Zoals de advertentie al zegt: IDEALE KOGELWERENDE AUTO VOOR BIJVOORBEELD ADVOCATEN, DRUGSDEALERS EN AMBTENAREN!
Zit jij in de crew van Ridouan Taghi? Zoek je nieuw vervoer omdat de banden van je vorige Audi zijn lekgeschoten door de politie? Dan hebben wij de nieuwe ride voor jou gevonden! Het is een Audi A8 W12 uit 2005, met een bescheiden kilometerstand van 76.821 kilometer. De A8 W12 van deze generatie (D3) was de eerste Audi die ooit de inmiddels welbekende Single Frame grille kreeg, dus ondanks de leeftijd van de auto ziet ‘ie er nog redelijk fris uit. Een mooi contrast dus voor de louche zaakjes die jij ermee gaat ondernemen.
De auto is gepantserd en voldoet aan de B7 norm, dus hij is bestendig voor vrijwel alle pistolen en geweren. Wel zo handig als je voor die strafvermindering toch maar gaat snitchen. De verkoper zweert dat je veilig zit, ook als meerdere mensen tegelijk op je schieten. Niet onbelangrijk gezien de vorige alinea is dat de banden ook volledig bulletproof zijn. Dit keer zal de politie het dus niet zo makkelijk hebben om je af te stoppen. Let wel op dat je voldoende koopwaar van handen laat wisselen, want goedkoop zijn de banden niet als je ze een keer moet vervangen: ze kosten 2.300 Euro per stuk exclusief montage.
Sowieso is het rijden in deze dikke Audi natuurlijk geen goedkope aangelegenheid. De pantsering heeft de auto een loodzware zuipschuit van 3.250 kilo gemaakt. Moeite heeft de W12 niet met het gewicht, maar hij moet natuurlijk wel de nodige voeding hebben om al die massa een slinger te geven. Enfin, voor de details van het verbruik kan je contact opnemen met de verkoper, die verder overigens zo anoniem mogelijk wil blijven. Misschien is het wel het type waar ook nog goede zaken mee te doen zijn. Voor dertig ruggen kan je komen babbelen. Pief paf poef een mailtje wegschieten dus!
Dank aan @magnetron voor de tip!
fendercd60 zegt
Geef ze nou geen ideeën om zo’n auto te kopen. ?
vbarchetta zegt
Blijkbaar zijn er een hoop figuren die zo’n kogelvrije bak kunnen gebruiken, gezien de hoeveelheid “opgeslagen als favoriet” te zien in de marktplaats advertentie….
awesome zegt
@vbarchetta: een of ander louche kamerverhuurder heeft het openingstijd gedaan…
thomassnelweg zegt
Misschien is ie van onze koning geweest.
iphonistvongates zegt
Zijn niet ALLE wagens kogelvrij zolang deze nog niet geraakt zijn door kogels? Mijn wagen is volledig kogelvrij maar hij is NIET kogelwerend!
mpgc zegt
@iphonistvongates: en wat zit er dan in de kogellagers? ?
iphonistvongates zegt
@mpgc: Volgens een kenner zitten er in mijn geval tungsten/wolfraam perfectgevormde bolletjes in. De kogels die (waarschijnlijk) bedoeld worden in het artikel bestaan voornamelijk uit lood en hebben een voortstuwingstechniek….denk ik!? Scherpe opmerking trouwens ;-)
3246cm252kw zegt
@mpgc: ja ik hoop ook dat zijn auto stuur kogels heeft want anders zal die wel niet zo lekker rijden hahahah
frank2b zegt
30 ruggen! Geen geld voor een W12.
monsieurleloure zegt
@frank2b: En binnen een jaar of 5 weer hetzelfde uitgegeven aan onderhoud. Met alleen de banden zit je al op een derde, de rest aan de motor en automatische transmissie en elektrische componenten.
bbjorn zegt
@monsieurleloure: maar dat heb je toch in een weekje terug verdiend met de verkoop van je peppende poedersuiker?
rikus zegt
@monsieurleloure: Als je zo’n auto nodig hebt, zijn deze kosten wel je laatste zorg.
