Nieuws en roddels kunnen zich als een virus razendsnel verspreiden. Zo waren sommigen gisteren nog in de veronderstelling dat Porsche actief zou werken aan een kleine Cayenne gebaseerd op het platform van de in ontwikkeling zijnde Audi Q5. Deze baby Cayenne zou dan de naam Roxster krijgen. Dit bericht werd gisteren door het Duitse Autobild de wereld in geholpen. Het blad speculeerde hierbij op het gegeven dat Porsche copyright zou hebben aangevraagd op de naam Roxster.
Porsche heeft vandaag echter direct tegengesproken dat het zou werken aan een mid-size SUV. Toch zijn de geruchten van een compacte Cayenne niet nieuw. In oktober 2005 hadden we het al over een X3 killer in de vorm van een compacte Cayenne, dus wie weet wat de toekomst ons brengt… (via: germancarblog)
UPDATE: lees hier het betreffende artikel van Autobild.
car_freak zegt
net goed een schoen maker moet bij zijn leest blijven, nu dus sportautos
citroënfreak zegt
Porsche zou beter aan een X3 killer werken je ziet die dingen teveel rijden.
TomRS6 zegt
@ citroenfreak
Een letterlijke killer ja.. met anti-tupperware-granaten.
Brecht zegt
Haha nu de turbo motor van zijn broer erin en da gaat wat sneller vooruit ;)
hoe snel zou die dan niet gaan ==> snelste geproduceerde suv?
En wordt er wel een dieselmotor aangeboden?
allemaal vragen voor een killer te worden, dat tweede toch vooral.
Ik ben benieuwd :)
PieterA zegt
Porsche zou beter stoppen met die SUV onzin en downgrading van het merk. De Cayenne, Boxster & Cayman vind ik dan ook een doorn doorheen het gamma. (ook al schiet er dan maar weinig of niets meer over naast de 911, maar die heeft toch tig versies)
the audi fan zegt
kunnen ze hem niet beter cayexter noemen? (boxter, cayenne)
luc zegt
dat zou er zowiezo niet uit zien
ml zegt
@PieterA
Onzin..? Porsche is ook gewoon een bedrijf die auto’s moet verkopen. Zonder de Cayenne, Boxster & Cayman blijft er minder dan de helft over. De eerste BMW 3-serie en Mercedes C-klasse werden ook niet van harte ontvangen door puristen, maar het is een kwestie van wennen voor ze er zelf eentje kopen.
Ik zelf vind dat ze met de Boxer en Cayman zeer goede en mooie auto’s hebben neergezet, het prijsaspect niet meegenomen winnen ze elke test met soortgelijke concurrenten. Het maakt Porsche een stukje bereikbaarder, Porsche is nooit een merk geweest die alleen voor de rijksten is weggelegt, zoals Ferrari en Lamborgini. De voorloper van de Boxer (de 912) werd slechts 1 jaar na de eerste 911 geintroduceerd. Porsche concureerd zowel met Ferrari als met BMW.
autoblogger zegt
Cover van autobild:
w0o0dy zegt
@bloggert: Volgens mij kunnen we hier zien dat dit geen impressie is op basis van de tekeningen van de designers van Porsche. Dit lijkt namelijk wel een fraai ontwerp….. en dus zal het vrij ver naast de waarheid liggen ;)
(overigens heb ik nog steeds weinig met SUV’s )
autoblogger zegt
Klopt, autobild had weer wat aandacht nodig ;)
Het is natuurlijk gewoon een geshopte Audi Cross Coupe
Citrofiel zegt
Phew…. Ik blij. (ik moet mijn anti-Porsche-heid wel volhouden! :P )
de sjonnies zegt
ML – goed gezien !
Porsche moet auto’s verkopen en die Cayenne is voor Porsche een hele goede zet geweest.
Porsche is ook altijd vroeguh qua prijs middle of the road geweest, ze zijn alleen met de 911 richting Supercars geëvolueerd en zijn met de Boxter teruggegaan naar hun wortels. Dat die Cayman zou komen wist ik al toen ik de eerste Boxters zag en wat die kleine Cayenne betreft : het onderstel ligt al klaar bij de buren !
Geloof me, ze zijn in Stuttgart al lang aan het bedenken hoe Porsche en Diesel verkocht kunnen gaan worden !
ml zegt
@de sjonnies
of een Hybride..want da’s ook hip, met name in Callifornië. Woonde ik daar maar, een Cayenne vanaf 43.400 dollar is zo’n 34.000 euro….