Strik eromheen en niks meer aan doen.
Onlangs heeft Mercedes de S-klasse strakgetrokken. De limo, coupé en cabrio kunnen er weer een poosje tegenaan dankzij een frisser uiterlijk, bovendien werden nieuwe aandrijflijnen aan het gamma toegevoegd. Het grootste nieuws voor de coupé is de komst van de S 560, die 469 pk en 700 Nm uit de biturbo V8 tovert. Dit type vervangt de S 500.
Daarnaast is de S 400 vervangen door de S 450, die nog steeds wordt aangedreven door een V6. De 7-traps automaat is vervangen door een variant met 9 verzetten en met de 367 pk’s race je in 5,5 tellen naar 100 km/u. Verder kreeg het interieur twee 12,3 inch schermen en kregen de AMG’s meer pk’s.
2wheeler zegt
Had niet de indruk dat een facelift nodig was, maar hij staat er in ieder geval weer mooi bij!
alassad zegt
Ben niet al te gecharmeerd van die blokjes achterlichten eigenlijk. Niet dat ik m kan betalen, maar toch
opgooier zegt
Volgens mij nog nooit in het wild gezien, maar wat een beauty op de foto’s…
Jaymz zegt
I like this a lot. Merc heeft het goed op orde. Die jongens snappen wat ze doen itt BMW waar de modellen wat saai beginnen te worden.
phaeton zegt
Jammer dat ze weer terug gaan naar >500. Het is nergens voor nodig. 500 was de top. Wil je meer, neem een 600 of AMG.
Okkii zegt
@phaeton: terug waarheen??
Het is beter om het zo te noemen. Vroeger deden ze het ook
cpp1 zegt
@phaeton: in de VS hadde ze al de 550
intimrasiert zegt
Wel gek dat de nieuwe M256 6 in lijn van de limo hier niet in is gezet. Ook de kolamoen geen redesign gegeven, apart. Verder mooie doorontwikkeling.
autodrop zegt
Waar Audi zijn best doet om zo agressief mogelijke modellen op de markt te zetten, BMW nog steeds saaie, gedateerde interieurs maakt, doet Mercedes gewoon waar ze goed in zijn; poepchique auto’s bouwen.
Wellicht komt het ook door de recent gerestaureerde 280SE van Brabus, maar ik begin te beseffen dat Mercedes toch wel het mooiste Duitse merk (mét historie) is.
poes zegt
@autodrop: is het ook. Met afstand
Ze waren vroeger ook echt véél beter dan de rest.
hartman zegt
@poes: En duurder. Veel duurder. Weet nog dat de E32 750 2½ ton was. In guldens. En de 600 SEL een ton meer. Dan mag je verwachten dat het beter is. Véél beter. Alle waar immers naar zijn geld.
dirkv zegt
@hartman: leuk dat je dat nog weet! Nu ik het lees herinner ik het me ook weer. Als jochie iedere zaterdag de prijslijst van een zeker blad doornemen met een paar vriendjes, en nu in een oude Volvo rond rijden:/
moveyourmind zegt
Van buiten een mooie auto, maar van binnen pas echt imponerend! Wat een mooi interieur!
Alle gadgets die je maar kan bedenken zitten er in, maar zijn mooi verwerkt in een vrij klassiek interieur waar de high tech technologie mooi weggewerkt is en het meest opvallende detail de drie traditionele ronde luchtroosters zijn.
Erg mooi gedaan, het straalt niet alleen rust uit, maar ook luxe.
hartman zegt
En alleen de 65 krijgt de Panamericana-grille, begrijp ik?
maestro zegt
Ik ben tegenwoordig erg gecharmeerd van het interieur van Mercedes
m550d zegt
Als ze de stukjes chrome onder de achterlichten nou weg hadden gehaald (zodat ze wat minder “hangen”), was ie perfect geweest.
autoriteit zegt
@m550d: ik zie geen stukjes chrome onder de achterlichten?
autoriteit zegt
Prachtige auto hoor
mashell zegt
Blijft een bloedmooie auto. Eigenlijk mooier dan wat Bentley of Rolls Royce biedt. Dan moet ik er maar mee leven dat de mensen van me zeggen “hij is toch zo gewoon gebleven”. ?