• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gallery: de nieuwe én de oude Ruf CTR Yellowbird!

Auteur: Author, gepost 8 maart 2017 om 11:27 – 30 Reacties

Afbeelding Gallery: de nieuwe én de oude Ruf CTR Yellowbird!Afbeelding Gallery: de nieuwe én de oude Ruf CTR Yellowbird!Afbeelding Gallery: de nieuwe én de oude Ruf CTR Yellowbird!Afbeelding Gallery: de nieuwe én de oude Ruf CTR Yellowbird!Afbeelding Gallery: de nieuwe én de oude Ruf CTR Yellowbird!Afbeelding Gallery: de nieuwe én de oude Ruf CTR Yellowbird!Afbeelding Gallery: de nieuwe én de oude Ruf CTR Yellowbird!Afbeelding Gallery: de nieuwe én de oude Ruf CTR Yellowbird!

Ruf oud en nieuw
Twee knotsgekke gele rakkers in één shot, kan het mooier?

De oude Yellowbird heeft z’n reputatie voor een groot deel te danken aan een knotsgek rondje op de Nürburgring. Hoe dat destijds precies ging lees je HIER. Omdat het alweer 30 jaar geleden is dat die gele supercar de autowereld van z’n sokken blies, komt RUF nu met een passend eerbetoon op de proppen.

Vergis je echter niet! De nieuwe CTR is geen aangepaste Porsche. In plaats daarvan staat de supercar op een eigen chassis van RUF. De koets werd gemaakt van koolstofvezel en de 710 pk boxermotor zorgt voor de rest. 0-100 km/u duurt minder dan 3,5 tellen en de top ligt ergens boven de 360 km/u.

Ook interessant!

  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Porsche Paint to Sample Plus
    Porsche heeft nieuwe manier gevonden om geld te verdienen
  • Porsche online
    Porsche verkoopt steeds meer nieuwe auto's online

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, ctr, geel, geneve, geneve-2017, Porsche, ruf

Vorig bericht: « Jippie! 130 km/u blijft gewoon toegestaan op de A2
Volgend bericht: Zo ziet een monsterlijke Brabus er in het echt uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    8 maart 2017 om 11:31

    Wat een bizarre cijfers. 360 km/u topsnelheid. Driehonderdenzestig kilometer per uur. Bizar! Ik kan het me niet eens voorstellen in zo’n ding. Wat een geweld moet dat zijn.

    En hij is ook nog eens prachtig. De velgen onder RUF’s blijven het ook goed doen. Heel erg simpel en clean maar heel erg mooi.

    Login om te reageren
    • imre741 zegt

      8 maart 2017 om 11:44

      @viezefreddyw: inderdaad gave velgen hebben wel wat weg qua cleane look van de madeno racing velgen die je onder alfa’s wel eens ziet.

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      8 maart 2017 om 11:46

      @viezefreddyw: de CTR01 haalde in 1986 al 342 km/u!

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        8 maart 2017 om 12:01

        @rufctr01: Ja, onvoorstelbaar hard. In die tijd al. Ik kan me voorstellen hoe angstaanjagend het moet zijn geweest.

        Login om te reageren
      • bassx zegt

        8 maart 2017 om 12:02

        @rufctr01: Dat waren destijds dan ook bizarre cijfers. Wanneer de impact van de Yellowbird hedendaags net zo groot moet zijn op de autowereld als toen, hoe snel moet de nieuwe Yellowbird dan wel niet gaan?

        Login om te reageren
  2. erce zegt

    8 maart 2017 om 11:31

    Hoe zit zoiets auteursrechttechnisch? Het ontwerp/model is van Porsche, dus ik kan me voorstellen dat ze hier niet op zitten te wachten.

    Login om te reageren
    • Rohrl-fan zegt

      8 maart 2017 om 11:34

      @erce: Porsche & Ruf komen al jaaaren goed overeen, dus dat lijkt me niet echt een probleem te zijn.

      Login om te reageren
      • erce zegt

        8 maart 2017 om 12:01

        @rohrl-fan: (had per ongeluk dit antwoord eerst bij @volvoturbo geplaatst. hier nog een keer)
        Het verbouwen van een bestaande Porsche lijkt me eerlijk gezegd een heel ander verhaal. Nu maakt Ruf dus een auto, die als twee druppels water op een Porsche lijkt, maar waar Porsche zelf geen spat verder mee komt (het kan zelfs betekenen dat Porsche hierdoor zelf minder gaat verkopen). Kan me niet voorstellen dat zoiets zonder één of andere juridische overeenkomst geen probleem zou zijn.

