We waren een momentje stil op de redactie toen eerder dit jaar bleek dat de Dodge Viper wellicht ten dode was opgeschreven. Na 2011 zou het Schluß zijn voor de brute Dodge, maar papa Chrysler staat open voor suggesties.
Er zijn een aantal partijen die geïnteresseerd zijn in het verder ontwikkelen van de Viper. Chrysler CEO Bob Nardelli laat weten:
“As the Company evaluates strategic options to maximize core operations and leverage its assets, we have agreed to listen to these parties. We will do so keeping in mind the best interests of those who have shown tremendous support for the vehicle – including employees, suppliers, dealers and a worldwide group of loyal Viper owners and enthusiasts.”
Goed om te weten, want de Viper is een uitstervend ras. Wie gaat er anders nog zulke knotsgekke auto’s maken? Het zal ons benieuwen wie de über-Dodge overneemt – krijgen we straks wellicht een Mahindra Viper?
Om je te laten zien hoe lomp, onbehouwen en leuk de Viper ook alweer is, spreekt hier nog even meester Clarkson:
Ik hoop dat de Viper blijft bestaan en níet in handen komt van één of andere flapdrol. Mijn eerste modelauto was een Viper. En vroeger had ik een poster van anderhalve meter lang van het ding op mijn kamer hangen. De Viper mag niet verdwijnen…
oja .. lekker snel zijn jullie weer ..
ze verkopen dat ding al 20 jaar ..
auto’s zoals deze ga je in de toekomst niet meer opnieuw tegenkomen dus je kunt ze beter in stand houden!!!
-edit: beetje normaal reageren a.u.b.-
@ lincoln: :lol:
I really love this car.
Misschien wel de bruutste belichaming van een Amerikaanse sportauto.
mss koopt chevy hem zodat er geen concurrent meer is voor hun corvette
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!! Laat het niet waar zijn. De Viper is samen met de Corvette (ZR1 dan) de laatste die-hard Ami.
Ik wil er een, alleen al om het geluid
what in god’s name was er mis met mijn reactie? :? freedom of speech, where is it bij d’ollanders?
-edit: wij proberen hier zo min mogelijk geslachtsorganen te noemen in de reacties-
This is an open vehice, drive carefully,,,,
NO!!
Meesterlijke uitspraak!!!
Blijft een van mijn favoriete auto’s en dat is het al vanaf begin jaren 90.
Hoop dus zeker dat ie blijft bestaan, en dat er eens wat meer rond gaan rijden in nederland :D
Tata
Staan open voor suggesties? Ok das mooi! 8,5 liter V10 voor de volgende Viper ;) ??
kom op .. dat ding heeft toch nooit iets toegevoegd .. behalve lompe bruutheid ..
er zijn meer dan zat kleine auto merkjes die dat nadoen .. nog wel beter ook ..
dus droogt uwer krokodillentranen .. or buy the damn thing ..
“dus droogt uwer krokodillentranen .. or buy the damn thing ..”
Als ik het geld had stond er al lang een voor de deur :P (of garage, want daar zou ik dan ook genoeg geld voor hebben ;))
@FerryvD
Ik sluit me bij Ferry aan :P Lijkt me nogal logisch dan had ik er ook al een pakketje op laten schroeven door Hennessy Performance ;)
Dit gaan ze ECHT niet doen bij Chrysler.
Aangezien dan de energielabels op, laten we zeggen, de Voyager ook hoger wordt… (als dat nog kan…;))
En in 2012 moet ieder merk gemiddeld minder dan 130 gam uitstoten, bijv. de reden dat GM heeeeel snel van Hummer afwil.
En blahblahblah… het is een rukauto ook nog
één van de laatste echte mannenauto’s !
een k*tauto is toch geen geslacht? :-D
Suggestie:
Een nieuwe Opel Manta of Calibra.
Makkelijk zat.
manta calibra, kever t ford
of een nieuwe bas zou nog beter zijnn
Ik hoop dat het bij geruchten blijft want het blijft een apart monster en ik kan het weten want heb ooit zo’n 18 jaar geleden er één een weekend gehuurd in L.A. en dat was echt feest kan ik zeggen met dat ding over Rodeodrive.
Ik heb nog een onbetaalde boete liggen omdat ik hem Venice beach op wilde rijden om een mooie foto te maken, wat een stel cops niet kon waarderen.
@Rob USA.
Shittt… Jij wel.. :x
Mahindra Viper klinkt niet verkeerd… In ieder geval zullen ze wel downsizen, want er steekt al een gigantische 8.4l in. In deze tijden van dure olie een strop
Zal wel overgenomen door GM…
vipers… hoeveel pk’s hebben ze? waaw best veel, maar oh, ze hebben ook 3liter!! meer cilinderinhoud dan hunn europese broertjes met evenveel pk…
zou me echt niets kunnen schelen als het gedaan was met die benzineslurpende monsters! strakke techniek kun je het niet noemen als je bv vergelijkt met duistsers.
@M-lover.
De hele charme van deze auto is de eenvoud ervan. Dat zal jij nooit begrijpen. Jammer hoor.
