Kijk jij ook zo uit naar Forza Motorsport 4? Dan heb hebben we niet zulk goed nieuws voor je. Er zullen namelijk geen Porsche’s in dat spel komen te zitten. Concurrent EA (Electronic Arts) heeft van Porsche namelijk de exclusieve licentie gekregen om Porsche modellen te gebruiken in computergames en dus heeft Forza Motorsport pech gehad.
Voor Forza Motorsport 3 kregen ze nog een sub-licentie van EA, maar voor deel 4 wil EA dat niet doen. Een beetje flauw natuurlijk. Gelukkig krijgen spelers van Forza Motorsport 4 wel de stem van Jeremy Clarkson te horen. En in ruil voor de 35 Porsche’s die in Forza 3 zaten krijgen we in Forza 4 drie RUF’s. Dat valt dan weer niet onder de noemer “Porsche”.
In een nieuwsbericht wijst Forza Motorsport er nog wel even fijntjes op dat ze het exclusieve recht hebben om Ferrari modellen te gebruiken in hun games (op Xbox en PC), maar ze zijn wel zo flexibel om andere ontwikkelaars daar een sub-licentie voor te geven. (via: forzamotorsport.net)
Met dank aan Chris voor de tip!
dennisr zegt
Jeremy Clarkson heeft er zeker voor gezorgd dat er geen Porsche in komt, om Hammond te pesten :lol: ik vind het wel jammer, als ik zo’n spel zou kopen wil ik ook alle auto’s..
brinky zegt
Dat is wel echt jammer.
maseratiferrarilover zegt
@brinky: euhm WABLIEFT?? jammer?? Ze hebben daar eindelijk het licht gezien, die lelijk gedrochten deden niets anders dan het spel verpesten
Met alle respect
Lennart95vdk zegt
@maseratiferrarilover: Maserati’s zijn allemaal mooi cker?? Als ik een Xbox360 had was dit een goede reden om hem niet aan te schaffen.
maseratiferrarilover zegt
@Lennart95vdk: euhm… JAAAAAAAA, over de schoonheid van Maserati is gewoon geen discussie mogelijk, tis niet voor niets dat de Quattroporte door vele kenners tot een van de allermooiste auto’s ooit verkozen is he. De onbetwiste klasse en finesse van Maserati, daar kan het ordinaire Porshe nog wel een punt aan zuige
dennisr zegt
@maseratiferrarilover: Altijd jammer om te zien dat ‘fans’ met oogkleppen op leven.. ik vind een Porsche 911 veel mooier dan een quatrowie?.. dus er is altijd een discussie mogelijk.. :P
maseratiferrarilover zegt
@dennisr: koop een bril aub, met bokaalglazen
baasbas zegt
@maseratiferrarilover: Er is best discussie mogelijk over de “schoonheid” van een quattroporte..
Pallas zegt
@baasbas: das gewoon een citroen sm met quatroporte koets.
baasbas zegt
@Pallas: klopt. En een lelijke koets trouwens…
Pallas zegt
@baasbas: Vind Citroëns ‘eigen’ vierdeursversie mooier:
)
Hupke zegt
@baasbas:
Hmm, maserati heeft anders ook wel pareltjes gemaakt.
Zelfs de meest smakeloze zijn nog uber stijlvol.
jzaero zegt
@Hupke: Maserati heeft een dip in design gehad, maar de laatste jaren (en voor die dip trouwens ook) maken ze echt hele stijlvolle auto’s. Ik vind Maserati’s juist door hun wat afwijkende ontwerpen heel mooi. Ik zit liever in een Maserati dan een Ferrari anno 2011, in de jaren 60-70 was dat nog andersom.
baasbas zegt
@Hupke: Nou, ik deel die mening niet echt. Een mooie strakke 430 bijvoorbeeld kan ik heel goed waarderen. Maar die Ghibli’s (jaren 90!) en vooral de Shamals.. pfoeh.. Dat kan echt niet imho ;)
Nice:
Not so nice:
baasbas zegt
@maseratiferrarilover:
matthisl zegt
@maseratiferrarilover: De onbetwiste klasse en finesse van Maserati? Jong, die dingen donderen al in de showroom uit elkaar man.
ferry832 zegt
@matthisl: Ervaring of lul je gewoon uit je nek ?
