelste zegt
schwarzwald, is best leuk om wat banden sporen achter te laten. Who cares ..if it is electric
w0o0dy zegt
vriendinnetje die neigt naar nympho op 120km afstand en een abbo voor de nurburgring?
Rob USA zegt
@Wooody: Of een vriendinnetje thuis dat neigt naar nympho en dat hij dus steeds “even” een pakje cigaretten gaat halen.
Megakix zegt
Dankzij het onvoorstelbare hoofdrekenen van @Jokkebrok worden de getallen enigzins reëler ;-). Het is prima te doen, zeker met een sponsorcontractje in je broekzak….
mr.marteen zegt
kost dat ? 60.000 km electrisch rijden , op benzine toch al snel zo’n 10.000 euro ( benzine 1:10 + wegbel.)
Laurens zegt
Als we allemaal tussen de oren krijgen dat EV’s 100% schoon zijn, gaan we nog wat beleven qua “broeikaseffect”.
Ralph zegt
Mooi man!
Tesla is dé enige met hun accupakket die lange afstanden op snelheid mogelijk maakt.
Een Chevrolet Volt zal al moeten stoppen om de electrische circuits af te laten koelen en sowieso op benzine motor verder te gaan net als en een Toyota Prius!
Laurens zegt
. in de zin dat het aantal gereden kilometers zou kunnen toenemen, en daardoor geen enkele molecuul CO2 bespaard wordt. EV is hoge vaste en lage variabele kosten, dat is nu net andersom.
Potver7 zegt
Zo! en hoeveel vaten radio-actief afval liggen er nu namens deze lolbroek bij Gorleben onder de grond?
Rob USA zegt
Ik zou het trouwens niet volhouden, 65000 km zonder V8 geluid !
bpc zegt
@Rob USA: rijd jij dan nu dagelijk een v8?
KaCh1ng zegt
doe mij maar dan een exige , dat is pas fun voor zoveel km te doen op een jaar
fant zegt
Mooi hoor, als ik daar woonde en de middelen/tijd had zou ik ook zeer regelmatig een stukje cruisen. Maar wel knap, zo’n roadster is toch vooral in de zomer leuk, dus denk dat het in de zomer nog wel boven die 180 ligt :)
midasracer zegt
Waaruit maar weer blijkt hoe ontzettend slaapverwekkend een Tesla is. Je moet 180 km per dag rijden voor een beetje lol. Dat komt overeen met 30 km met mijn roadster. Dus een Tesla is gewoon 6x zo saai als een echt leuke auto.
Cantago zegt
Maar dit kan toch ook met enig andere auto? Ik zie het voordeel niet zo:P Ik betaal dan liever voor benzine zodat ik dat lekkere geluid achter me heb!