Sterker nog, je zult erg veel moeite moeten doen om deze gefacelifte Genesis G70 te kunnen kopen.
Hyundai’s luxemerk heeft het doek getrokken van de gefacelifte Genesis G70. Dat is het kleinste model van het merk Genesis. De G70 concurreert met auto’s als de BMW 3 Serie, Lexus IS, Jaguar XE en Alfa Romeo Giulia. Onder andere.
Schepje bovenop
Het huidige model was al niet verkeerd, maar de gefaclifte Genesis G70 doet er een fraai schepje bovenop. Het knappe van dit Peter Schreyer-ontwerp is dat het fraai oogt, maar ook nog eens origineel is. Oh ja, het is geen crossover. Met name dát is verfrissend anno 2020.
Neus gefacelifte Genesis G70
De neus van de gefacelift Genesis G70 heeft de voor Genesis kenmerkende ‘Quad-lamps’, dus vier koplampunits in plaats van de gebruikelijke twee. Verder is de grille vernieuwd, alsmede de bumper met drie seperate luchtinlaten. Of ze ook als dusdanig functioneren, betwijfelen we, maar het ziet er aardig uit.
Achterzijde
Ook aan de achterzijde zien we de ‘Quad Lamps’-filosofie. Alhoewel de toepassing anders is. Aan de voorzijde zijn het echt aparte units de gescheiden worden door de vorm van de bumper. De achterlichtunit heeft gewoon een stukje carrosseriekleur in het midden, net als de Peugeot 406 facelift dat bijvoorbeeld ook had.
Interieur
Het interieur van de gefacelifte Genesis G70 is ook wat strakker. Op het dashboard prijkt een nieuw 10,25 inch-infotainment scherm. Uiteraard ondersteunt het systeem Apple Carplay en Android Auto. Over-the-air updates zijn nu ook mogelijk. Misschien wel de beste modificatie in het interieur de ‘chargepad’ is voor je smartphone. Deze was om onduidelijke reden verticaal, maar is vanaf nu horizontaal geplaatst.
Techniek gefacelifte Genesis G70
Over de techniek is verder niet bekend. Waarschijnlijk wordt de nieuwe 2.5 viercilinder turbo leverbaar. Deze levert 290 pk en we hopen dit blok ook in de nieuwe Kia Stinger te mogen aanschouwen. Het topmodel blijft waarschijnlijk de 3.3 V6 turbo, goed voor 365 pk en 510 Nm. Inderdaad, die komt ook uit de Kia Stinger. Jammer maar helaas: de handbak die voorheen mogelijk was, komt te vervallen.
De gefacelifte Genesis G70 komt vooralsnog niet naar Nederland. In Europa houden we van Europese luxemerken. Helaas in dit geval, want dit model ziet er gaaf uit.
viezefreddyw zegt
Ik ga hem niet kopen nee, maar vind het toch altijd wel cool zo’n ding! Het heeft zeker wat.
vondick zegt
Als stationwagen zou ik hem wel kopen. Hier kun je zo weinig mee, de hond kan niet eens mee.
mashell zegt
Moet toch raar zijn bij Hyundai de opdracht te krijgen een Peugeot 607 opvolger te maken met een soort van hart voorop.
Jochen zegt
@mashell: ik krijg ook een Peugeot associatie, alleen dan met de vorige 508
Dutchdriftking zegt
Erg knappe verschijning, maar Premium verkoopt niet als het niet Duits is helaas.
berlinetta zegt
Op de voorkant na vind ik hem heel fraai. Die rare grille had van mij niet gehoeven.
bernoulli zegt
Met die grille is dit natuurlijk dé perfecte dienstauto voor Superman.
pier zegt
Hele mooie auto, kan niet anders zeggen. Net als de nieuwe GV80. In de States begint ‘ie met de 3.3 V6 bij $49.225-. Geen meerprijs voor een metallic kleur, ventilatie op de stoelen zit op de basisuitvoering. Leer in 3 kleuren te kiezen zonder meerprijs. Ongelooflijk.
davelepeef zegt
@pier: vind het ook een erg fraai ding. Ook echt anders, maar dan op een goede manier (letten we op, BMW?). Zonde dat er hier geen markt voor is. Zou voor een welkome afwisseling zorgen!
rogerzz zegt
Jup, 50k usd is 41k euro. Daar heb je in Nederland nog niet eens een kale Peugeot 508 voor. Ik herken er overigens meer Volvo-koplamen en Mercedes-achterlichten in, maar anderen herkennen dus Peugeot in het ontwerp.
Lang leve BPM + belasting-gekkigheid. Lekker kolen en olie omzetten in stroom en elektrisch rijden is veel beter voor de wereld. Andere discussie, maar auto’s zijn hier wel echt te duur.
toyotafortuner zegt
Fraaie apparaat is t geworden
mustang750supersnake zegt
origineel ontwerp?????? beste schrijver volgens mij heb je de oogjes nog niet goed open???
dat mag ik toch hopen zeg want ik zie een en al bmw erin terug..?
dees zegt
Inderdaad, vier wielen, voorruit en achterruit. Precies een bmw
PunicaOase zegt
Logisch, zou net zo’n succes zijn als die Stinger, maar wel een fraaie wagen..
piedlourd zegt
Genesis komt zeer binnenkort naar bepaalde markten in Europa, dat betekent typegoedkeuring en kan je hem dus gewoon importeren.
Of leasen in het buitenland (hebben jullie dat nog niet door, dat dat gewoon kan?!)
crashingduke zegt
@piedlourd: Volgens mij zijn daar jarenlang rechtzaken over gevoerd met als uitkomst dat het niet mag.
piedlourd zegt
Dat mag wel, kan echter in sommige gevallen fiscale gevolgen hebben als je het niet goed opzet.
N.B. naheffing BPM kan niet bij auto’s die niet in NL op de markt zijn.
Je kan hem dus ook gewoon kopen en importeren.
mashell zegt
BPM gaat gewoon basis van CO2 uitstoot en dus is een BPM naheffing prima te doen.
lecomte zegt
Ziet er goed uit. Genesis is al jaren onder andere in Duitsland leverbaar. De liefhebber kan hem dus importeren.
Jochen zegt
@lecomte: ze melden zelf dat ze pas vanaf eind dit jaar in Duitsland starten. Ze zijn nu dus niet actief zo lijkt het.
lecomte zegt
@jochen: Niet zelf heel actief qua marketing maar via de Hyundai dealer gewoon te bestellen.
stijnn zegt
Prachtig! Ziet er degelijk uit en sterk….. behalve dat rare puntje onderaan die grill.
Edge zegt
Jammer dat we hier in Europa niet warm voor lopen. Een auto als deze zou het straatbeeld goed doen!
mc96 zegt
Als dit een BMW was, was iedereen aan het zeuren over de grille.
smex zegt
Wat een ongelofelijk lelijke grill weer, wat is dat toch tegenwoordig..
clubbtraxx zegt
Op de superman/hartje grille na best om aan te gluren dit ding.
Toch zou ik ‘m vanwege die grille niet kopen.
reetschild zegt
Wat een dikke bak. Heel mooi