maseratiferrarilover zegt
@matthisl: jij hebt duidelijk nog niet in een hedendaagse Maserati gezete, onwetende naïeveling, in mijn geval is dat echter anders, owner of a Maserati Quattroporte 2010
ferry832 zegt
@maseratiferrarilover: Maak je niet druk. Het is een gegeven dat veel mensen vallen op Duitse degelijkheid en daar moeilijk vanaf te zetten zijn. Om hun gelijk te bekrachtigen vallen ze vaak Italiaanse merken hard aan zonder dat dit echt gebasseerd is op eigen ervaringen. Ik noem dat kuddegedrag en eigenlijk moet je daar ver boven staan.
Als jij echt een Quattroporte uit 2010 hebt dan feliciteer ik je met inderdaad de mooiste sedan ooit gebouwd. Zoek op youtube maar op hoe Top Gear de Panamera vergelijkt met de Quattroporte. Wat mij betreft is Maserati voor fijnproevers en onderscheidende mensen. Misschien kwalitatief niet te vergelijken met de Duitse eenheidsworsten maar stijl, emotie en design zijn top.
Ook de Maserati`s van voor 2000 verdienen een plek in de geweldige geschiedenis van het merk. Zelfs de Biturbo die kwalitatief slecht was maar waar in zijn tijd met respect over gesproken werd.
Gnermo zegt
@maseratiferrarilover: Ik wist niet dat Maserati eigenaren in hun vrije tijd blogs trollen..
rhellema zegt
@maseratiferrarilover: in een racegame maakt het me geen moer uit of een automobiel er nou mooi uitziet of niet. Bij een racegame is het belangrijkste element de wegligging van een auto. En laat die van een Porsche nou op een hoger niveau liggen dan die maffiabakjes die jij opnoemt.
jzaero zegt
@rhellema: maar laat dat nou in een game als Forza totaal niet naar voren komen, in dat geval telt schoonheid weer wel ;)
The_12oach zegt
@jzaero: In A-klasse domineren de Porsche’s toch vele leaderboard tijden. Plus ze zijn zeer stabiel (niet de AWD versies meetellen want dat is voor heumeu’s)
jzaero zegt
@The_12oach: domineren in tijden zegt niets over realisme van de algemene physics enginw, die ik in Forza 3 nogal waardeloos vond, ik hoop voor julloe Forza fans dat die in 4 is gefixt, want zoveel grip dat heb je nooit in het echt.
jzaero zegt
@The_12oach: Daarop voeg ik toe dat Porsches vrij vroeg al onderstuur krijgen, wanneer er overstuur optreed is het voor de gewone bestuurder vrij lastig te houden. We hebben zelf ook een 911 en Boxster in de familie, dus met Porsches toch wel wat ervaring, ik zelf heb er nog niet mee gereden.
rhellema zegt
@jzaero: ooit wel eens Forza gereden zonder hulpmiddelen als traction control e.d. Dan is wegligging toch wel van essentieel belang haha
jzaero zegt
@rhellema: Ik rij alleen maar zonder TCS, ESP of andere troep en toch voelt het net niet aan, maar goed..
rhellema zegt
@jzaero: Nee ok…dat het net niet aan voelt ben ik absoluut met je eens. Ik hoop ook van harte dat dit in Forza 4 wel op een hoger niveau ligt. Maar dan nog heeft een Porsche een betere wegligging dan een Maserati. LOL!!!
maseratiferrarilover zegt
@rhellema: euhm wacht effe denke, is meneer de MC Stradale al vergete misschien? Of de MC12????
rhellema zegt
@maseratiferrarilover: Nu heb je het over een extreme auto. Je begon over een normaal type auto en vergeleek deze met de Porsche. Daarbij komt ook nog eens dat een MC een auto is die de techniek gebruikt van de Ferrari Enzo. De MC is meer een slap aftreksel hiervan.
agera zegt
@maseratiferrarilover: Jij houdt van Masrati ik houd van Porsche. Dat de Quattrroporte door vele kenners is verkozen…. interesseert me niet. Het gaat om mijn eigen mening en dat is dat ik de Porsche Panamera veel mooier vind als een Maserati Quattroporte.
