![Bas van Putten Crash](https://static.autoblog.nl/images/wp/bas_van_putten_crash.jpg)
Vrijdagavond, tijd voor shownieuws en dat betekent dus roddel en achterklap. Je bent nooit te oud om te leren, maar daarbij moet je wel je eigen grenzen respecteren. De grenzen van je reflexen bijvoorbeeld: deze nemen af naar mate je ouder wordt.
Dat heeft Bas van Putten, presentator van het autoprogramma PK en blogger voor Autoweek, aan den lijve ondervonden. Wij ontvingen deze foto van een anonieme tipgever. Bas van Putten staat nogal beteuterd naast een verkreukelde Seat Ibiza. Het verhaal achter deze foto zou zijn dat Bas in de Ibiza van AutoEvent zijn racelicentie wilde halen. Het ziet er naar uit dat dat niet helemaal gelukt is. Jammer joh!
(klik op de foto voor een groter formaat)
Die kerel heeft helemaal niks zinnigs over auto’s te melden. Moest de G-klasse door R. Kamphuis uit de modder laten rijden. Je gunt het niemand om te zakken voor een test, maar kijkende naar de foto zou je bijna zeggen dat het beter is dat hij nu zakt dan dat hij dit tijdens een race doet.
Wat een vreselijke nerd is die gozer toch.
@ janus : voledig met eens k heb hem eens gezien toen ie op tv was en de dodge viper aan het testen was ik dacht bij mezelf wat een loozer :D
Bas 1 tip: Als je een bocht neemt gas los en een beetje bij remmen………Vol gas een bocht door gaat niet.
@ Rick Dos: Hoe vaak kom jij op een circuit? Gas los en bijremmen zou ik in de bocht namelijk niet proberen. ben je hem op zeker kwijt. Gas los=voorkant zwaar, achterkant licht. Remmen=voorkant heel zwaar, achterkant heel licht=overstuur die je amper onder conrole kunt houden. Zeker de onervaren bestuurder….
@Kevski Style
Ik neem aan dat Bas wel begrijpt dat je dit vóór de bocht moet doen………….
En anders……
@Bas
Voor specifiekere uitleg. Zie:
Kevski Style schrijft,
26 January 2007 om 22:08
;) :P
oghogh, voor de bocht inremmen
@Kevski Style
en dan rustig gas weer bijgeven in de bocht zelf. en dan weer knallen over het rechte gedeelte;)
allebei een beetje gelijk ;)
trouwens die kerel die hoort niet op een circuit maar achter de geranium ;)
of nouja hij ziet er zo uit.
hij komt uit 1965 ofzo
Die Bas van Putten is een sukkel, die het beter bij zijn leest kan houden;
‘Stukjes schrijven’.
Ik erken dat men nooit te oud is, om iets niets uit te proberen…Maar dan iemand anders dan Van Putten, AUB!
@Franco
dus jij erkent dat iemand nooit te oud is om iets uit te proberen?
dan zou ik als ik jou was toch maar eens even goed nadenken over wat je daar getyped hebt.
en in wat voor auto’s deze gozer rijdt. en dat ‘ie op circuits rijdt etc.
Op een bepaalde manier heeft die Van Putten iets enorm irritants om zich heen hangen, als hij zijn mond opentrekt om iets te zeggen in PK komt hij zo nerderig en zinloos over en ja dat hij zakt voor zijn racelicentie verast me nu totaal niet.
@Floef,
als je slim bent, zou ik ten eerste mijn reactie eens goed LEZEN. Om daarna te vragen waarom ik dat typ…
El Toro heeft het antwoord op het waarom al gegeven…
Simpel, he???
@ Franco,
ik snap dat iedereen de …. aan die van Putten heeft
maar ik zou niet iedereen geschikt achten om ook maar te denken aan een racelicentie.
Wat een natte wind, deze man had nooit zijn gezicht op tv moeten tonen.
@ Rick Dos: Aan het plaatje te zien niet echt….
@ floef,
ik ken die tjap niet, maar als ik m zo zie, ziet het er niet uit als iemand die een race licentie zou moeten hebben…
wat kost het eigenlijk om een racelicentie te halen? zal wel per persoon verschillen, maar laten we zeggen dat ik snel leer… wat kost t je dan?
die ouwe vent moet niet zo vaak naar Top Gear kijken. Misschien dat ie dan wel een keer met iets origineels kan komen. Bas “ik imiteer Clarkson”van Putten.
