Toen een AMG nog chique was. Deze Mercedes E55 AMG Combi (W211) is te koop.
Geen gedoe met een kerstboom op het dak. Die boom kun je gewoon achterin je E55 AMG Combi gooien. Moet je ‘m wel kopen natuurlijk. En dat is een beslissing tussen verstand en emotie. Deze Mercedes E55 AMG Combi op Collecting Cars wordt namelijk no reserve aangeboden. Oftewel de hoogste bieder heeft de auto gekocht. Maar wat koop je precies?
De Mercedes-AMG staat al in Nederland en op kenteken. Dat scheelt in elk geval wat papierwerk. Echter koop je niet de meest frisse E55 ter wereld. De laatste onderhoudsbeurt is bijvoorbeeld uitgevoerd door de eigenaar. Dan lees je toch liever dat een specialist zich ermee gemoeid heeft. Daarnaast zijn er meerdere jaren geweest dat de auto geen onderhoudsbeurt heeft gehad. Een besparing die je met een Toyota Starlet allicht begrijpt, met een AMG wat minder.
Er is niet ontzettend veel mee gereden in de laatste jaren. In 2015 stond er 151.250 km op de klok. Nu 183.628. Dat is zo’n 4.600 kilometer in de afgelopen 7 jaar. Begrijpelijk met een sportwagen, maar met zo’n praktische station verwacht je toch wat meer kilometers. Aan de andere kant zit het interieur er niet uitgewoond uit, gezien de leeftijd van de auto.
700 Nm
Deze generatie Mercedes E55 AMG Combi op Collecting Cars komt met de 5.5-liter supercharged V8. Met 476 pk en 700 Nm koppel is het een koppelrijk monster. De achterwielaangedreven AMG beschikt over een 5-traps automaat. In 4,7 seconden sprint de station naar de honderd, de topsnelheid ligt op 250 km/u.
Het loopt nog niet storm voor de uit 2004 afkomstige AMG. Het hoogste bod staat op het moment van schrijven op 7.500 euro. Wellicht kun je deze youngtimer voor een appel en een ei op de kop tikken. Wat geld achter de hand houden voor eventueel onderhoud en je hebt een beest van een AMG op de stoep staan. En een leuk verhaal voor bij het kerstdiner dit weekend, want de autoveiling loopt vanavond af.
tortuga zegt
Graag maar elk jaar nog eens 6000 betalen kan ik niet missen aan taxen alleen
audicoupe84 zegt
Was deze beter gebouwd dan zijn voorganger W210?
Robert zegt
Moet je wel de de post facelift versie hebben (vanaf 2006). Dat is deze dus duidelijk niet (anders was het wel een E63 geweest). Desondanks, met een auto met een matige of slechte reputatie geldt toch ook, dat wanneer die al 18 jaar heeft overleeft, dan heb je meestal wel een van de betere exemplaren te pakken, waar men de kinderziektes en tekortkomingen inmiddels wel heeft aangepakt. Wat specifiek voor vrijwel alle Mercedessen van voor 2006 geldt: rondom (en onder) checken op roest.
quincy zegt
2 weken geleden een A6 Avant uit 2005 gekocht van iemand. Maar die ziet er dan toch een stuk moderner uit dan deze 1 jaar oudere Mercedes. Desalniettemin maakt deze AMg station wel hebberig.
Robert zegt
Nou, precies mijn gedachte. Ik hoop voor jou echter wel dat je een betrekkelijk probleemloze A6 hebt, want ook deze jongens hebben wel de nodige nukken en grillen. Een kennis van me heeft er een uit 2006 en best wel veel elektronica problemen gehad.
quincy zegt
Dat hoop ik ook. Maar (dit is natuurlijk de goden verzoeken) op het eerste gezicht en gezien de historie van de auto, denk ik dat het goed komt :-)
Tot zover een fantastische auto voor erbij!
