• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen baby Cayenne met de naam Roxster

Auteur: Dennis, gepost 25 mei 2007 om 20:03 – 14 Reacties

Porsche Cayenne toy car

Nieuws en roddels kunnen zich als een virus razendsnel verspreiden. Zo waren sommigen gisteren nog in de veronderstelling dat Porsche actief zou werken aan een kleine Cayenne gebaseerd op het platform van de in ontwikkeling zijnde Audi Q5. Deze baby Cayenne zou dan de naam Roxster krijgen. Dit bericht werd gisteren door het Duitse Autobild de wereld in geholpen. Het blad speculeerde hierbij op het gegeven dat Porsche copyright zou hebben aangevraagd op de naam Roxster.

Porsche heeft vandaag echter direct tegengesproken dat het zou werken aan een mid-size SUV. Toch zijn de geruchten van een compacte Cayenne niet nieuw. In oktober 2005 hadden we het al over een X3 killer in de vorm van een compacte Cayenne, dus wie weet wat de toekomst ons brengt… (via: germancarblog)

UPDATE: lees hier het betreffende artikel van Autobild.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, q5, SUV

Vorig bericht: « Yummie-eighties-fout: Range Rover limousine
Volgend bericht: Vortech geeft Corvette Z06 635 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. car_freak zegt

    25 mei 2007 om 20:14

    net goed een schoen maker moet bij zijn leest blijven, nu dus sportautos

    Login om te reageren
  2. citroënfreak zegt

    25 mei 2007 om 20:30

    Porsche zou beter aan een X3 killer werken je ziet die dingen teveel rijden.

    Login om te reageren
  3. TomRS6 zegt

    25 mei 2007 om 20:32

    @ citroenfreak

    Een letterlijke killer ja.. met anti-tupperware-granaten.

    Login om te reageren
  4. Brecht zegt

    25 mei 2007 om 21:09

    Haha nu de turbo motor van zijn broer erin en da gaat wat sneller vooruit ;)
    hoe snel zou die dan niet gaan ==> snelste geproduceerde suv?
    En wordt er wel een dieselmotor aangeboden?
    allemaal vragen voor een killer te worden, dat tweede toch vooral.
    Ik ben benieuwd :)

    Login om te reageren
  5. PieterA zegt

    25 mei 2007 om 21:20

    Porsche zou beter stoppen met die SUV onzin en downgrading van het merk. De Cayenne, Boxster & Cayman vind ik dan ook een doorn doorheen het gamma. (ook al schiet er dan maar weinig of niets meer over naast de 911, maar die heeft toch tig versies)

    Login om te reageren
  6. the audi fan zegt

    25 mei 2007 om 22:38

    kunnen ze hem niet beter cayexter noemen? (boxter, cayenne)

    Login om te reageren
  7. luc zegt

    25 mei 2007 om 23:37

    dat zou er zowiezo niet uit zien

    Login om te reageren
  8. ml zegt

    26 mei 2007 om 09:02

    @PieterA
    Onzin..? Porsche is ook gewoon een bedrijf die auto’s moet verkopen. Zonder de Cayenne, Boxster & Cayman blijft er minder dan de helft over. De eerste BMW 3-serie en Mercedes C-klasse werden ook niet van harte ontvangen door puristen, maar het is een kwestie van wennen voor ze er zelf eentje kopen.
    Ik zelf vind dat ze met de Boxer en Cayman zeer goede en mooie auto’s hebben neergezet, het prijsaspect niet meegenomen winnen ze elke test met soortgelijke concurrenten. Het maakt Porsche een stukje bereikbaarder, Porsche is nooit een merk geweest die alleen voor de rijksten is weggelegt, zoals Ferrari en Lamborgini. De voorloper van de Boxer (de 912) werd slechts 1 jaar na de eerste 911 geintroduceerd. Porsche concureerd zowel met Ferrari als met BMW.

    Login om te reageren
  9. autoblogger zegt

    26 mei 2007 om 10:05

    Cover van autobild:

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    26 mei 2007 om 10:17

    @bloggert: Volgens mij kunnen we hier zien dat dit geen impressie is op basis van de tekeningen van de designers van Porsche. Dit lijkt namelijk wel een fraai ontwerp….. en dus zal het vrij ver naast de waarheid liggen ;)

    (overigens heb ik nog steeds weinig met SUV’s )

    Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    26 mei 2007 om 10:24

    Klopt, autobild had weer wat aandacht nodig ;)

    Het is natuurlijk gewoon een geshopte Audi Cross Coupe

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    26 mei 2007 om 22:42

    Phew…. Ik blij. (ik moet mijn anti-Porsche-heid wel volhouden! :P )

    Login om te reageren
  13. de sjonnies zegt

    27 mei 2007 om 10:14

    ML – goed gezien !
    Porsche moet auto’s verkopen en die Cayenne is voor Porsche een hele goede zet geweest.
    Porsche is ook altijd vroeguh qua prijs middle of the road geweest, ze zijn alleen met de 911 richting Supercars geëvolueerd en zijn met de Boxter teruggegaan naar hun wortels. Dat die Cayman zou komen wist ik al toen ik de eerste Boxters zag en wat die kleine Cayenne betreft : het onderstel ligt al klaar bij de buren !
    Geloof me, ze zijn in Stuttgart al lang aan het bedenken hoe Porsche en Diesel verkocht kunnen gaan worden !

    Login om te reageren
  14. ml zegt

    27 mei 2007 om 12:49

    @de sjonnies
    of een Hybride..want da’s ook hip, met name in Callifornië. Woonde ik daar maar, een Cayenne vanaf 43.400 dollar is zo’n 34.000 euro….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North