Beter een mooie strakke stevige Porsche dan een rammelbak Italiaan!
maseratiferrarilover zegt
@agera: wel dan spijt het mij vreselijk voor jou man, maar dan heb je strond in die oge van jou
rhellema zegt
@maseratiferrarilover: Is het heel moeilijk om een discussie op een normale manier te voeren?
peterr zegt
@maseratiferrarilover: Wel eens in een Maserati Quattroporte gereden? Rijdt namelijk voor geen meter met die Dual Logic bak..
robbie zegt
@peterr: die bak is al jaren geleden vervangen door een reguliere 6-trapsautomaat van ZF. Je argument gaat dus niet echt meer op.
peterr zegt
@robbie: Okee, wist ik niet! Maar goed dat ze dat gedaan hebben!
agera zegt
@maseratiferrarilover: Ga verder geen discussie met jou aan, je taalniveau zegt genoeg ;)
jzaero zegt
@agera: Ik waardeer je eigen mening, maar ik ben het er (natuurlijk, anders ga ik geen discussie aan ;) ) niet mee eens, ik vind een Maserati, hoewel ze misschien niet zo betrouwbaar zijn jaren geleden, toch veel meer charme hebben. Een Porsche is een prachtige auto, zeker de nieuwe 911 die eraan zit te komen, maar de Maserati heeft toch een vleugje klasse mee die de Porsche in mijn ogen minder heeft. Het is meer recht toe recht aan dan flamboyant. En natuurlijk het uitlaatgeluid:
http://www.youtube.com/watch?v=VXHRiTnj4zU&feature=relmfu
Ik ken mensen die al jaren Maserati rijden en nog steeds heel erg blij ermee zijn, maar ook mensen die Porsche rijden en ongetwijfeld weer een Porsche zullen nemen. Het spreekt ook niet dezelfde doelgroep aan, Porsche spreekt een veel bredere doelgroep aan, Maserati toch meer richting de liefhebbers. Porsche heeft ook liefhebbers, maar daarnaast ook nog veel mensen die vooral de auto kopen omdat Porsche een bekendere naam heeft.
agera zegt
@jzaero: Kijk met jou kan ik wel een discussie aangaan, jij komt met argumenten en onderbouwt je mening die de discussie naar een hoger niveau tillen. Maar als iemand mij bestempeld met stront in mijn ogen of het merk Porsche als ordinair, omdat ik toevallig de Porsche Panamera mooier vind heeft het geen zin om die discussie voort te zetten.
Vind het prima dat jij voor de Maserati gaat en ik begrijp dat ook wel. Alleen heb ik nu eenmaal iets met Porsche, ben een Porsche liefhebber en heb daardoor een zwak voor het merk. Alles spreekt mij gewoon aan van een Panamera. De auto is mooi vormgegeven(naar mijn mening) de indeling van het dasboard ziet er strak, ov erzichtelijk eruit, de gebruikte materialen zijn van een hoog niveau alles spreekt mij gewoon aan van Porsche.
Dankzij het succes van de Porsche Panamera, heeft Audi de A7 gelanceerd, de AM de Rapide op de markt gebracht en zullen Bugatti en lamborghini met respectievelijk de Galibier Royale en de Estoque aankomen, die nu nog in de conceptfase zitten.
Wederzijdse respect is erg belangrijk en vind het netjes dat jij dat wel kan opbrengen.
jzaero zegt
@agera: De Panamera is een zeer goede auto, daar ben ik het zeker mee eens, ik zie ze regelmatig rijden en af en toe is het dan toch een auto met een bepaalde aantrekkingskracht. Over het uiterlijk is nog wel wat een en ander te discussiëren. Wat ik wel jammer vind, het is niet een auto is die meteen veel hoger in het segment speelt. Qua uiterlijk maar ook motorisch. Al goed, motorisch is er niets mis mee, een V6 is ruim voldoende maar toch niet meteen een dikke V8. De standaard velgen die erop zitten zijn soms echt zo on-Porsche. Daarmee bevestig ik ook meteen het ‘ik koop een Porsche vanwege de naam’ argument. Een liefhebber zal graag meer geld uitgeven voor zijn of haar nieuwe auto.
