Porsche heeft laten weten vanaf volgend jaar niet meer te verschijnen op de NAIAS, beter bekend als de Detroit Motor Show. Dit omdat de Duitse fabrikant een strategie aanhangt waarbij persoonlijk contact met de potentiële klanten meer voorop staat. Als gevolg hiervan trekt Porsche zich van sommige beurzen terug en is het merk alleen nog maar vertegenwoordigd op beurzen vlakbij interessante afzetbegieden. In het geval van de VS betekent dat de Oost- en Westkust, waar Porsche meer dan de helft van haar modellen verkoopt.
Als je het negatief wilt verwoorden kan je zeggen dat Porsche zich te goed voelt voor het beursgaande publiek, maar uiteraard mag elk merk ervoor kiezen zich meer exclusief te presenteren. In 2008 staat Porsche nog op de salons van Chicago, Los Angeles, Miami, New York en Toronto.
Stuttgart/Atlanta. Die Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, ordnet in enger Abstimmung mit ihrer Vertriebsgesellschaft in Atlanta die Messeaktivitäten in Nordamerika neu. Im Zuge einer vor zwei Jahren begonnen generellen Reduzierung der Messeauftritte zugunsten einer verstärkten Konzentration auf Direktkontakte mit ihrem potentiellen Kundenkreis werden sich die Salonaktivitäten zukünftig auf die Hauptabsatzgebiete der Porsche Cars North America (PCNA) konzentrieren. Demnach wird Porsche 2008 in Nordamerika unter anderem noch auf den Messen in Chicago, Los Angeles, Miami, New York und Toronto präsent sein. Ein Auftritt auf der North American International Auto Show in Detroit ist nicht mehr vorgesehen.Als erfolgreicher Anbieter von sportlichen Premium-Fahrzeugen ist Porsche auch in den USA und Kanada ein exklusiver Nischenhersteller. Trotz anhaltender Rekordergebnisse beim Absatz ist Porsche ständig bemüht, seine begrenzten Ressourcen möglichst effizient und kundennah einzusetzen. Von den 36.669 Fahrzeugen, die Porsche im Rekord-Geschäftsjahr 2005/06 in Nordamerika an Kunden ausgeliefert hat, entfallen mehr als 20.000 Fahrzeuge auf die West- und Ostküste der Vereinigten Staaten. Die Neuordnung der Messaktivitäten ist eine strategische Unternehmensentscheidung, die dieser Tatsache Rechnung trägt.
JANUS zegt
Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Zo’n beurs kost veel geld denk ik en voor de naamsbekendheid hoeven ze het niet (meer) te doen.
JLJ zegt
Als ze dit doorzetten in Europa, dus ook niet meer op de RAI, lijkt me zo.
Wat zijn overigens “afzetbegieden”?
Pomoek zegt
Detroit is toch de bakermat van de Amerikaanse autoindustrie. Het is inderdaad marketingtechnisch niet “the place to be” voo Porsche. Heeft duidelijk ook met de kosten te maken, de organisators vroegen waarschijnlijk iets te veel dollars voor een standje. Kosten/baten analyse erop los laten, en tot volgend jaar mischien maar weer!
Rippance zegt
@JLJ: Gebieden waar Porsche haar producten aan de man kan brengen ;)
Robin zegt
niets mis mee, slim…
allen jammer voor het publiek.
Sebastiaan zegt
Het is dan inderdaad wachten tot ze de Rai ook overslaan. Porsche kan dan beter een mooi event voor haar clientele en relaties verzorgen bij haar dealer in Amsterdam Zuid-Oost (nog geen tien minuten rijden vanaf de Rai). Staan veel meer modellen dan op zo’n beurs en de mensen die komen zijn ook echt potentiele kopers.
Thomaz zegt
LOL @ JLJ
SHER zegt
zonde, zie je geen enkele nieuwe porsj meer op de beurzen!! :P
granitkd zegt
begieden ?
chrizzzie zegt
Geef Porsche groot gelijk, als je ziet hoeveel Porsches ze verkopen in Michigan t.o.v. New York en LA.
DRU zegt
@JLJ – Een afzetbegied is een plek waar je als dealer je Porsches overheen giet. Duh, dat jij dat niet weet. Such a noob. :)
Djivy zegt
Het blijkt erg gesteld met het autonieuws als dit al de koppen haalt…
MurcieBoy zegt
waar slaat dat op als ze succes boeken ga je je toch niet terugtrekken?!
MiuRa zegt
ik zal ze niet missen
Rick dos zegt
Maar dat persoonlijk contact met de potentiele klanten, dat zijn de Amerikanen die Porsche wel behoorlijk kunnen uitspreken? Dus Porsche ipv MY POSJAH! :D
JLJ zegt
@Rick Dos
Meestal blijft het zelfs bij MAI POSJ…