Optische tuning en Alfa’s. Het gaat vaak slechter samen dat TDI’s en emissietesten. Zender lijkt het hier toch goed te doen.
Zender associeer je wellicht met foute bodykits die vroeger om Duitsers werden vouwden, tegenwoordig handelen ze voornamelijk in tuningspullen voor Italianen. Twee jaar geleden een Abarth 500, nu een Alfa Romeo 4C. We zien een stijgende lijn…
Zender geeft de 4C een koolstofvezel make-over, bestaande uit een nieuwe voorbumper met enorme luchtinlaten (jongens, er ligt slechts een viercilinder in), bumperlipjes, een spoiler op de achterklep, een nieuwe diffuser en zijspiegels waarop de Italiaanse driekleur is aangebracht. Zeker de achterkant krijgt hierdoor een compleet andere look, mede dankzij de bijpassende uitlaatuiteinden.
De tuning valt in ieder geval niet erg uit de toon, wat bij Alfa’s doorgaans snel een probleem is. Hang een andere bumper op een 156/159 en 99 van de 100 keer wordt de plank misgeslagen. In het geval van deze Zender-creatie lijkt dat mee te vallen. Zelfs het met leer en stiksels aangeklede interieur kan ermee door. Ook claimt Zender dat 4C’s met dit pakket 15 kilogram lichter worden, al zou ik die claim met een korrel zout nemen.
moondustfocus zegt
Had dan ook de moeite genomen om de koplampen van de spider erop te zetten.
valentinorossi zegt
@moondustfocus: ik vind dat er al een aardige spider op die koplampen zit ;)
carnutz zegt
@moondustfocus:
Please no, met deze pampen is hij precies goed, die andere lampen zitten er alleen maar op zodat saaineuzen hem ook durven te kopen.
Het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat ik nu zeker een maand langer door moet sparen.
dondeboer zegt
@moondustfocus: de bodykit is, als het klopt wat Zender beweert, specifiek bedoeld voor gewichtsvermindering. Dus dan is het logisch dat ze ook kiezen voor de lichtere carbon koplampen.
Enig puntje van aandacht is wel dat de geloofwaardigheid van de Duitsers op het moment wat onder druk staat…
alfamail zegt
@moondustfocus: inderdaad, dit zijn een soort wratten …
alfaromeo939 zegt
@moondustfocus: man man man.. Deze koplampen maken de auto juist af!
pagani86 zegt
Zo zo het is in mijn ogen een nog mooiere auto geworden dan dat het was. Met zo een kit vind ik de vraag prijs van een 4C het geld meer waard.
230kompr zegt
Vind het zeer geslaagd. Vooral die 488 gtb look a like luchtinlaten aan de zijkant.
clarkson zegt
@230kompr: Die zat er al.
jobberns zegt
Jep, dit is wel een verbetering! Zelfs die rare lampen komen nu mooi uit, hoewel ik de normale exemplaren toch mooier vind?
martinus zegt
I’ts a mini Ferrari!
Jochempie zegt
Ziet er goed uit, en weet je waarom? Omdat ze professionals in dienst hebben genomen, iets dat menig styling/tuninghuis nog wel eens vergeet te doen.
Ram-G-maN zegt
@Jochempie: Klopt, dit valt niet onder het kopje opplaktupperware. Er zijn daadwerkelijk volledig nieuwe carrosseriedelen vervaardigt met gebruik van originele ophangpunten. Ze zijn niet over een nacht ijs gegaan. Met een 4C Scuderia als resultaat.
Jochempie zegt
@AutomotiveDesigner: Dat kan nog steeds fout gaan, het gaat er hierbij meer om dat een getalenteerde stylist over de vormen is gegaan, en dat een Alias surface engineer de A-class buitenschil heeft gemaakt.
carnutz zegt
@Jochempie:
Zender is dan ook verantwoordelijk voor menig af fabriek bodykit van FGA.
kees66 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
viezefreddyw zegt
Knap gedaan, hij is mooier geworden dan dat ie was. Kunnen de meeste tuners nog wat van leren!
ghost zegt
De prijs?
rietdekker zegt
Zender maar een naar mij.
arnodk zegt
Ziet er stoer uit zo
mulsanne zegt
Is dit de toekomstige dino ?
Wat investering betreft ?
gt500eleanor zegt
Achterkant zeer geslaagd!
dutchcorvette zegt
Veel dikker
max1061997 zegt
Beter als hoe hij was?
Shenkie zegt
Ziet er beter uit dan de standaard, geslaagde tuning!
stephanotis zegt
“… al zou ik die claim met een korrel zout nemen.” Omdat Made in Germany?
toniominestrone zegt
Zonde van het origineel.
Dutchdriftking zegt
Heel mooi, echt heel goed gelukt! Op de wielen na dan. Lekker de originele wielen er onder en het is helemaal af!
JJDW zegt
Ik vindt dit oprecht veel mooier dan het origineel. Vooral die achterkant maakt meer indruk. Die kleine rare uitlaatpijpjes op het origineel vind ik totaal niet mooi. Dit maakt het wel een stuk dikker.
osmo zegt
Heb hem afgelopen maandag in Frankfurt zien staan. Ziet er wel mooi uit.
c3po zegt
WOOOOOWWW!! Veel vetter dan het origineel!
niekie1999 zegt
Hulde aan zender, een mooie auto getuned en het niet verpest
stfu zegt
Eindelijk een kit die er perfect bijpast en zowaar een productiemodel van Alfa zelf had kunnen zijn. Diep respect voor deze creatie. Prachtig.
deladude zegt
Kontje is prachtig geworden! Op het front vind ik die lomp grote luchtinlaten een tikje té.
Heb nog altijd liever het origineel
dsdh zegt
Nu is t een echte knalfa
knapzuur zegt
“Zender associeer je wellicht met foute bodykits die vroeger om Duitsers werden vouwden, tegenwoordig handelen ze voornamelijk in tuningspullen voor Italianen.”
Deden ze vroeger ook al, en Zender velgen waren razend populair onder 164’s, 155’s, 75’s en 33’s. Vroeger leverde ze zelf ook ‘af-fabriek’ verbouwde auto’s in samenwerking met Savali.
gtr34 zegt
Geweldige bodykit en auto!
Alfarobert zegt
Novitech is de tuner voor Alfa/Ferrari.Kunnen die het nog mooier maken? We wachten af.
Turbo S zegt
Ach die is van Zender, bestaan die ook nog???
PeugeotGTI zegt
Ja sorry hoor ik maak niet vaak dit soort loze opmerkingen maar dit is echt keiharde porno. Niks onderbouwing, gewoon seks op wielen.
87sandyd zegt
488 gtb be like: i shall call him: mini-me
philipf zegt
Lekker dik!
toyotafortuner zegt
Staat geweldig!
conquestador zegt
Superdik, vooral die voorbumper is net even wat agressiever dan het origineel. Ik vrees alleen wel dat het sparen nu ook iets langer gaat duren.