De Quattroporte, Rapide en ongetwijfeld ook de Estoque zijn allemaal auto’s die stuk voor stuk meteen the real deal zijn. Er staat tegenover dat de laatste drie genoemde nooit net zoveel verkocht zal worden, marketing is natuurlijk ook een must, maar dat houdt het wel weer exclusief natuurlijk. Overigens ben ik er niet helemaal mee eens dat de Panamera hiermee als eerst kwam. De Mercedes CLS was toch (hoewel de lagere prijs) een van de eerste auto’s met een dergelijke bouw, maar in mijn ogen klopt deze ook meer. Wellicht ook wel doordat hij minder gedurfd is als de Panamera. De Panamera zou prachtig zijn als hij een aflopende kont had. Er zijn hiervoor ook nog auto’s geweest maar die kan ik niet meteen opnoemen.
agera zegt
@jzaero: Het is natuurlijk heel persoonlijk het design van de Porsche Panamera spreekt mij heel erg aan en vind de Panamera de mooiste in zijn klasse.
Alleen zou ik je een ding willen vragen, naar mijn mening komen Lamborghini en de Bugatti met de Estoque en de Galibier Royale, omdat de Panamera een groot succes is gebleken dat denk ik altahans. Zou graag willen weten hoe jij erover denkt?
Martinez zegt
@agera:
“Dankzij het succes van de Porsche Panamera, heeft Audi de A7 gelanceerd, de AM de Rapide op de markt gebracht en zullen Bugatti en lamborghini met respectievelijk de Galibier Royale en de Estoque aankomen, die nu nog in de conceptfase zitten.”
De huidige Rapide van Aston Martin is al voor de Panamera als Concept verschenen, en de 1e Rapide al in de jaren ’60, met de bekende radicale hoekige, superlage 2e generatie in de jaren ’70. Daarnaast is de A7 meer een concurrent voor de CLS dan voor de panamera, audi en Porsche/Lambo/Aston Martin kan je niet op dezelfde hoogste zetten. Niet écht 100% waarheidsgetrouw argument dus, maar verder een mooi betoog, zónder schelden. ;)
agera zegt
@Martinez: Het klopt dat de Rapide er eerder was als concept, maar is uiteindelijk na de Porsche Panamera op de markt gebracht mede door het succes van de Panamera.
De Bugatti, Lamborghini zijn geen directe concurrenten van de Panamera, maar de modellen Estoque en de Galibier Royale zijn geinspireerd van de Porsche Panamera qua belijning, maar zitten wel in een ander prijsklasse.
De Mercedes CLS is een sportieve 4-deurs sedan, de Audi A7 daarentegen is meer een sportieve hatchback en lijkt op dit gebied meer op de Panamera dan een CLS. Ook qua prijs zullen de Panamera en de A7 elkaar niet veel ontlopen. Kortom zal niet veel verschillen qua prijs en qua model lijken ze ook op elkaar. Het zijn beiden geen sedans tenslotte! De Mercedes CLS Shooting Break zal meer de concurrentie aangaan met de Panamera ipv de gewone CLS.
Tenslotte de Panamera is een heerlijke wagen sportief, comfortabel en met het rijgedrag van een Porsche wat wil je nog meer.
Ik snap dat het een beetje verwarrend was, doordat ik die merken opnoemde, maar ik wilde benadrukken hoe belangrijk de Porsche Panamera is geweest ook voor andere merken.
Tenslotte
jzaero zegt
@agera: De Aston Martin Rapide stond al tijden als concept op ons verlanglijstje van vierdeurssupercars. Nog eerder dan de Panamera geloof ik. Hoewel de Panamera al ‘proefmodelletjes’ had in 1991, bestond de Aston Martin Rapide al in de jaren 70, known as Aston Martin Lagonda. Het concept verscheen al in 2006, dat was eigenlijk al het definitieve design en ik heb de ontwikkelingen ook aardig gevolgd. Het verschil tussen Porsche en Aston ligt hem vooral in het presenteren van het concept. Aston was hier eerder mee en kan er dus eigenlijk niet gezegd worden dat Porsche eerder was. Het was in 1976 dan misschien niet meteen de auto die we nu kennen, maar zeker wel het principe dat nu ook in dit soort auto’s te vinden is. Brute motor, dure badge en een zee van ruimte (relatief). Zo ook de Quattroporte van de jaren 60 (die ik overigens wel mooi vind). Hoewel deze natuurlijk daarna alleen maar minder mooie modellen uitbracht, kwamen zij in 2004 weer als eerste met een luxury sports sedan van de huidige generatie die er weer wel goed uit zag.
