
Een Autoblog-lezer zag in de prijslijst van de Giulia een opvallende hybride-uitvoering staan…
Alfa Romeo en elektrificatie. Voor sommigen is dat hetzelfde als zoet en hartig. Apart zijn ze prima, maar je moet ze niet gaan combineren. In de ideale wereld zou Alfa Romeo alleen tweedeurscoupés en vierdeurs-sedans bouwen, met een benzine-V6-motor voorin en de aandrijving op de achteras. Jammer genoeg leven we niet in die ideale wereld, maar in een wereld met klimaatverandering en CO2-doelstellingen. Alfa Romeo kan dus niet alleen aan de petrolhead denken, maar moet ook oog voor de uitstoot hebben.
Hier komt de Alfa Romeo Tonale ten tonele. Deze crossover moet in 2021 op de markt komen en ook als plug-in hybride leverbaar zijn. Iedereen ging er vanuit dat dit de eerste hybride Alfa Romeo zou zijn. Maar misschien gaat een andere Alfa Romeo er met die ‘eer’ vandoor.
Prijslijst
Autoblog-lezer Maarten zag namelijk een opvallende vermelding in de prijslijst van de Giulia staan: een 2.0T-e. En waar zal die e voor staan? Electric, waarschijnlijk? Dit vermoeden wordt gesterkt door de 1KJ (kilojoule) vermelding die naast de motorisering is te zien.

De Giulia is op moment van schrijven niet te bestellen als hybride, het is dan ook niet bekend wanneer deze Alfa Romeo op de markt moet komen. Het kan ook best een fout zijn, natuurlijk. Alfa Romeo rept nergens anders over de hybride Giulia.
Mocht deze informatie echter kloppen, dan zou de hybride hetzelfde kosten als de niet-hybride. Beide auto’s hebben een consumentenadviesprijs van 43.050 euro. Ook de hoeveelheid pk is gelijk, met 200 pk. De CO2-uitstoot van de hybride is echter wel lager. De benzine-uitvoering heeft een CO2-uitstoot van 157, de CO2-uitstoot van de hybride-auto is 153.
Mild hybrid
Maar wat voor hybride-techniek zou Alfa Romeo kunnen toepassen? Als we verder kijken binnen het FCA-gamma, zien we dat Fiat eerder dit jaar twee mild hybrids uitbracht. De 500 en Panda Hybrid hebben een 12-Volt generator die je zou kunnen vergelijken met een opgevoerde startmotor. Deze systemen zijn relatief makkelijk te implementeren, zonder dat je een hele nieuwe auto hoeft te bouwen.
Zou de Alfa Romeo Giulia – die dit jaar een model-update heeft gekregen – straks dan ook met mild hybrid-systeem besteld kunnen worden? Alleen de tijd zal het leren. Voor Alfa Romeo is een belangrijkere vraag of jullie wel zo’n hybride Giulia zouden kopen? Of hebben jullie toch liever de ‘normale’ 2.0-uitvoering? Laat het weten in de reacties!
Foto: Alfa Virus! van Min2Max, via Autojunk.nl.





Hartig met zoet?
– Warme roombrie gratiné met veenbessensaus.
– Schnitzel met preiselberen.
@cloverleaf: Oude kaas met appelstroop. Daarna glaasje lagavulin. POAHH
@olivier420: pwoooaaahhhhh!
@olivier420: deze man weet.
Mijn pa is voor een Stelvio Q gegaan, lijkt mij een leukere keus.
@allesmetturbo: mijn pa is gegaan voor een Pagani. Dat lijkt me een nog leukere keus.
@joel_d: mijn vader werkt bij de MCDonalds
@depsycholoog: is hij daar de baas?
@depsycholoog: wat is het nieuwe happy meal?
@depsycholoog: Is de ijsmachine al gefixt?
@joel_d: mijn pa is voor een Volvo 850R. Dat lijkt mij de allerbeste en leukste keus!
@allesmetturbo: mijn pa is voor kinderen gegaan. Heeft ie nu nog spijt van.
@mennok: vooral die gozert met die turbo haalt het bloed onder zijn nagels vandaan.
@allesmetturbo: Mijn pa leeft niet meer…..
@allesmetturbo: heeft alleen helemaal niets met dit bericht te maken.
@allesmetturbo: een SUV is nooit leuker, maar een uiting van je slechte smaak.
@allesmetturbo: ik als vader heb een Skoda Octavia. Is een veel prijsbewustere keuze.
@mar10us: zonder kinderen had je een betere keus kunnen maken..
@mar10us: is jouw leven dan nu echt voorbij? ?
De 1kj optie wordt al sinds de komst van wlpt (oktober 2018 )gebruikt bij alfa Romeo.
Oh kiek, 23k voor een Alfa dat valt reuze mee, ah natuurlijk komt er nog 4k aan BTW op. Maar toch, nog steeds is 27k een acceptabele bedrag voor een auto met 200k… BAM! 13k aan BPM. Fiscale waarde 41k. Koekoek! Huilen dit.
@appeltaartislekker: Welkom in Nederland.
@appeltaartislekker: ja we worden keihard genaaid.
@appeltaartislekker: eigenlijk is het lachwekkend
De Tonale in 2021? Volgens mij dit jaar al?
@lithiumion: Alfa hè, 2023 op z’n vroegst!
Deze mild hybrid versie is 10 tot 15 % zuiniger in de stad.
Waarom is er niet even gebeld met Alfa Romeo om te vragen hoe dit zit?
@lacker: omdat de ervaring met FCA in Lijnden rampzalig is. Mensen daar weten echt niet wat er in Italie is besloten.
Ah kijk nu kun je geen duimpjes meer geven. Verder geweldige ontwikkeling de app. Nu enkel de tekst nog onleesbaar maken.
@niex: Veranderingen eerst even in een testomgeving bekijken is kennelijk teveel gevraagd.
Mijn pa had vroeger een Seat Ronda. En Ronda is Hongaars voor lelijk.
1 Kilojoule is wel heel weinig energie. Vraag me af wat ermee bedoelt wordt.
Die Alfa hybrid rumors zijn al zo oud als de straat. Een 2-3 jaar geleden waren er al soortgelijke screenshots met een >500pk plugin-hybride setup. Nooit meer iets van gehoord.
Aha, dus de Giulia gaat over een jaar of 2 nog maar 6 jaar achterlopen op de concurrenten?
@viezefreddyw: een kritische liefhebber ben je!
Lijkt er meer op dat het een Giulia met 48V ondersteuning wordt oid. Geen echte hybride.
Wat is in hemelsnaam het nut van die auto? Exact hetzelfde vermogen als de niet-hybride, exact dezelfde prijs en ook maar een besparing van 4 gram per km. En zoveel zuiniger zal ‘ie ook niet zijn, getuige het energielabel D dat voor beide auto’s geldt.
Wordt de marketing afdeling van Alfa gerund door een stel Russische trollen?