







Wat nu een broedplaats voor rubberverslindende pk-monsters is, leek toen meer op een rustig landweggetje voor een zondags ritje.
De oude foto’s zijn ontdekt door Reddit-user Rexhardwick. Hij kreeg een doos vol nostalgisch fotomateriaal van de voormalig Porsche-engineer Jack Moody. De meeste foto’s zijn niet autogerelateerd, deze kiekjes uiteraard wel en gelukkig wilde de huidige eigenaar deze delen.
Op de foto’s zien we een rustige en zelfs aandoenlijke Groene Hel. Hoewel er voor die tijd ongetwijfeld ook hard gereden werd, lijkt het circuit meer op een schilderachtige bergpas richting een vakantiebestemming.
Geen rood-witte curbstones, geen vangrail en ook geen bandenstapels langs scherpe bochten. De oude setting is eigenlijk niet meer voor te stellen, maar wel erg leuk om te zien.
Wat waren de auto’s in die tijd toch mooi..
Zeker als je het vergelijkt met de grijze brei waar ik me nu door moet worstelen.
@tupperware: De Traction Avant van die ouwe rijdt prima, maar is precies hetzelfde als onze boot; je moet er naar toe,zeil eraf,vloeistoffen controleren,rondje rijden/varen en weer terug om alles weer opnieuw te doen.
Een klassieker en een boot heb je uiteindelijk voor je jezelf, ieder ander gaat met de lol er van door.
@sydney:
Ik laat een ander graag meegenieten van mijn lol. Laten we wel zijn, jij kan toch ook genieten van het zien van een fraaie klassieker. Ook al is het niet de jouwe?
Als ik de reacties bekijk die ik krijg, dan kan het publiek het wel waarderen dat ik niet in een grijze muis rij.
@tupperware: Absoluut, als liefhebbers het niet doen,doet niemand het.Het is echter wel wat meer dan het ding starten en de schuur/jachthaven uit rijden/varen.
@sydney:
Je hebt inderdaad een paar basisvaardigheden nodig waar de huidige generatie zijn neus voor optrekt.
@sydney:
Ik rij net met oldtimers om de reden dat ze betrouwbaarder zijn dan nieuwere auto’s. Indien je de meeste oude blokjes gewoon onderhoud zullen ze je nooit laten staan. Je koopt echt beter een oldtimer dan een auto uit de jaren 90 als je een auto wilt waar er weinig kosten aan komen. En je kan er zelf alles aan doen je hoeft niet naar een dure dealer.
@tupperware:
Je snapt dat dat niet helemaal klopt, die vergelijking. Dat waren de hete auto’s van toen.
Als je nu een foto van de line up van de Nürnburg maakt, zal er ook iemand over veertig jaar zeggen ”tjonge in die tijd had je tenminste vel rode of gif groene auto’s rondrijden, beter dan de grijze massa van nu!”
@fiets:
Vertel mij eens wat er “heet” is aan dat Renaultje?
Wat een mooie foto’s ongecompliceerd en de juiste tijdsbeeld pakkend.
Geweldig om daar aan te komen AB
Schilderachtig mooi… maar ook een levensgevaarlijk race-decor, destijds.
That’s how I like my roads!
VET!
Die Renault! Vind ik echt een leuk wagentje. Dr staat ook zo’n Crashcompilatie uit die tijd op youtube. Geweldig om te zien hoe balls out daar gereden wordt. De helft vliegt over de kop, lui worden uit de auto gesmeten. Maar stappen daarna ook gewoon weer in. Niet zeikuhh, gassuhh.
@E34M5Touring: link?
@mo112: http://www.youtube.com/watch?v=0xwc54G2Ur8
@E34M5Touring:
opvallend, allemaal RWD !
Een setje fijne platen! Leuk zo’n flashback!
Wat een verschil zonder al die veiligheidsvoorzieningen! Als je vroegâh uit de bocht vloog, dan belandde je in een weiland verderop. Of erger: je vloog van de helling af!
Een Porsche engineer die zijn foto’s maakt met een ster op de motorkap ;-)
@roppp:
Tsjah, de Panamera bestond nog niet he.
@mo112: https://www.youtube.com/watch?v=0xwc54G2Ur8&feature=youtube_gdata_player
Deze bijvoorbeeld.
Reken erop dat het toen wel een stuk gezelliger was.Halvewege even samen bakkie koffie doen? Gezellig toch?
Was ik maar in die tijd geboren :)
Leuke platen, word ik vrolijk van.
Thanks @bart_m! Krijg ik nostalgische gevoelens van
Ooit.
We waren in Duitsland, schoolreis met de middelbare school.
Da’was toen wat, nu gaan de kindertjes naar Kuala Lumpur of Adelaide op schoolreis, maar wij gingen naar de Eifel toe
En naar de Nürbrugring, BMW reed er op het afgesloten circuit met de nieuwe 5-serie, die moest nog uitkomen, maar was wel gelanceerd.
maaarrrrrr er reden Ford Capri’s rond.
WORKS Ford Capri’s, die in het Europees kampioenschap streden met de BMW 3.0CSL
coupes.
En ik zag John Fitzpatrick de fabrieksrijder bij Ford.
Ik natuurlijk helemaal over die Capri heen, Fitzpatrick zat in de wagen met iemand te praten, maar ik, in de stromende regen helemaal over op die Capri heen.
Ik was drijfnat.
en toen, toen kwam Fitzpatricks vingertje, kom hier mannetje, je mag ff mee.
Ik weet nog steeds niet hoe, maar ik kreeg een helm van de BMW mannen, iedereen lachte om dat jochie en de deur van de Capri stond al open.
hey, ik mocht met John Fitzpatrick mee voor een rondje in een Works-Capri.
En toen, toen kwam die Kl***tzak van een Aardrijkskunde leraar, en moest ik afdruipen, met mijn staart tussen mijn benen.
Op een rëunie van school, jaren later heb ik het er nog aan hem uitgespuugd, en dat ik het hem nooit heb vergeven.
Oef… op zo’n moment knapt er wat in je petrolhead lijkt me.
@desjonnies: tja een aardrijkskunde leraar, i rest my case
woeh, nergens vangrails…als je er dan bij Schwedenkreuz afschiet, vinden ze je nooit meer terug :D
Gaaf om te zien. Maar toen was het dus nog heel gevaarlijk zonder vangrails enzo
Ongelooflijk, een Nordschleife met strak asfalt. Er moet toen iemand geroepen hebben “dat ligt er strak bij, jongens, niks meer aan doen” en aldus geschiedde.