Het is een heel ander principe dan die van de BMW M5 of Merc E63, dat waren auto’s die ontworpen waren voor de massa en daarna met een brute motor werden uitgevoerd. Porsche vind ik een mooi merk om haar 911jes of andere brute coupes, maar in mijn ogen kon Porsche nog beter door de auto wel de kenmerken mee te geven, maar niet zo veel dat het teveel op de 911 lijkt. De nieuwe Cayenne is al een flinke stap vooruit. Waarom? Omdat ze bij deze nieuwe auto juist niet zoveel op hun 911 wilden lijken. De oude wilde dat wel. Uiteraard is dit niet meteen het volledige verhaal wat ik ervan vind.
forza3racer zegt
@brinky: @brinky:
Het is echt heel heel heel heel jammer. Ik heb alle Forza games in mijn bezit, en allemaal op de releasedag gespeeld. Ik hield van de porsche’s. De enige echte auto’s die de motor achterin hadden, en daarom ook het nut hadden om met meer tractie uit de startblokken te springen. Met een Porsche kon je elke race winne. In welke Klasse dan ook. Ik hoop dat er nog een keer een dlc van komt….
RubenPriest zegt
Net als GT5 dus.
E320cdi zegt
Fucking EA. Ik heb geweldige A600 en S700 911jes staan… Dat gaat dus niet meer lukken. Leuk man, dat een goede race sim moet lijden onder arcade troep van EA. Eikels.
Alfaxa zegt
Ik heb EA spellen nooit echt leuk gevonden. EA is ook gewoon k*t.
agera zegt
@Alfaxa: Hetzelfe discussie als bij Fifa en Pro Evolution Soccer :)
reinier73 zegt
ff Neelie Kroes bellen, EA is de grootste monopolie speler in de game-branche. Waarom worden daar geen boetes voor gegeven?
Lennart95vdk zegt
In ruil voor 35 Porsches maar 3 rufs??
the-budel-guy zegt
nou dan kan een 911 dus nooit meer realistisch in een game aangezien EA alleen maar zooitje maakt.
maar kan niet wachten tot 10 oktober dan komt fms4 uit.
Hupke zegt
@the-budel-guy:
Need for speed porsche vergeten?
Dat was toen het nieuw was (en ik nog gamede) zowat het beste racespel dat er was.
gerard1710 zegt
@Hupke: NFS Porsche 2000? Die heb ik ook, dat is bijna altijd volgas in elke bocht..
the-budel-guy zegt
@Hupke Need for speed vind ik niks aan.
dan speel ik nog liever GTA 4
jzaero zegt
@Hupke: NFS is in geen enkel spel qua physics in de top geweest, 10 jaar geleden niet en nu ook niet. Sterker nog, de slechte naam van nfs verdreef de NFS naamaanduiding van Shift Unleashed 2 omdat deze game juist weer meer realistisch moest worden, en ook deze game is dat niet.
undifined1 zegt
@jzaero:
nfs porsche 2000 is nog wel de beste nfs ooit, maar ook die zijn niet zo realistisch als gtre2/gtl/rFactor/race07 enz.
Hupke zegt
@jzaero:
Ik speel al jaren geen spelen meer en het laatste dat ik speelde was DTM race driver3.
Maar NFS porsche was toch wel een goed game in die tijd bijna 11 jaar geleden.
Ik had toen NFSIIse wat net zo realistisch was als pakman, NFS road challenge waarin de auto’s nog altijd vierkante zwevende dingen waren.
En dan kwam porsche waarbij er al geremd moest worden af en toe en waarbij er onder en overstuur was. Je kon zelfs al driften.
Het spel was naar mijn mening beter dan het ‘superieure’ gran turismo 2.
jzaero zegt
@Hupke: Die tijd heb ik helaas niet meegemaakt, ik had toen geen playstation of krachtige pc, maar ik geloof best dat dat een van de beste NFS games ooit gemaakt zijn, vroeger was ik ook erg gecharmeerd van NFS. NFS Underground tot en met Most wanted was effetjes leuk, maar realisme lag nog ergens onderin de doos verstopt volgens mij, want dat was er niet.