560pk zegt
Juist bij dit soort auto’s is een perfecte onderhoudshistorie een eerste vereiste. Aan de andere kant:als je m voor 7501 euro mee kan nemen, kan je er zonder gemoedsbezwaar 20k tegenaan gooien om de ergste rafelrandjes weg te vijlen. En dan heb je toch een berelekkere auto.
madvillain zegt
Lijkt me een frontale (of passagierszijde) schade te hebben gehad, waarbij de stoel-airbags er sowieso uit zijn geweest. Op 1 van de foto’s van het interieur zie je de passagierstoel van de achterkant. Aan de zijkant is de airbag provisorisch terug geplaatst. Deurbekleding van de deuren is ook erin gefrommeld. Plus de panelgaps bij de voorbumper richting motorkap en beide zijschermen klopt voor geen meter.
ouwedibbes83 zegt
Scherp! Verklaart ook waarom er in de tekst gesproken wordt over scheurtje in dorpel / skirt. Kun je zo’n schadevermoeden altijd vaststellen mbv een lakdikte meter?
madvillain zegt
Vaak wel. Bij respray is vaak de lakdikte boven de 200 micron, waar een fabriekslak tussen de 100 en 150 ligt.
Bij een erge klapper waar de ramen eruit zijn geweest kun je ook de codes van de ramen nakijken, hier staat namelijk een bouwjaar in. Originele ruiten hebben het bouwjaar van de auto zelf, of eventueel een jaar jonger ivm “oude” voorraad of verkoop rond jaarwisseling. Voorruit kan nog wel eens een nieuwer nummer hebben ivm ruitschade. Maar een zijruit of achterruit wordt alleen gewisseld bij inbraak, of dus eerder genoemde schade.
https://qph.cf2.quoracdn.net/main-qimg-8dd019181b803c5f695f7edaf47091e2.webp
Link is van een afbeelding van een Pilkington en een Sekurit ruit.
Onderste nummers gaat het over. Staat er een 2, komt ie uit 2002. Staat er een 12, dan 2012. Enzovoorts.
JanJansen zegt
Heel goed gezien!
Met een grote boog omheen lopen.
nofxke zegt
Zit een rekenfoutje in de kilometers 30.000 mee gereden ipv 4600 laatste 7 jaar of 1 van de kilometerstanden is fout
Richmond zegt
Ze bedoelen, maar staat niet duidelijk in de tekst, 4600km per jaar
rollingstoned zegt
“Toen een AMG nog chique was.”
Is AMG ooit chic geweest dan? 😜
exclusivecarspotter zegt
AMG stands for: All the Money is Gone
petermb zegt
Ik rij al 5 jaar zo’n auto, de meest geniale auto ooit.
Begonnen met een motorrevisie en daarna vrijwel geen kosten gehad.
De top van de mijne ligt (V-Max delete) ver boven de 300(!)
Cuprafan123 zegt
@petermb is die stock, of een tune erover heen?
petermb zegt
Alleen een kleinere poelie op de Kompressor, V-Max delete en een setje R230 19” velgen, de rest 100% origineel en in Desgino Plus uitvoering (interieur).
flyerbunch zegt
Schadeverleden is onbekend?
Dutchdriftking zegt
Dit is nou zo’n auto die ik heel graag zou willen. Uit de tijd dat nog lang niet iedereen wist wat een AMG was. Het is voor het type auto ook best een betrouwbaar model. Dat is overigens niet hetzelfde als goedkoop in onderhoud. Alle onderdelen aan deze auto zijn duur, en als je ze zwaarder belast (en dat doe je met een dergelijke auto) dan slijten ze natuurlijk ook gewoon. Aanschaf is prima te doen, rijdend houden is een heel ander verhaal.
petermb zegt
Komende zomer gaat de mijne in de verkoop, 2 jaar geleden motorisch helemaal gereviseerd door een echte specialist (bon van 12K erbij)