Kijk deze prachtkar dan, een symbiose tussen alles wat goed is aan een Tesla met alles dat mooi is aan een Aston Martin.
We maken wel grapjes over het aantal merken dat niet op de Salon van Geneve is (echt heel erg veel), maar we moeten natuurlijk wel een beetje genieten van het moois dat er wel staat te pronken.
Een automerk dat we nog niet goed kennen is IM Motors. Dat is een behoorlijk nieuw automerk, want het bestaat pas sinds 2020. Het is een joint venture tussen SAIC Motor (die ken je van MG) en de Alibaba groep (waar je handig cadeautjes kunt bestellen). Net als met al die andere nieuwe Chinese automerken is het een beetje lastig om ze uit elkaar te halen en te definiëren en dat is met de IM LS7 eigenlijk niet anders.
IM L7
Die naam klinkt als een type harde schijf voor een PC en de auto ziet eruit alsof op telefonische wijze een Tesla werd beschreven aan de designer. Daarbij is het heel erg afwachten wat zo’n merk nu eigenlijk wil bereiken op Het Oude Continent, naast wereldwijde dominantie op de EV-markt uiteraard.
Om eventjes een idee te krijgen van deze IM L7. De IM L7 klinkt niet spannend, maar het betreft dus een hele grote, snelle en dure sedan. Net als de Yangwang U8 SUV rijdt deze auto al rond in China, maar komt de auto wel naar Europa toe. Om even een idee te krijgen van de sloep, de IM L7 is 5,09 meter lang, 1,96 meter breed en 1,49 meter laag. De wielbasis bedraagt een royale 3,10 meter.
Tech-fest
Er zijn een paar dingen ons opvallen. Ten eerste is het gewoon een knappe kar om te zien. Lang, gestrekt en vrij clean qua ontwerp. Goed gedaan. De ruimte in de wielkasten is aan de grote kant en het velgdesign is apart. De achterzijde heeft wel iets van de Aston Martin DBX en dat is een compliment.
Het interieur is een absoluut tech-fest waar Marcus Brownlee nog uren over zou kunnen praten. Zoals wel meer EV’s is het heel erg clean, maar gelukkig niet zo’n kale couveuse als een Tesla. Wel hebben ze het stuurwiel overgenomen.
Of het een sportieve auto is weten we niet, maar wel dat ‘ie erg snel is. Je hebt namelijk 425 kW en 725 Nm tot je beschikking. Uiteraard heeft de IM L7 vierwielaandriving, waardoor je er ook iets aan hebt. In 3,87 seconden haal je de 100 km/u.
kilum zegt
De velgen zijn niet gespiegeld voor links en rechts. Daarom ziet het er zo gek uit.
ssommer zegt
Heeft Audi ook. OCD-technisch niet verantwoord. En daarbij erg lelijk;-)
tjorque zegt
Chinese spyware die je 100k lichter maakt en waarvoor mogelijk binnen een paar jaar geen enkele technische ondersteuning herstellingen of garantie meer te krijgen is… ik denk niet dat ik daar een rib voor uit m’n lijf wil…