MJB zegt
@jzaero: De NFS games zijn dan nooit bedoeld om heel realistisch te zijn. Enkel bij NFS Porsche en Shift 2 werd daar wat meer nadruk op gelegd. En bij Porsche is dat voor die tijd nog best redelijk gelukt, vergeleken met andere games. Shift 2 kan ik dan weer niks over zeggen, ik heb van de laatste NFS games alleen de reïncarnatie van Hot Pursuit gespeeld. Onrealistisch als het maar kan, aangezien door bochten driften je de snelste rondetijden bezorgt, maar wel vermakelijk.
Robbet zegt
NEE! ergens in m’n achterhoofd wist ik dit al. Maar is nooit echt doorgedrongen..
En aangezien ze bij de garage updates ook geen porsches laten zien of in de demo’s voorbij komen, had ik het kunnen weten.
Ik heb in Forza 1, 2 en 3 veel Porsches en rij er veel mee.. Bummer dus!
En EA bakt toch alleen maar slechte race games.. behalve die nieuwe Shift 2. Waar ik ook nog erg aan moet wennen met die bubblehead als incar view die veels te vroeg meekijkt de bocht in :/
aallex zegt
@Robbet: die helmetcam kan je ook veranderen naar gwn cockpitcam, nauwelijks verschil alleen dat achterlijke gedraai is weg
maseratizzzzzzzz zegt
Wel jammer, hopelijk komen er veel maserati’s in ;D
en hopen dat de car sounds nog realisticher worden.
mcf1 zegt
achja ik kan er niet wakker van liggen, drie keer ruf is genoeg….
laat die kinderen van 10 maar nfs spelen met hun porsche, toen ik 10 was vond ik nfs ook nog dope, todat ik forza 1 op de xbox speelde, omg, bye bye nfs en bye bye gt5 na 10 oktober :D
even sparen voor fanatec stuurtje en pedalen, mooie stoel erbij :D
16 man online wordt wel wijs!
gerard1710 zegt
@mcf1: Fenatec gaat een ultra-realistisch race-stuur uitbrengen, moet alleen wel wat kosten: 700 dollar in de VS. Dat wordt dus sparen, of je haalt de 300 dollar versie die natuurlijk ook niet verkeerd is..
jzaero zegt
@mcf1: koop gewoon een auto.. €700 voor een stuur? Sommige lui zijn gek.. En 16 man online lukt net zo fijn in GT5, betere physics engine ook
Lan_Evo zegt
@mcf1:
Als je een stuur koopt, zou ik dat toch echt voor de pc doen, heb ik een paar maanden ook gedaan, Thrustmaster stuur met koppeling voor echt 85 euro ofzo. PC sim racers zijn nog veel realistischer (en leuker) met stuur, eigenlijk zit er nog wel net zo’n stap tussen Forza/GT en echte sim racers dan tussen NFS en Forza/GT. Ik heb Forza 3 en GT5 uuuren gedaan en ga zeker ook nog wel Forza 4 halen, maar met een stuur is het toch wel het vetst om de echte sims te hebben, rFactor, Race 07, Richard Burns Rally, LFS, etc. :)
HDM zegt
Forza doet hetzelfde hoor, dankzij hen en EA zijn BMW’s nauwelijks nog beschikbaar voor andere gamers, en zij hebben het alleenrecht voor de 458 Italia voor racegames op de X360.
Leuk dat EA weer eens de boel naait met hun slappe hap weinig inhoud racegames, ze zijn allang niet meer zoals EA uit de dagen van NFS3 4 en 5, maar ja dat telt natuurlijk niet. Als de kiddies het blijven kopen, waarom nog het originele succes in stand houden?
jzaero zegt
@HDM: ik boycot EA al een flinke tijd, helaas.. Hun houding en wijze van uitbrengem van games is gewoon waardeloos
dvt093 zegt
@mcf1: Wel ironisch dat Fanatec alleen maar Porsche stuurtjes maakt…
The_12oach zegt
@dvt093: De ironie slaat kant noch wal! Had er nog niet aan gedacht maar hij is inderdaad echt machtig hahahahaha.
Ik had zo graag met een GT3 RSR willen denderen op de Nurburgring.