T5Power zegt
@monsieurleloure: En dat baseer je op?
Ik heb sinds een jaar een A8 4.2 TDI van 2007 als daily die ik kocht met 447.000 km en er nu 466.000 km op heeft zitten.
Bij aankoop heb ik er 2k aan onderhoud ingestoken (automaat preventief gespoeld, grote beurt etc) en sindsdien heeft ie nog geen Euro aan onderhoud gevraagd. Ik hoop dat dat zo blijft tot aan de volgende longlife beurt.
De bouwkwaliteit van de A8 is uitzonderlijk (nog steeds geen rammels en uiteraard ook geen roest) en de V8 diesel is ook bulletproof. Wellicht dat de W12 storingsgevoeliger is, geen idee.
jeanwillem zegt
@T5Power: jouw A8 weegt ook geen 3250kg. Het extra gewicht zorgt wel voor extra slijtage aan oa onderstelrubbers, remmerij en schokdempers. Als ik de advertentie mag geloven kost een setje banden al een kleine 10k. Beurtje hier, slijtagedeel daar en je bent dus zo 20k verder in 5 jaar. En dat dus zonder echte reparaties.
monsieurleloure zegt
@t5power: 19000km…
T5Power zegt
@monsieurleloure: Heel goed. Je was al scherp zo op de vroege ochtend.
thomasthomas zegt
@T5Power: roep maar niet te snel je hebt pas 19000km gereden he!
berlinetta zegt
@t5power: Ik mag toch hopen dat hij nog geen onderhoud nodig heeft gehad als je er 2k in hebt gestoken en je er pas 19k mee hebt gereden.
moveyourmind zegt
Dat de carrosserie kogelvrij is zal best…
Maar is de techniek ook bulletproof…
’t is wel een Audi…
wimof zegt
@moveyourmind: Ga eens op de Red Head youtube site kijken hoe betrouwbaar Mercedes en BMW wel zijn. En vernoem ze volgende keer in één adem.
raoufff zegt
@moveyourmind: dus een VAG, dus niet bulletproof helaas!!!
mashell zegt
De foto’s zijn goed eerlijk, perfect voor als je hele kassen vol met bepaalde plantjes hebt. Dood of de gladiolen…
Robert zegt
De Audi A8 (D3) is voor Audi wat de E38 7 Serie is voor BMW: een tijdloze schoonheid.
stalensnuitje zegt
@RRRobert: poeh, dat is voor mij toch echt de D2 hoor. W12 hoeft niet, een niet-verklote S8 is ook meer prima. Lekker Ronin nadoen ?
awesome zegt
http://link.marktplaats.nl/m1473222821?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
Doe mij deze maar. Zo veel vijanden heb ik niet, dus kogelwerend is niet noodzakelijk.
nasty zegt
@awesome: tegenwoordig hoef je geen vijanden te hebben om neergeschoten te worden -_-‘
mashell zegt
@nasty: klopt, als je geen vijanden hebt maar foute vrienden wordt het ook link.
karaya zegt
Zal een betere gewichtsverdeling hebben dan het origineel.
tstile zegt
Eerste met singleframe gril? Nee, de D3 is nou juist een van de laatste dikke Audi’s die je nog zonder wanstaltig hekwerk op de neus kunt rijden:)
awesome zegt
@tstile: de D3 pre-facelift inderdaad. Misschien wel de mooiste A8 ooit.
evoness zegt
Onderschat het onderhoud van een ‘zware bak’ niet. Iedere 15.000 km complete onderstelrevisie is bij de meeste B7/VR7-VR9 de normaalste zaak van de wereld. Km-stand zegt overigens ook niets over de staat van zo’n voertuig. Ze staan meer stil en stationair te draaien dan dat ze rijden. Vaak veel interne vervuiling in het blok met dure revisies tot gevolg.