@ Casper: same ‘ere!! de posters en me allereerste 1:18 modelauto :D
@ Nick: hadden mijn woorden kunnen zijn, ik heb dat stukkie ook nog 3 keer overgekeken :D
@ M-lover: nou joh dan koop je hem toch niet ;) hij is ongeveer even ‘zinloos’ als een Camaro SS of een Cutlass 442 Supreme, maar die auto’s barsten ook van het karakter!!
moet wel toegeven dat amerikanen van motoren bouwen nog steeds feen (europese) kaas hebben gegeten… 500pk halen ze bij Saab al uit een 2.0 turbo(‘s) las ik laatst…
overigens, als deze patserbak bij GM komt te liggen, krijgen we er dan ook ee nieuwe Opel GT, Saturn Sky, en nog zo’n bak van? :D
Enzo Ferrari was once quoted as saying “Horsepower sells cars, torque wins races”. M-Lover zal dat nooit begrijpen.
@M-lover: De nieuwste viper heeft een 8,4 liter V10 met 600 pk.Welke Europese wagen ken jij dan die uit een ongeblazen 5,4 liter 600 pk haalt?
En misschien nog belangrijker, welke haalt daar dan ook 760Nm koppel uit?
@ SimonMC
Helemaal mee eens. Bij mijn weten zijn er weinig seriegeproduceerde wagens die dat soort specifieke vermogens en koppels halen. De enige die dat misschien wel benadert is de M5 (102 pk/l, 104 Nm/l)
@ Ruben Beaten:
Geslachtsorganen willen jullie zo min mogelijk noemen in de reacties… Maar God of Jezus is wel okee??? Er zullen minder mensen aanstoot nemen aan het noemen van geslachtsorganen dan aan vloeken.
Je houdt er wel een enigszins vreemde redenering op na, vind je ook niet?
De Viper blijft gewoon een prachtige en niet tembaar beest.
Net gelijk ff gekeken wat men er in Amerika over schrijft.
De presidents van de Viperclub hebben een meeting gehad met de bazen van Chrysler.
T schijnt dat partijen zich hebben gemeld om in licentie de Viper te bouwen en ontwikkelen. Chrysler bekijkt daarom deze opties….
Op het VCA forum schrijven de presidenten dat t daarom helemaal niet zo’n slecht nieuws is. De Viper zal blijven, alleen of ie door Chrysler zelf gebouwd blijft worden????
bron:
[url]http://forums.viperclub.org/general-viper-discussion/617637-viper-line-up-sale.html[/url]
De viper mag niet verdwijnen en mag niet in europeese, of aziatische handen vallen de deadly Viper moet amerikaans blijven en blijven bestaan! Mischien verkopen aan Hennessy?
mischien is ie niet zo subtiel of lux als de duitsers maar een wereld zonder Viper kan gewoon niet.
als ferrari stopt met supercars bouwen vind iedereen da ook gek.
en zon brullende auto moet ok niet in de handen vallen van een bedrijf als volvo ofso – Volvo Viper – :?
een dealtje met hennesy zou best leuk zijn denk.
@M-lover
Dat is nu net waarom JC M-rijders haat. :lol:
@ M-Lover
Wie maalt er nou om techniek?
Of verfijning? Het woord Lexus komt in me op, al die techniek maar geen ziel.
(Uitzondering IS-F)
Als alles perfect is, is dat maar eventjes leuk.
Daarna ga je je vervelen.
Het zijn juist de foutjes die een auto karakter geven.
En volgens mensen van jouw soort is het een enorme fout om een vrachtwagenmotor in een lichtgewicht chassis te zetten.
Maar met deze eenvoud (en bruutheid) red je het echt wel hoor.
Een rit in een Ariel Atom of in een BMW 335i?
Ik wist het wel…..
“Enzo Ferrari was once quoted as saying “Horsepower sells cars, torque wins races”. M-Lover zal dat nooit begrijpen.”
ok, gaan we koppel ter sprake brengen? goed, even een feit:
wist je dat op het circuit van zolder een 120d (motorsport) sneller is dan de meeste M3’s en porsches die meedoen??? 240pk, maar dik over de 400Nm koppel , maar ach, dat zullen de zogezegde ‘echte sportwagen-fanaten’ (diesel-haters) ook nooit willen snappen/aanvaarden…
en voor de getalletjesvrienden:
bvb bmw 2.2l -> 170pk = 77pk/liter (bmw520i)
die 8.4l -> 600pk = 71pk/l (viper)
en ik ben de laatste om te beweren dat die 2.2 een sportmotor is maar niets liegt erom hij is beter!
uiteindelijk zijn 2 motoren met hetzelfde vermogen even krachtig! ze zullen evenveel arbeid per tijdseenheid kunnen verrichten. als je met een kleinere motor dit kan bereiken lever je volgens mij een mooier product af dan de anderen.
uit veel cilinderinhoud veel vermogen halen kan iedereen bedoel ik!
toch mag je me een oude mustang met bigblock onder de kap geven… ik berijp het dus wel! maar waaw zeg ik er niet tegen dat ze veel pk’s eruit halen
Arnoud.. jij bent zeker ook voor het milieu? MIJN GOD!