Wát een lelijke kerel is die pas van Putten :o ze zouden zijn foto’s standaard moeten censureren :P
lijkt me ook echt een enorm irritant kereltje om in de buurt te zijn in het verkeer… wat El Toro al zegt: hij heeft het om zich heen hangen. en dan moet ie natuurlijk al helemaal geen racelicentie krijgen :)
Z’n zelfspot kan ik dan wel weer waarderen:
De Schepper heeft geen Reinout Oerlemans van me gemaakt maar een dikzak die al zestig lijkt op zijn veertigste. Hij begunstigde me bovendien met een verregaande onverschilligheid aangaande uiterlijke zaken. Tsja, dan krijg je dat. En zeker als je in een auto zonder fatsoenlijke airco moet werken bij temperaturen van vijftig graden, met een nietsontziende camera op je lip, zie je er nu eenmaal niet op je voordeligst uit.
http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=456&cache=no
@Simon: Dat is geen zelfspot, maar gewoon realistisch.
PK, wat een waardeloos programma. Ethervervuiling.
@ C est Jeroen: Toen ik hem gehaald heb was het dacht ik 150 euro voor het examen en dergelijke. maar goed, dan moet je wel al vaker op een circuit hebben gereden en weten wat je doet. Trainingen zijn er vanaf zo’n 220 euro als ik me niet vergis (4 uur met pauze). maar goed, dat doe je met een eigen auto die in goede staat moet zijn. Verder is de auto niet verzekerd, dus dat blijft wel een risico wat je in acht moet nemen
Die vent moet echt van de tv gelazerd worden,
heb hem 1 keer in het programma pk gezien, kreeg zo de kriebels van die man!
Helemaal met dat bekakte accentje van ‘m
Oh! wat een erge vent
Ik moet toch even reageren.
In 2005 ben ik samen met mijn broer kampioen geworden in diezelfde Seat Klasse.Deze auto is heel prima te rijden en zeker niet moeilijk te corrigeren.
Dus het zal wel gewoon een rijdersfoutje zijn maar wel een prijzige……
jullie kunnen wel allemaal die man belachelijk maken maare hoe zit het met jullie race licenties dan?? hij probeert het tenminste op z’n oude dag!
Ik zeg altijd: Als je niet kan rijden moet je het niet doen.
Dikke pech Bas! Even uitkloppen en opnieuw proberen.
NB. Ik maak alleen maar schade als ik langzaam of achteruit rij . . . ;)
Hij is heel vervelend en lelijk, maar gelukkig ziet hij dat zelf in, en dat vind ik dan weer goed van hem. (zie reactie Simon)
@ Rickky, ik heb hem, dus heb dat recht….
Wat een looser!
Ik zit dat programma PK nu te kijken. Wat een enorm zielig, slecht, triest autoprogramma is dat zeg!!
Geen enkel verstand van auto’s of de techniek erachter!
Ik kreeg laatst een telefoontje . . .
@ Citrofiel. Dat komt dan niet zo goed over. Als ik bijvoorbeeld naar een Bavo kijk, dan is dat gewoon grappig. Die aflevering met de Kia Picanto bling is legendarisch en typerend voor Bavo. gewoon amper verstand van auto’s en dat weet hij zelf ook denk ik, het straalt er vanaf. Kijk ik naar PK, dan doet hij erg zijn best om te laten zien wat hij weet, maar het is bijna allemaal info wat je zelf ook al weet. Een professional zou je juist op nieuwe dingen moeten wijzen.
Het probleem met dat hele programma is dat het Top Gear probeerd te kopieren. Een auto tegen een ander vervoersmiddel. Ga gewoon rijden met een auto en geef objectief de voor en nadelen, dus geen commercieel Kia gelul zoals op RTL. Dat is wellicht saai, maar zo pak je de leek en de autogek kijkt vanwege het geluid en wellicht de nieuwe inzichten die gegeven worden.
Echter is dit redelijk offtopic.
Ejay: kijk jij naar Bavo? Man, daar word ik nu dus echt depressief van!
Ik vind PK best goed leuk. OK, die Bas is soms wat irritant, maar ’t is een goede tegenpool van Rob Kamphues.