        Login om te reageren
        • bart993 zegt

          8 maart 2017 om 12:14

          @erce: Zoals rohrl-fan als schrijft, de relatie tussen Porsche en RUF is erg close. Vwb.verkoop aantallen; RUF heeft een totale productiecapaciteit van +/- 30 auto’s per jaar, met levertijden van minimaal 1 jaar, dat zal de Porsche verkoop niet echt drukken denk ik.

          Login om te reageren
          • StijnB zegt

            8 maart 2017 om 12:23

            @bart993:
            +1
            Dit is net reclame voor de iconische vorm van de 911.

            Login om te reageren
          • erce zegt

            8 maart 2017 om 12:37

            @bart993: daar zit ook wat in.

            Login om te reageren
        • Rohrl-fan zegt

          8 maart 2017 om 12:53

          @erce: De motor komt bv nog steeds van Porsche.

          Trouwens, ik geloof dat verschillende directieleden van Porsche klant zijn bij Ruf.

          En idd, de verkoopsaantallen van Ruf, daar zullen ze bij Porsche echt niet van wakker liggen.

          Wie bij Ruf koopt zal trouwens ongetwijfeld ook genoeg budget hebben om tegelijk ook bij Porsche te gaan shoppen als ze dat willen.

          Login om te reageren
  3. volvoturbo zegt

    8 maart 2017 om 11:35

    Liever de oude als ik ze op uiterlijk vergelijk.

    Login om te reageren
    • erce zegt

      8 maart 2017 om 11:52

      @volvoturbo: Het verbouwen van een bestaande Porsche lijkt me eerlijk gezegd een heel ander verhaal. Nu maakt Ruf dus een auto, die als twee druppels water op een Porsche lijkt, maar waar Porsche zelf geen spat verder mee komt (het kan zelfs betekenen dat Porsche hierdoor zelf minder gaat verkopen). Kan me niet voorstellen dat zoiets zonder één of andere juridische overeenkomst geen probleem zou zijn.

      Login om te reageren
      • erce zegt

        8 maart 2017 om 11:58

        @erce: dit antwoord was voort rohrl fan bedoeld.

        Login om te reageren
  4. RuVi zegt

    8 maart 2017 om 11:36

    Droomauto!

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    8 maart 2017 om 11:41

    Dit is zooo dik!

    Login om te reageren
  6. hartman zegt

    8 maart 2017 om 11:59

    Ik zie zelfs nog een CTR 2. Een zilveren. Op de voorlaatste foto.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      8 maart 2017 om 12:56

      @hartman: en nog een kanarie-gele CTR3 erachter. Deze in een uitvoering zonder taartschep achterop zoals de Clubsport had. Vind het lijnenspel persoonlijk zonder schep fraaier.

      Login om te reageren
  7. scaglietti612 zegt

    8 maart 2017 om 12:16

    Een splinternieuwe wagen met de nieuwste technieken en prestaties maar met een classic look, I like. :)

    Login om te reageren
  8. goodolddays zegt

    8 maart 2017 om 12:23

    Dit ding is machtig mooi!

    Login om te reageren
  9. baklava zegt

    8 maart 2017 om 12:54

    Een Singer of deze?

    Toch maar beide. Wat een gaaf ding!

    Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    8 maart 2017 om 13:17

    Kan het niet zien op mijn telefoon, ligt het blok nou verder naar voren? Waarom zijn de luchthappers terug? Hoe zit het met de ophanging voor? Waar blijft mijn gratis 997 rgt-8? Vragen vragen vragen. …

    Login om te reageren
  11. sntial zegt

    8 maart 2017 om 14:17

    The Ruf rape train has no brakes

    Login om te reageren
  12. r3fl3x zegt

    8 maart 2017 om 15:10

    Genève barst echt van de gave onthullingen dit jaar: de RUF, Panamera Sportback, Alpine…

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    8 maart 2017 om 16:29

    Doe mij de oude maat

    Login om te reageren
  14. leaper035t zegt

    8 maart 2017 om 18:53

    Dit is bijzonder cool. Waanzinnige prestaties in een retro-jasje.

    Login om te reageren
  15. cossiekiller zegt

    8 maart 2017 om 21:01

    Nooit gedacht dat ik nog een 911 boven een Singer zou verkiezen. Maar RUF is het toch gelukt. Wat een machine!!

    Login om te reageren
  16. p993 zegt

    8 maart 2017 om 22:12

    Ben benieuwd naar het filmpje van een rondje nurburgring in de nieuwe! (Of zouden ze dat nu niet meer durven?)

    Login om te reageren
  17. p993 zegt

    8 maart 2017 om 22:14

    De luchtinlaatjes op de achterschermen zijn wel de max…zo fraai organisch gevormd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North