De GR Yaris heeft van zichzelf al geen onaardige heupen, maar het kan altijd breder.
Een B-segment hot hatch kan nog wel eens wat smal ogen, maar daar heeft de Toyota GR Yaris geen last van. Dit vierwielaangedreven bommetje van Toyota heeft gewoon lekker brede heupen. Daar houden we van.
De GR Yaris is geen auto die smeekt om een widebody, maar die mogelijkheid is er nu wel. Dat is te danken aan Prior Design. Zij maken niet alleen bodykits voor dikke Duitsers, maar bijvoorbeeld ook voor een Dacia Duster. Of een GR Yaris dus.
Prior Design showde deze GR Yaris bodykit al in Essen, maar nu wordt deze ook daadwerkelijk op de markt gebracht. De onderdelen zijn niet vervaardigd uit carbon, maar uit glasvezel, waardoor de kosten nog te behappen zijn. Het moet natuurlijk nog een beetje in verhouding staan tot de prijs van de auto.
De Duitse tuner heeft de Toyota GR Yaris niet alleen voorzien van extra brede wielkasten, maar ook van een nieuwe dakspoiler, splitter, side skirts en een diffuser. De hele mikmak dus. Als klap op de vuurpijl is er ook een luchthapper op de motorkap.
Onder die imposante motorkap is er niks veranderd, dus voor motorische upgrades moet je elders zijn. Bij Litchfield bijvoorbeeld, die het blok meer dan 100 pk per cilinder kan geven. Voor degenen die niet zo goed zijn in rekenen (of het aantal cilinders niet weten): dat is ruim 300 pk.
De bodykit voor de GR Yaris is per direct te bestellen bij Prior Design en we kunnen je ook precies vertellen wat je kwijt bent. Voor alleen de widebody ben je €3.899 kwijt. Ga je voor het hele pakket, dan kom je uit op €7.104.
lexusfan63 zegt
Vetttt!!!
mjpamsterdam zegt
Echt iets voor 70+ers die standaard 20 kilometers onder de maximumsnelheid rijden ( want jullie weten : hardlopers zijn doodlopers, dus kalmpjes is beter ). Kortom : ik snap hem niet. Je maakt een rag-bak van een auto die voor bejaarden-territorium is. Oh ja, begin niet over het proberen jongeren aan te spreken. Deze hebben geen interesse in auto’s. Wanneer ze wel een nieuwe auto zouden willen is deze toch te duur.
petrolicious zegt
De GR Yaris is 1 van de leukste hot hatches van de laatste jaren. Ja, is in tegenstelling tot vroeger niet in het bereik van de petjes maar daarom geen minder leuke wagen. Veel plezier met die zure pruim.
Onehp zegt
Het is aan je voorbij gegaan dat Toyota, met de Yaris, al jaren op een rij wereldkampioen is in de WRC? (Voor de niet liefhebbers, dat is het hoogste niveau in de rallysport)
Maar ja, dat wil je niet moeten uitleggen, het is natuurlijk belangrijkst dat vreemdelingen je voertuig bewonderen zonder uitleg/kennis/liefhebberij en dan is men doorgaans liever dood dan in een Yaris gezien te worden…
mc96 zegt
Zo te lezen ben je zelf zo’n 70 plusser die niet weet wat de GR Yaris voor een auto is 😄
Michel-GR zegt
Leuk dat ze het doen, alleen jammer dat ze het op een zwarte gedaan hebben tis niet goed te zien. Daarom ben ik ook voor een rode gegaan omdat je de body zoveel beter ziet.
En die 300 pk peutert iedere tuner nog wel uit dat blok hoor dat is met een simpele stage 1 al te doen aangezien hij stock al op 280pk zit.
Cuprafan123 zegt
@Michel-GR ik ga het je nog leuker vertellen, ik heb een kennis met een bmw M5 E39 600+ pk supercharged, een M5 E60 en een GR Yaris met nu een stage 2 320 pk en hij wil er rond de zomer 400-450 pk uittrekken.
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/toyota-yaris-2020/
Pixed zegt
Oogt nog behoorlijk braaf in vergelijking met de Kamikaze kit van Varis: https://varis.co.jp/tokyo-auto-salon-2023/gr-yaris-kamikaze-ver-3/