De Japanse tuner 3D Design laat zien wat voor upgrades ze in huis hebben voor de nieuwe BMW 4 Serie.
Als je een Duitse premiumauto koopt ben je niet zo snel uniek. Er zijn namelijk heel veel mensen die Duitse premiumauto’s kopen. Het voordeel is: voor populaire modellen zijn er ook veel aftermarket-onderdelen te krijgen. Zo kun je de auto toch een persoonlijk tintje geven als je daar behoefte aan hebt.
We kunnen niet zeggen dat de nieuwste generatie BMW 4 Serie alom geprezen werd bij zijn introductie, maar ongetwijfeld zal ook dit model goed verkopen. In Nederland zijn er tot dusver al 533 geregistreerd dit jaar. Daarmee lijkt het er niet op dat de nieuwe 4 qua verkoopcijfers veel onderdoet voor zijn voorganger.
Voor aftermarket goodies is AC Schnitzer momenteel de aangewezen partij. Zij hebben namelijk al een reeks accessoires voor de nieuwe 4 Serie. Mocht AC Schnitzer niet je ding zijn, dan is er ook een alternatief uit Japan: 3D Design.
Aangezien ook 3D Design zich vrijwel uitsluitend focust op BMW, mag de 4 Serie niet in het aanbod ontbreken. Zoals we van de Japanse tuner gewend zijn, houden ze het redelijk bescheiden. De voornaamste optische upgrades zijn een carbon voorspoiler, side skirts, diffuser en een subtiel spoilerlipje achter.
Het exemplaar op de foto’s is verder voorzien van 20 inch gesmede vijfspaaks velgen. Wat het verschil precies is met gegoten velgen legt collega @willeme haarfijn uit in dit artikel over velgsoorten.
De aandrijflijn heeft 3D Design gelaten voor wat het is. Als je daar wat aan wil laten doen als 4 Serie-rijder zul je aan moeten kloppen bij een andere tuner. Dan kom je toch al snel weer uit bij AC Schnitzer.
neymar zegt
Prachtige coupé!
Johanneke zegt
Is er ook iets van BMW wat je niet mooi vindt?
Bernadette zegt
@neymar: nee maar!
misterBo zegt
door de tijd heen ga ik het design mooier vinden
okdoei zegt
@misterBo: het design is prima totdat je die grill ziet. Blijf dat godsgruwelijk lelijk vinden.
misterBo zegt
@okdoei: vind zelf de achterlichten juist teveel japans (veels te druk). Neus begin ik aan te wennen
Bernadette zegt
@misterBo: zoals Theo Maassen al verkondigde: als je elke dag ’n deegroller in je pepertje probeert te proppen went dat ook vanzelf. Maar dat wil nog zeggen dat ’t mooi is. 😐
Bernadette zegt
@drdre2: pepertje… 🤔 Ik bedoelde poepertje, beste spellingssuggestie
misterBo zegt
@drdre2: ik begreep hem…na meer dan 25 jaar internet lees je wel door de spelfouten heen
misterBo zegt
@drdre2: hahahah die is goed en waar
mp014 zegt
@misterBo: wel ja dat heb ik dus ook…. en deze tuner heeft hem, wat mij betreft, nog ruiger gemaakt! Vind hem lekker zo 👍🏻
z4rickss zegt
Uhh eigenlijk wel ja! Ziet er goed uit.
Allroundnoise zegt
Achteruit is nauwelijks meer mogelijk, dus ja!
smex zegt
Hoe moeilijk is het nou om er gewoon een fatsoenlijke grill in te zetten als tuner..
mashell zegt
@smex: heel moeilijk. Het moet niet alleen een beter design opleveren, dat is al lastig voor tuners maar de motor koeling moet ook nog blijven werken.
werf76 zegt
Dat werkte vroeger met een kleinere grill toch ook.
Benny_Weisz zegt
@smex:
Helemaal niet nodig!
Deze auto wordt een klassieker, mark my words!…..
Alle BMW’s worden mooi oud, deze is daar geen uitzondering op.
Johanneke zegt
Bmw ix is lelijk zal altijd lelijk blijven.
De i3 idem dito.
De huidige 7 serie is erg lelijk, grill te groot.
E63 is altijd matig gebleven.
De x6 is en zal altijd een verschrikkelijk lelijk ding zijn.
Huidige 1 serie en 2 tourer zijn erg middelmatig. Niet lelijk ofzo, maar ook niet bijzonder. En zullen nooit mooier opdrogen dan ze nu zijn, zoals de e60 wel mooier werd met de jaren.
BMW heeft verschrikkelijk mooie auto’s gemaakt, maar om nu te roepen dat ze allemaal mooi oud worden. Onzin.
Johanneke zegt
Beetje een lelijke mazda geworden zo.
brammetjedeb zegt
Die achterlijke grill is volledig gewend na een maand of vier. Prachtbak!
potjak zegt
Op de Toyota velgen na een prachtige wagen.
denniss00 zegt
Gewoon een fraaie coupé die er alleen maar fraaier op is geworden!
beetec zegt
Die grill wen ik aardig aan maar die “heuplijn” boven de achterwielen blijft lelijk. Designmisser, ziet er gewoon niet uit. Zelfs met 20” lijken die achterwielen te klein. Op foto 2 zie je het goed.
Bernadette zegt
@beetec: eens. Beetje het Corvette C8 probleem.
Turbo S zegt
@beetec: op de header foto vind ik het nog lelijker uitzien.
beetec zegt
@mercedesbenze350cdi: inderdaad. Lijkt wel 13” zo
flatoutmarten zegt
Het antwoord is: Ja!
Zo moet de design afdeling in München hem bedoeld hebben.
Bernadette zegt
@flatoutmarten: lelijk, bedoel je.
Bernadette zegt
Als de basis al niet goed is, kan je tunen wat je wil, ’t wordt er niet mooier op.
hatseflats zegt
Goed gelukt!
merken zegt
Hele mooie audi zo 🙈