Seat gaf de Ibiza onlangs een tweede facelift, al zijn de wijzigingen beperkt gebleven. Niet alleen het design is iets bijgescherpt, dat geldt ook voor de prijzen.
Je koopt de nieuwe Seat Ibiza namelijk vanaf 12.950 euro en dat is precies 500 euro minder dan voorheen. Dieselen kan vanaf 16.750 euro. Een vijfdeurskoets kost je 500 euro extra, de stationwagen doet daar nog eens 500 euro bovenop. Verder komt Seat met twee actiemodellen, de Style Connect en de FR Connect. Bij beide ligt de nadruk op infotainment, de FR Connect voegt daar nog wat extra luxe en sportiviteit aan toe.
Ongeacht welke benzine- of dieselmotor je ook kiest, een Ibiza heeft altijd 20 procent bijtelling. Een versie met 14 procent ontbreekt helaas. Het aanbod omvat onderandere de 1.0 EcoTSI, een driecilinder turbomotor met 95 of 110 pk. Turboloos schopt het blokje het tot 75 pk. Ook dieselen kan met een driecilinder, de 1.4 TDI met 90 of 105 pk. Later komt ook de 1.4 TSI met 150 pk beschikbaar.
dikdraak zegt
Ik vind de versie van voor de facelift er beter uit zien, eerlijk gezegd. Op de een of andere manier heeft hij nu een soort ouwe-lullenuitstraling, vooral als je ‘m van het front bekijkt.