De kogel is dan eindelijk door de kerk! Het was immers een publiek geheim dat Pon niet alleen Bentley en Lamborghini wilde ‘inpikken’ van Hessing Louwman Exclusive, maar dat ze ook aasden op het super exclusieve Bugatti. En dat is nu gelukt!
Bugatti Leusden heeft van Bugatti het groene licht gekregen om de officiele dealer voor Nederland te worden. Veel auto’s zullen ze niet gaan verkopen, maar aan het onderhouden van die paar Bugatti’s die in Nederland rondrijden zullen ze ongetwijfeld een leuke boterham kunnen verdienen.
Recent verklapte Bugatti dat van de 150 open Veyron’s die ze gaan bouwen er op dit moment slechts 69 verkocht zijn. Er zijn dus nog 81 auto’s over om te verkopen wereldwijd. Kopers kunnen daarbij kiezen tussen de reguliere Grand Sport (1.001 pk) of de onlangs onthulde Grand Sport Vitesse met 1.200 pk.
Of er naast Michel Perriodon nog andere Nederlanders zijn die azen op een open Veyron is niet bekend, maar we weten wel dat er genoeg Veyron’s zijn in Nederland om de werkplaats in Het Koopmanshuis draaiende te houden. Een onderhoudsbeurtje aan een Veyron kost namelijk minimaal tienduizenden euro’s en bij een beetje groot onderhoud ga je al snel naar een ton.
Uiteraard zal Pon voornamelijk voor Bugatti hebben gekozen vanwege de prestige die erbij hoort en ze hopen natuurlijk dat de productieversie van de Galibier een beetje snel op de markt komt. Tot na 2015 wachten duurt immers wel heel erg lang.
PS Onderstaande lekkere foto’s zijn recent gemaakt tijdens de persintroducie van de Grand Sport Vitesse in Spanje.
michelyman zegt
Hoeveel rijden er rond in Nederland? Minimaal 1 dat weet ik dan weer wel. Ach de Veyrons vliegen straks ook bij Pon niet als warme broodjes over de toonbank
robbie zegt
@michelyman: een stuk of 5/6 volgens mij. Alleen Michel Perridon heeft er al 2 ;)
zender zegt
@robbie: er staan ook een hoop op belgisch/duits/luxemburgs/pools kenteken.. maar rijden hier wel
robbie zegt
@zender: er rijden inderdaad honderden Veyrons in Nederland…
zender zegt
@robbie: @e34m5touring: Dat is ook niet zo raar, maar er zijn wel meer als 10 in Nederland (óók op buitenlands kenteken dus).
E34M5Touring zegt
@zender: Ik heb er nog nooit een gezien in NL laat staan op buitenlands kenteken.
easygoingmartin zegt
Oke dan! Nog meer rede om eens langs leusden te gaan,naast lamborghini:)
rsvbf1 zegt
wat blijft er dan over bij louwman
michelyman zegt
@rsvbf1: Lexus
gekkenhuis zegt
@rsvbf1: Maserati
blackking zegt
@michelyman in delft is er ook nog een, de buurman van mn neef heeft er een :)
midasracer zegt
Louwman Exclusive houdt niet veel over. Het lijkt erop dat hij Hessing heeft beentje gelicht, maar uiteindelijk een kat in de zak heeft. Er blijft alleen een futuristisch gebouw over en geen luxe merk dat met hem zaken wil doen.
p993 zegt
Er wordt veel geaasd in dit artikel.
robbie zegt
@p993: veel? 1x om precies te zijn.
rooster zegt
@robbie:
2X, om iets preciezer te zijn.
meneersander zegt
Louwman zal nou wel denken WTF is dit, nu heb ik alleen nog Maserati (dat ook bij Munsterhouse te koop is.) en een Lexus CT200H
robbie zegt
@meneersander: Munsterhuis bedoel je denk ik? Bij Driessen Maserati te Eindhoven kan je trouwens ook nieuwe Maserati’s kopen. Dat is namelijk ook een officiële dealer.
meneersander zegt
@robbie: Ja Munsterhuis bedoel ik.
kickass zegt
@robbie: Bij Franco in het Westland ook. ;)
norge zegt
Je Bugatti bij de VW importeur ophalen ,lekker premium zeg…
syliaca zegt
Louwman verpest het behoorlijk, wel lekker voor Pon. Enorm bedrijf gaat dat worden.
rotarypowah zegt
@syliaca: Louwman weet heel goed waar hij mee bezig is.. En wordt er zeker niet minder van.
syliaca zegt
@rotarypowah: Hij zal vast heel goed weten waar hij mee bezig is, maar ik denk wel dat hij er minder van wordt, hij verliest namelijk een stukje van zijn naam aan Pon.
rotarypowah zegt
Zulke hoge onderhoudskosten en dan je stoel met de hand moeten instellen.
KEV9 zegt
leuk :) erg goed nieuws..
Nv zegt
Is pon een autodealer voor exclusieve merken of een fabriek? Op hun site lijkt het meer fabriek achtig, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk.
gebruikersnaamverplicht zegt
De werkplaats in Het Koopmanshuis? Eeuuh, bijvoorbeeld Bentley’s worden bij de overbuurman Porsche naar binnen geduwd en hebben daar hun eigen hoekje gekregen voor onderhoud en service. Dat zal voor Bugatti net zo zijn.
AutoBlog: graag wel correcte weerspiegeling van zaken geven..
w0o0dy zegt
Persoonlijk denk ik dat iedere Bugatti gewoon naar de fabriek gaat als er echt iets moet gebeuren, veel meer dan vloeistoffen afvullen en kleine reparaties zullen ze niet gaan doen daar.. dus vergeet dat “onderhoud van een ton” maar gerust.
Verder heeft Louwman genoeg mogelijkheden qua merken want de Lotus Importeur valt onder Nimag en dat is ook Louwman toch? Voor Vag spullen naar Pon, sta je als Bentley owner straks te wachten op die Fuck Up! die 4 keer moet steken voor hij/zij de parking af rijdt… lekker premium.
gebruikersnaamverplicht zegt
@w0o0dy:
Over premium en wachten voor een Up! is natuurlijk een opmerking gezocht om maar wat te kunnen zeiken. Het Koopmanshuis en Pon Porsche Import / Porsche Leusden zitten naast elkaar, de rest van het spul zit een stukje verderop op het Pon terrein aan de Zuiderinslag.
kickass zegt
Ga je daar naartoe voor groot onderhoud met je Bugatti. Wat wilt u voor vervangingsauto? We hebben momenteel een Passat of een Polo voor u klaar staan.
gebruikersnaamverplicht zegt
@kickass:
Wederom een nutteloze opmerking, alleen maar bedoeld om te zeiken jegens Pon.
kickass zegt
@gebruikersnaamverplicht: Ik bedoeltje het als grapje. Ik heb echt wel respect voor Pon dat ze zo’n groot merkenbestand hebben kunnen opbouwen.
streetracer zegt
@w0o0dy: idd is de Suzuki importeur BV Nimag ook een Louwman onderneming, naast auto’s, motorfietsen en watersportzaken van Suzuki valt TVR en Morgan qua importschap onder de BV Nimag. Past prima in het Pand aan de A2, nog een merk als Tesla (zit Toyota aardig in qua aandeelhouder) erbij en de cirkel begint weer aardig rond te worden.