De makers van de Everrati Signature Widebody denken dat we een elektrische Porsche 964 willen.
De Porsche 964 is een van de gaafste 911’s ooit gebouwd. De perfecte combinatie tussen klassiek design en enigszins moderne techniek. De recht opstaande koplampen en voorruit, de compacte afmetingen en de perfecte bips maken deze modelgeneratie legendarisch.
Een ander hoogtepunt van deze generatie is de boxermotor. Vanaf de 964-generatie werd ook de basis-911 gewoon een snelle auto. Dat niet alleen, ook de manier waarop. De heerlijk fauchende zescilinder boxer motor is een pareltje.
Elektrische Porsche 964
Maar ja, je hebt de titel gelezen dus je kunt al een inschatting maken wat er met deze Everrati Signature Widebody is gebeurd. Everrati is een bedrijf dat zich specialiseert in elektrische conversies van gewilde klassiekers. Hun missie is om deze auto’s te voorzien van een elektrische aandrijflijn. Dit zodat je er nog mee kunt blijven rijden in de verre toekomst. Anders staan ze maar in een museum. Althans, dat denkt Everrati.
Hun laatste project is de Everrati Signature. Dat is een widebody-versie van de 964. De basis in dit geval is aanvankelijk een 964 die zich in perfecte verkerende staat bevond. Maar de zescilinder heeft helaas het veld moeten ruimen. Everrati heeft vervolgens een nieuw subframe geplaatst en een elektrische motor. Deze haalt zijn levenssap van een 53 kWh-accupakket. Het maximum vermogen bedraagt intussen 500 Nm en de maximale trekkracht is 500 Nm. Op een volle tank kun je een kleine 250 kilometer rijden. Van 0-100 km/u accelereren duurt minder dan 4 seconden.
Met behoud van ‘ziel’
Volgens Everrati is de auto al met al bijzonder goed. De makers van deze elektrische Porsche 964 hebben hun namelijk best gedaan om de gewichtsverdeling gelijk te houden. Veel koetswerkdelen zijn om die reden gemaakt van koolstofvezel, om gewicht te besparen. Hoeveel, zeggen ze niet. Ook niet hoeveel de auto uiteindelijk weegt. Wel kunnen ze melden dat de auto zijn ‘ziel’ heeft behouden. Huh? Dat je een 964 moderner maakt is tot daaraan toe, maar zo’n raspende boxer biedt hoogstwaarschijnlijk meer ‘beleving’ dan een zoemende elektromotor.
Dan rijst de vraag: wat moet je ermee? Want deze Everrati Signature kost namelijk meer dan 250.000 pond. Dat is omgerekend 291.000 euro. En dat is dan nog zonder een originele 964 met turbo-heupen die zich in perfecte staat moet bevinden. Sowieso zijn we benieuwd of er nog een originele 964 overblijft, aangezien alle restomodders en retromodders met dat type aan de slag gaan.
Deze 964 maakten ze bij Everrati al eens eerder:
Zo kan een 964 óók klinken:
Meer lezen? Zo zeldzaam is een Porsche 964!
Charles Taycan 4S zegt
Why not? In UK willen ze graag elektrische Porsches, de levertijd op de Taycan is al 1 jaar, dus waarom niet? We zitten in een transitiefase of je wilt of niet!😉
hotze zegt
Transitiefase…🤮
Charles Taycan 4S = synoniem voor Jesse Klaver?
rollingstoned zegt
De 964 blijft inderdaad wel één van de mooiste 911 modellen naar mijn bescheiden mening. Maar om hem nu elektrisch uit te voeren…?
fransananas zegt
Doe mij voiture extravert maar. Lekker Hollands
Dutchdriftking zegt
Het meest kansloze zijn toch de uitlaten wel…
964rs zegt
om te kotsen. Heiligschennis etc.
Misschien moeten we de mona lisa ook opnieuw schilderen want die verf zal ook wel niet goed voor het milieu zijn.