The360box zegt
jammer dat EA dit doet, ik had hem al vernomen maar wat EA probeert te doen begrijp ik niet, Need FOr SPeed kan niet tippen aan real sims zoals Forza dus wat ze er nou helemaal mee bereiken.
jzaero zegt
@The360box: doelgroep is ook totaal anders, dan had GT5 en Forza hier geen last van gehad
pexiges zegt
Faalnieuws van de dag. Iedereen kan zeggen over porsche wat ze willen, maar een racegame zonder porsche kan gewoon echt niet! Dit nieuws schroeft mijn verwachtingen van het spel wel iets omlaag moet ik eerlijk bekennen..
aallex zegt
De enigste reden waarom EA misgunt is omdat turn 10 de licentie van ferrari dus niet aan EA geeft, heb je ooit een ferrari in NFS gezien? En nu slaan ze gewoon terug, beetje jammer ze zouden allebei meer winst kunnwn maken als ze gewoon netjes deelden….
jzaero zegt
@aallex: ooit Shift 1 gespeeld?
aallex zegt
@jzaero: Ja oke, dat is een uitzondering maar afgezonderd van shift 1 bijna nooit, en dat ze niet mee wilde werken door ferrari in shift 2 toe te laten, sloeg bij EA de stoppen door dus nou doen ze dit vindt het erg jammer maarja ik zal het moeten doen met die RUF’s :/
robbyvs zegt
Beetje jammer want in Forza 3 waren de Porsches altijd gaaf om mee te rijden. Er zitten ook al geen Porsches in Gran turismo 5, terwijl dit samen met Forza wel het beste simulatie spel is . Zeker i.c.m. simulatiestoeltjes ter demonstratie op een Porscheshow ;)
undifined1 zegt
@robbyvs:
grand tourismo in van de beste simulaties? echt niet!
wel eens van simbin gehoord? het bedrijf achter de echte spellen als GTR2/GT-Legends/RACE07 enz?
daar komt forza ook niet bij ind e buurt!!
jzaero zegt
@undifined1: Een spel als Gran Turismo is op een console nog best realistisch, echter de spellen zoals jij hebt genoemd hebt gaan net nog een stapje verder. Ikzelf heb ook nog Live for Speed 2 gespeeld. Die was ook zeer realistisch. Een PC heeft de voorkeur gegeven aan rekenpower aan de physics engine, in mindere mate de graphics. De consoleversies hebben juist weer een balans daarin gevonden..
kombatunit zegt
Gemiste kans voor Porsche..
smasters zegt
Het is wel jammer dat er geen porsche´s in zitten, maar porsche is niet mijn favoriet. ik zou het bijv. erger vinden als jaguar er niet in zat
meneersander zegt
beetje kinderachtig van ea, maar goed..
norge zegt
Het einde van de wereld is nabij ,geen Porsche in Forza :shock:
TheIceman2009 zegt
kan zo 400 autos opnoemen die ik er liever in zou willen dan welke Porsche dan ook. als ze de orginele kever erin doen vind ik dat er al genoeg porsches in zitten.
Jochempie zegt
:(
Ik kon al geen keuze maken tussen een PS3 en een X360, nu wordt het nog lastiger :(
Voordelen PS3: GT5 heeft véél verschillende auto’s (geen Porsches), de PS3 is te besturen met veel verschillende stuurwielen.
Nadelen PS3: Het realisme van de besturing in GT5 is eerlijk gezegd niet aanwezig. En dat vind ik een gigantisch nadeel.
Voordelen Xbox 360: Forza 3 rijdt geweldig, dat zal met Forza 4 niet anders zijn. Xbox360 is een stukje goedkoper dan een PS3.
Nadelen Xbox360: enkel racen met officiële Microsoft stuurwielen en zo’n peperduur Fanatec stuur. Vergeet de Logitechjes of Trustmastertjes maar.
Beide consoles hebben voor mij eigenlijk onoverkomelijke nadelen…
MJB zegt
@Jochempie: Voordeel PS3 -> Blu-ray. Maar goed, verder is het puur persoonlijk. Maar dat en het feit dat ik niemand met een Xbox 360 kende (handig ivm spellen uitwisselen) was voor mij doorslaggevend.
agera zegt
@Jochempie: Sony of microsoft kun je aan denken, dat de PS3 wordt gebouwd door Sony was een van de redenen voor mij, verder vind ik de controllers van de PS3 heerlijk in de hand liggen. Alleen moet ik wel zeggen dat de controllers van de Xbox360 steviger zijn.
