Mercedes fan @sacha zit er nog niet achterin, maar denk zijn grijnzende gezicht er gewoon even bij.
De Autosalon van Genève is nu echt begonnen! De komende dagen zullen we je weer gaan bestoken met al het nieuws vanaf de beurs. Het begin moet dan natuurlijk goed zijn, dus trappen we af met deze Mercedes-Maybach G650 Landaulet.
Toen dit knotsgekke apparaat dat in een beperkte oplage van 99 stuks gebouwd wordt uitlekte, was het een donderslag bij heldere hemel. Het eerste teasertje was slechts een wiel achterop iets wat leek op een G-Klasse cabrio. Meest voor de hand liggende was dan ook dat het een soort combinatie van de bekende G-Klasse cabrio zou worden met het onderstel van de G500 4×4.
Maar inmiddels weten we dat de G650 van een geheel andere orde is. Alle informatie over de auto deelden we al eerder met je. Tijd dus om de plaatjes te bekijken, inclusief de video hieronder (mirror):
scottreeder zegt
Je verzint het niet.
Hopelijk wordt dit een bijtellingsknaller, want dan kan ik er over 40 jaar ééntje kopen.
viezefreddyw zegt
Auto’s van Maybach en tegenwoordig Maybach-Mercedes waren en zijn altijd een beetje wanstaltig maar ergens toch wel te begrijpen. Alleen het nut van dit ding ontgaat mij volledig. Waarschijnlijk geproduceerd gewoon puur omdat het kan en omdat het toch wel gekocht gaat worden…
406_v6 zegt
@viezefreddyw: ik hoop dat je dan niet de échte Maybach’s bedoeld van voor WO2.
granlusso zegt
@viezefreddyw: Nou wanstaltig kan ik Maybach niet noemen, die associatie heb ik eerder met sommige AMG-pakketten (lees: als Mercedessen met zo’n pakket een kaar of vijf oud zijn).
viezefreddyw zegt
@granlusso: Mwuah, vind ik eigenlijk wel meevallen. De W212 E-klasse vind ik een stuk mooier met AMG-pakket dan zonder…
http://carinpicture.com/wp-content/uploads/2012/01/Mercedes-E-Klasse-E500-AMG-Sports-Package-UK-W212-2009-Photo-07.jpg
suheyl zegt
@viezefreddyw: Gewoon omdat het kan
e1000bmw zegt
@viezefreddyw: En wat was er precies wanstaltig aan deze Maybach?
viezefreddyw zegt
@e1000bmw523i: Helemaal niets, prachtig ding juist. Ik doelde uiteraard op de Maybach’s van de afgelopen 10 jaar…
woudloper zegt
@viezefreddyw: jammer dat de maybach Exelero nooit in productie ging. Wat een ding.
Edge zegt
Het lijkt wel alsof men bij Maybach bewust hun best doet om elke volgende auto weer wat fouter te laten zijn dan de vorige. De S-sedan is nog wel oke, de S-cabriolet is eigenlijk al too much, en dan komt men er nog even overheen met deze G Laundaulet.
arthurh zegt
Kill it with fire
Gulli zegt
Mag ik een teiltje?
peterpann3nkoek zegt
Kunnen jullie ook een paar leuke foto’s maken bij de liberty walk stand? Of daar een video maken, die mclaren van hun is echt sick
kimhung zegt
Ik vraag me altijd af wat je zou doen bij zulke wagens. Neem jou een chauffeur om te genieten van een ritje of ga je zelf achter het stuur zitten om die V12 te temmen.
ruben83 zegt
Nieuwe gouden koets zou ik zeggen. Even kleurtje aanpassen bij de bestelling. Zal qua onderhoudskosten weinig schelen voor een landje, en wat moderner ?
Captain zegt
Ik vind em er heel jaren ’90 uit zien
turboboy zegt
Ik snap de deurhendels van een G niet geschikt zijn voor keyless Go maar een startknop had er wel vanaf gemogen voor dat geld.
jpoers zegt
@turboboy: zit die niet gewoon op de plek waar normaal de sleutel ingaat?
rikus zegt
Wat waren zij denkende?
bierbuik zegt
Ben ik de enige die zich ontzettend stoort aan het 3e remlicht wat op een lullig stokkie aan het reservewiel hangt?
Verpest voor mij het hele achterwerk
autodrop zegt
Dat enorme beeldscherm op de middenconsole voor, om te janken! Een C4 Cactus heeft dat ook bijvoorbeeld, doe toch normaal man en bouw dat ding in.
mrrallycross zegt
Voor als je echt schijt hebt aan milieu Enzo