Zodra er een autoprogramma gemaakt wordt dat afwijkt van die verkapte reclamesportjes van Bavo en de broertjes Tim en Tom, wordt het direct vergeleken met TopGear. Een beetje oneerlijk.
Danny Lammers/AutoEvent is overigens een goede kennis en plaatsgenoot van me!
Als jullie op zoek zijn naar leuke auto’s moet je eens op zijn site kijken…
-edit- ‘best goed leuk’ moet dus ‘best leuk’ zijn…
@ klassiekerrally, ik ben het helmaal met je eens. PK is geen slecht programma, gek op wielen, autoxperience en rtlautowereld daarentegen mogen van mij van de buis verdwijnen, liever vandaag dan morgen.
BTW wat is de site van die danny lammers
@ turbo S: zie tekst ;)
http://www.autoevent.nl
Geinig trouwens: die foto heb ik ook via de mail van Danny gekregen.
Je moet toch wel een hele hele hele slechte coureur zijn om met zo’n Seat te zakken voor je racelicentie examen. En voordat jullie gaan roepen dat ik dit niet mag zeggen: Ik heb zelf al 6 jaar mijn racelicentie, dus ik weet waar ik over praat.
En in welke raceklasse rijdt Barry dan wel niet?
To Klassiekerrally: met een stel gasten naar Danny, ik heb er nu een stuk of 30 :hehe: groepskortinkje d’r op.
Misschien wat AutoBlogvrienden d’r bie?
http://www.youtube.com/watch?v=5wIfFGJoTjI
Mogen we daar dan ook op? :driving:
Ah, ik hoor net dat deze schade tijdens de training is opgelopen.
Z’n licentie kan ‘ie dus nog steeds halen.
Hoe komen jullie overigens aan deze foto?
@Klassiekerrally: Hoe komen jullie overigens aan deze foto?
Staat toch gewoon in de tekst: Wij ontvingen deze foto van een anonieme tipgever
Oh ja… Dom van mij ;)
Hé, die vent ken ik. Dat is inderdaad een ontzettende lelijkerd, die ze zo snel mogelijk van de buis moeten knikkeren. Was vast jaloers op de schoonheid van die prachtige Ibiza. Enfin, als het meezit, rijdt hij zichzelf binnen de kortste keren dood.
He Bas, als je je doodrijdt wil ik je wel opvolgen. Zijn we ook meteen af van het gezeur over uiterlijk :p
Wel jammer dat ie z’n jas nog aan heeft op die foto, dit is toch veel beter?
![](http://www.autoweek.nl/images/800/5/313febd4d8df3f3df25c3a1aa8de9ab5.jpg)
@Simon: dat stukje toont inderdaad wel enige zelfkennis;) En ook leuk dat ie schrijft “Duizend keer liever terreursites & stompzinnig forumgebral dan de politiek-correcte angsthazenjournalistiek die Nederland sinds jaren teistert, en die nog veel knipmessende lakeienbladen de kop zal kosten…” Uhh, maar waarom dan columnist bij autoweek?
In aflevering 3 van PK (zaterdag 17 maart, 17.25 uur, Nederland 1) is te zien hoe presentator Bas van Putten pogingen doet om zijn racelicentie te halen. Hij gaat hiervoor in training bij Rob Bergmans, de teamleider van Rob Kamphues.
Beide andere presentatoren hebben hun racelicentie al lang op zak. Rob Kamphues racet in zijn vrije tijd en Sheila Verschuur, sinds het tweede seizoen betrokken bij het programma als testcoureur, is regerend kampioene in de Seat Cupra Cup. Bas kan eigenlijk niet achterblijven. Of misschien had hij dat beter wel kunnen doen….
Het doel is deelname aan de Final Six, de afsluitende race van de Winter Endurance Kampioenschap van Circuit Park Zandvoort.
Ik ben het oneens met de bewering dat de leeftijd oorzaak is van de crash. Integendeel; Bas reed afschuwelijk slechts toen ie 18 was, gas voortdurend veel gas (dus ook stationair en tijdens het schakelen) en koppelde ahw digitaal. De laatste jaren rijdt ie behoorlijk goed. Hij zou het misschien kunnen halen, die licentie. Maar zijn ongeduld en temperament zijn groot, en zijn motivatie misschien onvoldoende. En nee, het is geen talent. Mijn advies: laat hem schrijven, dat kan ie wel goed.