Veel Chinees nieuws de laatste dagen. Zojuist werd al duidelijk dat dat het Chinese Shuanghuan niet met zijn kloontjes naar Frankfurt zal afreizen en nu blijkt ook China’s grootste autoproducent Geely heeft afgezegd. Geely is teleurgesteld in de organisatie van de IAA en was niet tevreden met het plekje dat hen was toegewezen. Geely zou al zijn modellen showen om Europa alvast een beetje op te warmen voor de Chinese invasie.
Het feit dat Geely nu dus afhaakt, is volgens sommigen een indicatie de Chinezen hun strijdplan voor Europa hebben gewijzigd. In Frankfurt zal volgende maand enkel nog Brilliance de Chinese auto-industrie vertegenwoordigen. (via)
Luc zegt
maar dat is toch een lelijke mercedes op die foto?
lincoln zegt
kijk … mooi stukje chinees design … toch?
CitroenFan zegt
helemaal gelijk hebben ze…;)
CitroenFan zegt
dat ze niet naar de IAA gaan heh:P
MurcieBoy zegt
hoe zijn ze toch gekomen op zo’n ontwerp :P
lincoln zegt
zoek de verbeteringen ……. antonov versnellingsbak.
m5 zegt
mooi weg met die goedkope rot meuk
MurcieBoy zegt
ik snap nog steeds niet waarom die chinezen blijven klonen?!
Racer X zegt
@ MurcieBoy
Chinezen hebben geen ziel en tonen dus geen emotie. Design = emotie, dus dat zit er voor hun niet in. Dan wordt er dus gewoon gejat. :D
Effe serieus, ik vind het geen ramp dat de Chinezen zich (voorlopig) terugtrekken. Als autoliefhebber zit ik niet op die rotzooi te wachten.
sir smokalot zegt
Nee Racer X,
mensen met rood haar hebben geen ziel. Net zoals roodharigen die geen sproetjes hebben (de zgn. Daywalkers).
Haal de dingen niet door elkaar he?!
Herry zegt
Zijn die chineesjes niet bezig met plagiaat, moeten die mannen eigelijk niet veroordeeldt worden tot betalen van enorme schadevergoedingen aan de originele constructeurs en een verbod krijgen om ze nog te maken.
En als de chineese regering hen de toelating heeft gegeven, moeten zijn ook bijdragen in die schadevergoeding. De chinezen moeten maar eens leren hoe de normale gang van zaken is, als ze willen meespelen met de markt.
Het westen zegt dat ze cina niet mogen onderschatten, maar blijkbaar geven ze hen een mooie open toegangsweg waar geen regels gelden. Of gelden “auteursrechten” niet voor wagens, dan heb ik niets gezegd.
Racer X zegt
lol@ sir smokealot
Red Power!
PieterA zegt
Prachtig gewoon, ze moeten nooit afkomen met die troep.
smell zegt
hoeveel moet deze “MB” kosten?
dekster zegt
Yes, yes, yes, nu nog Brilliance buiten smijten
binkie zegt
@smokalot
ik kan als roodharige wel even een dosis echte emotie over je heen storten hoor ;)
bert zegt
@ Luc
Zijn er andere ???
Luc zegt
@ bert; hoe bedoel, zijn er andere?
Esprit_de_Flandre zegt
@ Herry: “En als de chineese regering hen de toelating heeft gegeven, moeten zijn ook bijdragen in die schadevergoeding. ”
Dream on! Tegen de schenen van de Chinese overheid schoppen is jezelf buitenschoppen. Misschien lukt het nog om deze klonen uit Europa te houden, maar in China durft MB geen gerechtelijke stappen te nemen, want zelfs met de grote naam die Mercedes heeft, zou de overheid ze nog de toegang tot de markt durven ontzeggen, en over enkele jaren zou MB wereldwijd voorbijgestoken zijn door het ontbreken van China in hun pakket.
LC zegt
@lincoln
Het is een mooi ding als de velgen niet hetzelfde kleur zijn gespoten. Hebben ze bij Geely geen ontwerpers ofzo.
RScosworth zegt
Voor velen is dit misschien een zwaar schokkende vraag maar is Toyota hier in het begin ook niet mee bezig geweest?
Als je de Toyota 2000GT bekijkt is het in feite een creatuur van een Jaguar E-type en een Corvette Stingray die op twee overtrekpapiertjes aan de lichtbak hangt.
Zo had ik ooit eens een cursus beleid waarin een beleidsconstructie werd geschetst die bestond uit intelligent kopiëren. Hierbij jat je als het waren alle positieve en of succesvolle zaken van andere partijen. Deze methode werd ook wel de Japanse methode genoemd. Mijn verhaal over de 2000GT is hier een mooi voorbeeld van aangezien deze auto bij zijn introductie de karakteristieken van zowel de Stingray als de E-type had. En deze 2000GT is nog een echte classic geworden ook dus eentje met succes.