Man man man
simonferrari zegt
Nee. Ik ben echt voor elektrisch rijden maar dit heeft echt geen meerwaarde wanneer je de prijs bekijkt. Ik verwacht ook niet dat er veel vraag zal zijn.
Fabrikanten kunnen zich beter richten op betaalbare elektrische voertuigen. De mensen die bijna 3 ton kunnen stukslaan op een Porsche kunnen de extra belasting op benzine en dergelijke ook wel missen.
Dan laat ik mijn opmerking over de nep-uitlaten nog maar even achterwege.
hanso zegt
Kill it with fire!
pa045 zegt
Alweer een 964 naar de klote. Is het niet een te dure tuner, dan wel hieraan..
basman147 zegt
#SavetheOriginal964
volvo480gtt zegt
Een maximaal vermogen van 500nm en het maximale koppel is 500nm… die klopt niet helemaal denk ik ;-).
Uitlaten zijn -ondanks esthetisch verantwoord- overbodig aangezien er geen verbrandingsmotor aanwezig is.
kniesoor zegt
Er zal vast een markt(je) voor zijn. Yours truly maakt daar overigens geen deel van uit, hou het liever bij een exemplaar met een good ol’ ICE.
fendercd60 zegt
Triest dit.
HZW zegt
Dat wordt Booming business in de toekomst, oude auto’s ombouwen naar elektrisch.
coupedriver zegt
Synthetische brandstof die dus geen CO2 produceert zal de brandstof van de toekomst zijn. Geen vernietiging van een perfect bruikbare motor (nog los van de heiligschennis) en produceren van nog wat meer wegwerp batterij rommel…
Begin maar eerst door alle diesels te vervangen door elektrische voertuigen.
r3fl3x zegt
Zelden problemen met elektrisch rijden, maar dit is toch wel jammer van de luchtgekoelde boxer.
Robert zegt
“Op een volle tank kun je een kleine 250 kilometer rijden.”
🤭
Ik ken iemand die laatst meer dan 1500 km had gereden in een Tesla met een volle tank. Punt was, dat -ie 5 liter super in een jerrycan had getankt. Voor de grasmaaier. En vergeten was deze uit de frunk te halen.
tjorque zegt
Ik wil een Porsche
Ik wil een sportieve EV.
Maaaar eh bij deze 1+1 is het toch niet helemaal de uitkomst die ik voor ogen had…
Voor het geval dat Charles reclame voor de theekan komt maken:
Ik vind die niet mooi. De koplampen staan me niet aan… het lijkt een boze kikker vind ik.
Verder een heel
Mooi pretpakket (dat ik niet kan betalen) maar als ik 200k uit zou kunnen geven dan moet ik het toch echt wel mooi vinden ook…
Charles Taycan 4S zegt
@tjorque, haha! Grappig, ik vind die koplampen juist waanzinnig mooi! Smaken verschillen zullen we maar zeggen , en reeds vanaf €87.000,- incl BTW dus geen 2 ton, hoewel dat makkelijk ook kan natuurlijk!😜ps, ga er maar eens mee rijden, neem wel gelijk je vrouw mee voor de kleur😉
tjorque zegt
@Charles Taycan 4S wat een grijze wereld zouden hebben zonder verschillende smaken…
Doe mij maar een volledig elektrische panamera. Dat is qua formaat de auto die ik met twee kinderen nog net als haalbaar zie voor wat wij ermee doen.
Qua look is dat ook de “gezinswagen” die me wel aanstaat.
(Alleen zal ik dan iets anders moeten gaan doen, of m’n zaak fors moeten uitbreiden om m’n omzet te viervoudigen om zoiets te kunnen betalen 😆)
Charles Taycan 4S zegt
@tjorque, ja idd! Goed dat smaken verschillen!👍 Die EV Panamera die komt er wel een keer denk ik… Ps, ik ga vanmiddag naar de pre- intro van de Taycan Cross Turismo , die is wel iets ruimer voor je!😉👍 Succes!
mpgc zegt
Als je € 250.000,00 betaald om je in perfecte staat verkerende 964 te vernachelen ben je helemaal gek.