De gaafste sedan van het moment is bijna niet meer. Snik.
Aan alle mooie dingen komt een eind. Helaas ook aan de gaafste sedan van het moment. Stiekem zijn er best veel gave power-sedans die je nu kunt bestellen. Helaas niet altijd in Nederland, maar auto’s als de Cadillac CTS-V (V8, supercharger, handbak), Lexus IS500 F-Sport (atmosferische V8) en Subaru WRX STI zijn nog gewoon leverbaar op deze planeet (niet in dit land dus). De BMW M5 CS was wél leverbaar in ons land, zij het vrij beperkt.
Bijzondere auto
Het was natuurlijk al van te voren bekend dat de M5 CS een wel heel bijzondere auto was. Productie in enorme aantallen waren dan ook nooit aan de orde. Desalnietemin is het toch pijnlijk om te vernemen dat de BMW M5 CS uit productie gaat. Dat bevestigt BMW aan Autoblog.
De BMW M5 CS gaat nu zijn laatste productiemaand in. De productie werd gestart in maart 2021. Dat is een korte looptijd. Er zijn er ongeveer 100 per maand gebouwd, in totaal. Aan het einde van de rit zullen er zo’n 1.100 exemplaren van gemaakt zijn. Dat is een bijzonder laag aantal in deze tijd. Aan de andere kant, met een vraagprijs van 224.543 euro was de M5 CS absoluut geen goedkope auto.
Gaafste sedan van het moment
De BMW M5 CS is een bijzondere automobiel. Ze hadden de auto heel erg veel vermogen kunnen geven, maar dat was niet nodig. Er bestaat immers niet zoiets als een trage BMW M5. De CS heeft een grondig herzien onderstel. Daarbij is er serieus aandacht besteed aan het verlagen van het gewicht.
Dat niet alleen, ook het interieur was flink aangepast. Zo heb je voorin twee lichtgewicht racekuipstoelen. De achterbank is geen bank, maar twee losse sportstoelen. Het is dat BMW al een tijdje geleden is met de Nurburgring Ringtaxi, maar dit zou een perfecte deelnemer zijn geweest. De gewone BMW M5 en M5 Competition zijn nog wel gewoon leverbaar.
Meer lezen? Dit zijn ALLE speciale uitvoeringen van de BMW M5!
goodvibrations zegt
Sorry @willeme maar de gaafste sedan van dit moment is toch echt de Giulia.. Afgelopen weekend proefgereden in de 330e en de Giulia.. Makkelijk toch zou je zeggen? Die BMW is zo enorm veel moderner van binnen en beter afgewerkt.. Betere infotainment.. Tot ik (voor de zekerheid) ging rijden met de Giulia. Ik ben verliefd.. Wat een perfecte wegligging en gevoel geeft die auto..
6speed zegt
@goodvibrations: 330e is qua rijden nou ook niet echt te vergelijken met een reguliere 3 serie.
goodvibrations zegt
Klopt. Daarnaast ligt de i4 iets meer voor de hand om fiscale redenen.. Maar die was op dat moment niet beschikbaar..
En iedereen die een BMW zou kiezen zou ik begrijpen.. Want meer bij de tijd.. Maar de emotie die de Alfa teweeg brengt laat me gewoon moeilijk los.. Strak, lichtvoetig maar ook stabiel en comfortabel cruisen op de snelweg..
karhengst zegt
Ik werd dan weer een beetje droevig van de ergonomie en het materiaalgebruik. Niet dat het per sé slecht was, maar niet bepaald op het niveau van de concurrentie. Zeker niet gezien de prijs die ze durven te vragen.
Maar goed, was op zoek naar een zakelijke diesel. Had het om een benzine gegaan voor meer pret en minder afstand, denk ik dat onze meningen een stuk dichter bij elkaar zouden liggen.
Sowieso is de Alfa Q de gaafste van het moment.
bernoulli zegt
En al helemaal niet met de M5 CS waar dit topic over gaat.
goodvibrations zegt
Haha! Ook dat is een zeer begeerlijke auto..
Maar… De giulia is een auto die imponeert vanaf de meest kale uitvoering.. Het klopt gewoon.. Wellicht vergelijkbaar met de oudere 3 serie modellen…
Bij de giulia kreeg ik het idee dat al het geld op de Engineering van het onderstel is ingezet.. De leftovers gingen naar zaken als interieur en infotainment… 😂
rollingstoned zegt
Mee eens, ook ik vind de Giulia veel fraaier dan deze Duitser.
Hupke zegt
Zonde dat de giullia geen coupe is. Dan zou je kunnen negeren dat er minder ruimte in is dan in een golf.
Vreselijke instap (ik ben 30 en lenig maar daar zou ik niet alle dagen mee kunnen leven), bovendien onmogelijk om passagiers boven de 6 mee te nemen.
De 330i hoekt goed, misschien wat te goed om van te genieten in het verkeer maar als je eens echt het stuur omgooit… waauw. De 330e is geen eerlijke vergelijking met zoveel gewicht achterin.
v60polestar zegt
@goodvibrations: de gaafste sedan blijft voor mij toch de Dodge Charger Hellcat, een lekker dikke middelvinger naar alles wat met groen te maken heeft
mauwerd zegt
Denk dat jullie helemaal gelijk hebben, dit is de gaafste sedan in productie.
MoeWat zegt
@mauwerd: gelukkig zijn dit allemaal maar meningen 😉
Sir_Vmax zegt
1100 dus… Niet veel maar voldoende. Er zit er 1 tussen die van mij gaat zijn.. Ooit, uiteindelijk. Eentje in Branchs Hatch grey met de rode remklauwen.
sollie1984 zegt
@srthellcat: het is je gegund. Hopen dat de prijzen wel iets gaan zakken, want zelfs tweedehands zijn die dingen niet te betalen.
elemento zegt
Ik ga wel m5 cs boven de alfa of audi
volvoturbo zegt
Zeker gaaf, een M5 CS.
goodvibrations zegt
Klopt. Daarnaast ligt de i4 iets meer voor de hand om fiscale redenen.. Maar die was op dat moment niet beschikbaar..
En iedereen die een BMW zou kiezen zou ik begrijpen.. Want meer bij de tijd.. Maar de emotie die de Alfa teweeg brengt laat me gewoon moeilijk los.. Strak, lichtvoetig maar ook stabiel en comfortabel cruisen op de snelweg..
lekkerlinksrijden zegt
Giulia Q voor mij
kniesoor zegt
Doe mij maar een AMG E63S.
neymar zegt
Giulia wat een grap serieus 😂😂😂
Rhyo zegt
Haha. Echt he. Totaal niet te vergelijken met een M5 CS. Gelukkig zijn het allemaal meningen, maar de M5 CS is echt een totaal andere klasse.
993carrera4s zegt
Zeker bijzondere auto. Waarom heeft Mercedes nog nooit een soort black series E63 gemaakt? Zou zeker net zo bruut ziin