Het enige wat ik nu niet durf te zeggen is dat de Chinezen straks even succesvol kunnen worden ;)
Of misschien heb ik een te zware dag op het werk gehad…
joris toekomstige autoontwerper zegt
nou joh wat een gemis…
AppieFlappie zegt
Lohooooooool
sus zegt
Beter goed kopiëren dan slecht uitvinden.
Maar dit is slecht gekopieerd, een hyundai elantra met mercedes snoet.
Zou zo uit pimp my ride kunnen komen :D
O ja, en die chinezen moeten echt niet afkomen met die voddenbakken.
Als er ergens een hoge piet zit die hetzelfde denkt , komen deze wagens europa de eerste 5 jaar niet binnen.
Er is altijd wel iets waaraan ze niet voldoen.
En ik hoop dat het zo is ! nà.
Armada zegt
Ze mogen allemaal sowiezo eerst wel eens die namen aanpakken, want daarmee maken ze zich bij voorbaat al kansloos wat mij betreft.
Mel zegt
“”nu blijkt ook China’s grootste autoproducent Geely heeft afgezegd. “”
Are you sure??
Geely is misschien nog niet eens in de lijst van Chinese TOP 10 auto fabrikanten
Come on
Mel zegt
als of nederland een auto industrie heeft
LOL
Die mooie auto’s zijn van duitsers, duisters zijn geen dutch, goed onthouden, big difference :)
Geely’s new models
src=”http://img1.qq.com/auto/pics/3775/3775425.jpg” width=”450″>
LOL
bert zegt
@ luc
lelijke mercedessen .
Mel zegt
even gegoogled, Geely is de #10 van de top 10 Chinese auto producenten.
FAW is #1.
paar Geely’s new models:
lijst van nederlands auto producenten?
LOL
tweaker zegt
wat is dat eigenlijk met die zielige chinezen? maken alles na en produceren de grootste rommel
misschien is’t wel es tijd voor een wereldwijd embargo tegen dat land, of op z’n minst een ultimatum
nog maar es een bewijs dat communisme (lees socialisme, links) een pest is!
tweaker zegt
@ sus
thanks for reminding me!
zoals je zegt, de auto’s raken voor geen meter door een crashtest, laat staan dat ze ooit gehomologeerd raken voor onze markten
ze mogen er wel een brommobiel van maken, die zijn toch alleen maar voor de nederlandse markt, hebben wij BPM-loze belgen niet echt last van ;)
wimpie zegt
Les 1 in het verminken van een C-klasse…
Rob zegt
Beste mensen die iets denken te weten over de auto industrie door hier op deze site te gaan lopen schreeuwen over de kwaliteit van Chinese auto’s kunnen beter eerst eens hun huiswerk fatsoenlijk doen want vele Europese merken zijn niet veel beter over Amerikanen al te zwijgen. Als voorbeeld heb je de BMW 5 die in de States de grond in is geboord ivm crashtest en bij ons een super resultaat heeft. EuroNcap is een leuke commerciele tool die flink gebruikt word door automerken om op hun borst te kloppen van hoe goed ze wel niet zijn terwijl ze f*** gewoon auto’s produceren om een goed resultaat te hebben op de Ncap, vraag je je dan wel eens niet af van wat er zou gebeuren als ze de auto langs de andere kant zouden crashen want daar stoppen ze nu alle zware onderdelen??? En ole ola met 64km heb je een goede kans op overleven maar wat als je nu 80 of 100 rijd, wat wij allemaal normaal iedere dag doen? en Oh ja hoe zit als ik niet precies volgens de EuroNcap regels mijn auto crash omdat dat nu net even niet uitkwam? en de vrachtwagen van 15t die vanachter bij mij terwijl ik in de file sta binnen rijd? Dus ja je kan zeggen Chinese auto’s zijn onveilig maar hoe veilig zijn onze auto’s uit Europa?
Over emmisie normen al helemaal te zwijgen want dat is al een manier van boycot op zichzelf en een goede reden voor ons om als automobilist meer te betalen.
ok genoeg gebblalalalblalbaaad.
SugarFree zegt
Ach, uitstel van executie voor ons Europeanen.
Chinezen weten heel goed waartoe ze in staat zijn.
Let maar op…
fredje zegt
Lijke mij wel hele mooie auto’s toe. Heb je voor een habekrats een leuke auto die ene die van voren een beetje mercedes is met een superieure versnellingsbak van anatov.
Mischien moet ik maar aantal anatov aandelen kopen voor de auto’s binnen stromen . dan stroomt het geld via de aandelen ook binnen. en heb ik de auto voor niets.
fredje zegt
Moet natuurlijk Antonov zijn sorry Ik ga gelijk wat aandelen kopen denk ik.