-Daarnaast heeft de keuze vooral te maken welke soort spellen je wilt gaan spelen op de console.
-Een ander voordeel van de PS3 is de blu-ray optie die er gratis opzit. Erg handig hoef je geen aparte DVD speler erbij te kopen!
-Gratis internet op de PS3 handig als je iets wilt zoeken op google of filmpjes wilt bekijken op YouTube.
Ik kan je aanbevelen dat ik heel erg tevreden ben met mijn PS3 en bijna nooit problemen heb ondervonden. (afgezien van de tijdelijke internetstoring een tijdje terug waar iedereen van last had die een PS3 heeft)
The360box zegt
@Jochempie: Er zijn ondertussenal genoeg nieuwe niet officiele MS stuurwielen op de markt.
mclarenf1lm zegt
@Jochempie: Ik zou ook even over de levensduur willen nadenken, als je na een tijdje de nieuwe Xbox wilt kopen of de PS4 dan maakt het niet zoveel uit, maar als je van plan bent langer dan 2 jaar te spelen met een console zal ik toch maar voor de PS3 gaan, bij vrijwel iedere vriend van mij die een Xbox 360 heeft gaat die na zo circa 2 jaar kapot, daarintegen kan je nog lang, heel lang door spelen op een PS3 zonder problemen.
aallex zegt
@mclarenf1lm: ja maar je hebt wel 3 jaar garantie op je xbox en reparatie/vervanging is binnen ern week gedaan ;)
Nico94 zegt
Vind het totaal niet erg dat er geen Porsche’s in zitten. In Forza 3 reed ik er toch nooit mee.
mcf1 zegt
waren wel 2 leaderboard porsches:P
de 911 sport met carrera gt engine voor de snelle circuits en de gt3 rs? ofzoiets, maarja ik reed elk circuit met maar 1 auto online, rwd mclarenf1 !!! :D, boeiend dat 4wd zoveel beter was bij de start of nadat je de baan afgebeukt was, die mcf1 rijd zo episch , en je kan toch nog met de snelste meekomen
ascari15 zegt
Erg dom van Porsche en EA. Maarja er zitten nog genoeg andere auto’s in. Het belangrijkste is Ferrari er in zit.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
-edit: check!-
OT: lekker belangrijk.
dyna zegt
pexiges [ reply ]
27-08-2011 om 12:19
Faalnieuws van de dag. Iedereen kan zeggen over porsche wat ze willen, maar een racegame zonder porsche kan gewoon echt niet! Dit nieuws schroeft mijn verwachtingen van het spel wel iets omlaag moet ik eerlijk bekennen..
+1000000000000
EA zuigt big time
bass1103 zegt
Erg jammer! Ik kon me juist zo verheugen op modellen als de 911 GT2 RS e.d.
RobGTR zegt
Oh, dit meen je niet! Waarom moet EA zo nodig de licensies voor Porsche houden? Alsof zij het beste realisme uit die Porsches halen. De serieuze racer wordt veel meer aangetrokken door games als Forza en GT5, dan is het wel zuur dat er geen Porsches bij zitten. Die behoren tot de beste circuitauto’s, zeer jammer..
Thomasio zegt
Mensen: Stop met het vergelijken van porsche’s en maserati’s! Er is maar een echte porsche: de 911 (en al zijn verdere versies) en een paar top versies. Maserati bouwt al jaren een auto en na een paar jaar weer iets anders. Bijna alle techniek lenen zij van grote broer ferrari. De modelen die hier vergeleken worden met een porsche, zoals de quarttoporte. zijn totaal anders, een maserati is gebouwd op comfort en luxe en een standaard porsche 911 is gewoon gebouwd op rijgenot. En ik geloof ook dat een maserati meer een naam is, dan een (anno 2011) inventieve autofabrikant. Op een goed weggetje met flink wat bochten rij je met een standaard 911 carrera 2 zo’n logge quattroporte helemaar zoek. En weetje waarom? porsche perfectioneerd al meer dan 55 jaar een type auto, en masserati’s blijven een slap aftreksel van een ferrari maar dan met minder pk’s(t.o.v. ferrari) en meer gewicht.